top icon
WRC

Andrea Adamo: O Evans ήταν η εναλλακτική λύση μετά από τον Tanak το 2020

O πρώην επικεφαλής της Hyundai Motorsport, Andrea Adamo, αποκάλυψε πως αν η προσέγγιση στον Ott Tanak ενόψει 2020 δεν τελεσφορούσε, η ομάδα του θα στρεφόταν στον Elfyn Evans.

Ακόμη και χωρίς να διαθέτει ενεργό ρόλο στην τρέχουσα διοργάνωση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, ο πρώην διευθυντής της Hyundai Motorsport, Andrea Adamo, έχει ενδιαφέροντα πράγματα να πει.

Μιλώντας σε podcast του DirtFish, ο Ιταλός αναφέρθηκε στο παρελθόν και τη μεταγραφή του Ott Tanak από την Toyota στην Hyundai. Η συγκεκριμένη μετακίνηση είχε ιδιαίτερη σημασία, αφού ο Εσθονός μετακόμισε στους Κορεάτες, ως Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ.

Η ιστορία της αλλαγής ομάδας από τον Tanak και το συνοδηγό του Martin Jarveoja είναι γνωστή και έχει συζητηθεί αρκετά, σε αντίθεση με το όνομα του οδηγού που αποτελούσε την εναλλακτική λύση στο μυαλό του Adamo.

H σκέψη του Andrea Adamo για τον Evans

Όπως αποκάλυψε ο 50χρονος μηχανικός και manager, σε περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις με τον Tanak δεν είχαν αίσιο τέλος, πρώτη εναλλακτική λύση ήταν ο Elfyn Evans, που την ίδια χρονική περίοδο μετακινήθηκε από την M-Sport Ford στην Toyota.

Ott Tanak

Για την περίπτωση που απορείτε, όταν συνέβη η προσέγγιση μεταξύ Hyundai και Ott Tanak, ο προφανής στόχος Sebastien Ogier είχε ενεργό συμβόλαιο με τη Citroen, ενώ ταυτόχρονα είχε ανακοινώσει πως η επόμενη χρονιά (2020) θα ήταν η τελευταία του με πλήρη εμπλοκή στο WRC, οπότε προφανώς δεν μπήκε στην εξίσωση.

Στη συνέχεια η κατάσταση διαφοροποιήθηκε, αφού μετά από την ανακοίνωση της συμφωνίας μεταξύ Hyundai και Tanak, ο Ogier έσπασε τους δεσμούς με τη Citroen, έπειτα από ένα επεισοδιακό Ράλλυ Ισπανίας.

Επιπλέον, η πανδημία οδήγησε τον Γάλλο σε ακόμη μια πλήρη σεζόν, ενόψει 2021, όμως τίποτα από αυτά δεν ήταν δεδομένο το καλοκαίρι-φθινόπωρο του 2019, όταν ο Andrea Adamo έδωσε τα χέρια με τον Ott Tanak.

Επιστρέφοντας στον Elfyn Evans, ο Ουαλός είχε ήδη δείξει πως αποτελεί έναν από τους καλύτερους οδηγούς του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, έστω και αν το 2018 δεν κατάφερε να πετύχει κάποια νίκη με την M-Sport Ford.

Η μετακίνησή του στην Toyota, επίσης προτού προκύψει η ευκαιρία συνεργασίας με τον Ogier, αποδεικνύει του λόγου το αληθές.

Elfyn Evans

“Ο Evans θα ήταν η επιλογή μας αν ο Ott δεν είχε υπογράψει το 2020”, δήλωσε ο Adamo στο podcast του DirtFish . “Από την άλλη, μη με παρεξηγήσετε, (ο Evans) είναι ο άνθρωπος των χαμένων ευκαιριών γιατί αυτά τα χρόνια, τον είδα να χάνει αρκετές ευκαιρίες που με εντυπωσίασε.

“Μπορεί να κάνει εκπληκτικούς αγώνες όπου δεν τον φτάνει κανείς και μετά, συμβαίνουν πράγματα και αναρωτιέμαι, γιατί;”

Η παραπάνω δήλωση, έγινε με αφορμή την έξοδο του Elfyn Evans στο πρόσφατο Ράλλυ Σουηδίας, που τον οδήγησε στη δεύτερη εγκατάλειψη σε ισάριθμους αγώνες, μετά από αντίστοιχη μικρής έκτασης, αλλά μεγάλων συνεπειών, έξοδο στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο.

Ακόμη και έτσι πάντως, ο Adamo θεωρεί πως η υπόθεση-τίτλος δεν έχει χαθεί για τον Evans -και κατ’ επέκταση για τον επίσης μεγάλο χαμένο των δύο πρώτων αγώνων, Tanak,- δίνοντας έμφαση και στα προβλήματα του υβριδικού κιτ στα αυτοκίνητα Rally1.

Elfyn Evans Sweden 22

“Υπάρχουν ακόμη πολλοί αγώνες”, ανέφερε ο Adamo. “Είδαμε στη Σουηδία πως υπάρχουν μεταβλητές και υπάρχει μία που ελπίζω πως δε θα επιστρέψει.

“Αλλά αυτό το υβριδικό πράγμα μπορεί να είναι μεγάλο τζόκερ (σ.σ. αστάθμητος παράγοντας) και να δημιουργεί απροσδόκητα ζητήματα, τα οποία ελπίζω ότι θα λυθούν σύντομα.

“Όμως, υπάρχουν πολλοί αγώνες ακόμη και δε θα εκπλαγώ αν η κατάσταση ανατραπεί. Πολλές φορές στην ιστορία των ράλλυ, ένας οδηγός που βρισκόταν πίσω στη βαθμολογία, μετά έγινε Παγκόσμιος Πρωταθλητής”.

Σχετικά με τον ίδιο τον Evans και τη συζήτηση που υπάρχει για την πίεση που μπορεί να αισθάνεται, ο Adamo σχολίασε: “Ελπίζω να μην αισθάνεται πολύ μεγάλη πίεση γιατί νομίζω ότι στο τέλος της χρονιάς, νικητής θα είναι εκείνος που θα κάνει καλύτερη διαχείριση”.

Τέλος, ο πρώην manager της Hyundai, έδωσε και μια άλλη οπτική της αποχώρησης του Sebastien Ogier από το πρωτάθλημα, αφού πλέον θεωρεί πως οι δικαιολογίες για τους υπόλοιπους οδηγούς, τελείωσαν.

“Όλοι έλεγαν πως ο Ogier κέρδιζε τα πάντα. Αλλά επιτρέψτε μου να το θέσω αλλιώς.

“Η ήττα από τον Ogier ήταν μια ανακουφιστική πίεση για όλους, επειδή θα έλεγαν πως έχασαν από τον Ogier. Τώρα ο Ogier δεν είναι εκεί. Οπότε δεν υπάρχουν δικαιολογίες”.

Ott Tanak Sweden 22

Mετά από το Ράλλυ Σουηδίας, στη βαθμολογία Οδηγών προηγείται ο Kalle Rovanpera με 46 βαθμούς, ενώ ακολουθεί ο Thierry Neuville με 32.

Μετά από τις δύο εγκαταλείψεις σε ισάριθμους αγώνες, οι Ott Tanak και Elfyn Evans έχουν κατακτήσει βαθμούς μόνο μέσω της Power Stage, οπότε απέχουν 41 και 42 βαθμούς αντίστοιχα από την κορυφή, έχοντας συνολικά 5 και 4 βαθμούς στο Πρωτάθλημα.

Τόσο ο Εσθονός Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ 2019, όσο και ο Ουαλός δευτεραθλητής το 2020 και 2021, πραγματοποιούν το χειρότερο ξεκίνημά τους στο θεσμό, από το 2017 και έπειτα, όταν και αναδείχθηκαν σε πρωταγωνιστές του WRC.

Photos: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ