Αγώνες WRC

Βελτιώσεις στο Skoda Fabia Rally2 για τη νέα χρονιά

Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία Rally2 έχει ανέβει και η Skoda έχει ήδη ετοιμάσει τις βελτιώσεις στο Fabia για τη νέα χρονιά.

Η κατηγορία Rally2, όπου εντάσσονται τα αυτοκίνητα που γνωρίζουμε και ως R5, παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον για τους κατασκευαστές, οι οποίοι προχωρούν σε διαρκείς εξελίξεις των αυτοκινήτων τους. Μετά από τις Hyundai και Citroen, ακόμη ένας κατασκευαστής, η Skoda, έχει προβεί σε βελτιώσεις του δικού της, Fabia Rally2, το οποίο πλέον αποκτά τον κωδικό "evo 2021".

Από τη νέα χρονιά, η σημασία της εξέλιξης του Skoda Fabia Rally2 θα είναι διττή για την εταιρεία, αφού όπως έγινε γνωστό οι δραστηριότητες της Volkswagen Motorsport σταματούν και κατά συνέπεια, το βάρος των "αγωνιστικών πωλήσεων" του Group στα ράλλυ, θα πέσει στην τσεχική μάρκα.

Η ομολογκασιόν νέων εξαρτημάτων ισχύει από την 1η Ιανουαρίου 2021 και αφορά σε περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης, οδηγησιμότητας, αξιοπιστίας και ασφάλειας του Fabia Rally2. Τα νέα εξαρτήματα, είναι διαθέσιμα για τους πελάτες της Skoda από τις 4 Ιανουαρίου, οπότε όσοι ενδιαφέρονται θα μπορούν να τα έχουν στο αυτοκίνητό τους, στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, στις 21-24 Ιανουαρίου.

Για τις δοκιμές των νέων μερών επιστρατεύτηκαν αρκετοί οδηγοί, όπως οι Jan Kopecký, Oliver Solberg, Kris Meeke, Pontus Tidemand, Andreas Mikkelsen και Emil Lindholm.

Skoda Fabia Rally2 evo 2021

Περνώντας στα επιμέρους σημεία, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,6 λίτρων θα διαθέτει νέα χαρτογράφηση, ενώ ανασχεδιάστηκαν το intercooler και η πολλαπλή εξαγωγής. Τα παραπάνω, έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ισχύος από 212 σε 214 kW, δηλαδή από 288 σε περίπου 290 ίππους, ανάλογα με τη βενζίνη που χρησιμοποιείται.

Επιπλέον, θα διατίθεται και πιο μακριά ρύθμιση στο κιβώτιο ταχυτήτων, που προσφέρει καλύτερη απόδοση σε γρήγορους αγώνες, αφού η τελική ταχύτητα μπορεί να αυξηθεί από τα 187 στα 202 χλμ./ώρα.

Στον τομέα της πρόσφυσης, η Skoda Motorsport έλαβε αναγνώριση και για τρίτο σετ σε ράμπες διαφορικών (48/70) που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε άσφαλτο και χώμα. Βελτιώσεις έχουν γίνει και στα αμορτισέρ της ZF, ενώ θα υπάρχει και δυνατότητα αναβάθμισης των υπαρχόντων.

Ένα από τα βασικά ζητούμενα ήταν η βελτίωση της αξιοπιστίας. Για μεγαλύτερη αντοχή σε σκληρές ειδικές διαδρομές, το πίσω υποπλαίσιο έχει δυναμώσει. Επιπρόσθετα, μια ειδική συσκευή ψύξης των πίσω φρένων, που αρχικά αφορούσε μόνο σε ασφάλτινες ειδικές διαδρομές, τώρα θα χρησιμοποιείται και στο χώμα, προστατεύοντας τα φρένα από υπερθέρμανση. Η συγκεκριμένη συσκευή δε χρησιμοποιείται υποχρεωτικά και για αυτό χαρακτηρίζεται ως "Variant Option".

Skoda Fabia Rally2 evo 2021

Ακόμη, το Skoda Fabia Rally2 evo 2021 εφοδιάζεται με ένα τροποποιημένο σύστημα λίπανσης του κινητήρα, που περιλαμβάνει νέα εισαγωγή λαδιού, διαχωρισμό του καλύμματος στο κάτω μέρος και βελτιωμένη λίπανση του τούρμπο.

Για την μεγαλύτερη άνεση του πληρώματος, τα κουμπιά στο τιμόνι έχουν αναπροσαρμοστεί και πλέον είναι μέχρι 8, επιτελώντας διαφορετικές λειτουργίες. Επιπλέον, το σημείο τοποθέτησης του γρύλλου έχει επανασχεδιαστεί, για διευκόλυνση σε περίπτωση ανάγκης αλλαγής ελαστικού.

Τέλος, για τους αγώνες υψηλών θερμοκρασιών και χαμηλών ταχυτήτων, όπου παρουσιάζονται συχνά προβλήματα με εξάτμιση καυσίμων, η Skoda Motorsport εξέλιξε μια νέα βαλβίδα για τους σωλήνες της κυψέλης καυσίμου, η οποία φροντίζει να μην προκύπτει υπερβολική πίεση, αυξάνοντας την ασφάλεια.

Και όλα αυτά, ενώ η Skoda Motorsport έχει ήδη προγραμματίσει την εξέλιξη του νέου Fabia Rally2 ενόψει 2022, της οποίας θα ηγηθεί ο Andreas Mikkelsen.

Ποιος από τους 7 φιναλίστ για το COTY 2021 κερδίζει τη δική σας ψήφο σαν Αυτοκίνητο της Χρονιάς;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου