top icon
Αγώνες

Εγένετο Citroen DS3 R3!

Η εμπλοκή της Citroen στο Π.Π.Ρ. αναμένεται να είναι ακόμη μεγαλύτερη από την επόμενη χρονιά, αφού πέραν του Citroen DS3 WRC, το οποίο βρίσκεται ήδη στη φάση της τελικής εξέλιξης του, έτοιμο είναι και το μικρό του αδελφάκι, το DS3 R3.

Η εμπλοκή της Citroen στο Π.Π.Ρ. αναμένεται να είναι ακόμη μεγαλύτερη από την επόμενη χρονιά, αφού πέραν του Citroen DS3 WRC, το οποίο βρίσκεται ήδη στη φάση της τελικής εξέλιξης του, έτοιμο είναι και το μικρό του αδελφάκι, το DS3 R3.
 
Το συγκεκριμένο αγωνιστικό θα αποτελέσει ακόμη ένα αυτοκίνητο της γαλλικής εταιρίας που θα αποτείνεται σε ιδιώτες, όπως τα C2 R2 ή S1600 παλαιότερα και αναμένεται να κάνει την πρώτη του εμφάνιση στα τέλη της χρονιάς που διανύουμε. Φυσικά, ο στόχος των Γάλλων είναι να δημιουργήσουν το καλύτερο αυτοκίνητο προδιαγραφών R3, ενώ το βέβαιο είναι πως έχουν και έντονο συναγωνισμό εκ των έσω, λόγω της παρουσίας των Renault Clio και Peugeot 207 αντίστοιχων προδιαγραφών. Το DS3 R3 λοιπόν, είναι βασισμένο στους κανονισμούς του γκρουπ R3T της FIA, ενώ ουσιαστικά έχει την ίδια σχεδιαστική γραμμή και εμφάνιση με το μοντέλο παραγωγής. Το πλαίσιο έχει ενισχυθεί με κλωβό ασφαλείας πολλαπλών σημείων, στοιχείο που βελτιώνει την ευκαμψία του και προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια στο πλήρωμα. Ο κινητήρας είναι τετρακύλινδρος με χωρητικότητα 1600 κ.εκ. και τούρμπο υψηλής πίεσης (THP), ενώ έχει εξελιχθεί με βάση τον κινητήρα παραγωγής της PSA. Οι μηχανικοί της Citroen έχουν προσθέσει ειδικές λύσεις όπως συστήματα εξάτμισης και υπερτροφοδότησης, πιστόνια, εκκεντροφόρο, ηλεκτρονική μονάδα κ.α., με αποτέλεσμα η ισχύς του αυτοκινήτου να φτάνει τους 210 bhp. Ειδική μέριμνα, υπάρχει στη βελτίωση της ροπής του αυτοκινήτου, με σκοπό την επίτευξη της βέλτιστης πρόσφυσης, κάτι που φαίνεται και από τα 350 Nm της ροπής.

 
Οι Γάλλοι, έχουν τοποθετήσει στο DS3 R3 κιβώτιο ταχυτήτων αντίστοιχο με αυτό της C4 WRC, δηλαδή ημιαυτόματο 6-τάχυτο σειριακό. Αυτό βοηθά τον οδηγό να πετύχει αλλαγές ταχυτήτων στο μισό χρόνο συγκριτικά με το χειροκίνητο κιβώτιο, τη στιγμή που η αξιοπιστία του αυτοκινήτου σε επίπεδο ισχύος αυξάνεται. Αξίζει να σημειώσουμε πως αναφορικά με το κιβώτιο, αυτή είναι η πρώτη φορά που αυτοκίνητο της Citroen το οποίο έχει εξελιχθεί για πελατειακή χρήση, εφοδιάζεται με ημιαυτόματο κιβώτιο. Οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται με το ειδικό paddle στο τιμόνι, με τον οδηγό να το κινεί προς τα πίσω για να ανεβάσει τη σχέση και προς τα εμπρός για να κατεβάσει. Ο συμπλέκτης, χρησιμοποιείται μόνο κατά τη διάρκεια της εκκίνησης, αφού κατά τις αλλαγές των ταχυτήτων ελέγχεται ηλεκτρονικά.
 
Από εκεί και έπειτα, το σύστημα ανάρτησης αποτελεί ένα από τα πλέον κομβικά σημεία του DS3 R3 και σε αυτό έχει δοθεί έμφαση. Έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται σε όλες τις ειδικές διαδρομές, από άσφαλτο μέχρι σκληρό χώμα. Το DS3 R3, αξιοποιεί όλες τις ελευθερίες των κανονισμών του Gr.R. Στο εμπρός μέρος, είναι εφοδιασμένο με σωληνωτά ψαλίδια, ενώ τα ημιαξόνια είναι ελαφρύτερα μα δυνατότερα από αυτά του μοντέλου παραγωγής. Εξελιγμένα σε συνεργασία με τη BOS, τα αμορτισέρ περιλαμβάνουν ορισμένες καινοτομίες. Οι αλουμινένιοι δοκοί του πλαισίου λιπαίνονται σε ένα ειδικό μέρος γεμάτο λάδι, σα μπανιέρα, στοιχείο που αυξάνει το χρόνο ζωής της ανάρτησης. Παράλληλα, το χαμηλότερο μπροστά offset βοηθά στην βελτίωση της απόδοσης των αμορτισέρ. Ακόμη, για να ανταποκριθεί στα διαφορετικά είδη οδήγησης, το DS3 R3 διαθέτει πολλές επιλογές αναφορικά με το στήσιμο. Όσον αφορά στην πίσω ανάρτηση, τα ψαλίδια έχουν μεταβληθεί για να ταιριάξουν καλύτερα στην αντιστρεπτική δοκό, ενώ οι αφαιρούμενες πλύμνες των τροχών επιτρέπουν την ανεξάρτητη ρύθμιση των κάμπερ και κάστερ. Όσον αφορά στα φρένα, το DS3 R3 διαθέτει τετραπίστονα δισκόφρενα εμπρός και διπίστονα πίσω, τη στιγμή που το χειρόφρενο είναι υδραυλικό.
 
Όπως συνηθίζει άλλωστε η Citroen, το αυτοκίνητο έχει ήδη υποβληθεί σε εκτεταμένες δοκιμές, διάρκειας ενός έτους και απόστασης μεγαλύτερης των 10 χιλιάδων χιλιομέτρων. Για να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή αξιοπιστία, οι Γάλλοι δοκίμασαν το αυτοκίνητο σε σκληρό χώμα, που ανταποκρίνεται στις συνθήκες των αγώνων πέριξ της Μεσογείου, όπως τα ελληνικά, ή το ράλλυ Σαρδηνίας. Ακολούθως, οι δοκιμές μεταφέρθηκαν στην άσφαλτο και σε γρήγορους χωμάτινους δρόμους. Τα αγωνιστικά χιλιόμετρα σε κάθε έδαφος ήταν αντίστοιχα. Στις δοκιμές συμμετείχαν αρκετοί οδηγοί με διαφορετικά επίπεδα εμπειρίας, τρόπου οδήγησης και στησίματος του αυτοκινήτου. Αυτό συνέβη ώστε οι Γάλλοι μηχανικοί να αντλήσουν πολλά δεδομένα από διάφορα στιλ οδηγών, ώστε να προσαρμόσουν το αυτοκίνητο πιο κοντά στις απαιτήσεις του εκάστοτε ιδιώτη που θα επιλέξει το DS3 R3. Όλοι οι οδηγοί μίλησαν για την ευκολία στην οδήγηση, τη ροπή του κινητήρα 1.6, το ημιαυτόματο κιβώτιο και την ανάρτηση. _Ν.Δ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Πλαίσιο
 
Δομή
Συγκολλημένος κλωβός ασφαλείας πολλαπλών σημείων
Αμάξωμα
DS3 THP 150 με εξαγωγές αέρα στην οροφή και καθρέπτες
Κινητήρας
 
Τύπος
1.6 THP PSA
ΔιάμετροςΧΔιαδρομή
77×85.8 mm
Χωρητικότητα
1,598cc
Μέγιστη Ισχύς
210bhp at 4,750rpm
Μέγιστη Ροπή
350Nm at 3,000rpm
Ακριβής Ισχύς ανά λίτρο
131.4bhp/λίτρο
Τροφοδοσία
Injection
Μετάδοση
 
Τύπος
Εμπρός κίνηση
Κιβώτιο
6-τάχυτο σειριακό ημιαυτόματο
Αλλαγές ταχυτήτων
Από ειδικό πεντάλ στο τιμόνι
Διαφορικό
ZF
Φρένα
 
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι
Διαστάσεις ασφάλτου
330Χ30
Διαστάσεις χώματος
300Χ30
Δισκόφρενα
4-πίστονα
Πίσω
Δίσκοι
Διαστάσεις
300Χ8
Δισκόφρενα
2-πίστονα
Κατανομή
Ρυθμιζόμενη
Χειρόφρενα
Υδραυλικό
Ανάρτηση
 
Εμπρός
Τύπου McPherson
Πίσω
ʼξονες σε σχήμα Η
Αμορτισέρ
BOS 3-track ρυθμιζόμενα (μεγάλης και μικρής ταχύτητας συμπίεσης και αναπήδησης
Σύστημα Διεύθυνσης
 
Τύπος
Υδραυλικής υποβοήθησης
Τροχοί
 
ʼσφαλτος
7Χ17 (BF Goodrich 200/50/R17)
Χώμα
6Χ15 (BF Goodrich 195/70/R15)
Διαστάσεις
 
Μήκος
3,948mm
Πλάτος
1,715mm
Μεταξόνιο
2,465mm
Μετατρόχιο
1,520mm (εμπρός) – 1,490mm (πίσω)
Ρεζερβουάρ
67 λίτρα
Βάρος
1.230 κιλά μαζί με το πλήρωμα
Κατανομή βάρους
64/36% (εμπρός-πίσω

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ