Αγώνες WRC

FIA: Ανανεωμένες υγειονομικές οδηγίες για την επιστροφή στα ράλλυ

Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου δημοσίευσε ένα μακροσκελές έγγραφο με οδηγίες για την όσο το δυνατόν πιο ασφαλή, από πλευράς μετάδοσης του COVID-19, επανέναρξη των ράλλυ, με βάση το οποίο θα πρέπει να λειτουργούν οι εμπλεκόμενοι κατά το ερχόμενο χρονικό διάστημα.

Με την αγωνιστική δραστηριότητα να βρίσκεται σε τροχιά επανεκκίνησης, η FIA ανανέωσε τις υγειονομικές της οδηγίες, ώστε να μειωθούν όσο γίνεται οι πιθανότητες μετάδοσης του κορονοϊού για αγώνες που διεξάγονται σε κλειστούς δρόμους, όπως για παράδειγμα τα ράλλυ και οι αναβάσεις.

H Διεθνής Ομοσπονδία εστιάζει περισσότερο στη δομή των αγώνων, ενθαρρύνοντας τους εμπλεκόμενους (διοργανωτές, αγωνιζόμενους, ομάδες) προς μια σειρά από διαφοροποιήσεις. Μια βασική πρόταση της FIA είναι να χρησιμοποιούνται ειδικές διαδρομές με μικρότερο μήκος, οι οποίες θα επαναλαμβάνονται περισσότερες φορές. Αυτό, θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της έκτασης στην οποία θα κινείται ένας αγώνας. Ακόμη, οι διοργανωτές ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν έναν χώρο service park, ενώ εκτός κάδρου βγαίνουν προς το παρόν οι ζώνες αλλαγής ελαστικών και ανεφοδιασμού, σε άλλα σημεία πλην του service park, καθώς και εκδηλώσεις για το κοινό, όπως συνέντευξη "Meet the Crews" στο τέλος της ημέρας.

Guidelines

Ξεχωριστό ενδιαφέρον, παρουσιάζει η πρόταση της FIA που χαρακτηρίζεται ως "πιο ακραίο μέτρο", οι αγώνες ράλλυ να διεξάγονται σε ένα σημείο, κλειστό από πλευράς πρόσβασης για τους θεατές. Σε τέτοιους χώρους εντάσσονται οι πίστες, οι ιδιωτικοί χώροι (σ.σ. θυμίζουμε πως το Ράλλυ Μ. Βρετανίας διεξάγονταν παραδοσιακά σε τέτοιες εκτάσεις), ακόμη και στρατιωτικές εγκαταστάσεις.

Επιπρόσθετα, οι οδηγοί θα πρέπει να μεταφέρουν οι ίδιοι τα αυτοκίνητά τους στους χώρους Park Ferme και αυτό να μη γίνεται από μηχανικό, ενώ οι συνοδηγοί θα παραμένουν διαρκώς στο αγωνιστικό, "τσεκάροντας" το καρνέ τους ηλεκτρονικά και χωρίς επαφή με τους κριτές.  Ακόμη, προτείνεται στους αγωνιζόμενους να φορούν διαρκώς τις μπαλακλάβες τους, για λόγους ασφαλείας. Φυσικά, οι διοργανώσεις ενθαρρύνονται να λειτουργήσουν με όσο το δυνατόν λιγότερα άτομα, την ώρα που οι αποστάσεις μεταξύ ομάδων και επιμέρους αγωνιστικών, καθώς και ο χρόνος διάρκειας των σέρβις, θα αυξηθούν.

Guidelines

Σημειώνεται, πως οι εμπλεκόμενοι θα χωρίζονται σε επιμέρους ομάδες εντός του συνόλου. Για παράδειγμα, ένα πλήρωμα και οι μηχανικοί του θα θεωρούνται ως επιμέρους ομάδα, έχοντας την υποχρέωση να περάσουν από εξετάσεις πριν και μετά τον αγώνα. Προφανώς, φράση-κλειδί παραμένει το "social distancing", αφού κάθε ενέργεια θα πρέπει να γίνεται, διατηρώντας τις αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ των ατόμων. Ακόμη, για την περίπτωση αγώνα σε κλειστούς δρόμους γίνεται αναφορά και στην παρουσία θεατών. Αν και αυτή την περίοδο οι αγώνες γίνονται κατά κύριο λόγο χωρίς θεατές, υπάρχουν περιπτώσεις -όπως το Ράλλυ di Roma Capitale στα τέλη Ιουλίου- που εκείνοι θα επιτρέπονται. Σε αυτή την περίπτωση, η FIA τονίζει πως όποιος δεν εμπλέκεται με τον αγώνα (πλήρωμα, κριτής κλπ.) θα θεωρείται θεατής και άρα, θα πρέπει να υπακούει στους κανόνες που ισχύουν στην εκάστοτε χώρα. 

Πιο αναλυτικές οδηγίες από την πλευρά της FIA αναμένονται σύντομα, αφού πέραν των τοπικής εμβέλειας αγώνων, στα τέλη του τρέχοντος μήνα θα ξεκινήσουν και τα διεθνή ράλλυ. Η αρχή θα γίνει στις 24-26 Ιουλίου με το ιταλικό ράλλυ di Roma Capitale, με το οποίο θα ανοίξει η αυλαία του ERC, ενώ βρισκόμαστε σε αναμονή για την οριστικοποίηση του ανανεωμένου προγράμματος στο φετινό WRC.

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της δεκαετίας του '80;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου