top icon
WRC

FIA: Προτάσεις για μείωση θερμοκρασίας στο εσωτερικό των αυτοκινήτων Rally1

Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) απέστειλε επιστολή προς τις ομάδες, με προτάσεις για βελτίωση των συνθηκών στο εσωτερικό των αυτοκινήτων Rally1, ενόψει των Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας και Σαφάρι.

Οι αυξημένες θερμοκρασίες (άνω των 50 βαθμών Κελσίου) που αναπτύχθηκαν στο εσωτερικό των αυτοκινήτων Rally1 κατά τη διάρκεια του πρόσφατου Ράλλυ Πορτογαλίας , προβλημάτισαν ιδιαίτερα ομάδες και οδηγούς, με τον Jari-Matti Latvala να προτείνει τη χρήση air condition .

Ο βασικός λόγος για αυτή την εξέλιξη, ήταν η μετακίνηση του τούνελ της εξάτμισης από το κέντρο, που βρισκόταν στα αυτοκίνητα WRC 2017, ακριβώς κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού.

Στον πρώτο αγώνα με σχετικά αυξημένες θερμοκρασίες, ευτυχώς μόνο κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας καθώς στη συνέχεια η συννεφιά και η βροχή δημιούργησαν καλύτερες συνθήκες, τα πληρώματα ταλαιπωρήθηκαν πολύ.

Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν αυτό του Paul Nagle, συνοδηγού του Craig Breen στο Ford Puma Rally1, ο οποίος είδε τη σόλα από τις μπότες του να λιώνει, εξαιτίας των αυξημένων θερμοκρασιών.

Ταυτόχρονα, ο νικητής σε Σουηδία, Κροατία και Πορτογαλία και πρωτοπόρος της βαθμολογίας Kalle Rovanpera, δήλωσε πως εφόσον αυτό συνεχιστεί, θα τεθεί ζήτημα ασφάλειας στους επόμενους αγώνες, αφού σε τόσο αυξημένες θερμοκρασίες, ο ανθρώπινος εγκέφαλος δε λειτουργεί όπως πρέπει.

H ανακοίνωση της FIA και οι προτάσεις

Αν και απομένουν ελάχιστες ημέρες για το Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας (2-5 Ιουνίου), η FIA απέστειλε επιστολή, μέσω της οποίας προτείνει λύσεις προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση ενόψει των επόμενων αγώνων.

FIA Rally1 Temperatures Proposal 02

Σε σχετική ανακοίνωση της FIA, αναφέρεται: “Μια σειρά από προτάσεις παρουσιάστηκαν στα μέλη της Επιτροπής WRC την Τετάρτη 25 Μαΐου για να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις που σχετίζονται με τις θερμοκρασίες στο κόκπιτ που παρατηρήθηκαν στο Ράλλυ Πορτογαλίας την περασμένη εβδομάδα και να ενθαρρυνθούν οι ομάδες των κατασκευαστών να χρησιμοποιήσουν όλο το φάσμα των επιλογών που προσφέρουν οι κανονισμοί. Ορισμένες από αυτές τις προτάσεις απαιτούν την υποστήριξη της Επιτροπής Δελτίων Αναγνώρισης (Homologation).

“Η Επιτροπή του WRC εξέφρασε ισχυρή υποστήριξη για την ανάληψη επείγουσας δράσης. Η τεχνική ομάδα της FIA και οι κατασκευαστές από κοινού εργάζονται τώρα για την εξεύρεση λύσεων που θα βοηθήσουν στην επίλυση αυτών των ζητημάτων ενόψει των επερχόμενων αγώνων Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας και Ράλλυ Σαφάρι”.

Αρκετές από τις προτάσεις της FIA δεν περιλαμβάνουν την ανάγκη χρήσης joker, δηλαδή ανανεωμένου Δελτίου Αναγνώρισης για επιμέρους εξαρτήματα, από τις ομάδες.

Στα εξαρτήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, περιλαμβάνονται ένα άνοιγμα στο κάλυμμα του εμπρός παρμπρίζ, το οποίο θα μπορούσε να αυξήσει τη ροή αέρα εντός του αυτοκινήτου.

Σε αντίστοιχο μήκος κύματος, μπορούν να χρησιμοποιηθούν αεραγωγοί στους πλευρικούς καθρέπτες, καθώς και στο δάπεδο του εκάστοτε αυτοκινήτου.

Σε μια προσπάθεια περιορισμού της ζέστης εντός των αυτοκινήτων, οι ομάδες μπορούν να προσθέσουν κεραμική επίστρωση στην πηγή θερμότητας, δηλαδή γύρω από την εξάτμιση.

Ακόμη μια λύση θα ήταν η χρήση δεύτερου αεραγωγού στην οροφή, ο οποίος θα ήταν μεγαλύτερος από τον υπάρχοντα, όμως αυτό θα απαιτούσε νέα ομολογκασιόν.

Στο ίδιο πλαίσιο, παράθυρα με ασημί επένδυση και αεραγωγοί στο πίσω παράθυρο, θα μπορούσαν επίσης να αποτελέσουν λύση.

Μένει να δούμε, ποιες λύσεις θα προκριθούν από τις ομάδες, ώστε οι συνθήκες στο κόκπιτ των αυτοκινήτων προδιαγραφών Rally1, να προσφέρουν πρώτα από όλα ασφάλεια και δευτερευόντως, την απαραίτητη άνεση στα πληρώματα κατά τη διάρκεια των δύο πιο θερμών, όπως αναμένεται, αγώνων της σεζόν (Σαρδηνία, Σαφάρι), τον Ιούνιο.

Photos: Toyota Gazoo Racing, M-Sport Ford

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ