top icon
WRC

Η Hyundai δίνει μάχη για να καλύψει τον χαμένο χρόνο

Ο αναπληρωτής Διευθυντής της Hyundai, Julien Moncet, ανέφερε πως δεν ανησυχεί για την ταχύτητα του υβριδικού i20 N Rally1, όμως η ομάδα του δίνει μάχη με το χρόνο για να καλύψει τα προβλήματα αξιοπιστίας.

Μετά από δύο αγώνες όπου παρουσίασε σαφώς βελτιωμένη εικόνα (Σουηδία, Κροατία) σε σύγκριση με την πρεμιέρα στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, η Hyundai ταξίδεψε στην Πορτογαλία για τον πρώτο χωμάτινο αγώνα της υβριδικής εποχής του WRC με ελπίδες για ένα θετικό αποτέλεσμα.

Ο τερματισμός των Dani Sordo-Candido Carrera στο βάθρο μέσω της τρίτης θέσης, καθώς και η 5η και 6η θέση των Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe και Ott Tanak-Martin Jarveoja, προφανώς δεν αποτελεί καταστροφικό αποτέλεσμα, ωστόσο δεν μπορεί να ικανοποιήσει ιδιαίτερα τους ανθρώπους της Hyundai Motorsport.

Πέραν του αποτελέσματος καθαυτού, η κύρια πηγή προβληματισμού έγκειται στο γεγονός ότι Hyundai i20 N Rally1 έδειξε να υπολείπεται, κυρίως στον τομέα της αξιοπιστίας.

Για αυτό υπάρχει εξήγηση, αφού η κορεατική ομάδα ήταν η τελευταία που έλαβε το πράσινο φως για εμπλοκή στον θεσμό πέρυσι, ενώ και οι δοκιμές εξέλιξης δεν κύλησαν ιδανικά.

Αρχικά, το πρωτότυπο που είχε δημιουργηθεί και έκανε δοκιμές έως τον Οκτώβριο, αντικαταστάθηκε από μια νέα εκδοχή, όμως οι δοκιμές του μοναδικού ανανεωμένου αυτοκινήτου διακόπηκαν απότομα, έπειτα από έξοδο των Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe τον περασμένο Δεκέμβριο.

Hyundai: H ανάγκη βελτίωσης της αξιοπιστίας και οι δυσκολίες

Σε συνέντευξη που μας είχε παραχωρήσει πριν από το Ράλλυ Κροατίας, ο Thierry Neuville είχε εστιάσει στη δυνατότητα βελτίωσης του i20 N Rally1 ενόψει των χωμάτινων αγώνων.

Το Ράλλυ Πορτογαλίας, όπου η Toyota έκανε το 1-2 με τους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen και Elfyn Evans-Scott Martin, δεν κύλησε όπως ευελπιστούσαν οι άνθρωποι της Hyundai.

Τα προβλήματα αξιοπιστίας δεν έλειψαν, καθώς οι Neuville-Wydaeghe τέθηκαν εκτός διεκδίκησης λόγω σπασμένου ημιαξονίου κατά τη πρώτη ημέρα, ενώ βρίσκονταν στη δεύτερη θέση.

Παράλληλα, οι Tanak-Jarveoja αντιμετώπισαν πρόβλημα με τη μετάδοση και το κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ ο πάντα ευπροσάρμοστος Dani Sordo, ανέφερε δυσκολία προσαρμογής στον πιο αποδοτικό τρόπο οδήγησης του αυτοκινήτου.

Χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση του Ott Tanak μετά από τον αγώνα, ο οποίος σχολίασε πως το αυτοκίνητο επιδέχεται βελτιώσεων “παντού”, κάτι που προφανώς δε μπορεί να γίνει ολοκληρωτικά ενόψει των επερχόμενων Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας (2-5 Ιουνίου) και Σαφάρι (23-26 Ιουνίου), ενόψει των οποίων εξετάζεται και η χρήση air condition στα αυτοκίνητα Rally1.

Julien Moncet portrait 02

“Δεν είμαι ευχαριστημένος από την απόδοση της Hyundai στην Πορτογαλία, γιατί θα ήμουν εφόσον είχαμε το 1-2 στο βάθρο”, δήλωσε στο DirtFish ο Αναπληρωτής Διευθυντής και Εκτελών χρέη επικεφαλής της Hyundai, Julien Moncet. “Αντιμετωπίζουμε ακόμη ορισμένα προβλήματα αξιοπιστίας, όμως πρέπει να τα ξεπεράσουμε. Από την αρχή της σεζόν λέω πως η βάση του αυτοκινήτου είναι καλή, αλλά χρειάζεται να ξεφορτωθούμε αυτά τα προβλήματα αξιοπιστίας.

“Αυτό είναι ακόμη πιο απογοητευτικό, καθώς βελτιωνόμαστε στη στρατηγική χρήσης ελαστικών και τις μετεωρολογικές προβλέψεις.

“Είναι κρίμα να σπαταλάμε όλη την ενέργεια των οδηγών και της ομάδας για λάθη αξιοπιστίας”.

Hyundai i20 N Rally1 Gravel 02

Δυστυχώς για την Hyundai, ο χρόνος που χάθηκε κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης δεν είναι εύκολο να αναπληρωθεί μέσα στη σεζόν.

Ένας από τους βασικούς λόγους, είναι πως πριν από τους αγώνες, κάθε οδηγός δικαιούται μία ημέρα δοκιμών, κατά συνέπεια η κορεατική ομάδα μπορεί να πραγματοποιήσει συνολικά έως 3 ημέρες δοκιμών ενόψει του κάθε αγώνα, οφείλοντας όμως να εστιάσει και στα ξεχωριστά στοιχεία του εκάστοτε ράλλυ.

Κατά συνέπεια, η διαδικασία βελτίωσης της αξιοπιστίας προχωρά με πιο αργούς ρυθμούς, αφού μέσα στη σεζόν δεν είναι εύκολο να βρεθούν διαθέσιμες επιπλέον ημέρες στη βάση δοκιμών της κάθε ομάδας, που για την περίπτωση της Hyundai φέτος βρίσκεται στη Φινλανδία .

“Είναι πολύ απογοητευτικό. Σίγουρα έχουμε όλο και λιγότερες ημέρες δοκιμών”, πρόσθεσε ο Moncet. “Δυστυχώς δε μπορούμε να ελέγξουμε τα πάντα σε τόσο λίγα χιλιόμετρα.

“Είναι πιο απογοητευτικό γιατί κάθε φορά υπάρχει ένα διαφορετικό πρόβλημα, οπότε τα λύνουμε (τα προβλήματα) ένα προς ένα.

“Όμως μετά εμφανίζεται ένα ακόμη, οπότε δίνουμε αγώνα με το χρόνο εδώ και περίπου έναν χρόνο. Απλά προσπαθούμε να καλύψουμε το έδαφος”.

Dani Sordo, Julien Moncet

Αν και το πρόγραμμα δοκιμών είναι ιδιαίτερα βεβαρημένο, αφού το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ βρίσκεται σε εξέλιξη, είναι δύσκολο να υπάρξει σημαντική πρόοδος για την Hyundai.

“Είχαμε δοκιμές πριν από το Ράλλυ Πορτογαλίας. Αυτή την εβδομάδα υπάρχουν οι δοκιμές για τη Σαρδηνία κ.ο.κ.”, σχολίασε ο Γάλλος μηχανικός, που πάντως δεν κρύβει την αισιοδοξία του. “Σίγουρα θα θέλαμε να κάνουμε περισσότερα, όμως υπάρχει ένας κανονισμός και πρέπει να σκεφτούμε πως διαθέτουμε συγκεκριμένους πόρους (ανθρώπινους και υλικούς), δε μπορούμε να είμαστε κάθε στιγμή, οπουδήποτε.

“Κάνουμε το καλύτερο με ότι έχουμε. Ο χρόνος που χάθηκε στην αρχή είναι δύσκολο να καλυφθεί, αλλά θα τα καταφέρουμε σε κάποιο σημείο”.

Μπορεί τα προβλήματα αξιοπιστίας να αποτελούν ένα πρόβλημα, όμως σύμφωνα με τον Julien Moncet, το ίδιο δεν ισχύει για την ταχύτητα του Hyundai i20 N Rally1.

Julien Moncet, Thierry Neuville, Martijn Wydaeghe

“Βλέπουμε ότι ορισμένες φορές είμαστε στα ίδια, βρισκόμαστε περίπου στο ίδιο επίπεδο με το Ford Puma, το Toyota GR Yaris είναι λίγο πιο μπροστά αλλά δεν είμαστε πολύ πίσω – με δεδομένες τις συνθήκες, κάποιες φορές είμαστε στο ίδιο επίπεδο ή και μπροστά”, ανέφερε, προτού πλέξει το εγκώμιο των οδηγών της ομάδας.

“Διαθέτουμε άριστους οδηγούς. Αλλά ο χρόνος είναι χρόνος, οι ημέρες έχουν 24 ώρες, οι ημέρες δοκιμών είναι περιορισμένες.

“Είμαστε ήδη flat out αλλά όχι γνωρίζουμε πως ξεκινήσαμε αργότερα από τους άλλους ναι προσπαθούμε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος, αλλά σίγουρα αυτό θα πάρει χρόνο”.

Στο Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας (2-5 Ιουνίου), τους “μόνιμους” Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe και Ott Tanak-Martin Jarveoja θα πλαισιώσουν οι Dani Sordo-Candido Carrera, ενώ στο Ράλλυ Σαφάρι το τρίτο Hyundai i20 N Rally1, θα μοιραστούν οι Oliver Solberg-Elliott Edmondson.

Photos: Hyundai Motorsport

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ