Αγώνες WRC

Ο Yves Matton για τους κανονισμούς του 2022

Ο διευθυντής ράλλυ της FIA, Yves Matton, μίλησε για τη διαμόρφωση των νέων κανονισμών του WRC που θα τεθούν σε ισχύ από το 2022.

Οι νέοι κανονισμοί του WRC, αρχής γενομένης από το 2022, απασχολούν τους εμπλεκόμενους, αλλά και τους φίλους των αγώνων, για σχεδόν έναν χρόνο. Η διαμόρφωσή τους έχει μπει στην τελική ευθεία και εντός της εβδομάδας, θα πραγματοποιηθεί στη Γενεύη συνάντηση, για την οριστικοποίηση των βασικών αλλαγών.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο αμερικανικό DirtFish, ο Yves Matton αναφέρθηκε στους βασικούς άξονες, οι οποίοι περιλαμβάνουν μείωση του κόστους των νέων αυτοκινήτων κατά 35% σε σύγκριση με τα τωρινά, χρήση μηχανικών μερών που βασίζονται στα αυτοκίνητα κατηγορίας Rally2 (ή R5, όπως την έχουμε συνηθίσει) και συμμετοχή 4 αυτοκινήτων από κάθε ομάδα.

Διαβάστε αναλυτικά τι είπε ο Yves Matton:

Για το χρονοδιάγραμμα του 2020: «Η προσθεσμία προσφορών για τα υβριδικά κιτ -μπαταρία, κινητήρας- λήγει στις 20 Φεβρουαρίου. Έναν μήνα μετά, θα αποφασίσουμε ποια εταιρεία θα προμηθεύσει αυτά τα kits. Έπειτα, θα μιλήσουμε με τους κατασκευαστές, ώστε να συμφωνήσουν για τους κανονισμούς το Μάιο ή το αργότερα, στις αρχές Ιουνίου όταν θα γίνει το Παγκόσμιο Συμβούλιο. Τότε εγκριθεί και το νέο πακέτο ασφαλείας».

Σχετικά με το πακέτο ασφαλείας: «Οι κατασκευαστές άρχισαν να δημιουργούν τον δικό τους κλωβό ασφαλείας και άλλα στοιχεία του αυτοκινήτου, όπως τα καθίσματα. Καθώς οι ομάδες θα ξόδευαν πολλά χρήματα σε κάτι παρόμοιο, οπότε μας ζήτησαν να δημιουργήσουμε ένα πακέτο ασφαλείας για όλους. Αυτό σημαίνει πως θα κάνουμε ένα σετ από crash tests κλπ. Γνωρίζαμε πως για να ολοκληρωθεί αυτό, θα χρειαζόμαστε 3 μήνες επιπλέον και σε αυτό εργαζόμαστε τώρα. Ωστόσο, δεν θα παράγουμε εμείς (FIA) τον κλωβό ασφαλείας, απλά τον σχεδιάζουμε και θα ορίσουμε τις προδιαγραφές».

Hyundai WRC

Για το αν η δημοσίευση των κανονισμών έχει καθυστερήσει: «Όπως εξήγησα παραπάνω, καθυστερήσαμε 3 μήνες λόγω της εργασίας στο πακέτο ασφαλείας, οπότε ο χρόνος μας έχει ξεφύγει λίγο, ίσως να είμαστε έναν μήνα πίσω στον τομέα του υβριδικού κιτ».

Σχετικά με την πρόθεση των ομάδων να συμμετάσχουν: «Η πληροφόρηση από τους κατασκευαστές είναι θετική και τίποτα δε δείχνει ότι δε θα έχουμε τη στήριξή τους. Υπάρχουν ένα-δυο σημεία που πρέπει να δουλέψουμε, αλλά το feedback είναι θετικό».

Για το κόστος των νέων αυτοκινήτων: «Στόχος μας είναι τα 500.000 ευρώ. Είχαμε στόχο μείωσης κόστους κατά 40% σε σύγκριση με τα τωρινά, ωστόσο φαίνεται ότι θα πετύχουμε μείωση 35%».

«Πρέπει να μειώσουμε το κόστος των αυτοκινήτων, όχι μόνο για να προσελκύσουμε νέους κατασκεαυστές, αλλά και για να κρατήσουμε τους υπάρχοντες. Θέλουμε η εμπλοκή τους να είναι συμφέρουσα επαγγελματικά για εκείνους, καθώς θέλουν να πουλήσουν αυτοκίνητα. Αυτό πρέπει να γίνει, ώστε το πρωτάθλημα να καταστεί βιώσιμο».

Yaris WRC

Για τον αριθμό αυτοκινήτων που θα παρατάσσει κάθε ομάδα το 2022: «Θα ήθελα κάθε ομάδα να συμμετέχει με 4 αυτοκίνητα».

Για τη μείωση του κόστους: «Εργαζόμαστε στο κόστος των τεχνικών στοιχείων και σίγουρα, θα πάρουμε αρκετά πράγματα από τη φιλοσοφία των αυτοκινήτων προδιαγραφών R5 ή Rally2 όπως τα γνωρίζουμε πια. Θα μειώσουμε τη δυνατότητα επιλογών για πολλά μηχανικά μέρη. Όσο περισσότερες επιλογές υπάρχουν, τόσο μεγαλύτερη έρευνα, εξέλιξη και δοκιμές πραγματοποιούνται. Θέλουμε να μειώσουμε τα χρησιμοποιούμενα μηχανικά μέρη και να εξετάσουμε τη συχνότητα με την οποία μπορούν να γίνονται αλλαγές σε σημεία όπως οι αναρτήσεις. Μας ενδιαφέρει να δούμε ποια μέρη έχουν επιχειρηματική αξία ή όχι. Για παράδειγμα το ρεζερβουάρ ενός αυτοκινήτου προδιαγραφών WRC είναι πολύ πιο ακριβό από εκείνο ενός R5, ενώ κάνουν την ίδια δουλειά και δε μπορούμε να πούμε ότι κάποιος θεατής θα καθίσει να κοιτάζει το ρεζερβουάρ. Το ίδιο ισχύει και για τα αμορτισέρ, και την υψηλή τεχνολογία που διαθέτουν. Τη χρειαζόμαστε; Επίσης, όσον αφορά στα αεροδυναμικά βοηθήματα, θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε λιγότερα μέρη, διατηρώντας όμως ίδια φιλοσοφία».

Για το υβριδικό σύστημα: «Όπως γνωρίζετε, το υβριδικό σύστημα θα ελέγχεται από τη FIA για τα 3 πρώτα χρόνια. Αυτό θα περιλαμβάνει την υβριδική χρήση στις ειδικές διαδρομές, από την αρχή του 2022. Πάνω σε αυτό εργαζόμαστε τώρα, καθώς ήταν αίτημα των ομάδων η χρήση του υβριδικού συστήματος στις ειδικές διαδρομές. Αν και δεν έχει οριστικοποιηθεί, σκεφτόμαστε να είναι διαθέσιμο σε συγκεκριμένες στιγμές, καθώς πρέπει να είμαστε προσεκτικοί αναφορικά με το πότε θα μπορεί να χρησιμοποιείται η επιπλέον ισχύς».

Fiesta R5

Σχετικά με την απόδοση των αυτοκινήτων: «Υπολογίζουμε να είναι στο ίδιο επίπεδο με σήμερα».

Εφόσον το κόστος ενός κινητήρα WRC σήμερα είναι 150.000 ευρώ και ενός R5 είναι 30.000 ευρώ, πώς θα προκύψουν ίδιες επιδόσεις; «Θα μπορούσαμε να ξοδέψουμε επιπλέον 100.00 ευρώ στο αυτοκίνητο προδιαγραφών R5, ίσως στο τούρμπο, για να φτάσουμε σε αντίστοιχες επιδόσεις. Ακόμη και αν πρέπει να χρησιμοποιήσουμε περισσότερους κινητήρες μέσα στη σεζόν, θα είναι σαφώς πιο φτηνά. Είναι σημαντικό να ρίξουμε το κόστος και εργαζόμαστε πολύ σκληρά με αυτό το στόχο. Η συνεργασία είναι καλή και κάνουμε πρόοδο. Δεν είναι αστείο ότι συναντιόμαστε μια φορά την εβδομάδα στη Γενεύη για αυτό το θέμα».

Από την πλευρά μας, να προσθέσουμε πως Hyundai και M-Sport συμφωνούν στη χρήση μηχανικών λύσεων από τα αυτοκίνητα προδιαγραφών R5, κάτι που δε βρίσκει καταρχήν σύμφωνη την Toyota, η οποία πάντως φαντάζει απίθανο να μη συναινέσει τελικά.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου