top icon
WRC

Προς πλήρη εξηλεκτρισμό η κατηγορία Rally5;

Η χαμηλότερη κατηγορία της αγωνιστικής πυραμίδας, Rally5, φαίνεται να οδεύει για εξηλεκτρισμό, με τους κατασκευαστές να υπερθεματίζουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Ο εξηλεκτρισμός της παγκόσμιας αυτοκίνησης είναι γεγονός και οι αγώνες ράλλυ, ακολουθούν αντίστοιχη πορεία, με τους κατασκευαστές να εμφανίζονται θετικοί ως προς μια πλήρως ηλεκτρική κατηγορία Rally5.

Θυμηθείτε τη δομή των κατηγοριών Ράλλυ της FIA 

Η αρχή σε επίπεδο εξηλεκτρισμού όσον αφορά στο WRC γίνεται από το 2022, όταν η κορυφαία κατηγορία του θεσμού, που μετονομάζεται σε Rally1, θα αποκτήσει υβριδικά κινητήρια σύνολα.

Ήδη οι ομάδες πραγματοποιούν εκτεταμένες δοκιμές εξέλιξης για τη νέα χρονιά και η Hyundai, προχώρησε σε προσομοίωση αγώνα στη Βόρεια Ιταλία την περασμένη εβδομάδα.

Ωστόσο, τα σχέδια εξηλεκτρισμού δε σταματούν εκεί.

H Renault, που έχει παρουσιάσει Clio προδιαγραφών Rally4 και Rally5, επιζητεί πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κορυφαία κατηγορία και η Opel, η οποία έχει επίσης εξελίξει Corsa Rally4 και το αμιγώς ηλεκτρικό Corsa-e, επιθυμεί η κατηγορία Rally2 να αποκτήσει ήπια υβριδική μορφή, συνδυάζοντας κινητήρα εσωτερικής καύσης και πακέτο μπαταρίας .

Rally Pyramid

Ο δρόμος προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της κατηγορίας Rally5

Η μικρότερη κατηγορία Rally5 των ράλλυ, φαίνεται πως οδεύει προς αυτή την κατεύθυνση.

Με την ανάπτυξη του Corsa-e Rally, το οποίο διαθέτει ηλεκτροκινητήρα ισχύος 100 kW (136 ίπποι), ροπή 260 Nm και μπαταρία ίδια με του επιβατικού Corsa-e, χωρητικότητας 50 kWh και αυτονομίας 337 χιλιομέτρων, η Opel έγινε η πρώτη μάρκα που δημιουργεί θεσμό ενιαίου με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στα ράλλυ.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι άνθρωποι της εταιρείας έχουν εκφράσει προς τη FIA τις σκέψεις του, για διαμόρφωση της κατηγορίας Rally5 σε αμιγώς ηλεκτρικής.

“Ήδη σκεφτόμαστε τη δεύτερη γενιά (των ηλεκτρικών) αυτοκινήτων, όμως για αυτό είναι σημαντικό να έχουμε διεθνείς κανονισμών eRally5, που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν περισσότερες ευκαιρίες για συμμετέχοντες με το Corsa-e στο μέλλον”, δήλωσε στο DirtFish ο επικεφαλής της Opel Motorsport, Jörg Schrott.

Μάλιστα, ο ίδιος επιβεβαίωσε πως η Opel έχει παρουσιάσει τις προτάσεις της στην FΙΑ και χαρακτήρισε το ενδιαφέρον ως “πραγματικά μεγάλο”.

Opel Corsa-e Rally Service Park

Σύμφωνα με τον Schrott, η γαλλική FFSA αναμένεται να προσθέσει κατηγορία εξηλεκτρισμένων οχημάτων (EV) στα πρωταθλήματα της χώρας από την επόμενη σεζόν, με τους ανθρώπους της Opel να ευελπιστούν πως αυτό θα συμβεί και από τη FIA.

“Είμαστε εδώ για τη FIA. Τεχνικοί έφοροι βρέθηκαν σε έναν από τους αγώνες μας στη Γερμανία, ελέγχοντας τις προδιαγραφές και τους κανονισμούς.

“Οπότε γνωρίζουν πως είμαστε εδώ ως πρωτοπόροι και πραγματικά σκέφτομαι πώς μπορεί αυτό να συμβεί όσο πιο σύντομα είναι εφικτό”.

Παράλληλα, η Opel φαίνεται πως έχει ως συμμάχους τις Renault και Ford, οι οποίες έχουν ήδη εξελίξει τα Clio και Fiesta Rally5.

Ford Fiesta Rally5

Μάλιστα, την περσινή χρονιά οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Βασιλάκης, αναδείχθηκαν Πρωταθλητές F2 Χώματος στη χώρα μας, με Ford Fiesta Rally5.

“Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ σημαντικά για την Ford. Αποτελούν μια κατεύθυνση που η Ford ακολουθεί”, δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής της M-Sport Πολωνίας, Maciej Woda. “Νομίζω πως θα υποστηρίξουμε την ιδέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων Rally5”.

Σε αντίστοιχο μήκος κύματος βρίσκονται και οι δηλώσεις του διευθυντή πελατών της Renault Sport, Benoit Nogier, ο οποίος μάλιστα “έβγαλε το καπέλο” στην Opel, για την εξέλιξη του ηλεκτρικού Corsa-e Rally.

“Θα ήθελα να συγχαρώ την Opel για όσα κάνουν με το Corsa”, ανέφερε ο Nogier στο DirtFish.

Renault Clio Rally5

“Είμαι βέβαιος πως θα κάνουμε κάτι καλύτερο στο μέλλον, όμως τώρα πήραν το ρίσκο να ξεκινήσουν μια νέα ιστορία και μια νέα τεχνολογία στα ράλλυ και πρέπει να τους συγχαρούμε. Είμαι πεπεισμένος πως αυτό είναι το μέλλον.

“Το project με το Corsa είναι φανταστικό, είναι το πρώτο, όμως από πλευράς επιδόσεων, πολύ σύντομα θα μπορούμε να προτείνουμε κάτι πολύ καλύτερο”.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν γίνει δεκτά με ενθουσιασμό από τους φίλους του σπορ, αφού τα ράλλυ είναι άμεσα συνδεδεμένα με τον ήχο.

Στο τσεχικό Ράλλυ Barum-Zlin στο πλαίσιο του ERC, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν αρκετά πιο αργά από τα αυτοκίνητα Rally5 με κινητήρα εσωτερικής καύσης, λαμβάνοντας έως και αποδοκιμασίες από τους θεατές.

“Αν το αυτοκίνητο κάνει θόρυβο, τότε εκλαμβάνεται και ως γρήγορο από τους θεατές. Όμως πιστεύουμε πως βρισκόμαστε στο σωστό μονοπάτι και τα παιδιά που το οδηγούν, είναι ευχαριστημένα από την απόδοσή του”, πρόσθεσε ο Schrott.

Rally5

Να σημειωθεί, πως η Opel θα δημιουργήσει εκ νέου από το 2022 την αγωνιστική της ομάδα στο ERC, με την οποία είχε κατακτήσει αρκετούς τίτλους Νέων, με οδηγούς στα Opel Adam R2 όπως οι Emil Bergkvist, Jari Huttunen, Chris Ingram, Marijan Griebel και Martins Sesks.

Τη θέση του Adam R2 αναμένεται να πάρει το Corsa Rally4, ενώ η σύνθεση της ομάδας θα περιλαμβάνει οδηγούς που έχουν διακριθεί στο Opel e Rally Cup, όπου πρώτος τιτλούχος αναδείχθηκε ο Γάλλος Laurent Pellier.

Μια δυσκολία που υπήρχε για τους νεαρούς Πρωταθλητές, ήταν πως η Opel δε διέθετε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας, οπότε στη συνέχεια άπαντες βρέθηκαν σε αγωνιστικά άλλων εταιρειών όπως οι Skoda, Citroen και Hyundai.

Σύμφωνα με τον Schrott, αυτό το πρόβλημα πλέον δεν υφίσταται, αφού ακόμη και μέχρι να παρουσιαστεί το Opel Corsa Rally2, εφόσον προκύψει εξηλεκτρισμός της κατηγορίας, οι οδηγοί θα μπορούν να βρεθούν στα πηδάλια του “αδελφού” Citroen C3 Rally2, καθώς Opel και Citroen βρίσκονται πια στην ομπρέλα της διευρυμένης Stellantis.

Photos: Opel, FIA ERC, Αρχείο 4Τ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ