top icon
Αγώνες

Preview Ράλλυ Πολωνίας: Απογείωση!

Μετά τους στενούς και σκληρούς δρόμους της Σαρδηνίας, ο θίασος του WRC μεταφέρεται για τον 8ο γύρο του θεσμού στο τελείως διαφορετικό σκηνικό των ειδικών του Ράλλυ Πολωνίας.

Έχοντας περάσει στο δεύτερο μισό του φετινού Πρωταθλήματος, δεν είναι μυστικό ότι το WRC έχει φτάσει στην πιο κρίσιμη καμπή της φετινής χρονιάς. Με τους τίτλους Οδηγών και Κατασκευαστών να παραμένουν ανοιχτοί και τις διαφορές ανάμεσα στους διεκδικητές να είναι μικρές, κάθε αγώνας πλέον μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα κρίσιμος. Δε χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση για το πόσο ενδιαφέρον είναι το φετινό Πρωτάθλημα. Με πέντε διαφορετικούς νικητές σε επτά Ράλλυ και όλους τους κατασκευαστές να μετρούν από τουλάχιστον μία νίκη, δε χρειάζεται να παραθέσει κανείς περισσότερα στοιχεία. Έτσι, μετά τη Σαρδηνία, όπου έλαμψε το άστρο του Ott Tanak, ο θίασος του WRC μεταφέρεται σε ένα τελείως διαφορετικό σκηνικό, στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Πολωνίας. Τα χαρακτηριστικά τους είναι αρκετά κοινά με αυτά του Φινλανδικού Ράλλυ, αφού η μέση ωριαία είναι ιδιαίτερα υψηλή. Για του λόγου το αληθές, σημειώστε ότι το 2015 οι δώδεκα από τις δεκαοκτώ ε.δ. είχαν μ.ω.τ. μεγαλύτερη από 120 χλμ./ώρα! Μάλιστα, πέρυσι, παρά τις όποιες αλλαγές στη διαδρομή αλλά και τη χρήση chicane, έξι από αυτές είχαν και πάλι αντίστοιχη μέση ωριαία.

Βέβαια, μπορεί οι οδηγοί να απολαμβάνουν τις πολωνικές ειδικές διαδρομές, αλλά δεν έχουν διστάσει στο παρελθόν να εκφράσουν τις έντονες ανησυχίες τους αναφορικά με την ασφάλεια των θεατών σε αυτές. Τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργηθεί σημαντικό θέμα αναφορικά με την πειθαρχία αλλά και την επίβλεψη του κόσμου στις ε.δ. Κατ' αρχάς, αξίζει να τονίσουμε ότι η προσέλευση του κόσμου στο Ράλλυ Πολωνίας είναι από τις μεγαλύτερες στο θεσμό, αλλά η οργανωτική επιτροπή του αγώνα δεν καταφέρνει πάντα να τους ελέγξει. Πολλοί κάθονται σε ιδιαίτερα επικίνδυνα σημεία, κάτι που έχουν τονίσει πολλές φορές οι οδηγοί, και κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τι θα συμβεί αν ένα αυτοκίνητο βρεθεί εκτός δρόμου, ειδικά από τη στιγμή που μιλάμε για ταχύτητες που ξεπερνούν τα 120-140 χιλιόμετρα.

Στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι, επίκεντρο του Ράλλυ θα είναι και πάλι η πόλη Mikolajki, 250 χιλιόμετρα βόρεια της Βαρσοβίας, αλλά το ένα τρίτο των ειδικών διαδρομών θα είναι διαφορετικό σε σχέση με το 2016. Ο αριθμός των τους αγγίζει τις 23, ενώ τα αγωνιστικά χιλιόμετρα ξεπερνούν τα 325. Όπως σε κάθε χωμάτινο αγώνα, έτσι και εδώ η σειρά εκκίνησης έχει σημαντικό ρόλο, αφού τα προπορευόμενα αυτοκίνητα έχουν μειονέκτημα, «καθαρίζοντας» το δρόμο. Αν, βέβαια, δούμε βροχή, τότε οι ισορροπίες αλλάζουν και όσοι εκκινούν μπροστά έχουν πλεονέκτημα. Αν συνυπολογίσετε ότι το μετεωρολογικό δελτίο δίνει πιθανότητα βροχών, εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές όλα είναι σχετικά.

Από εκεί και πέρα, στο αγωνιστικό σκέλος όλα είναι ανοιχτά! Υπάρχουν οι συνήθεις πρωταγωνιστές σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, οι οποίοι αναμένεται να ξεχωρίσουν, οι σπεσιαλίστες του αγώνα, αλλά και αυτοί που με τις επιδόσεις τους στα τελευταία Ράλλυ έχουν θέσει υποψηφιότητα για ένα καλό αποτέλεσμα. Σε κάθε περίπτωση, είναι ακόμα ένας Ράλλυ για το οποίο δύσκολα μπορούμε να κάνουμε ασφαλείς προβλέψεις, και πρέπει να περιμένουμε τις πρώτες ε.δ. για να αποκτήσουμε εικόνα. Αυτό για το οποίο ανυπομονούμε είναι οι επιδόσεις της νεότερης γενιάς αυτοκινήτων προδιαγραφών WRC. Με τα νέα αεροδυναμικά βοηθήματα και τους ισχυρότερους κινητήρες, αναμένεται να είναι κατά πολύ ταχύτερα από τα παλαιότερα, και ίσως σε κάποιες περιπτώσεις να δούμε ταχύτητες εκτός πραγματικότητας, αλλά και κανονισμών… Μέχρι τότε, ας δούμε ποιο είναι το κλίμα σε κάθε ομάδα, πώς προετοιμάστηκαν και τι μπορούμε να περιμένουμε από τους οδηγούς στις ειδικές του Ράλλυ Πολωνίας._ Π. Τ.

M-SPORT WORLD RALLY TEAM

Αυτήν τη φορά στην τέντα της Ford δε θα βρίσκονται μόνο τα Fiesta WRC '17 των Sebastien Ogier, Ott Tanak και Elfyn Evans, αλλά και ένα αυτοκίνητο ίδιων προδιαγραφών για τον Φινλανδό Teemu Suninen. Ο 23χρονος θα οδηγήσει το τελευταίας γενιάς Fiesta τόσο στο Ράλλυ Πολωνίας όσο και στον αγώνα της πατρίδας του, μερικές εβδομάδες αργότερα. Οι τρεις εργοστασιακοί οδηγοί της M-Sport, οι Ogier, Tanak και Evans, θα οδηγήσουν τα ίδια αυτοκίνητα που είχαν στη διάθεσή τους στη Σαρδηνία. Καθένας τους πραγματοποίησε μία ημέρα δοκιμών με το Fiesta στην Εσθονία, σε αντίθεση με τον Suninen, που προσπάθησε να εξοικειωθεί με το αυτοκίνητο σε μία περίοδο δοκιμών διάρκειας δύο ημερών στο Greystoke Forest, στη Βόρεια Αγγλία. Σίγουρα, η M-Sport με τους Ogier και Tanak είναι ανάμεσα στα φαβορί για τη νίκη. Ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής συγκαταλέγεται σε όλους τους αγώνες λόγω ποιότητας, και απομένει να δούμε κατά πόσο θα τον επηρεάσει η σειρά εκκίνησης. Αν οι προβλέψεις για βροχή επαληθευτούν, τότε ο Ogier θα αποκτήσει σημαντικό προβάδισμα. Ο Tanak, από τη μεριά του, μπορεί να κέρδισε στη Σαρδηνία, αλλά οι περισσότεροι θεωρούσαμε πιο πιθανό να το καταφέρει στην Πολωνία. Ο Εσθονός έχει καλή παράδοση στο συγκεκριμένο αγώνα, αφού οι ειδικές μοιάζουν με αυτές της πατρίδας του. Πέρυσι η τύχη τού στέρησε την πρώτη νίκη του στο WRC στο ίδιο Ράλλυ, και φέτος είναι δεδομένο ότι θα είναι ανάμεσα στους διεκδικητές της κορυφής.

Ο Evans, μετά το πυροτέχνημα της Αργεντινής, προσπαθεί να πλασαριστεί ψηλά στην κατάταξη, αλλά τα ελαστικά του δεν τον βοηθούν στις περισσότερες των περιπτώσεων. Κάτι που ίσως αλλάξει στην Πολωνία, αφού η μαλακή γόμα της Dmack δουλεύει πολύ καλά σε αυτές τις ε.δ. Εκτός αν βρέξει, οπότε τα Michelin υπερισχύουν και πάλι. Ο Suninen μπορεί να έχει καλή παράδοση στον πολωνικό αγώνα, αλλά σίγουρα δεν περιμένει να κάνει κάποια μεγάλη έκπληξη. Ο 23χρονος Φινλανδός προτιμά να κάνει όλα τα αγωνιστικά χιλιόμετρα, να προσαρμοστεί πλήρως με το νέο του αυτοκίνητο, έτσι ώστε να δείξει μέρος των δυνατοτήτων του στο Ράλλυ της πατρίδας του, που ακολουθεί. Με ακόμα ένα Fiesta WRC στα χρώματα της Jipocar θα δούμε και τον Mads Ostberg. Ο Νορβηγός δεν έχει και την καλύτερη παράδοση στην Πολωνία, κάτι που είδαμε και στις δοκιμές που έκανε πριν από τον αγώνα, όταν και είχε μία έξοδο τραυματίζοντας το πίσω μέρος του Fiesta.

HYUNDAI MOTORSPORT

Η κορεατική ομάδα μπορεί να πραγματοποιεί μια εξαιρετική μέχρι σήμερα χρονιά, αλλά ο επικεφαλής, Michel Nandan, θέτει τον πήχη ακόμα ψηλότερα. Ο Γάλλος μάνατζερ είναι απογοητευμένος από την κατάκτηση της 3ης θέσης στη Σαρδηνία με τον Thierry Neuville, αφού θεωρούσε ότι μπορούσαν και έπρεπε να κερδίσουν. Την ίδια ώρα, αντίστοιχα αυστηρός ήταν με τους μηχανικούς, οι οποίοι και ανέλυσαν τους λόγους που τα i20 WRC των Sordo και Paddon παρουσίασαν μία σειρά από μηχανικά προβλήματα. Έτσι, ενόψει Πολωνίας, και οι τρεις οδηγοί της ομάδας οδήγησαν το αυτοκίνητο δοκιμών της Hyundai σε ειδικές διαδρομές στη Λιθουανία, οι οποίες και είναι αντίστοιχες με τις πολωνικές.

Στον αγώνα, οι Neuville και Sordo θα οδηγήσουν τα i20 που είχαν στη διάθεσή τους στη Σαρδηνία, σε αντίθεση με τον Paddon, που, μετά τη ζημιά που προκάλεσε στο αυτοκίνητό του στο ιταλικό νησί, θα οδηγήσει το i20 με το οποίο συμμετείχε στο Ράλλυ Αργεντινής. Όπως είναι απόλυτα φυσιολογικό, ο Thierry Neuville θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για τη Hyundai. Ο Βέλγος μπορεί να προέρχεται από μια εμφάνιση στο Ράλλυ Ypres που είχε ως αποτέλεσμα μία έξοδο με το Hyundai i20 R5, αλλά στην Πολωνία η κατάσταση θα είναι τελείως διαφορετική. Έχει αποδείξει ότι είναι ανταγωνιστικός σε όλους τους αγώνες μέχρι σήμερα, και το ίδιο θα προσπαθήσει να κάνει και τώρα. Στόχος του, εκτός από τη νίκη, είναι να τερματίσει μπροστά από τον Ogier, προσπαθώντας να τον πλησιάσει και άλλο στη βαθμολογία των Οδηγών. Αντίθετα, ο Dani Sordo για ακόμα μία φορά θα έχει στο μυαλό του την αντίστοιχη κατάταξη των Κατασκευαστών, αφού παραδοσιακά είναι ο οδηγός που προσφέρει βαθμούς στην προσπάθειά της για διεκδίκηση του τίτλου. Κάτι αντίστοιχο θα πρέπει να έχει στο μυαλό του και ο Hayden Paddon, που στη Σαρδηνία μπορεί να βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα, αλλά… κατάφερε να εγκαταλείψει δύο φορές από έξοδο. Η στήριξη των ανθρώπων της Hyundai στο πρόσωπό του είναι δεδομένη, αλλά κανείς δεν ξέρει για πόσο ακόμη.

TOYOTA GAZOO RACING WRT

Στο στρατόπεδο της Toyota σίγουρα χαμογελούν διακριτικά ενόψει του Ράλλυ Πολωνίας. Δεν είναι μόνο οι άκρως ανταγωνιστικές επιδόσεις που σημείωσε το Yaris WRC στη Σαρδηνία, ούτε η δεδομένη ταχύτητα των οδηγών της ομάδας σε αυτούς τους δρόμους (Φινλανδοί γαρ!), που θεωρούν ότι θα τους βοηθήσουν να σημειώσουν ένα κορυφαίο αποτέλεσμα. Βλέπετε, πιστεύουν πως, επειδή το Yaris έχει εξελιχθεί στο μεγαλύτερο μέρος του στις φινλανδικές ειδικές διαδρομές, που είναι παρόμοιες με αυτές της Πολωνίας, τα αυτοκίνητα της ομάδας θα είναι από την αρχή ανταγωνιστικά. Και η λογική τους έχει μία βάση. Έτσι, οι Latvala και Hanninen θα οδηγήσουν τα Yaris που συμμετείχαν στην Αργεντινή, ενώ ο Lappi θα έχει στη διάθεσή του το ίδιο Yaris με αυτό που οδήγησε στη Σαρδηνία. Παρ' όλη την εμπειρία τους, λοιπόν, από αυτού του είδους τις διαδρομές, και οι τρεις οδηγοί έκαναν μία ημέρα δοκιμών με το Yaris στην Πολωνία, για να είναι άρτια προετοιμασμένοι για τον 8ο γύρο του θεσμού. Όλοι τους δεν κρύβουν την αισιοδοξία τους, αναφέροντας την εξαιρετική συμπεριφορά του Yaris στις υψηλές ταχύτητες. Αν ισχύουν όλα τα παραπάνω, μόνο έκπληξη δε θα μας προκαλέσει να δούμε τον Latvala να διεκδικεί τη νίκη. Ο Φινλανδός είχε την απαιτούμενη ταχύτητα και στη Σαρδηνία και στην Πολωνία, που είναι ένας αγώνας που του ταιριάζει καλύτερα, και η λογική λέει ότι θα συμπεριληφθεί ανάμεσα στους διεκδικητές της νίκης.

Ενδιαφέρον, όμως, θα έχει να δούμε τι μπορεί να καταφέρει και ο Juho Hanninen, ο οποίος στη Σαρδηνία, αν δεν είχε την ατυχία με την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, θα μπορούσε να είχε σημειώσει μια καλή επίδοση. Κάτι που κατάφερε ο Esapeka Lappi, ο οποίος κέρδισε τις περισσότερες ειδικές από κάποιον άλλον στον ιταλικό αγώνα, και πλέον όλοι περιμένουν ότι στην Πολωνία θα κάνει το κάτι παραπάνω. Βλέπετε, το 2012 με το Skoda Fabia S2000 στο Ράλλυ Πολωνίας είχε καταφέρει να σημειώσει την πρώτη του νίκη εκτός Φιλανδίας. Η μειωμένη εμπειρία του με το αυτοκίνητο είναι ένας ανασταλτικός παράγοντας, αλλά, αν κρίνουμε από τις επιδόσεις του στη Σαρδηνία, όλα μπορούμε να τα περιμένουμε από τον ταχύτατο Φινλανδό!

CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT

Αναμφίβολα, τους τελευταίους μήνες η Citroen είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Τα απογοητευτικά αποτελέσματα έχουν φέρει σε πολύ δύσκολη θέση τους Γάλλους, και ειδικά τον επικεφαλής της ομάδας, Yves Matton, και ψάχνουν τον τρόπο να επανέλθουν άμεσα στις επιτυχίες. Η πρώτη κίνηση ήταν να έρθει στην ομάδα ο Andreas Mikkelsen, ο οποίος όμως τα βρήκε σκούρα με το C3 WRC στη Σαρδηνία. Την ίδια ώρα, ο Kris Meeke για ακόμα μία φορά φρόντιζε να καταστρέψει ακόμα μία καρότσα, μην αφήνοντας άλλο περιθώριο στον Matton από το να μείνει εκτός για το Ράλλυ Πολωνίας. Αυτό το γεγονός έχει προκαλέσει μία σειρά από αντιδράσεις, με τους Βρετανούς να ωρύονται βλέποντας ακόμα έναν οδηγό τους να μην καταφέρνει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Σίγουρα η κίνηση ήταν ακραία, αλλά από ένα σημείο και έπειτα η παραγωγή αυτοκινήτων με το ρυθμό που τα καταστρέφει ο Meeke δεν ήταν δυνατή. Παράλληλα, ο Matton θέλει να παίξει το χαρτί του Mikkelsen. Ο Νορβηγός έδωσε πληροφορίες από την εμπειρία του τόσο από το VW Polo WRC '17 όσο και από το Hyundai i20 WRC '17, τα οποία είχε οδηγήσει σε δοκιμές, και η γαλλική ομάδα θα του προσφέρει μία αναβαθμισμένη έκδοση στην Πολωνία – το C3 WRCS, το οποίο και θα έχει μόνο αυτός στη διάθεσή του. Οι αλλαγές του εντοπίζονται στο διαφοροποιημένο πίσω διαφορικό, αλλά και στο νέο μηχανικό μέρος, το οποίο και θα μοιράζει τη ροπή ανάμεσα στους άξονες.

Ο Mikkelsen είναι ικανοποιημένος από την αλλαγή αυτήν, ενώ ο Matton σε δηλώσεις του φρόντισε να εξυμνήσει τον Νορβηγό για τη συμβολή του, χωρίς να κάνει γενικά τις τελευταίες ημέρες την παραμικρή αναφορά στον Meeke. Βέβαια, ο Βρετανός είναι ήδη δηλωμένος για τη Φινλανδία, αλλά γενικά είναι φανερό ότι οι σχέσεις μεταξύ των δύο πλευρών δεν είναι οι καλύτερες δυνατές. Κάπως έτσι, στη Citroen προετοιμάστηκαν για τέσσερις ημέρες στην Πολωνία ενόψει του αγώνα, με τον Mikkelsen να οδηγεί το αυτοκίνητο για δύο ημέρες και τους Breen και Lefebvre από μία. Ο Νορβηγός είναι αισιόδοξος πως μπορεί να τερματίσει στο βάθρο, σε ένα Ράλλυ όπου μάλιστα πέρυσι είχε επικρατήσει. Την ίδια ώρα, ο Breen θέλει να συνεχίσει το σερί των σταθερών του επιδόσεων, μία τακτική αποφυγής ρίσκων που τον έχει δικαιώσει έως τώρα, την ώρα που ο Lefebvre πρέπει να αρχίσει να αποδεικνύει ότι αξίζει μία θέση στην ομάδα. Η παρουσία του Mikkelsen πλέον μοιάζει με λαιμητόμο πάνω από το κεφάλι του, που περιμένει το παραμικρό λάθος για να τον θέσει εκτός ομάδας. Σημειώστε ότι οι δύο νεαροί οδηγοί της Citroen θα οδηγήσουν τα C3 που είχαν στη διάθεσή τους στην Κορσική, ενώ ο Mikkelsen το αυτοκίνητο του Kris Meeke από το Ράλλυ Πορτογαλίας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ