08 Οκτ 2017

Ράλλυ Ισπανίας: Η απάντηση του Meeke!

Ο Kris Meeke απάντησε στους επικριτές του με μία πειστική νίκη στην Καταλονία, την ώρα που τα πανηγύρια έχουν ξεκινήσει στο στρατόπεδο της M-Sport.

Το Ράλλυ Ισπανίας, ουσιαστικά ξεκαθάρισε σημαντικά το τοπίο για τη συνέχεια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, με τον Kris Meeke να κατακτά μία εντυπωσιακή και πειστική νίκη, με εντυπωσιακές επιδόσεις στην άσφαλτο, γεγονός που πιστοποιεί τον υψηλό βαθμό ανταγωνιστικότητας του Citroen C3 WRC σε αυτές τις επιφάνειες. Όμως, τα χαμόγελα και τα πανηγύρια έχουν ξεκινήσει για τα καλά στην M-Sport, αφού η 2η θέση του Sebastien Ogier και η σημερινή εγκατάλειψη του Thierry Neuville χρίζουν τον Γάλλο 4άκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή ως το ακλόνητο φαβορί για την κατάκτηση του 5ου συνεχόμενου τίτλου του. Σαν να μην φτάνει αυτό, η ιδιωτική ομάδα του Malcolm Wilson βρίσκεται αγκαλιά με την εξασφάλιση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, αφού ο Ott Tanak τερμάτισε για ακόμα μία φορά στο βάθρο, όντας τρίτος, την ώρα που η Hyundai καταποντίστηκε στις ισπανικές ειδικές.

Μπορεί όλα τα βλέμματα να είναι στραμμένα στην M-Sport και το γεγονός ότι βρίσκεται πολύ κοντά σε μία ιστορική χρονιά, αλλά θα είναι αδικία να μην σταθεί κανείς στην επικράτηση του Kris Meeke. Τη δεύτερη φετινή μετά από αυτή που σημείωσε στο Μεξικό. Ο Βρετανός, που στο περιθώριο αλλά και στο τέλος του αγώνα εκθείασε την επιστροφή του Christophe Besse στη θέση του τεχνικού διευθυντή της ομάδας, ήταν ασυναγώνιστος στην άσφαλτο και επικράτησε με άνεση και δικαίως. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο σημερινό τελευταίο σκέλος του αγώνα, κέρδισε όλες τις ειδικές διαδρομές, με εξαίρεση την Power Stage, μη αφήνοντας σε κανέναν το περιθώριο να αντιδράσει. Η τακτική του ήταν έξυπνη, αφού έμεινε στη μάχη της κορυφής στο χώμα, και στην άσφαλτο που γνώριζε ότι το C3 είναι ανταγωνιστικό, πίεσε στο όριο και κέρδισε. Κάπου εδώ, να σημειώσουμε ότι στον αγώνα βρέθηκε και η CEO της Citroen, Linda Jackson, γεγονός που αποδεικνύει την στήριξη της γαλλικής εταιρίας στο πρόγραμμα του WRC. Βέβαια, κάποιοι δεν δίστασαν να συνδέσουν την παρουσία της και με τα... μεταγραφικά σενάρια που απασχολούν την Citroen Racing.

Ακόμα πιο πλατιά, φυσικά, είναι τα χαμόγελα στο στρατόπεδο της M-Sport. O Sebastien Ogier με τη 2η θέση που κατέκτησε στον ισπανικό αγώνα, και σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Neuville, θα πρέπει να “αυτοκτονήσει” για να χάσει τον τίτλο. Ο Γάλλος είναι με διαφορά ο πιο έμπειρος οδηγός του θεσμού, και φυσικά με ταχύτητα αλλά και νοοτροπία-νικητή, και μόνο με θαύμα δεν θα πανηγυρίσει στην Αυστραλία τον 5ο του συνεχόμενο τίτλο. Στην Ισπανία, έκανε μία από τις καλύτερες του εμφανίσεις την πρώτη ημέρα στο χώμα, όντας εξαιρετικά ταχύς παρά το γεγονός ότι άνοιγε το δρόμο και καθάριζε τις ε.δ., ενώ έχασε έδαφος στο πρώτο loop ε.δ. του Σαββάτου στην άσφαλτο. Στη συνέχεια άλλαξε μία σειρά ρυθμίσεων στο Fiesta, βρήκε τον απαιτούμενο ρυθμό και κατέκτησε τη “χρυσή” δεύτερη θέση.

Για την M-Sport, όμως, είναι η 3η θέση του Ott Tanak που την φέρνει αγκαλιά με τον τίτλο των Κατασκευαστών. Ο Εσθονός, έχασε χρόνο στο χώμα με τη σειρά εκκίνησης, ενώ στην άσφαλτο ακολούθησε το ρυθμό του Ogier. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι το Fiesta του διέθετε το κιβώτιο με τις σχέσεις για τις χωμάτινες επιφάνειες, αφού το αντίστοιχο ασφάλτινο παρουσίασε πρόβλημα. Κάπως έτσι, μπορεί να μην μείωσε τη διαφορά του στη βαθμολογία των Οδηγών από τον Ogier, αλλά κατάφερε να προσπεράσει για ένα βαθμό τον Neuville. Ο Βέλγος οδηγός της Hyundai, μετά το χρόνο που έχασε εχθές από το πρόβλημα στα υδραυλικά του i20 WRC, ξεκίνησε σήμερα με στόχο να αποκομίσει όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς και να διατηρήσει ζωντανές τις ελπίδες του για τίτλο. Όμως, όπως οι Sordo και Mikkelsen εχθές, έτσι και ο ίδιος σε μία “μπούκα” είδε τον τροχό του αυτοκινήτου του να σπάει και να αναγκάζεται να εγκαταλείψει. Και κάπως έτσι, το μοναδικό συναίσθημα που επικράτησε στο τέλος του αγώνα στο σέρβις της κορεάτικης ομάδας ήταν η απογοήτευση. Κάτι που δεν κατάφερε να μετριάσει ούτε ο εξαιρετικός χρόνος του Dani Sordo στην Power Stage.

Ο οδηγός που έχει βαλθεί να προκαλέσει πονοκέφαλο στον Tommi Makinen είναι ο Juho Hanninen, που μετά τη Γερμανία εντυπωσίασε ακόμα περισσότερο στις ε.δ. της Ισπανίας. Ο Φινλανδός οδηγός ήταν εξαιρετικός στην άσφαλτο, κέρδισε ειδικές και ήταν ο μοναδικός που κατάφερε να φέρει το Yaris WRC του στον τερματισμό! Ο Esapekka Lappi, παρά τους ανταγωνιστικούς χρόνους που σημείωσε στην άσφαλτο, σήμερα είχε μία έξοδο με αποτέλεσμα και αυτός να εγκαταλείψει. Θυμίζουμε, ότι ο Latvala τέθηκε εκτός την πρώτη ημέρα από πρόβλημα στον κινητήρα, το οποίο μάλιστα ήταν αδύνατο να επισκευαστεί, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να κάνει χρήση Rally2.

Με αυτόν τον τρόπο, και τις γενικότερες εγκαταλείψεις, στην κατάταξη αναρριχήθηκαν οι Mads Ostberg και Stephane Lefebvre, που συμπλήρωσαν την πρώτη εξάδα. Ο Νορβηγός εκμεταλλευόμενος την εξαιρετική σειρά εκκίνησης που είχε στο χώμα σημείωσε κορυφαίες επιδόσεις, βρέθηκε μάλιστα επικεφαλής για μία ε.δ., ενώ στην άσφαλτο όπως αναμενόταν έχασε αρκετές θέσεις. Σίγουρα, στη Μ.Βρετανία, όπου έχει εμπειρία και καλή παράδοση, θα έχουν ενδιαφέρουν οι χρόνοι του! Ο Lefebvre από την πλευρά του, μπορεί να έφερε το C3 του στην 6η θέση της γενικής, αλλά σίγουρα δεν εντυπωσίασε σε μία επιφάνεια που υποτίθεται ότι διακρίνεται. Ο νεαρός Γάλλος αντιμετώπισε σήμερα και ένα πρόβλημα με τα υδραυλικά του Citroen, αλλά και πάλι το συγκεκριμένο αποτέλεσμα ήταν ότι καλύτερο μπορούσε να περιμένει από τον ισπανικό αγώνα. Αντίστοιχα, απογοητευμένος ήταν στο τέλος και ο Elfyn Evans που περιορίστηκε στην 7η θέση και δεν κατάφερε να σημειώσει σε κανένα σημείο του αγώνα ανταγωνιστικές επιδόσεις, με τα ελαστικά της Dmack να μην αποδεικνύονται ανταγωνιστικά στην Ισπανία. Ίσως, στη Μ.Βρετανία η ιστορία να είναι τελείως διαφορετική για τον ίδιο και την ομάδα του.

Και κάπως έτσι, στον προτελευταίο γύρο του θεσμού στα βρετανικά δάση στις 26-29 Οκτωβρίου είναι πολύ πιθανό να έχουμε και επίσημα τους κατόχους των φετινών τίτλων. Κάτι που σύμφωνα με τη βαθμολογία, αλλά και τη λογική, μόνο απίθανο δεν είναι._Π.Τ.

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: