top icon
Αγώνες

Ράλλυ Μεξικού: Δεν ξανάγινε!

Η Citroen δια χειρός Kris Meeke απάντησε σε όσους την κατέκριναν, αλλά ο τρόπος που αυτό συνέβη στην τελευταία ειδική του αγώνα, θύμισε αρχαία ελληνική τραγωδία!

Η Citroen επέστρεψε στις νίκες καταφέρνοντας να σημειώσει την πρώτη της φετινή και την παρθενική νίκη του C3 στο WRC, με τον Kris Meeke να κυριαρχεί στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Παράλληλα, έδωσε τη δική της απάντηση σε όσους την είχαν “τελειωμένη” μετά τους δύο πρώτους αγώνες της χρονιάς σε Μόντε και Σουηδία. Όμως, ο τρόπος με τον οποίο ο Meeke έφτασε στην επικράτηση είναι αυτός που θα μείνει στην ιστορία! Με διαφορά ασφαλείας, που ξεπερνούσε τα 30 δευτερόλεπτα, ο Βρετανός απλά έπρεπε να τερματίσει στην τελευταία Power Stage χωρίς να κάνει λάθος. Κι όμως, σχεδόν ένα χιλιόμετρο πριν το τέλος, κατάφερε να βρεθεί εκτός δρόμου. Σαν να μπήκε ο “μέντορας” του Colin McRae στο κορμί του, και ο Meeke βρέθηκε εκτός ειδικής και να προσπαθεί να βρει το δρόμο του ανάμεσα από παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Διατηρώντας την ψυχραιμία του, βρήκε τον τρόπο και κατάφερε να επιστρέψει στον τερματισμό της ειδικής διατηρώντας την πρώτη θέση της γενικής κατάταξης. Και σημειώνοντας την 4η νίκη της καριέρας του με έναν τρόπο που δεν έχουμε δει στο παρελθόν, και σίγουρα μόνο ο άνθρωπος που πίστεψε στο ταλέντο του περισσότερο από κάθε άλλον, ο Colin McRae, θα μπορούσε να πετύχει. Ίσως, όταν στον τερματισμό ο Meeke κοίταγε ψηλά στον ουρανό να έγνεφε προς τον μέντορα του.

Σε κάθε περίπτωση, ο Kris Meeke δικαίωσε τους Γάλλους για την εμπιστοσύνη τους στο πρόσωπο του, καταφέρνοντας να σημειώσει την πρώτη του φετινή νίκη, και την παρθενική του C3. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι είναι ο τρίτος διαφορετικός Κατασκευαστής που επικρατεί μετά από τρεις αγώνες. Και το πλέον παράδοξο, είναι ότι ακόμα δεν έχει επικρατήσει το αυτοκίνητο που κατά πολλούς είναι το ταχύτερο όλων. Το i20 WRC! Στοιχεία που φανερώνουν το επίπεδο ανταγωνιστικότητας του θεσμού φέτος.

Για ακόμα έναν αγώνα, ο Sebastien Ogier δεν θύμισε τον οδηγό που διέλυε τον ανταγωνισμό τα προηγούμενα χρόνια. Ο Γάλλος 4άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής δείχνει ακόμα να μην έχει βρει τον εαυτό του στο τιμόνι του Ford Fiesta WRC, αλλά παρόλα αυτά η εμπειρία και η ευφυΐα του, του επιτρέπουν να παραμένει το ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο. Τρία πόντιουμ σε τρεις αγώνες, εκ των οποίων το ένα στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, και δύο δεύτερες θέσεις τον επαναφέρουν στην κορυφή της βαθμολογίας, έχοντας αποκομίσει μία συγκομιδή που πολλοί θα ζήλευαν. Πάντως, όπως όλα δείχνουν το έργο του Ogier δεν θα είναι το ίδιο εύκολο με τα προηγούμενα χρόνια.

Μετά τα απαράδεκτα λάθη του σε Μόντε και Σουηδία, που του στοίχισαν σχεδόν δύο σίγουρες νίκες, ο Thierry Neuville δεν είχε περιθώρια για ηρωισμούς. Έχοντας χάσει αρκετό χρόνο την πρώτη ημέρα και έδαφος σε σχέση με την κορυφή, προτίμησε να ακολουθήσει μία συντηρητική τακτική που στο τέλος του απέφερε το πρώτο του φετινό βάθρο, ενώ στο τέλος αποκόμισε πέντε ακόμα βαθμούς με τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage. Ο Michele Nandan, επικεφαλής της Hyundai Motorsport, είχε φροντίσει να του “τραβήξει το αυτί” νωρίτερα, τονίζοντας του ότι οι βαθμοί για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών είναι ιδιαίτερα σημαντικοί για την κορεάτικη ομάδα που φέτος στοχεύει στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Ο Ott Tanak, μπορεί να μην τερμάτισε αυτή τη φορά στο βάθρο, αλλά για ακόμα έναν αγώνα ήταν ανταγωνιστικός. Όταν λύθηκαν τα προβλήματα του Fiesta WRC, αλλά και βρήκε συγκεκριμένες λύσεις με το στήσιμο του αυτοκινήτου του, πραγματοποίησε αντίστοιχα καλές επιδόσεις. Πάντως, το στοιχείο που φανερώνει φέτος ο Εσθονός είναι η αξιοπιστία, γεγονός που επιτρέπει στην M-Sport να δημιουργήσει μία διαφορά ασφαλείας στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Μηχανικά προβλήματα, δεν επέτρεψαν και στον Hayden Paddon να διακριθεί με τον Νεοζηλανδό να μένει μακριά από τις κορυφαίες επιδόσεις που είχε σημειώσει στο παρελθόν στις χωμάτινες επιφάνειες. Παρόλα αυτά, οι βαθμοί που σημείωσε έβαλαν και πάλι στην Hyundai στο παιχνίδι για τον τίτλο των Κατασκευαστών.

Στην Toyota, μόνο ικανοποιημένοι μπορούν να είναι με το γεγονός ότι αμφότερα τα Yaris WRC κατάφεραν να τερματίσουν στον αγώνα. Ειδικά αν αναλογιστούμε τα προβλήματα που αντιμετώπισαν από την αρχή, τότε μάλλον η προσπάθεια των Latvala και Hanninen περισσότερο άθλο θύμισε… Σίγουρα, στους χωμάτινους αγώνες που ακολουθούν στην ευρωπαϊκή ήπειρο, θα μπορούν να κριθούν πιο αυστηρά. Ο Dani Sordο από την πλευρά του, μάλλον απογοητευμένος θα πρέπει να είναι, αφού οι επιδόσεις του σε όλη τη διάρκεια του αγώνα ήταν εξαιρετικές και μετά από καιρό κέρδισε ειδικές δείχνοντας άκρως ανταγωνιστικός. Παρόλα αυτά, το μηχανικό πρόβλημα της πρώτης ημέρας του στοίχισε, με αποτέλεσμα να ολοκληρώσει όγδοος. Πάντως, οι επιδόσεις του αφήνουν υποσχέσεις για τη συνέχεια.

Με τρεις διαφορετικούς Κατασκευαστές να επικρατούν στους τρεις πρώτους αγώνες της χρονιάς, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ αφήνει πολλές υποσχέσεις για έντονες συγκινήσεις στη συνέχεια. Αν συνυπολογίσουμε και τον τρόπο με τον οποίο η Citroen επικράτησε στο Μέξικο, εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι το WRC φέτος αξίζει να το παρακολουθεί κανείς μέχρι την τελευταία ειδική! Η συνέχεια θα δοθεί στις ασφάλτινες διαδρομές της Κορσικής, ενώ περισσότερα για τον πρώτο χωμάτινο αγώνα της χρονιάς θα πούμε στην σχετική ανάλυση στα μέσα της εβδομάδας. Μείνετε συντονισμένοι!_Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ