top icon
Αγώνες

Το Ράλλυ Μόντε Κάρλο με τη ματιά του Λάμπρου Αθανασούλα

Ο Λάμπρος Αθανασούλας παρακολούθησε το φετινό Ράλλυ Μόντε Κάρλο και μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του, μιλώντας επιπλέον για τη δική του εμπειρία από τον αγώνα και το ενδεχόμενο συμμετοχής στο Ράλλυ Ακρόπολις.

Ο πρώτος αγώνας της φετινής χρονιάς στο WRC ολοκληρώθηκε και ο Σ.Χ. ανακρίνει τον Λάμπρο Αθανασούλα για όσα έγιναν στο Μόντε, τις αναμνήσεις από τη συμμετοχή του στον αγώνα το 2016, τις διεθνείς του εμπειρίες και το ενδεχόμενο συμμετοχής στο Ράλλυ Ακρόπολις.

Τι είδες στο φετινό Μόντε;

Κλασικό Μόντε. Με δύσκολες συνθήκες που άλλαζαν είτε μέσα στην ειδική είτε μέσα στο loop των ειδικών, κάνοντας την επιλογή ελαστικών σπαζοκεφαλιά. Μεγαλύτερη δυσκολία για τους οδηγούς φέτος, λόγω και του νέου κατασκευαστή ελαστικών. Είδαμε και πολλά κλαταρίσματα που έπαιξαν και αυτά τον ρόλο τους.

Αυτό που δεν άλλαξε, είναι η επικράτηση του Seb (οι δύο Seb έχουν γράψει ιστορία με τις νίκες τους στο Μόντε, κάνοντας τους συντοπίτες τους υπερήφανους)!

Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe

Έχουν διαφορά τα δυο αυτοκίνητα ;

Σίγουρα υπάρχουν διαφορές στα αυτοκίνητα. Από την αρχή της νέας αυτής εποχής των World Rally Cars φάνηκε ότι η Toyota είχε την καλύτερη διαχείριση των αεροδυναμικών βοηθημάτων που μπορούν να φέρουν πάνω τους αυτά τα αγωνιστικά. Σε συνδυασμό με την δυνατότητα απεριόριστων δοκιμών εξέλιξης στην βάση της ομάδας (Φινλανδία), έδειξαν ότι στους γρήγορους χωμάτινους και σε όλους τους ασφάλτινους αγώνες θα είχαν το πάνω χέρι.

Η Hyundai από την πλευρά της, έδειξε να έχει το πάνω χέρι στα σκληρά και πιο αργά ράλλυ, με την ανάρτησή της να έχει μεγαλύτερη διαδρομή και λιγότερα προβλήματα αξιοπιστίας.

Οι διαφορές αυτές όμως έχουν ισορροπήσει με την έλευση του Tanak στην Hyundai. Ο Εσθονός, έχοντας οδηγήσει το Ford Fiesta WRC και το Toyota Yaris WRC και εκμεταλλευόμενος τις γνωστές ικανότητες του στο στήσιμο, κατάφερε να βελτιώσει το Hyundai έτσι ώστε το 2021, να έχουμε συναρπαστικές μάχες.

Η Toyota έχει επίσης εκμεταλλευθεί τον Ogier και έχει βελτιώσει τις δυνατότητες του Yaris στα σκληρά χώματα, και σε συνδυασμό με την βελτιωμένη αξιοπιστία, όλα δείχνουν ότι σε όλους τους αγώνες φέτος, και οι 6 οδηγοί των δύο αυτών ομάδων θα παλεύουν για την νίκη.

Οι άνθρωποι;

Όπως τα αυτοκίνητα, έτσι και οι άνθρωποι έχουν διαφορές. Κάποιοι έχουν εκπληκτική φυσική ταχύτητα, κάποιοι περισσέτερη εμπειρία, άλλοι πιο καλή τακτική και κάποιοι, συνδυασμό μερικών ή όλων. Φέτος θα έχουμε συναρπαστική μάχη μεταξύ τεσσάρων οδηγών.

Αν έπρεπε να διαλέξω έναν, αυτός θα ήταν ο Ogier, μιας και η εμπειρία του και η οδήγηση του υπό μεγάλη πίεση, είναι αυτή που τον κάνει να ξεχωρίζει από τους αντιπάλους του.

Οι Tanak, Neuville και Evans θα προσπαθήσουν να του κλέψουν τον 8ο τίτλο!

Ο Mikkelsen αδικείται ή έτσι είναι η ζωή;

Αντιθέτως, πιστεύω ότι είχε πάρα πολλές ευκαιρίες και δεν κατάφερε να διατηρήσει τις θέσεις που είχε σε μπάκετ εργοστασιακών ομάδων. Έχει δείξει ότι είναι σε πολλή καλή ‘φόρμα’ αυτή την περίοδο και με την στήριξη της Skoda Motorsport, θα έχει ακόμα μία ευκαιρία φέτος να προσπαθήσει να επιστρέψει στα μεγάλα σαλόνια του WRC!

Sebastien Ogier-Julien Ingrassia

Σε σχέση με την κορυφή, πανωλεθρία όλων, η απλά ρεσιτάλ Ogier;

Η μεγάλη κλάση του Ogier, σίγουρα δημιουργεί προβλήματα σε όλους τους αντιπάλους του. Στο Μόντε Κάρλο είναι σχεδόν ανίκητος και η μεγάλη του εμπειρία τον βοηθάει να ξεχωρίζει. Δύσκολα θα χάσει στο Μόντε Κάρλο αν δεν έχει κάποιο μηχανικό πρόβλημα.

Lambros Athanassoulas-Nikos Zakheos

Θύμισε μας τις ιδιαιτερότητες εκεί στο Μόντε. Θύμισε μας την εμπειρία σου; Θα ξαναπήγαινες;

Δεν είναι τυχαία ένας από τους πιο ξεχωριστούς αγώνες στο καλεντάρι. Ένας αγώνας με τεράστια ιστορία, ένας αγώνας που όλοι οι οδηγοί θα ήθελαν να τον έχουν κερδίσει!

Οι αλλαγές στην πρόσφυση, η ανάγκη σωστής επιλογής ελαστικών, η δυσκολία στην επιλογή των gravel crews αλλά και οι μεγάλες αλλαγές στον καιρό και την θερμοκρασία κατά τη διάρκεια του αγώνα, τον καθιστούν πολύ δύσκολο και ξεχωριστό, ειδικά για πληρώματα που δεν έχουν εμπειρία από τέτοιες συνθήκες.

Κάπως έτσι ήταν και για εμάς…. Πρώτη φορά ζήσαμε όλα τα παραπάνω αλλά και επιπλέον το εκπληκτικό κράτημα της Γαλλικής ασφάλτου (τότε κατάλαβα γιατί γκρίνιαζαν ο Breen και ο Bouffier για το πόσο γλιστρούσαν το 2014 στις ασφάλτινες ειδικές του Ράλλυ Ακρόπολις).

Εμπειρία ζωής, με πολύ στεναχώρια για τους χρόνους μας στις ειδικές διαδρομές, αλλά ναι, θα το ξαναέκανα. Κάθε χρόνο αν είχα την δυνατότητα!

Lambros Athanassoulas-Nikos Mouzakis

Πήγες όμως και σε αγώνες του WRC ενιαίου τύπου με Fiesta με το Νίκο Μουζάκη. Εμπειρία; Η παρουσία σας; Προσφέρεται τέτοιος θεσμός για νέους;

Η ωραιότερη εμπειρία μας! Έξι χορταστικοί αγώνες με ίδια αυτοκίνητα σε άσφαλτο, χώμα, λάσπη. Μάχες στο δευτερόλεπτο, χαρές, στεναχώριες, ταξίδια! Μάθαμε πολλά με τον Νίκο (ήξερε ήδη βέβαια πολλά περισσότερα από εμένα ο Νίκος), περάσαμε ωραίες στιγμές, κερδίσαμε για πρώτη φορά ειδικές, αλλά και αγώνα! Νιώσαμε περήφανοι με την Ελληνική σημαία στο βάθρο! Τέτοιοι θεσμοί βοηθούν τους οδηγούς να βελτιωθούν αλλά και να δείξουν την ταχύτητα τους στους χορηγούς και τις ομάδες που ψάχνουν ταλέντα.

Ράλλυ Ακρόπολις: Αν το έχουμε, θα πυροβολήσεις;

Το Ράλλυ Ακρόπολις πρέπει να επιστρέψει στο καλεντάρι, γιατί είναι ένας από τους κορυφαίους αγώνες του θεσμού, αγαπημένος αγώνας των ομάδων και των οδηγών και διαφημίζει την χώρα μας σε όλο τον κόσμο. Για εμένα είναι ευκαιρία για επιστροφή στο μπάκετ μετά από 5 χρόνια! Και ναι, αν έχουμε Ακρόπολις, θα προσπαθήσω να βρω τις απαραίτητες χορηγίες για να λάβω μέρος.

Lambros Athanassoulas-Nikos Zakheos

Ποιον άλλον αγώνα του WRC θα ήθελες να κάνεις;

Αγαπημένος αγώνας είναι το Ράλλυ Catalunya, που έχω λάβει μέρος δύο φορές και θα ήθελα πολύ να ξανατρέξω. Βέβαια, το όνειρο μου είναι μία πλήρης χρονιά με ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας Rally2.

Τι βλέπεις για τη συνέχεια του WRC φέτος, αναφορικά με τις μάχες Κατασκευαστών και Οδηγών;

Θα έχουμε άλλη μια δύσκολη χρονιά με κάποιες ακυρώσεις και αλλαγές αγώνων στο καλεντάρι, και αυτές σίγουρα επηρεάζουν τον τρόπο που οδηγοί και ομάδες κάνουν την στρατηγική τους. Οι Ogier, Neuville, Tanak και Evans θα έχουν μεγάλη μάχη. Όσο λιγότεροι είναι οι αγώνες, ο Ogier πιστεύω ότι θα έχει προβάδισμα, ενώ όσο ο αριθμός των αγώνων που θα γίνουν μεγαλώνει, ο Tanak θα έχει το πλεονέκτημα.

Στις ομάδες, η αξιοπιστία είναι αυτή που θα κρίνει το πρωτάθλημα, και όλα δείχνουν ότι πάλι θα κριθεί στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ