top icon
Αγώνες

Ράλλυ Monza: Τα σενάρια για τους τίτλους Οδηγών και Κατασκευαστών

Μετά από την ολοκλήρωση και της δεύτερης ημέρας του Ράλλυ Monza, αναλύουμε τα σενάρια για την κατάκτηση των Πρωταθλημάτων Οδηγών/Συνοδηγών και Κατασκευαστών, που έχουν πλέον ξεκάθαρα φαβορί.

Η δραματική εξέλιξης της δεύτερης ημέρας του Ράλλυ Monza, ξεκαθάρισε αρκετά το τοπίο, αναφορικά με τη διεκδίκηση των Πρωταθλημάτων Οδηγών και Κατασκευαστών. Παρά τη σημερινή του εγκατάλειψη, ο Elfyn Evans δεν έχει χάσει κάθε ελπίδα για τον τίτλο, ο οποίος όμως βρίσκεται στα χέρια του Sebastien Ogier.

Ταυτόχρονα, ο Ott Tanak συνεχίζει να διατηρεί πολύ λίγες ελπίδες, αφού για να αναδειχθεί Παγκόσμιος Πρωταθλητής για δεύτερη συνεχή χρονιά, θα πρέπει να έρθουν τα πάνω-κάτω, σε μόλις 3 ειδικές μήκους 38,31 αγωνιστικών χιλιομέτρων, εντός της πίστας. Αρκετά ξεκάθαρη είναι πια η κατάσταση και στους Κατασκευαστές, καθώς η Hyundai αυτή τη στιγμή διατηρεί θεωρητικά τον τίτλο, με διαφορά 5 βαθμών από την Toyota. Ας αναλύσουμε τα δεδομένα:

Provisional Drivers Standings

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών/Συνοδηγών

Sebastien Ogier-Julien Ingrassia

Αντικειμενικός στόχος των Ogier-Ingrassia, ώστε να κατακτήσουν το 7ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της καριέρας τους, είναι να φτάσουν τους 117 βαθμούς, αριθμό που όπως διαμορφώθηκαν τα δεδομένα, δε μπορεί να φτάσει κανείς άλλος.

Πώς μπορούν να το καταφέρουν αυτό;

Sebastien Ogier-Julien Ingrassia

Καταρχάς, αν διατηρηθούν στην κορυφή, καθώς η νίκη συνεπάγεται 25 βαθμούς, οπότε θα φτάσουν τους 122.

Αν τερματίσουν στη δεύτερη θέση (18 βαθμοί), θα φτάσουν στους 115 βαθμούς, άρα θα χρειαστεί να τερματίσουν εντός τετράδας της Power Stage, αν και μόνον αν οι επανακάμψαντες αύριο Elfyn Evans-Scott Martin, επικρατήσουν στην Power Stage.

Εφόσον οι Ogier-Ingrassia τερματίσουν στην τρίτη θέση (15 βαθμοί) θα φτάσουν τους 112 βαθμούς, οπότε το πρωτάθλημα θα παιχτεί στην Power Stage με τους Evans-Martin και δυνητικά, τους Ott Tanak-Martin Jarveoja.

Elfyn Evans-Scott Martin

Elfyn Evans-Scott Martin

Εφόσον επανεκκινήσουν αύριο, το μέγιστο των βαθμών που μπορούν να συγκεντρώσουν πια οι Evans-Martin είναι 116, αν κερδίσουν την Power Stage.

Για να στεφθούν Πρωταθλητές, θα πρέπει οι Ogier-Ingrassia να πέσουν από τη 2η θέση και κάτω και να επικρατήσουν των Γάλλων στην Power Stage.

Ott Tanak-Martin Jarveoja

Ott Tanak-Martin Jarveoja

Οι Εσθονοί ουσιαστικά ελπίζουν σε ατυχία των Ogier-Ingrassia. Αν αυτό συμβεί, θεωρούμε δεδομένο πως θα περάσουν εμπρός από τους Dani Sordo-Carlos Del Barrio. To μέγιστο των βαθμών που μπορούν να φτάσουν, είναι 113 (με νίκη στον αγώνα και την Power Stage).

Για να στεφθούν Πρωταθλητές οι Tanak-Jarveoja, χρειάζονται μόνο νίκη και να κερδίσουν την Power Stage, ενώ θα έχουν πέσει εκτός τριάδας οι Ogier-Ingrassia και τόσο οι Γάλλοι, όσο και οι Evans-Martin, δε θα βρεθούν ταυτόχρονα, στην τριάδα της Power Stage. 

Hyundai i20 Coupe WRC

Το απίθανο, αλλά όχι αδύνατο,  σενάριο να διεκδικήσουν 3 πληρώματα τον τίτλο στην Power Stage:

Υπάρχει και ένα σενάριο με βάση το οποίο οι Ogier-Ingrassia, Evans-Martin και Tanak-Jarveoja  μπορεί να διεκδικήσουν τον τίτλο στην Power Stage, που όμως προϋποθέτει στραβοπάτημα των Γάλλων.

Ποιο είναι αυτό; Καταρχάς να ξεκινήσουν οι Evans-Martin και έπειτα να κερδίσουν οι Tanak-Jarveoja, ενώ οι Ogier-Ingrassia θα βρεθούν στην τρίτη θέση (ή πιο κάτω). Έτσι, οι Εσθονοί θα έχουν φτάσει τους 108 βαθμούς, οι Γάλλοι θα έχουν το πολύ 112 (από τους 15 βαθμούς της τρίτης θέσης) και οι Βρετανοί, θα παραμένουν στους 111 που έχουν σήμερα.

Θυμίζουμε, πως στην Power Stage προσφέρονται 5,4,3,2,1 βαθμοί για τους 5 πρώτους αντίστοιχα.

Provisional Manufacturers Standings

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών

Εδώ, η κατάσταση είναι πιο απλή. Πριν ξεκινήσει το Ράλλυ Monza, η Hyundai (208) είχε προβάδισμα 7 βαθμών της Toyota (201). Κατά συνέπεια, η ομάδα του Tommi Makinen θέλει να κατακτήσει 7 βαθμούς περισσότερους, αφού θα υπερτερεί στην ισοβαθμία εκείνης του Andrea Adamo.

Όπως είναι τώρα η κατάταξη, το πρωτάθλημα καταλήγει στην Hyundai, με διαφορά 5 βαθμών, αφού η Toyota θα κερδίσει 35 βαθμούς (25 από τον Ogier και 10 από τον Rovanpera) ενώ η Hyundai 33 βαθμούς (18 από τον Sordo και 15 από τον Tanak). Ακόμη και αν ο Rovanpera περάσει τον Lappi, άρα προσφέρει 12 βαθμούς στην Toyota, το πρωτάθλημα θα μείνει στα χέρια της Hyundai.

Για αυτό, η έξοδος των Evans-Martin ήταν τόσο σημαντική, αφού πριν από την εγκατάλειψη των Βρετανών, που έδιναν 40 βαθμούς στην Toyota (1-3 στην κατάταξη), θα έγερνε την πλάστιγγα προς την Toyota.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ