top icon
Αγώνες

Ράλλυ Ν. Ζηλανδίας: Νικητής ο Latvala

Ο Jari Matti Latvala κατάφερε να εκμεταλλευθεί τα λάθη των Sebastien Ogier και Sebastien Loeb, κατακτώντας έτσι την πρώτη του φετινή νίκη και την τρίτη της καριέρας του.

Με μία λέξη, το Ράλλυ της Ν. Ζηλανδίας αποδείχθηκε συγκλονιστικό! Βλέπετε, για να μάθουμε το νικητή του πέμπτου γύρου του WRC, χρειάστηκε μέχρι και την τελευταία ειδική διαδρομή να περιμένουμε τον τερματισμό των κορυφαίων πληρωμάτων, την ώρα που νωρίτερα το τρίτο σκέλος είχε αποδειχθεί από την αρχή ως το πλέον αμφίρροπο των τελευταίων ετών. Τελικός νικητής αναδείχθηκε ο Jari Matti Latvala, ο οποίος κατάφερε να εκμεταλλευθεί τα λάθη των Sebastien Ogier και Sebastien Loeb, κατακτώντας έτσι την πρώτη του φετινή νίκη και την 3η της καριέρας του, σπάζοντας παράλληλα και το σερί νικών του Sebastien Loeb. Μάλιστα, με αυτή του νίκη ο Φιλανδός, χάρισε στην Ford την 75η νίκη της στο WRC, με αποτέλεσμα να γίνει πολυνίκης Κατασκευαστής στο θεσμό, ξεπερνώντας τη Lancia που είχε 74. 

Η σημερινή τελευταία μέρα, έμοιαζε από εχθές εύκολη υπόθεση για τον Loeb. Ο Γάλλος είχε πραγματοποιήσει στο δεύτερο σκέλος μία απίστευτη εμφάνιση και όλοι θεωρούσαν ότι εύκολα θα κατακτούσε την 4η συνεχόμενη νίκη του. Όπερ και εγένετο. Στην πρώτη ε.δ. της ημέρας, ο Ogier που ήταν επικεφαλής το προηγούμενο βράδυ, έκανε ένα τετ α κε και ο Loeb πέρασε πρώτος. Όμως, αμέσως μετά ο Loeb πραγματοποίησε –παραδόξως- το δεύτερο μεγάλο λάθος του στον αγώνα, αφού χτύπησε σε ένα δέντρο, με αποτέλεσμα να πέσει στην 4η θέση της γενικής. Έτσι, ο Ogier πέρασε στην κορυφή, αλλά έχοντας το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης, και με τους Latvala – Solberg πλεόν να καραδοκούν. Ο Νορβηγός, πίεσε και προσπάθησε να κλέψει τη νίκη, αλλά έκανε το λάθος και βγήκε από το δρόμο με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει και να προκαλέσει σημαντικές ζημιές στη Citroen C4. Γεγονός που δεν τον βοηθάει στην προσπάθεια του να ακολουθήσει όλους τους αγώνες του φετινού θεσμού, αφού είναι γνωστό ότι το budget του είναι περιορισμένο. Παρόλα αυτά, ο Ogier κατάφερε να φτάσει στην τελευταία ε.δ. έχοντας μία διαφορά έξι δευτερολέπτων από τον Latvala. Όμως, η τύχη δεν ήταν με το μέρος του Ogier, ο οποίος στην τελευταία ε.δ. προσπάθησε να κρατήσει πίσω του τον Latvala, με δεδομένο το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης, και ενώ όλα έδειχναν ότι θα τα καταφέρει, ένα τετ α κε λίγο πριν το τέλος της ειδικής, έφερε τον Latvala στην κορυφή και τον έχρισε νικητή του αγώνα, μόλις με 3 δευτερόλεπτα διαφορά. 

Έτσι, ο Latvala κατάφερε να κερδίσει μετά από 12 ανομβρίας, πιστοποιώντας έτσι και την πολύ κατάσταση στην οποία βρίσκεται φέτος. Ο νεαρός Φιλανδός, με εξαίρεση τον αγώνα της Σουηδίας, είναι ταχύτερος από τον ομόσταυλο του και πρώτο οδηγό της Ford, Mikko Hirvonen, και μάλλον στην Ford θα πρέπει να αρχίσουν να αναθεωρούν τη σειρά των οδηγών στις τάξεις της ομάδας. Η ταχύτητα του Latvala δείχνει πλέον να συνδυάζεται και με ωριμότητα, στοιχείο που του έλειπε σε πολύ μεγάλο βαθμό φέτος. Παράλληλα, ο Ogier από την πλευρά του έδειξε για ακόμα μία φορά ότι διαθέτει το κάτι παραπάνω, αναφορικά με τις επιδόσεις, καταφέρνοντας να διεκδικήσει μέχρι το τέλος τη νίκη σε έναν αγώνα που συμμετείχε μόλις για πρώτη φορά! Η ατυχία είναι αυτή που του στέρησε την πρώτη του νίκη στο θεσμό, ενώ σίγουρα το ρόλο της έπαιξε και η στρατηγική της Citroen που τον έφερε στην πρώτη θέση της κατάταξης, με αποτέλεσμα να έχει τον άχαρο ρόλο του να καθαρίζει το δρόμο για τους υπολοίπους. Πάντως, ο Γάλλος δείχνει ικανός να πετύχει φέτος κιόλας την πρώτη του νίκη στο θεσμό, κάτι που ο δεύτερος οδηγός της Citroen, Dani Sordo, δείχνει να μην ικανός να κάνει ακόμα. 

Ο Sebastien Loeb, είχε σε αυτόν τον αγώνα δύο πρόσωπα. Από τη διαστημική και εξωπραγματική εμφάνιση της δεύτερης ημέρας, ο Γάλλος πέρασε σε μία νευρική παρουσία στο τρίτο και τελευταίο σκέλος, αφού εκτός από την επαφή του με το δέντρο που του κόστισε περισσότερα από 40 δευτερόλεπτα, είχε ακόμα ένα τετ α κε στην τελευταία ειδική, στην προσπάθεια του να διεκδικήσει τη νίκη. Πως μεταφράζεται αυτό; Δύσκολο να πει κανείς. Η ουσία είναι ότι ο Loeb με την 3η θέση της γενικής, και με τον Solberg εκτός αγώνα, αλλά και τον Hirvonen να κερδίζει για ακόμα έναν αγώνα λιγότερους βαθμούς από τον ίδιο, διευρύνει κι άλλο τη διαφορά του στη βαθμολογία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Πλέον, ο Γάλλος έχει 38 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο, ο οποίος είναι ο Latvala. Και με δεδομένο ότι ο ακόμα δεν έχει διεξαχθεί κανένας από τους τέσσερις ασφάλτινους αγώνες του θεσμού, ο Γάλλος είναι το ακλόνητο φαβορί για τον έβδομο συνεχόμενο τίτλο του. 

Ο Mikko Hirvonen από την πλευρά του, έκανε για ακόμα μία φορά έναν απογοητευτικό αγώνα. Μακριά από τις επίδοσεις των κορυφαίων συνδυασμών, δεν έμοιαζε σε καμία περίπτωση με τον οδηγό που κατάφερε να πέρσι να διεκδικήσει μέχρι πέρσι τον τίτλο από τον Loeb. Ο Φιλανδός παραδέχθηκε στο τέλος ότι τις δύο πρώτες ημέρες το πρόβλημα δεν ήταν το αυτοκίνητο, αλλά ο ίδιος. Σήμερα, όμως, στο τελευταίο σκέλος, βρήκε την ταχύτητα του σημειώνοντας μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις τον ταχύτερο χρόνο, αλλά οι αλλαγές στις ρυθμίσεις που έκανε στο Focus, χάλασαν την αίσθηση που είχε με το αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να διεκδικήσει τη νίκη. Δικαιολογίες μπορεί κανείς να βρει εύκολα. Η ουσία για τον Φιλανδό, είναι ότι μετά από πέντε αγώνες, βρίσκεται 44 ολόκληρους βαθμούς πίσω από την κορυφή, και αν ο Loeb δεν εγκαταλείψει σύντομα, η προσπάθεια του για διεκδίκηση του τίτλου, γίνεται ακόμα πιο δύσκολη.

Ο Dani Sordo, ακολούθησε από την 5η θέση της γενικής, πραγματοποιώντας για ακόμα μία φορά μία μέτρια εμφάνιση. Ο Ισπανός, όπως και στις προηγούμενες περιπτώσεις, ξεκίνησε εντυπωσιακά τον αγώνα, όντας στη μάχη της κορυφής, αλλά στη συνέχεια οι επιδόσεις του έπεσαν και έμεινε μακριά από την κορυφή. Ο Ισπανός αποτελεί έναν από τους προβληματισμούς του Olivier Quesnel, ο οποίος βλέπει τον δεύτερο οδηγό της εργοστασιακής ομάδας να μην μπορεί να ξεπεράσει αυτόν την «θυγατρικής» Junior Team, με αποτέλεσμα να έχει μπει σοβαρά πλέον σε σκέψεις αναφορικά με ανακατατάξεις μέσα στις δύο ομάδες. Από την πλευρά μας, θα συμπληρώσουμε ότι το πρόβλημα του Ισπανού είναι καθαρά ψυχολογικό, αφού μέχρι τη Μ. Βρετανία στα τέλη του προηγουμένου έτους, ο Sordo διεκδικούσε τη νίκη από τους Loeb και Hirvonen. Δεν γίνεται ξαφνικά να ξέχασε την τέχνη της οδήγησης. Τα δύο Ford Focus της Stobart, με τους Matthew Wilson και Henning Solberg ακολούθησαν στην 6η και 7η θέση της γενικής, με τον νεαρό Βρετανό να είναι και πάλι ταχύτερος από τον πιο έμπειρο ομόσταυλο του. 

Στην κατηγορία του SWRC, o Jari Ketomaa κατάφερε να σημειώσει την πρώτη του νίκη στο θεσμό, οδηγώντας το Ford Fiesta S2000. Ο Φιλανδός ήταν με διαφορά ο ταχύτερος οδηγός στην κατηγορία και είναι χαρακτηριστικό ότι στο τέλος επικράτησε με διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού από τον δεύτερο στην κατάταξη, Xavi Pons. Ο Ισπανός, που είχε κερδίσει τις δύο προηγούμενες αναμετρήσεις σε Ιορδανία και Μεξικό, από τη στιγμή που είδε ότι δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον Ketomaa, προτίμησε να συμβιβαστεί με τη δεύτερη θέση στην κατηγορία, η οποία και τον διατηρεί στην κορυφή της βαθμολογίας. Ο Martin Prokop ακολούθησε στην 3η θέση της κατηγορίας, συμπληρώνοντας ένα εμφατικό 1-2-3 για τα Ford Fiesta. Την ίδια ώρα, στην κατηγορία Παραγωγής, ο Hayden Paddon κέρδισε με χαρακτηριστική άνεση, με τη διαφορά του από την Emma Gilmour στο τέλος της ημέρας, να ξεπερνάει τα τρία λεπτά. Ο Αυστραλός 23χρονος Πρωταθλητής Ασίας – Ειρηνικού, ήταν με διαφορά ο ταχύτερος οδηγός στην κατηγορία, αν και ένα πρόβλημα με το συμπλέκτη σήμερα, λίγο έλειψε να του κοστίσει τη σπουδαία αυτή επιτυχία.

Πλέον, οι πρωταγωνιστές του θεσμού ετοιμάζονται για την επιστροφή τους στην Ευρώπη, και συγκεκριμένα για την έκτη συνάντηση της χρονιάς, και την πέμπτη σε χωμάτινες επιφάνειες, η οποία και θα διεξαχθεί στις ειδικές διαδρομές της Πορτογαλίας στα τέλη του μήνα. Μέχρι τότε, ας μείνουμε με την ανάμνηση και την συγκλονιστική εξέλιξη του Ράλλυ Ν. Ζηλανδίας, το οποίο για ακόμα μία φορά, όπως το 2007 με τους Loeb και Gronholm, μας επιφύλασσε έναν συναρπαστικό αγώνα._Π.Τ.[email protected]

Ας δούμε, όμως, τι δήλωσαν οι πρωταγωνιστές, μετά το τέλος του αγώνα:

Jari Matti Latvala: «Αυτή είναι ίσως η καλύτερη μου νίκη. Προς το τέλος, από την υπερπροσπάθεια σχεδόν κόντεψα να βγω από το δρόμο. Νόμιζα ότι αυτό που έκανα δεν ήταν αρκετό. Ο Ogier έκανε ένα μικρό λάθος, κάτι που σημαίνει ότι είναι λίγος άτυχος και εμείς πιο τυχεροί, αλλά όπως και να έχει στο τέλος αισθανόμαστε πολύ όμορφα. Μπορεί σε αυτόν τον αγώνα να μην κέρδισα ειδικές, αλλά τελικά όπως βλέπουμε αυτό που μετράει είναι η συνέπεια και η αξιοπιστία».

Sebastien Ogier: «Ήμασταν τόσο κοντά στη νίκη. Είναι πολύ κρίμα που κάναμε τετ α κε μόλις τρεις στροφές πριν το τέλος του αγώνα. Αλλά τι να κάνουμε. Δεν μπορούμε να ήμαστε απογοητευμένοι από ότι καταφέραμε σε αυτόν τον αγώνα».

Sebastien Loeb: «Σε αυτόν τον αγώνα, κάναμε ότι καλύτερο μπορούσαμε και πιέσαμε στο όριο από την αρχή μέχρι το τέλος. Τελικά, αυτό δεν δούλεψε. Τερματίσαμε στην 3η θέση και δεν είναι ένα κακό αποτέλεσμα μετά από όσα έγιναν αυτό το Σαββατοκύριακο. Από εκεί και πέρα, δημιουργήσαμε μία καλή διαφορά στη βαθμολογία των οδηγών και φεύγω από την Ν. Ζηλανδία αρκετά ικανοποιημένος».

Mikko Hirvonen: «Είναι ένα φανταστικό αποτέλεσμα τόσο για την ομάδα όσο και για τον Jari Matti. Ίσως, αν δεν έκανα λάθος στο στήσιμο του αυτοκινήτου, αλλά και δεν έκανα το λάθος το Σάββατο, το αποτέλεσμα να ήταν διαφορετικό».

Dani Sordo: «Είμαι ικανοποιημένος που έφερα πίσω το αυτοκίνητο στον τερματισμό. Το πιο σημαντικό είναι ότι οι βαθμοί της 5ης θέσης, επέτρεψαν στην Citroen να παραμείνει στην κορυφή της κατάταξης των Κατασκευαστών».

Αναλυτικά αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στο www.wrc.com, επίσημο site του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Δείτε αναλυτικά πως διαμορφώθηκε η βαθμολογία μετά από το Ράλλυ Ν. Ζηλανδίας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ