top icon
WRC

Ράλλυ Safari (2η ημέρα): Επέλαση Toyota και Rovanpera (+video)

Μετά από ακόμη μια περιπετειώδη ημέρα στο Ράλλυ Safari, τα πληρώματα της Toyota κατέχουν το 1-2-3-4 με τον Kalle Rovanpera επικεφαλής, ενώ η Hyundai είδε τους Ott Tanak και Thierry Neuville να εγκαταλείπουν.

Η δραματική εξέλιξη που άπαντες ανέμεναν για τη δεύτερη και μεγαλύτερη ημέρα του Ράλλυ Safari επιβεβαιώθηκε, αν και η Toyota αποδείχθηκε άφθαρτη, με τα πληρώματά της να βρίσκονται στο 1-2-3-4, έχοντας μάλιστα πολύ μεγάλη διαφορά από τους διώκτες τους.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε 3 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές (Soysambu, Elementeita, Sleeping Warrior) συνολικού μήκους 150,88 αγωνιστικών χιλιομέτρων.

Σαν να μην έφταναν οι ήδη δύσκολες συνθήκες του πρώτου loop, η βροχή εκμηδένισε την πρόσφυση σε αρκετά λασπωμένα σημεία των δύο τελευταίων ειδικών της ημέρας, προκαλώντας επιπλέον πονοκέφαλο στα περισσότερα πληρώματα.

Γράφουμε “στα περισσότερα”, γιατί εκείνα της Toyota δεν επηρεάστηκαν πολύ, επιστρέφοντας στη Naivasha για την ανασυγκρότηση έχοντας στην κατοχή τους το κυριαρχικό 1-2-3-4, με τους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen να προηγούνται στην κατάταξη.

Ράλλυ Safari: Η Toyota και οι άλλοι

Έχοντας αποκτήσει το προβάδισμα στην τελευταία ειδική διαδρομή της πρώτης ημέρας  -μετά από την αλλαγή ελαστικού των Sebastien Ogier-Benjamin Veillas- οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) γνώριζαν πως σήμερα έχουν οι ίδιοι, την τύχη τους στα χέρια τους.

Το φινλανδικό δίδυμο εκμεταλλεύθηκε πλήρως την περίσταση και από το πρωινό loop, έδειξε πως ελέγχει τον συναγωνισμό.

Safari Rally Kenya Day 2 Rovanpera 001 Portrait

Αν και όπως αποκάλυψε, ο Rovanpera ένιωθε λίγο άρρωστος από το μεσημεριανό σέρβις, επέδειξε για ακόμη μια φορά την κλάση του στην απογευματινή βροχή, για να διευρύνει τη διαφορά στην κορυφή.

Μετά από την 11η ειδική διαδρομή του αγώνα και 4η σημερινή, οι Φινλανδοί της Toyota είδαν τους teammates τους Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) να μειώνουν τη διαφορά στα 15,8”, τη στιγμή που η επερχόμενη βροχή, έδειχνε ικανή να ανακατέψει την τράπουλα στην κορυφή.

Αυτό όχι απλά δε συνέβη, αλλά οι Rovanpera-Halttunen διεύρυναν το προβάδισμα ενόψει της τελευταίας ημέρας. Οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας σημείωσαν με σημαντική διαφορά τον ταχύτερο χρόνο στην προτελευταία ειδική διαδρομή, όπου σε ορισμένα σημεία το οδόστρωμα έδειχνε να στεγνώνει.

Εν συνεχεία, παρόλο που οι υαλοκαθαριστήρες του αυτοκινήτου δε λειτουργούσαν καλά, ο 21χρονος οδηγός έμεινε ψύχραιμος και πέτυχε εξαιρετικό χρόνο στην τελευταία ειδική διαδρομή, δηλώνοντας έκπληκτος για τις επιδόσεις του.

Έτσι, οι Rovanpera-Halttunen ολοκλήρωσαν τη δεύτερη ημέρα, έχοντας προβάδισμα 40,3” ενόψει του αυριανού επιλόγου.

Safari Rally Kenya Day 2 Evans 002

Από την πλευρά τους, οι Evans-Martin είχαν μια συνολικά θετική ημέρα, κατά τη διάρκεια της οποίας αναρριχήθηκαν στη δεύτερη θέση, σημειώνοντας ισάριθμους ταχύτερους χρόνους, χωρίς πάντως να καταφέρουν να απειλήσουν για την πρωτιά.

Οι Βρετανοί της Toyota ξεκίνησαν ς τρίτοι στην κατάταξη, όμως από την εναρκτήρια ειδική διαδρομή ξεπέρασαν τους Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1).

Safari Rally Kenya Day 2 Evans Portrait

Στη συνέχεια, ο Evans προσπάθησε να διατηρήσει την πίεση στον Rovanpera, κάτι που συνέβαινε μέχρι περίπου τα μισά της ημέρας, αφού στο τέλος ο Φινλανδός επέδειξε ανωτερότητα στις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες λάσπης των δύο τελευταίων διαδρομών.

H φυσιογνωμία του αγώνα είναι τέτοια, που ακόμη και αύριο τα πάντα μπορούν να συμβούν, αφού υπάρχει και σημείο με την διαβόητη άμμο φες φες, ωστόσο με τις διαφορές που έχουν δημιουργηθεί, δύσκολα μπορούν να προκύψουν αλλαγές στην κατάταξη, χωρίς ατυχίες άλλων πληρωμάτων.

Σε κάθε περίπτωση, η δεύτερη θέση φαντάζει ως ένα θετικό αποτέλεσμα για τους Evans-Martin.

Safari Rally Kenya Day 2 Katsuta

Η κυριαρχία της Toyota συνεχίζεται, αφού ακόμη δύο πληρώματά της βρίσκονται στις επόμενες θέσεις. Οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) ξεκίνησαν την ημέρα από τη δεύτερη θέση, όμως γρήγορα υποχώρησαν πίσω από τους Evans-Martin.

Επόμενη αποστολή για το πλήρωμα της ομάδας Toyota Gazoo Racing Next Generation, ήταν εφόσον μπορούσε, να διατηρήσει πίσω τα πληρώματα της Hyundai, που ακολουθούσαν.

Αποστολή εξετελέσθη έστω και με “έξωθεν” βοήθεια, αφού τόσο οι Ott Tanak-Martin Jarveoja όσο και οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe τέθηκαν εκτός με τα Hyundai i20 N Rally1, για λόγους που θα διαβάσετε παρακάτω.

Safari Rally Kenya Day 2 Katsuta Portrait

Επιστρέφοντας στους Katsuta-Johnston, το δίδυμο συνδύασε ταχύτητα και αξιοπιστία, αφού παρά τις πολύ δύσκολες συνθήκες, ιδιαίτερα στη λάσπη των τελευταίων σημερινών ειδικών διαδρομών, απέφυγαν τα ρίσκα και έμειναν μακριά από λάθη, τακτική που τους ανταμείβει.

Με αυτόν τον τρόπο και παρά ένα κλατάρισμα στην τελευταία ειδική, ο συμπαθής Ιάπωνας ολοκλήρωσε την ημέρα στην τρίτη θέση, έχοντας πια ως ξεκάθαρο στόχο, τον δεύτερο συνεχόμενο τερματισμό του στο βάθρο του Ράλλυ Safari.

Στην 4η θέση έχουν αναρριχηθεί οι Sebastien Ogier-Benjamin Veillas, με το τρίτο Toyota GR Yaris Rally1 της “πρώτης ομάδας”.

Safari Rally Kenya Day 2 Ogier Portrait

Μετά από τη χθεσινή απογοήτευση εξαιτίας του κλαταρίσματος που τους στοίχισε την πρωτοπορία, οι Γάλλοι επανήλθαν σήμερα, όντες στην 6η θέση.

Ο Ogier δήλωσε πως είχε ως αποκλειστικό στόχο να “επιβιώσει”, αφού δεν μπορούσε να εμπλακεί σε κάποια μάχη στα… ίσια.

Στον επίλογο της ημέρας πέτυχε έναν ταχύτερο χρόνο και έφτασε να έχει κερδίσει δύο θέσεις, μετά από τις εγκαταλείψεις των πληρωμάτων της Hyundai.

Safari Rally Kenya Day 2 Neuville

Ενδεικτικό της σκληρής φύσης του Ράλλυ Safari, αλλά και των μεγάλων διαφορών που δημιουργούνται, είναι το γεγονός ότι παρά τη σημερινή τους εγκατάλειψη, οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) βρίσκονται στην 5η θέση,

Οι Βέλγοι ήταν το ταχύτερο πλήρωμα του πρωινού loop, πετυχαίνοντας δύο ταχύτερους χρόνους και φτάνοντας στην τέταρτη θέση, έχοντας πλησιάσει τους Katsuta-Johnston.

Safari Rally Kenya Day 2 Neuville Portrair

Στην προτελευταία ειδική διαδρομή, το πλήρωμα της Hyundai ανέβηκε στην τρίτη θέση, όμως η χαρά του δεν έμελλε να κρατήσει πολύ.

Στο λασπωμένο κομμάτι της τελευταίας ειδικής διαδρομής και ενώ νωρίτερα είχαν αντικαταστήσει τον ιμάντα δυναμό στην απλή διαδρομή, ο κινητήρας έσβησε σε μια “βουτιά σε νερά” και οι Neuville-Wydaeghe έχασαν περίπου 4 λεπτά προτού επανεκκινήσουν.

Αμέσως μετά, η ορατότητα από το παρμπρίζ ήταν περιορισμένη με αποτέλεσμα να έχουν έξοδο, χτυπώντας σε δέντρο και εγκαταλείποντας για σήμερα.

Δείτε το tweet της Hyundai

Μοναδική παρηγοριά, είναι πως επειδή η εγκατάλειψη ήρθε στην τελευταία ειδική διαδρομή, η ποινή 10 λεπτών σημαίνει πως μπορούν να επιστρέψουν αύριο, έχοντας μάλιστα την 5η θέση.

Safari Rally Kenya Day 2 Solberg

Αν και χωρίς χρήση SupeRally, στην κατάταξη ακολουθούν οι Oliver Solberg-Elliott Edmondson (Hyundai i20 N Rally1) που είχαν μια πολύ δύσκολη ημέρα.

Στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή, ο Solberg χτύπησε σε μεγάλη πέτρα που βρισκόταν στη μέση του δρόμου, γεγονός που προκάλεσε κλατάρισμα και πρόβλημα στην ανάρτηση.

Για να επισκευάσει τη ζημιά, το πλήρωμα της Hyundai δέχθηκε δύο ποινές συνολικού χρόνου 1:40”, χωρίς πάντως να απειλείται η θέση του.

Στη λάσπη και τα αυλάκια νερού της τελευταίας ειδικής διαδρομής, οι Solberg-Edmondson βίωσαν αντίστοιχο πρόβλημα με τους teammates τους, αφού και ο δικός τους κινητήρας έσβησε δύο φορές, γεγονός που στοίχισε περίπου δύο λεπτά.

Με αυτόν τον τρόπο, το νεανικό δίδυμο βρίσκεται στην 6η θέση, έχοντας διαφορά 12:19,1” από την κορυφή και απέχοντας 6:37” από τον επόμενο συνδυασμό.

Safari Rally Kenya Day 2 Tanak Portrait

Η κακή ημέρα για την Hyundai είχε διαφανεί από το πρωινό loop. Οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 N Rally1), βρίσκονταν στην 4η θέση και πίεζαν τους Katsuta-Johnston, όμως αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν στην 10η ειδική διαδρομή -τελευταία του πρωινού loop- με πρόβλημα σε ημιαξόνιο του αυτοκινήτου τους.

Έστω και έτσι πάντως, οι πολλές εγκαταλείψεις επιτρέπουν στους Εσθονούς να βρίσκονται στην 11η θέση, παρά τη χρήση SupeRally, αν και βρίσκονται 40 λεπτά πίσω από τους πρωτοπόρους.

Safari Rally Kenya Day 2 Breen

Για να επανέλθουμε εντός δεκάδας, οι Craig Breen-Paul Nagle (Ford Puma Rally1), που είχαν εγκαταλείψει στην τελευταία χθεσινή ειδική διαδρομή, έχουν ανέβει στην 7η θέση.

Δυστυχώς για τους ίδιους και την ομάδα τους, οι Ιρλανδοί είναι το κορυφαίο πλήρωμα της M-Sport Ford, σε έναν αγώνα που δεν έχει κυλήσει όπως θα ήθελαν οι Malcolm Wilson και Richard Millener.

Σήμερα, ο Breen δεν μπορούσε να δώσει κάποια μάχη και έφτασε στο σημείο να δηλώσει πως βαριέται, ενώ έχασε και χρόνο λόγω κλαταρίσματος, παρόλο που όπως σχολίασε, δεν πήρε κανένα ρίσκο.

Safari Rally Kenya Day 2 Serderidis

Μετά από όλα όσα προαναφέραμε, στην 8η θέση έχουν ανέβει οι Ιορδάνης Σερδερίδης-Frederic Miclotte (Ford Puma Rally1).

Ο συμπατριώτης μας, ο οποίος έγινε στην Κένυα ο πρώτος ιδιώτης που οδηγεί υβριδικό αυτοκίνητο Rally1, δεν πτοείται από τις δύσκολες συνθήκες και είναι διαρκώς με το χαμόγελο στα χείλη, απολαμβάνοντας τον αγώνα.

Safari Rally Kenya Day 2 Kajetanowicz

Μια θέση πιο πίσω, φιγουράρουν οι Kajetan Kajetanowicz-Maciej Szczepanjak (Skoda Fabia Rally2), οι οποίοι προηγούνται με μεγάλη διαφορά στην κατάταξη του WRC 2.

Τη βαθμολογούμενη δεκάδα, παρά τη χθεσινή τους εγκατάλειψη, διαμορφώνουν οι Sebastien Loeb-Isabelle Galmiche (Ford Puma Rally1).

Safari Rally Kenya Day 2 Loeb Portrait

Οι νικητές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο επέστρεψαν σήμερα και ξεκινούσαν πρώτοι τις ειδικές διαδρομές, σημειώνοντας καλούς χρόνους.

Στην τελευταία διαδρομή της ημέρας, είχαν κλατάρισμα και παράλληλα, έπρεπε να τερματίσουν με σπασμένο μπράτσο στο σύστημα διεύθυνσης, χάνοντας περισσότερα από 2 λεπτά.

Ακόμη, καταστροφική ήταν η εξέλιξη της ημέρας για τους Adrien Fourmaux-Alexandre Coria και Gus Greensmith-Jonas Andersson, αφού αμφότεροι εγκατέλειψαν από σπασμένη ανάρτηση και έξοδο, αντίστοιχα, με τα δικά τους Ford Puma Rally1.

Το Ράλλυ Safari ολοκληρώνεται αύριο, με 3 δύσκολες επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές (Oserian, Narasha, Hell’s Gate), συνολικού μήκους 82,7 αγωνιστικών χιλιομέτρων, η πρώτη εξ των οποίων (Oserian 1 – 17,52 χλμ.) ξεκινά στις 07:05.

Θα καταφέρει η Toyota να διατηρήσει το 1-2-3-4, που θα την καταστήσει πρώτη ομάδα που πετυχαίνει τέτοιο αποτέλεσμα από το Ράλλυ Βουλγαρίας 2010, όταν είχε συμβεί αυτό από την Citroen, επαναλαμβάνοντας παράλληλα τη δική της επιτυχία στο Safari, το 1993;

Ή μήπως οι δυσκολίες του Safari, με αποκορύφωμα τα σημεία όπου θα υπάρχει άμμος φες φες, θα δημιουργήσουν ξανά νέα δεδομένα; Οι απαντήσεις θα έχουν δοθεί το μεσημέρι της Κυριακής 26 Ιουνίου…

Ράλλυ Safari – Το πανόραμα της δεύτερης ημέρας

Ε.Δ.: 6

Μήκος: 150,88 χλμ.

Κατάταξη Top10 (13/19 ειδικές διαδρομές)

Safary Rally Kenya Day 2 Top10

Ταχύτεροι Ε.Δ.: Evans-Neuville 2, Rovanpera-Ogier 1

Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: 8-13 Rovanpera

Επιμέρους ειδικές διαδρομές μεταδίδονται ζωντανά από την Cosmote Sport 8HD

Πρόγραμμα μεταδόσεων – Κυριακή 26 Ιουνίου

SS17 Oserian 2 (17,52 χλμ.), 11:25

SS18 Narasha 2 (13,30 χλμ.), 12:30

SS19 Hells Gate 2 Power Stage (10,52 χλμ.), 14:00

Live αποτελέσματα και νέα από την εξέλιξη του αγώνα, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.

Photos: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport Ford, Kajetan Kajetanowicz

Δείτε πλάνα από τις πρωινές ειδικές διαδρομές

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Safari Rally Kenya Day 2 Rovanpera 001
  • Safari Rally Kenya Day 2 Rovanpera 001 Portrait
  • Safari Rally Kenya Day 2 Evans 002
  • Safari Rally Kenya Day 2 Evans Portrait
  • Safari Rally Kenya Day 2 Katsuta
  • Safari Rally Kenya Day 2 Katsuta Portrait
  • Safari Rally Kenya Day 2 Ogier Portrait
  • Safari Rally Kenya Day 2 Neuville
  • Safari Rally Kenya Day 2 Neuville Portrair
  • Safari Rally Kenya Day 2 Solberg
  • Safari Rally Kenya Day 2 Breen
  • Safari Rally Kenya Day 2 Serderidis
  • Safari Rally Kenya Day 2 Kajetanowicz
  • Safari Rally Kenya Day 2 Loeb Portrait
  • Safari Rally Kenya Day 2 Tanak Portrait
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ