top icon
WRC

Συγκρατημένος ενόψει Ράλλυ Σουηδίας ο Kalle Rovanpera

Ο Kalle Rovanpera εμφανίστηκε σκεπτικός αναφορικά με την πρεμιέρα του Toyota GR Yaris Rally1 στο χιόνι, αφού μετά από τις πρώτες του δοκιμές σε αυτή την επιφάνεια, το χαρακτήρισε ως “αρκετά δύσκολο”.

Αμέσως μετά από την ολοκλήρωση του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, η Toyota Gazoo Racing έστρεψε την προσοχή της στο Ράλλυ Σουηδίας, που συγκέντρωσε 50 συμμετοχές και θα αποτελέσει τον δεύτερο γύρο της σεζόν, στις 25-27 Φεβρουαρίου.

Σε αυτό το  πλαίσιο, πραγματοποίησε μια σειρά δοκιμών σε χιονισμένη επιφάνεια στη Φινλανδία, ώστε να προετοιμαστεί όσο καλύτερα γίνεται, για τον επόμενο και μοναδικό αγώνα τέτοιων συνθηκών, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Ο Kalle Rovanpera, μπορεί να τερμάτισε στην 4η θέση του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, όμως στο Ράλλυ Σουηδίας θα “ανοίγει” το δρόμο κατά την πρώτη ημέρα.

Χάρη στον ταχύτερο χρόνο που πέτυχε, μαζί με τον Jonne Halttunen, στην Power Stage του εναρκτήριου αγώνα της σεζόν, ο 21χρονος Φινλανδός έφυγε από το Πριγκιπάτο ως τρίτος στη βαθμολογία, πίσω από τους Sebastien Loeb και Sebastien Ogier, οι οποίοι όμως δε θα συμμετάσχουν στον σουηδικό αγώνα.

Αυτή η συνθήκη, καθιστά πιο δύσκολη την προσπάθεια των Rovanpera-Halttunen, αφού στις χιονισμένες (με βάση το χώμα) ειδικές διαδρομές, τα πληρώματα που βρίσκονται πρώτα στο δρόμο, μειονεκτούν καθώς πρέπει να “ανοίξουν” την αγωνιστική γραμμή, χάνοντας χρόνο.

Kalle Rovanpera: Αναμένοντας δύσκολη πρεμιέρα στο χιόνι

Στις δοκιμές συμμετείχαν οι 4 οδηγοί της Toyota που θα αγωνιστούν στο Ράλλυ Σουηδίας, με τον Esapekka Lappi να αντικαθιστά τον Sebastien Ogier στο πλευρό των Elfyn Evans, Kalle Rovanpera, ενώ ο Takamoto Katsuta θα οδηγεί το Toyota GR Yaris Rally1 της ομάδας “Next Generation”.

Μετά από την ολοκλήρωση της διαδικασίας, ο Kalle Rovanpera παρουσιάστηκε “μαγκωμένος”, αφού θεωρεί πως το επιπλέον βάρος περίπου 70  κιλών του υβριδικού συστήματος ήταν εμφανές στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ενώ τόνισε πως οι οδηγοί πρέπει να είναι πολύ πιο ακριβείς.

Kalle Rovanpera 02

“Η αίσθηση είναι θετική όμως αρκετά δύσκολη, πρέπει να πω”, δήλωσε στο motorsport.com ο Kalle Rovanpera. “Είχαμε πολλά να κάνουμε με το στήσιμο για χιόνι. Πραγματικά, το αυτοκίνητο είναι αρκετά δύσκολο στο χιόνι.

“Αυτή ήταν η πρώτη φορά με αυτό το αυτοκίνητο σε γρήγορη χωμάτινη διαδρομή και χιόνι και αισθάνεσαι αρκετά το (επιπλέον) βάρος. Όταν χιονίζει και το οδόστρωμα είναι αρκετά γλιστερό, η οδήγηση είναι αρκετά δύσκολη και πρέπει να κάνεις πολλά στο κόκπιτ.

“Πρέπει να είσαι πιο ακριβής στις κινήσεις σου και τον συγχρονισμό τους. Δεν φαίνεται τόσο εύκολο, αλλά ελπίζω να το κάνουμε καλά”.

Αν και πολλοί θεωρούσαν πως οι νεότεροι σε ηλικία οδηγοί, θα είχαν πλεονέκτημα στην προσαρμογή με τα νέα, υβριδικά αυτοκίνητα Rally1, στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο αποδείχθηκε το αντίθετο, με τους δύο Seb να κυριαρχούν και τους νεότερους να δυσκολεύονται, ειδικά στην αρχή.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα υπήρξε ο Kalle Rovanpera, ο οποίος ξεκίνησε άσχημα τον αγώνα όμως στην πορεία, χάρη στη μεθοδικότητα και βέβαια την ικανότητά του, ανέβασε ρυθμό, σημείωσε 3 ταχύτερους χρόνους με αποτέλεσμα να ανελιχθεί στην 4η θέση.

Rovanpera-Halttunen

“Φυσικά δεν εντυπωσιάστηκα όμως ήμουν πραγματικά χαρούμενος με το Σαββατοκύριακο συνολικά, καθώς ξεκινήσαμε με αρκετά κακό ρυθμό και δύσκολη αίσθηση στο αυτοκίνητο”, πρόσθεσε ο νικητής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

“Όμως κάναμε καλή δουλειά με την ομάδα ως προς το στήσιμο και το αυτοκίνητο ήταν πολύ καλύτερο για εμένα και μπορούσαμε να βρεθούμε στο ρυθμό μας, οπότε ήμουν χαρούμενος”.

Σχετικά με τη δυσκολία που αντιμετώπισε, ο Rovanpera εστίασε στις δοκιμές εξέλιξης πριν από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο: “Νομίζω πως ξεκινήσαμε τον αγώνα με αρκετά όμοια αυτοκίνητα σε σχέση με τους team mates. Ο λόγος ήταν πως δεν είχα αισθανθεί άνετα σε κανένα σημείο των δοκιμών. Περίμενα πως θα δυσκολευτώ με το αυτοκίνητο.

“Στις δοκιμές είχαμε τόση δουλειά που δε μπορούσαμε να ασχολούμαστε διαρκώς με το στήσιμο, γιατί έπρεπε να επιβεβαιώσουμε και να δοκιμάσουμε πολλά πράγματα.

“Δε κατάφερα στις δοκιμές να “βρω” το αυτοκίνητο και στον αγώνα απείχαμε σε επίπεδο ρυθμού, όμως στο ράλλυ ήταν πιο εύκολο να εργαστούμε στο στήσιμο”.

Elfyn Evans

Πέραν της δυσκολίας του Rovanpera, ο οποίος πάντως βρήκε το ρυθμό του, τα άλλα εργοστασιακά Toyota GR Yaris Rally1 λειτούργησαν καλά, με τους Sebastien Ogier και Elfyn Evans, ο οποίος τόνισε πως το αυτοκίνητο μπορεί να πρωταγωνιστήσει, να πλέκουν το εγκώμιο των μηχανικών τους.

“Νομίζω πως τα παιδιά έκαναν πραγματικά καλή δουλειά. Για να είμαι ειλικρινής ένιωσα πολύ καλύτερα με το αυτοκίνητο στον αγώνα σε σύγκριση με τις δοκιμές.

“Αυτό οφείλεται στα παιδιά που έκαναν πολύ προσπάθεια και όλα τα αυτοκίνητα τερμάτισαν χωρίς προβλήματα, οπότε αυτό είναι πολύ σημαντικό και τους ευχαριστώ πολύ”, ανέφερε στο ίδιο Μέσο, ο Ουαλός οδηγός της Toyota.

Photos: Toyota Gazoo Racing

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ