Αγώνες WRC

Sebastien Ogier: Ο βασιλιάς του WRC

O Sebastien Ogier μπήκε στο κλειστό κλαμπ των οδηγών που έχουν τέσσερις Παγκόσμιους τίτλους, όντας ο απόλυτος κυρίαρχος του WRC την τελευταία τετραετία και μέσα από ένα φωτογραφικό αφιέρωμα κάνουμε μία αναδρομή στην πορεία του Γάλλου οδηγού.

Οι Γάλλοι έχουν δημιουργήσει τη δική τους δυναστεία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, όντας οι απόλυτοι κυρίαρχοι του σπορ από τη δεκαετία του 2000 και έπειτα. Ο βασικός υπεύθυνος για αυτό ήταν ο Sebastien Loeb που από το 2004 έως και το 2012 κατέκτησε εννέα συνεχόμενα Πρωταθλήματα, μη επιτρέποντας σε κανέναν να αμφισβητήσει την κυρίαρχια του. Όταν στα τέλη του 2012 ανακοίνωνε την αποχώρηση του από το σπορ, ο συμπατριώτης του Sebastien Ogier ήταν αυτός που πήρε τη σκυτάλη για να γράψει τη δική του ιστορία στο θεσμό. Από την πρώτη του χρονιά με την VW μέχρι και σήμερα, ο Γάλλος έχει κατακτήσει τέσσερις συνεχόμενους τίτλους όντας πλέον μέλος στο κλειστό κλαμπ των οδηγών με τον συγκεκριμένων αριθμό Πρωταθλημάτων, μαζί με τους Tommi Makinen, Juha Kankkunen και φυσικά Sebastien Loeb.

Ταχύς παντός εδάφους, ο Ogier έχει κερδίσει από τις μικτές συνθήκες του Μόντε Κάρλο, τις χιονισμένες ειδικές της Σουηδίας, τα χώματα του Ακρόπολις έως και τις λασπωμένες διαδρομές της Μ. Βρετανίας. Ο Γάλλος είναι με διαφορά ο κορυφαίος των υπολοίπων οδηγών που πρωταγωνιστούν αυτή τη στιγμή στο θεσμό. Η ταχύτητα και η ποιότητα του έχουν σαν αποτέλεσμα να μοιάζει πολλές φορές να παίζει το παιχνίδι της “γάτας με το ποντίκι” όντας και το απόλυτο φαβορί πριν την εκκίνηση κάθε αγώνα. Ακόμα και φέτος, όταν η FIA αποφάσισε να αλλάξει το σύστημα σειράς εκκίνησης με αποτέλεσμα σε όλους τους αγώνες ο Ogier να έχει μειονέκτημα έναντι των αντιπάλων του, μπορεί να γκρίνιαξε σε υπερβολικό βαθμό, αλλά ακόμα και έτσι πιστοποίησε τη διαφορά κλάσης από τους αντιπάλους του.

Ανταγωνιστικός σε μεγάλο βαθμό, πάντα πίστευε στο πληθωρικό ταλέντο του και αυτό ήταν που τον ώθησε να αφήσει την Citroen το 2011 και να επιλέξει τη νεοσύστατη ομάδα της VW τότε. Επιλογή που δικαίωσε τον ίδιο και στοίχισε σε τεράστια βαθμό στη γαλλική ομάδα, αφού έχασε τον κορυφαίο οδηγό του θεσμού μέσα από τα χέρια της. Η στάση του και η συμπεριφορά του είχε σαν αποτέλεσμα να μην είναι ιδιαίτερα συμπαθής στους συναθλητές του αλλά και στη μεγαλύτερη μερίδα του κόσμου. Με το πέρασμα του χρόνου και ιδιαίτερα από τη στιγμή που έφυγε από τη σκιά του Loeb, ο ίδιος άλλαξε σημαντικά βελτιώνοντας έτσι και την εικόνα του προς τα έξω. Παντρεμένος με την Andrea Kaiser, γνωστή Γερμανίδα δημοσιογράφο, είναι πλέον και πατέρας, ρόλο που έχει αποδεχθεί με τεράστια χαρά, αλλάζοντας με ευχάριστο τρόπο δραστικά τη ζωή του.

Με την ομάδα της VW μετράει πλέον 4 τίτλους και κανείς δεν ξέρει που θα σταματήσει. Στα 32 του χρόνια, έχει όλο τον καιρό αλλά και την κλάση να κατακτήσει ακόμα περισσότερους τίτλους, και γιατί όχι να ισοφαρίσει και να ξεπεράσει τους εννιά του Loeb. Μέσα από τις παρακάτω εικόνες, κάνουμε ένα ταξίδι στο χρόνο, από το 2005 όταν και συμμετείχε για πρώτη φορά στους αγώνες, μέχρι και την Ισπανία του 2016, όπου και πριν από μερικές ώρες κατέκτησε τον 4ο συνεχόμενο τίτλο του._Π.Τ.

Με το Peugeot 206 ξεκίνησε κατακτώντας το ομώνυμο Cup της Γαλλικής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, με τον τίτλο του 2007 να έχει σαν αποτέλεσμα να του απονεμηθεί το βραβείο Espoir Echappement και μαζί να κερδίσει μία θέση στην Citroen για το JWRC του 2008.

Η πρώτη του εμφάνιση στο JWRC συνδυάζεται με νίκη για τον Ogier, που γίνεται μάλιστα ο πρώτος οδηγός που καταφέρνει να κερδίσει βαθμούς στο Πρωτάθλημα Οδηγών με αυτοκίνητο της κατηγορίας, τερματίζοντας 8ος στο Ράλλυ του Μεξικό.

Με τρεις νίκες, ο Ogier (πάντα με τον Julien Ingrassia στο δεξί του μπάκετ) καταφέρνει να κατακτήσει τον τίτλο στο JWRC του 2008.

Οι εξαιρετικές του επιδόσεις σε όλη τη χρονιά του χαρίζουν την ευκαιρία να οδηγήσει μία εργοστασιακή Citroen C4 WRC στο Ράλλυ Μ. Βρετανίας στο τέλος της ίδια χρονιάς. Ο Γάλλος εντυπωσιάζει αφού κερδίζει την πρώτη ε.δ. και μέχρι την 5η όπου και βγαίνει από το δρόμο είναι επικεφαλής του αγώνα!

Το 2009 ξεκινάει ιδανικά για τον ίδιο, αφού οδηγώντας ένα Peugeot 207 S2000 καταφέρνει και κερδίζει στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο στο πλαίσιο του IRC.

Και ενώ αρχικά ήταν προγραμματισμένο το 2009 να ακολουθήσει και πάλι το JWRC, η Citroen σε συνεργασία με την FFSA αποφασίζει και του προσφέρει μία Citroen C4 WRC σε όλους τους αγώνες του θεσμού! Στο δικό μας Ακρόπολις, ο Γάλλος καταφέρνει και ανεβαίνει για πρώτη φορά στην καριέρα του στο πόντιουμ τερματίζοντας 2ος.

Το 2010 συμμετέχει για 2η συνεχόμενη φορά στο WRC με πλήρη εμπλοκή, οδηγώντας τη C4 WRC είτε για λογαριασμό της 2ης ομάδας της Citroen, είτε σαν Νο2 πίσω από τον Loeb. Το αποτέλεσμα είναι δύο νίκες σε Πορτογαλία και Ιαπωνία.

Μόλις έχει κατακτήσει την πρώτη του νίκη στο WRC και ο Ogier απολαμβάνει στην Πορτογαλία τις δάφνες της επιτυχίας του.

Οι δύο νίκες του το 2010 έχουν σαν αποτέλεσμα να προβιβαστεί το 2011 στην πρώτη ομάδα, πίσω από το τιμόνι του ολοκαίνουργιου Citroen DS3 WRC, όντας πλέον ομόσταυλοι με τον Sebastien Loeb.

Η σχέση των Loeb - Ogier πέρασε όλη τη χρονιά μέσα από χίλια κύματα. Ο Ogier δεν μπορούσε να δεχθεί το ρόλο του δεύτερου οδηγού, κερδίζοντας παρόλα αυτά πέντε αγώνες και τερματίζοντας 3ος στη βαθμολογία. Η μεταξύ τους κόντρα αποτέλεσε αγαπημένο θέμα των δημοσιογράφων, ενώ οι δύο σπουδαίοι οδηγοί ποτέ δεν είχαν δώσει τόσο μεγάλη έκταση. Το αποτέλεσμα ήταν ο Ogier στο τέλος της χρονιάς να αποχωρήσει και να υπογράψει συμβόλαιο συνεργασίας με την νεοσύστατη VW, αρνούμενος να συμφωνήσει με την Ford του Malcolm Wilson.

Mε τη VW να έχει ανακοινώσει την εμπλοκή της από το 2013 και έπειτα, το 2012 βρίσκει τον Γάλλο να οδηγεί ένα Skoda Fabia S2000 σε όλους τους αγώνες του θεσμού, και παράλληλα να εξελίσσει το VW Polo R WRC. Δεν τίθεται θέμα ότι κέρδισε την κατηγορία σε όλους τους αγώνες...

Με εννέα νίκες σε δεκατρείς αγώνες, ο Ogier και ο Julien Ingrassia κατακτούν τον πρώτο τους παγκόσμιο τίτλο, και μαζί η VW τον πρώτο αντίστοιχο Κατασκευαστών.

Το 2014 είναι και πάλι η χρονιά του Ogier, που με 8 νίκες κατακτά τόσο ο ίδιος όσο και η VW ακόμα έναν τίτλο.

Με ακόμα οκτώ νίκες, το 2015 ο συνδυασμός Ogier - VW κάνει το τρία στα τρία εδραιώνοντας την κυριαρχία του στο WRC.

Mε την 5η φετινή του νίκη, ο Ogier εξασφάλισε και μαθηματικά τον τίτλο στην Ισπανία καταφέρνοντας να συνδυάσει ταχύτητα και αξιοπιστία σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, φτάνοντας στο 4ο του Πρωτάθλημα και συνολικά τις 37 νίκες στο WRC.

Μαζί με την σύζυγο του, Andrea Kaiser, την οποία και γνώρισε στο περιθώριο μίας συνέντευξης και με την οποία μαζί έχουν πλέον ένα παιδί.

Τέσσερα στα τέσσερα. Άξιοι!

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου