top icon
WRC

Skoda Fabia Rally2: Διαφορετική πλατφόρμα για μεγαλύτερη ασφάλεια (+video)

Η νέα πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group, βοήθησε τους μηχανικούς της τσεχικής μάρκας στην προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης του κλωβού ασφαλείας για τη νέα γενιά του Skoda Fabia Rally2.

Λίγους μήνες μετά από την παρουσίαση της 4ης γενιάς του Skoda Fabia, οι Τσέχοι βρίσκονται στα τελικά στάδια εξέλιξης και της βελτιωμένης αγωνιστικής εκδοχής, Skoda Fabia Rally2.

Το πιο επιτυχημένο αγωνιστικό της τσεχικής μάρκας έχει ήδη πραγματοποιήσει δοκιμές σε χώμα, χιόνι και άσφαλτο, προτού λάβει το τελικό Δελτίο Αναγνώρισης για συμμετοχή σε αγώνες.

Skoda Fabia Rally2: Η νέα πλατφόρμα στην υπηρεσία της ασφάλειας

Κατά την εξέλιξη του αγωνιστικού, οι μηχανικοί της Skoda Motorsport επωφελήθηκαν από τις δυνατότητες που προσφέρει η νέα αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 της 4ης γενιάς Skoda Fabia, που έχει εξελιχθεί από το Group Volkswagen.

Με την βάση να είναι εντελώς διαφορετική, ήταν λογικό οι Τσέχοι να σχεδιάσουν το νέο Skoda Fabia Rally2 από λευκό χαρτί, γεγονός που ανοίγει πολλές νέες δυνατότητες.

Από τη στιγμή που το αμάξωμα είναι εντελώς νέο, έμφαση δόθηκε στην περαιτέρω βελτίωση της δομής του κλωβού ασφαλείας σε σύγκριση με την υπάρχουσα έκδοση Skoda Fabia Rally2 evo.

“Σε περιοχές κρίσιμες για την ασφάλεια των επιβατών, η νέα πλατφόρμα του πολιτικού Skoda Fabia είναι κατασκευασμένη από χάλυβα υψηλής και υπερυψηλής αντοχής”, ανέφερε o Tomáš Karniš, μηχανικός ασφαλείας της ŠKODA Motorsport.

Skoda Fabia Rally2 Safety 02

“Αυτό είναι ευεργετικό και για τη νέα γενιά Skoda Fabia Rally2. Μεταφράζεται σε  βελτιωμένη στρεπτική αντοχή της δομής του δαπέδου και μεγαλύτερη αντοχή του αμαξώματος”.

Όπως αποκαλύπτουν οι άνθρωποι της Skoda, τα δεδομένα ατυχημάτων που έχουν συμβεί σε ράλλυ με Fabia Rally2 και Rally2 evo από το 2015, χρησιμοποιήθηκαν ώστε το Skoda Fabia Rally2 που θα παρουσιαστεί, να παρέχει ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια στο πλήρωμά του.

“Η ανάλυση αυτών των ατυχημάτων μας έδωσε ζωτικής σημασίας δεδομένα για να διευρύνουμε τα πρότυπα ασφαλείας της νέας γενιάς Skoda Fabia Rally2”, πρόσθεσε ο Tomáš Karniš. “Ευθυγραμμίσαμε αυτά τα δεδομένα με άλλες εμπειρίες από το σημερινό αυτοκίνητο και επαναπροσδιορίσαμε τις περιπτώσεις άσκησης φορτίου στο πλαίσιο του νέου Skoda Fabia Rally2”.

Για να προκύψουν τα νέα πρότυπα ασφαλείας, η ομάδα μηχανικών που εξέλιξε το νέο αγωνιστικό, πραγματοποίησε αρκετούς κύκλους προσομοιώσεων σε υπολογιστή.

Για αυτό χρησιμοποιήθηκε μια μέθοδος (FEM) , η οποία επιτρέπει την προσομοίωση συμπεριφοράς πολύπλοκων συστημάτων, μέσω διάσπασής τους σε έναν τεράστιο αριθμό απλών στοιχείων τα οποία διαθέτουν γνωστές ιδιότητες και οι σχέσεις τους, καθοδηγούνται με τη βοήθεια μαθηματικών εξισώσεων.

“Τους υπολογισμούς ακολούθησαν εκτενείς δοκιμές σε χώμα και άσφαλτο, προκειμένου να επικυρωθεί το αποτέλεσμα της προσομοίωσης”, σχολίασε ο Karniš.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Skoda, η νέα γενιά Fabia Rally2 ξεπερνά τις προδιαγραφές της FIA σε επίπεδο ασφάλειας. Βασικό στοιχείο είναι ο κλωβός ασφαλείας, που σε κομβικά σημεία όπως οι σωλήνες στις πλευρές, διαθέτει πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις από αυτές που προβλέπει η Διεθνής Ομοσπονδία.

Skoda Fabia Rally2 Safety 03

Συνολικά, το νέο Skoda Fabia Rally2 εξοπλίζεται με σωλήνες χρωμίου-μολυβδαινίου υψηλής αντοχής, που ξεπερνούν τα 35 μέτρα.

“Οι τεχνικοί μας εφάρμοσαν έναν εφευρετικό τρόπο κατασκευής αυτού του μέρους του αυτοκινήτου”, περιγράφει ο Tomáš Karniš. “Ο κλωβός ασφαλείας έχει συγκολληθεί στη γυμνή πλατφόρμα κατά τη διάρκεια της κατασκευής, πριν προστεθούν τα πλευρικά μέρη και η οροφή, από πιστοποιημένους τεχνικούς που πραγματοποίησαν τη συγκεκριμένη διαδικασία στο χέρι.

“Αυτή η μέθοδος εγγυάται μεγαλύτερη ακρίβεια καθώς και καλύτερες συνδέσεις σωλήνων”.

Κύριος στόχος των ανθρώπων της Skoda, ήταν η βελτίωση της ασφάλειας που παρέχεται κατά τις πλευρικές συγκρούσεις. Για αυτό, οι Τσέχοι εργάστηκαν σε τρεις τομείς: τις βάσεις των καθισμάτων, το σταύρωμα του κλωβού στις πόρτες και τα πάνελ των θυρών.

Η αριστερή και η δεξιά πλευρά της νέας γενιάς Skoda Fabia Rally2 συνδέονται από τη δομή στηριγμάτων των καθισμάτων και μια πρόσθετη ράγα. Έτσι, οι δυνάμεις μιας πλευρικής σύγκρουσης μεταφέρονται καλύτερα από τη μία πλευρά του αυτοκινήτου στην άλλη, ώστε να μειωθεί η παραμόρφωση του αμαξώματος και του κλωβού ασφαλείας.

Skoda Fabia Rally2 Safety 04

Επιπλέον, στο εσωτερικό των θυρών έχει τοποθετηθεί αφρός απορρόφησης ενέργειας, ο οποίος έχει κατεύθυνση προς το κόκπιτ και διαθέτει έξι στρώματα από ανθρακονήματα και κέβλαρ, για προστασία του πληρώματος.

Πέραν αυτού, βελτιώσεις υπάρχουν και στο σύστημα τοποθέτησης των ζωνών ασφαλείας, αφού έχει προστεθεί ένας σωλήνας του κλωβού ασφαλείας σε κάθε πλευρά, για περαιτέρω βελτίωση της αντοχής και των τιμών ακαμψίας στα σημεία που δένουν τους ώμους.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Skoda, η βελτίωση της δομής ασφαλείας του Skoda Fabia Rally2 αυξάνει την ανθεκτικότητα του αμαξώματος, γεγονός που μεταφράζεται και σε μείωση του κόστους λειτουργίας του αυτοκινήτου.

Υπενθυμίζουμε, πως από το 2015 μέχρι και φέτος, στις ειδικές διαδρομές συμμετέχουν με επιτυχία οι εκδόσεις Skoda Fabia Rally2 και Rally2 evo.

Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα της Skoda, τα Fabia R5, Rally2 και Rally2 evo μετρούν περισσότερες από 400 πωλήσεις παγκοσμίως, ενώ έχουν κατακτήσει 11 τίτλους σε υποστηρικτικές κατηγορίες του WRC.

Τα Skoda Fabia Rally2 και Rally2 evo έχουν πουληθεί σε 66 αγορές και έχουν βρεθεί σε  περισσότερες από 12.000 εκκινήσεις αγώνων ράλλυ, σημειώνοντας 1.600 νίκες και σχεδόν 3.900 τερματισμούς στο βάθρο γενικής, ή επιμέρους κατηγοριών.

Δείτε το σχετικό video

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ