top icon
WRC

Walter Rohrl για WRC 1982: Καλύτερα να είχε αναδειχθεί Πρωταθλήτρια η Mouton

Σε μια τοποθέτηση που ξεφεύγει από το καθαρά αγωνιστικό πλαίσιο, ο Walter Rohrl ανέφερε πως θα ήταν καλύτερο για το σπορ, αν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ 1982 είχε καταλήξει στη Michele Mouton, αντί για εκείνον.

Οι εορταστικές εκδηλώσεις για τη συμπλήρωση 50 ετών του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, που διοργανώθηκαν την περασμένη εβδομάδα κατά τη διάρκεια του Ράλλυ Πορτογαλίας, έφεραν στο φως νέες εκδοχές για όσα συνέβησαν κατά τις περασμένες δεκαετίες.

Από αυτές ξεχωρίζει η δήλωση του Walter Rohrl, πρώτου χρονικά δις Παγκόσμιου Πρωταθλητή (1980, 1982)  στο WRC, ο οποίος σχολίασε πως θα ήταν καλύτερο, αν η έκβαση του τίτλου το 1982, ήταν διαφορετική.

Υπενθυμίζουμε, πως εκείνη τη χρονιά ο Γερμανός έγινε ο τελευταίος Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ με δικίνητο αυτοκίνητο, αφού κατέκτησε τον τίτλο με Opel Ascona 400 και συνοδηγό τον Christian Geistdorfer.

Η εξέλιξη της σεζόν ήταν συναρπαστική και κρίθηκε υπέρ του Γερμανού, που επικράτησε στον προτελευταίο γύρο (Ακτή Ελεφαντοστού) της σεζόν, ενώ οι Michele Mouton-Fabrizia Pons εγκατέλειψαν από έξοδο με το Audi Quattro, ενώ είχαν φτάσει πολύ κοντά στον τίτλο.

Η Γαλλίδα, που παραμένει η κορυφαία οδηγός στην ιστορία του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού, πλησίασε τον τίτλο έχοντας επικρατήσει μεταξύ άλλων και στο Ράλλυ Ακρόπολις εκείνης της χρονιάς, όμως δε στέφθηκε πρωταθλήτρια στις λεπτομέρειες.

Walter Rohrl 01

Η σημαντική δήλωση του Rohrl για την Mouton και όχι μόνο

Για το 1982, η ιστορία έχει καταγράψει το ονοματεπώνυμο του Walter Rohrl στο “θρόνο” του Πρωταθλητή.

Όμως σήμερα, ο 75χρονος πια Γερμανός, εκ των κορυφαίων οδηγών που πέρασαν ποτέ από τα ράλλυ και από τις σπουδαιότερες προσωπικότητες του μηχανοκίνητου αθλητισμού διαχρονικά, έχει πλέον διαφορετική άποψη για τη “μεγάλη εικόνα” εκείνης της μονομαχίας.

Για να γίνει αντιληπτό το πλαίσιο, αρκεί να τονίσουμε πως εκείνη την εποχή οι διακρίσεις φύλου ήταν σαφώς μεγαλύτερες σε σύγκριση με σήμερα και η μη επικράτηση μιας γυναίκας, όπως η Michele Mouton, ήταν ζήτημα… τιμής για τους άνδρες, με τον Walter Rohrl να μη διαφοροποιείται.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, ότι εκείνη την εποχή είχε δηλώσει πως δε θέλει να γίνει ο πρώτος άνδρας που θα χάσει από γυναίκα, με τη μονομαχία μεταξύ των Rohrl και Mouton να έχει μετατραπεί, ακόμη και από τον γερμανικό Τύπο, σε μάχη των… φύλων!

Walter Rohrl 02

“Πολλοί με ρωτούν ποια είναι η αίσθηση ενός δύο φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή”, δήλωσε κατά τη διάρκεια του εορταστικού Gala για τα 50 χρόνια ιστορίας του WRC στην Πορτογαλία, ο Walter Rohrl.

“Τους λέω πως σήμαινε περισσότερα να κερδίσω στο Μόντε Κάρλο. Ήταν μια περίεργη κατάσταση το 1982 με την Michele (Mouton).

“Κοιτώντας πίσω, έχω την αίσθηση πως ήταν μια ατυχής κατάσταση. Θα ήταν πολύ καλύτερο αν είχε στεφθεί Παγκόσμια Πρωταθλήτρια η Michele.

“Θα ήταν μοναδικό για την ιστορία μας, αν είχαμε γυναίκα-παγκόσμια πρωταθλήτρια. Δεν το βλέπω να συμβαίνει ποτέ, οπότε το μόνο που μπορώ να πω είναι συγγνώμη”.

Με δεδομένη την ανάγκη για περαιτέρω αλλαγή αντιμετώπισης από ολόκληρη την κοινωνία -και κατά συνέπεια από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό- στο ζήτημα της ισότητας φύλων, η τοποθέτηση του Rohrl, ο οποίος υπήρξε σφοδρός πολέμιος της Mouton πριν από 40 χρόνια, αποκτά σημαντικότερη βαρύτητα.

Walter Rohrl 04

“Εκείνη την εποχή δεν ήθελα να είμαι ο πρώτος άνδρας που θα χάσει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό από γυναίκα και αυτό μου έφερε μεγάλη πίεση”, ανέφερε στο DirtFish ο Rohrl.

“Είπαν πως πρέπει να κερδίσω. Πάλευα με την Michele και όλοι οι δημοσιογράφοι και οι εφημερίδες είχαν κάνει μεγάλο θέμα για τη μάχη μεταξύ μιας γυναίκας και ενός άνδρα.

“Πραγματικά, το πρώτο πράγμα που πρέπει να πω είναι πως το 1982, δε σχεδίαζα να γίνω Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Το πιο σημαντικό ήταν να κερδίσω το Μόντε Κάρλο.

“Κέρδισα και ήμουν ευχαριστημένος. Όμως ήρθε αυτή η μάχη και δεν ήθελα να χάσω. Δεν ήθελα να χάσω από γυναίκα”.

Michele Mouton

Οι Michele Mouton-Fabrizia Pons στο δρόμο για τη νίκη στο Ράλλυ Ακρόπολις 1982

Καθώς έχουν περάσει 40 χρόνια από τότε, ο μεγάλος Γερμανός οδηγός παρουσιάζεται μετανιωμένος για τη στάση του εκείνη την εποχή, κάνοντας μια πολύ σημαντική, κατά τη γνώμη μας, τοποθέτηση, με αφορμή την πορεία των ράλλυ.

“Σήμερα λυπάμαι για αυτό”, πρόσθεσε ο Rohrl. “Πραγματικά, δεν ήταν τίποτα να στεφθείς Παγκόσμιος Πρωταθλητής, αλλά θα ήταν πολύ ιδιαίτερο για το μέλλον αν είχαμε μια γυναίκα Παγκόσμια Πρωταθλήτρια.

“Αν το άξιζε η Michele; Θεωρώ πως το αξίζαμε και οι δύο. Η Michele ήταν -και είναι- πολύ ιδιαίτερη. Την γνωρίζω πολύ καλά, ήταν teammate μου στην Fiat και έχει κάτι… γεννήθηκε για να οδηγεί τετρακίνητο αυτοκίνητο.

“Ήταν πολύ γρήγορη για να κερδίσει τους Stig (Blomqvist) και Hannu (Mikkola) κάποιες φορές. Πρέπει να ήταν πολύ ξεχωριστή”.

Μια πραγματικά αξιοσημείωτη δήλωση, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε πως κατά το 1982, ο Rorhl είχε δηλώσει ακόμη και πως “μια μαϊμού θα μπορούσε να κερδίσει με το Quattro”.

Walter Rohrl 07

Walter Rohrl-Christian Geistdorfer (Rally Monte Carlo)

“Τότε, ήταν μια πολύ διαφορετική περίοδος. Ξέρετε, το 1982, ήταν μεγάλη επιτυχία για την Audi να έχει την Michele”, συνέχισε ο Rohrl. “Στη Γερμανία, είχαμε εφημερίδες που ήταν γεμάτες με ράλλυ και αποτελούσε (η παρουσία της Mouton) σημαντικές δημόσιες σχέσεις για το σπορ. Ότι έχει κάνει η Michele για το σπορ, είναι φανταστικό”.

Η εισαγωγή της τετρακίνησης από την Audi, επέφερε πρακτικά και επανάσταση στον τρόπο οδήγησης, κάτι που γνωρίζει καλά ο μεγάλος Rohrl.

“Το 1982, ήταν η νέα τεχνική της οδήγησης των τετρακίνητων αυτοκινήτων, ενάντια στην παλιά τεχνική (των δικίνητων) και η νέα ήταν πολύ πιο γρήγορη – αλλά είχε πολλά τεχνικά προβλήματα.

“Είχα την παλαιά τεχνική. Δεν ήταν τόσο γρήγορη, όμως η αξιοπιστία της ήταν τέλεια. Αυτός ήταν ο λόγος που κέρδισα τον τίτλο. Ο μοναδικός λόγος”.

Michele Mouton

Απαντώντας στα σχόλια του Rohrl, η Michele Mouton δήλωσε: “Υπάρχουν πάνω και κάτω και πρέπει πάντα να θυμάσαι τις καλύτερες στιγμές. Αλλά ήταν πολύ ωραίο αυτό που είπε”.

Photos: Red Bull Content Pool, Αρχείο 4Τ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ