Αγώνες WRC

WRC: Το 2019 σε αριθμούς

Καθώς ακόμη ένας χρόνος πλησιάζει στο τέλος του, ανατρέχουμε σε ενδιαφέροντα στατιστικά από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της σεζόν που ολοκληρώθηκε.

Το ενδιαφέρον για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ παρέμεινε αμείωτο σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Οι Ott Tanak-Martin Jarveoja έσπασαν το σερί των Sebastien (Loeb και Ogier), κατακτώντας τον πρώτο τους τίτλο με Toyota Yaris WRC. Ταυτόχρονα, η Hyundai κατέκτησε τον πρώτο τίτλο Κατασκευαστών στην ιστορία της.

Οι αριθμοί της σεζόν που πέρασε, παρουσιάζουν το δικό τους ενδιαφέρον και δείχνουν σε αρκετές περιπτώσεις, μια διαφορετική εικόνα από αυτή που είχαμε αποκομίσει. Όχι όμως στην περίπτωση του Πρωταθλήματος Οδηγών, όπου οι Ott Tanak-Martin Jarveoja ήταν όντως το ταχύτερο πλήρωμα, αφού κατέκτησαν 6 νίκες, σημείωσαν 73 ταχύτερους χρόνους και ήταν επικεφαλής για 109 ειδικές διαδρομές, έχοντας σε κάθε περίπτωση σημαντική διαφορά από τους αντιπάλους τους.

Tanak-Jarveoja

Όσον αφορά στους Κατασκευαστές, φαίνεται πως τη διαφορά έκανε η αποτελεσματικότητα των δεύτερων και τρίτων πληρωμάτων της Hyundai. Μπορεί η Toyota να σημείωσε ως Κατασκευαστής, 111 ταχύτερους χρόνους έναντι 80 της Hyundai, ωστόσο οι Κορεάτες κατέκτησαν το πρωτάθλημα. Αυτό φαίνεται στο σημείο της βαθμολογίας Κατασκευαστών/οδηγό. Παρά το γεγονός ότι ο Ott Tanak έχει σημειώσει 40 βαθμούς περισσότερους από τον Thierry Neuville, οι Andreas Mikkelsen και Dani Sordo υπερτερούν φανερά των Jari Matti Latvala και Kris Meeke, ενώ για λογαριασμό της Hyundai συνεισέφερε βαθμολογικά και ο Sebastien Loeb.

Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η μικρότερη και μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ 1ου και 2ου, σημειώθηκε στους δύο πρώτους αγώνες της σεζόν, τα Ράλλυ Μόντε Κάρλο και Ράλλυ Σουηδίας αντίστοιχα.

Hyundai WRT

Το WRC 2019 σε αριθμούς

Σύνολο αγώνων: 13

Αγώνες/ήπειρο: Ευρώπη 10, Αμερική 3, Ωκεανία 1 (ματαιώθηκε)

Αγώνες/επιφάνεια: Χώμα 9 (Μεξικό, Αργεντινή, Χιλή, Πορτογαλία, Σαρδηνία, Φινλανδία, Τουρκία, Ουαλία, Αυστραλία-ματαιώθηκε), Άσφαλτος 2 (Κορσική, Γερμανία), Χιόνι 1 (Σουηδία), Χώμα-άσφαλτος 1 (Ισπανία), Άσφαλτος-πάγος 1 (Μόντε Κάρλο)

Ομάδες: 4 (Hyundai, Toyota, Citroen, M-Sport Ford)

Νίκες (οδηγοί): Tanak 6, Ogier 3, Neuville 3, Sordo 1

Νίκες (κατασκευαστές): Toyota 6, Hyundai 4, Citroen 3

Μεγαλύτερος αγώνας: Γύρος Κορσικής (Γαλλία) - 347,51 αγωνιστικά χλμ.

Μικρότερος αγώνας: Ράλλυ Μ. Βρετανίας (Ουαλία) - 305,02 αγωνιστικά χλμ.

Ειδικές Διαδρομές (σύνολο): 243

Μεγαλύτερη ειδική διαδρομή:  Castagniccia (Κορσική) - 47,18 χλμ.

Μικρότερη ειδική διαδρομή: Leon Street Stage (Μεξικό) - 1,11 χλμ.

Βαθμολογία Οδηγών: 1. Tanak 263, 2. Neuville 227, 3. Ogier 217, 4. Mikkelsen 102, 5. Evans 102, 6. Meeke 98, 7. Latvala 94, 8. Suninen 89, 9. Sordo 89, 10. Lappi 83

Βαθμολογία Κατασκευαστών: 1. Hyundai 380, 2. Toyota 362, 3. Citroen 284, 4. M-Sport Ford 218

Βαθμοί Οδηγών στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών: 1. Tanak 219, 2. Ogier 190, 3. Neuville 179, 4. Suninen 96, 5. Lappi 94, 6. Evans 94, 7. Sordo 88, 8. Mikkelsen 86, 9. Meeke 80, 10. Latvala 63

Βαθμοί Power Stage: 1. Ogier 41, 2. Tanak 40, 3. Neuville 39, 4. Meeke 17, 5. Latvala 15, 6. Suninen 11, 7. Evans 10, 8. Mikkelsen 8, 9. Sordo 7, 10. Lappi 5, 11. Loeb 2

Ταχύτεροι χρόνοι ειδικών διαδρομών (οδηγοί): Tanak 73, Neuville 42, Ogier 24, Latvala 22, Mikkelsen 18, Meeke 17, Evans 14, Sordo 10, Loeb 9, Lappi 7, Suninen 6, Huttunen 1

Ταχύτεροι χρόνοι ειδικών διαδρομών (κατασκευαστές): Toyota 111, Hyundai 80, Citroen 31, M-Sport 20

Επικεφαλής κατάταξης/ειδικές διαδρομές: Tanak 109, Ogier 34, Neuville 32, Meeke 14, Sordo 12, Latvala 11, Lappi 10, Evans 8, Suninen 5, Mikkelsen 4, Loeb 1

Ταχύτεροι χρόνοι shakedown: Meeke 6, Neuville-Tanak-Ogier 2, Mikkelsen 1

Μικρότερη διαφορά 1ου-2ου: Μόντε Κάρλο (Ogier-Neuville | 2,2 δλ.)

Μεγαλύτερη διαφορά 1ου-2ου: Σουηδία (Tanak-Lappi | 53,7 δλ.)

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου