Αγώνες WRC

WRC 9 Review

Ο φετινός τίτλος της Kylotonn και Nacon για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλι αποτελεί ένα game με βελτιώσεις σε σχέση με τους προκατόχους του, χτίζοντας πάνω σε γερά θεμέλια.

Η Kylotonn συνεχίζει να εξελίσσει τον τίτλο του WRC, που έχει στα χέρια της από το 2015 και βελτιώνει σχεδόν κάθε χρονιά. Η φετινή έκδοση του παιχνιδιού βγήκε μέσα σε μία πολύ ιδιαίτερη σεζόν για τον θεσμό, που αν και ήταν ο μοναδικός στο motorsport που είχε προλάβει να ολοκληρώσει τρία ράλλι, εντούτοις έμεινε χωρίς δράση για 6 μήνες.

Ένα από τα θετικά του τίτλου είναι το περιεχόμενο, που πλέον ακολουθεί το μοντέλο των περισσότερων racing games, που δίνουν έμφαση και στο ιστορικό στοιχείο.

Αρχικά, το παρόν δίνουν οι 3 εταιρείες της μεγάλης κατηγορίας, Toyota, Hyundai και M-Sport, με όλα τους τα πληρώματα, καθώς και όλες οι μόνιμες κι επίσημες συμμετοχές των προγραμμάτων του WRC2 και WRC3.

Έπειτα, εμφανίζεται και πάλι η Junior WRC κατηγορία, αλλά η πιο σημαντική προσθήκη είναι τα ιστορικά αυτοκίνητα:

  • Alpine A110 Berlinette 
  • Audi quattro A2 
  • Citroen Xsara WRC 
  • Ford Escort Mk II RS1800
  • Ford Focus RS 
  • Lancia 037
  • Lancia Delta HF Integrale Evoluzione
  • Lancia Fulvia HF
  • Lancia Stratos
  • Toyota Corolla 
  • Volkswagen Polo R WRC

Τέλος, την παρουσία τους κάνουν και 3 ‘bonus’ αμάξια: το Citroen C3 WRC, το Porsche 911 GT3 RS R-GT και το Proton Iriz R5.

Όπως συνέβη με τα games της Formula 1 και του MotoGP, έτσι και στο WRC 9 περιλαμβάνονται οι αρχικά προγραμματισμένοι γύροι του πρωταθλήματος, χωρίς την προσθήκη της Εσθονίας και του Βελγίου σε αυτό. Αυτό, όμως, μόνο αρνητικό δεν είναι.

Κι αυτό, γιατί σε επίπεδο διαδρομών, ο τίτλος δεν απογοητεύει ούτε στο ελάχιστο – κι αυτό είναι ένα από τα δυνατά του σημεία. Σε αντίθεση με άλλα games του είδους, το WRC 9 προσφέρει ποικιλία στις ειδικές διαδρομές, ακόμα και μέσα στο ίδιο ράλλι. Έτσι, στα πολύ χαρακτηριστικά Ράλλι Μόντε Κάρλο ή Σουηδίας, ο παίκτης θα συναντήσει όλες τις συνθήκες, θα δει τοπία και συγκεκριμένα splits που του θυμίζουν τον πραγματικό αγώνα, και με αυτόν τον τρόπο θα απολαύσει πολλαπλά την αγωνιστική/οδηγική εμπειρία, και θα έχει πιο έντονη εμπλοκή του με τον τίτλο - ειδικά αν είναι fan του αθλήματος.

Σε επίπεδο χειρισμού, το παιχνίδι ανεβάζει τον πήχη. Είναι ιδιαίτερη η περίπτωση των rally τίτλων, γιατί ατύπως συγκρίνονται ακόμα με το Richard Burns Rally, ένα παιχνίδι που κοντεύει να κλείσει 20ετία κι όμως παραμένει το ορόσημο, αλλά εμείς θα αποφύγουμε αυτή τη σύγκριση και θα κρίνουμε τον τίτλο ως προϊόν της εποχής του.

Το σημαντικό είναι πως επιτυγχάνεται μία κάποια ισορροπία ανάμεσα στον «ρεαλισμό» και το arcade του πράγματος. Ναι μεν το setup είναι σημαντικό για την επίτευξη ενός καλού χρόνου και η κατανόηση των αλλαγών στο αυτοκίνητο είναι σημαντική για να είναι ανταγωνιστικός ο παίκτης, αλλά ακόμα και χωρίς αυτήν την εμβάθυνση, το handling δεν υστερεί, ειδικά σε σχέση με τίτλους όπως το DiRT Rally 2.0, ενώ είναι διασκεδαστικό τόσο με pad, όσο και με τιμονιέρα. 

Εμπλουτισμένο το career mode

Ένα από τα δυνατά χαρτιά του ανταγωνισμού στην κατηγορία των επίσημων racing games είναι αυτό του ‘career mode’, της δυνατότητας δηλαδή του παίκτη να ζήσει από την άνεση του σπιτιού του την πορεία ενός επαγγελματία οδηγού F1 ή MotoGP.

Το ίδιο ίσχυε και για το WRC, μόνο που φέτος έγινε το βήμα παραπέρα, και η εμβάθυνση του τίτλου σε αυτό το κεντρικής σημασίας κομμάτι του είναι εμφανής και αποδίδει.

Αρχικά, ο παίκτης έχει την επιλογή να ξεκινήσει από όποια κατηγορία επιθυμεί, από τη Junior WRC ακόμα, μέχρι την WRC 2. Η μεγάλη κατηγορία είναι «κλειδωμένη» και η ευκαιρία να οδηγήσει κανείς πλάι στους Tanak, Ogier και Neuville δίνεται αργότερα μέσα στη διάρκεια της καριέρας του.

Έπειτα, ως οδηγός-μάνατζερ (μιας κι αυτό είναι το σκεπτικό του career mode για φέτος) έχει να διαχειριστεί μία σειρά από ζητήματα. Η επιλογή της ομάδας που επηρεάζει άμεσα και το αγωνιστικό πρόγραμμα που θα ακολουθήσει ο παίκτης, η πρόσληψη και διαχείριση του προσωπικού (μηχανικοί, μάνατζερ, ακόμα και μετεωρολόγοι), η προπόνηση σε μία ειδικά διαμορφωμένη ‘test area’, ακόμα και το R&D της ομάδας, όλα αυτά τα στοιχεία κάνουν την καριέρα μία αρκετά ελκυστική επιλογή για τον μυημένο, αλλά -όπως σε κάθε τόσο λεπτομερές career mode- μπορούν να απωθήσουν τον πιο ‘casual’ παίκτη. 

Τέλος, κάθε αποτέλεσμα, κάθε απόφαση, επηρεάζει τα έσοδα της ομάδας, το ηθικό της, και την πίστη του εκάστοτε κατασκευαστή στον οδηγό. Μία νίκη θα φέρει χρήματα, χαρά και μεγάλη εμπιστοσύνη από την εταιρεία της οποίας το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί ο παίκτης. Μία ήττα, έχει έντονο αρνητικό αντίκτυπο και δυσκολεύει τα πράγματα για τον επόμενο αγώνα.

Το multiplayer.

Η στροφή όλων των racing games στην esports σκηνή έχει οδηγήσει σε μία σειρά από ουσιαστικές αλλαγές στο κομμάτι του online gaming, και το WRC 9 ακολουθεί αυτή την πορεία, συμβαδίζοντας άρρηκτα με τις απαιτήσεις της εποχής. Και πώς όχι άλλωστε, αφού το WRC διατηρεί το δικό του, επίσημο πρωτάθλημα esports εδώ και δύο χρόνια.

Ο παίκτης θα μπορέσει να τρέξει σε ήδη έτοιμα lobbies ή να φτιάξει ένα δικό του, πλήρως παραμετροποιήσιμο. Μπορεί ακόμα να διοργανώσει πρωταθλήματα με φίλους του, χρησιμοποιώντας τις ειδικές του παιχνιδιού κι όποιο απ' τα προσφερόμενα αυτοκίνητα θέλει.

Συνολικά, ο τίτλος δεν υστερεί έναντι του άμεσου ανταγωνισμού, ποντάρει στην αληθοφάνεια και πιστότητα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, προσθέτει κάτι το διαφορετικό με τα historic cars, αποτελεί πρόκληση με τις ε.δ. που προσιδιάζουν (και πολλές φορές είναι) στις πραγματικές, και μπορεί να καλύψει τόσο τον πιο «σκληροπυρηνικό», όσο και τον πιο απλό θεατή-παίκτη.

Τελική βαθμολογία: 7,5/10

Το WRC 9 κυκλοφορεί από τις 3 Σεπτεμβρίου του 2020 για PS4, PC και Xbox One, κι εν ευθέτω χρόνω για PS5 και Xbox Series X/S. Το review βασίστηκε στην έκδοση για το PS4, με review code που λάβαμε από τον διανομέα, την AVE.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου