Ο Ott Tanak μπήκε στο κλειστό club των οδηγών με έξι νίκες σε μία σεζόν αγκαλιάζοντας τον τίτλο, με τον Sebastien Ogier να παραμένει στο παιχνίδι αλλά να μην κρύβει την απογοήτευσή του και τον Neuville να βρίσκεται πλέον στο κανναβάτσο.

Να περάσει ο επόμενος! Μόνο έτσι θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς τις επιδόσεις του Ott Tanak στο Ράλλυ Μ. Βρετανίας. Ο 11ος γύρος του WRC μετατράπηκε για ακόμα μία φορά σε παράσταση για ένα ρόλο, με τον Εσθονό να κάνει επίδειξη ισχύος. Το «RAC», όπως μας αρέσει να το αποκαλούμε ακόμα, χαρακτηρίστηκε από όλα εκείνα τα στοιχεία που το καθιέρωσαν ως έναν από τους πλέον κλασικούς αγώνες του θεσμού. Βροχή, λάσπη, ομίχλη, και με το δείκτη πρόσφυσης να αλλάζει συνεχώς μέσα στις ειδικές, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο το βαθμό δυσκολίας για τους οδηγούς. Το πλεονέκτημα της σειράς εκκίνησης αντιστράφηκε, με όσους ξεκινούν στη... μέση να έχουν καλύτερη επιφάνεια μπροστά τους, την ώρα που η επιλογή των ελαστικών έπαιξε σημαντικό ρόλο μόνο το Σάββατο, με τη μαλακή γόμα να αποδεικνύεται ως η πλέον ενδεδειγμένη.

WRC Great Britain

Απέναντι σε όλες τις παραπάνω προκλήσεις, ο Ott Tanak είχε τον τρόπο να αντεπεξέλθει με μοναδική μαεστρία. Οι ειδικές μπορεί να μην επέτρεψαν για ακόμα έναν αγώνα να δούμε μεγάλες διαφορές, αλλά ακόμα και έτσι ο Εσθονός είχε τον τρόπο να ξεχωρίσει. Χαρακτηριστική ήταν η έκφραση των αντιπάλων του στο τέλος των ε.δ., οι οποίοι ιδρωμένοι και με κόπο σημείωναν αυτό που θεωρούσαν κορυφαίο χρόνο, και λίγα λεπτά αργότερα κατέφθανε ο οδηγός της Toyota έχοντας κλέψει μερικά ακόμα δέκατα. Το καλύτερο το κρατούσε και πάλι για το τέλος, όταν ανάγκασε τους αντιπάλους του να... σκίσουν τα διπλώματά τους στην Power Stage. Εκεί που κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο και να φύγει από τη Βρετανία με το απόλυτο των 30 βαθμών - κάτι που έχει επαναλάβει άλλες τρεις φορές φέτος.

WRC Great Britain

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο συνδυασμός Tanak-Toyota Yaris WRC είναι ο κορυφαίος στο θεσμό σήμερα. Οι έξι φετινές νίκες (κάτι που έχουν καταφέρει μόνο οι Sebastien Loeb, Sebastien Ogier και Dider Auriol σε μία χρονιά) και οι 68 ταχύτεροι χρόνοι στις ειδικές διαδρομές (2ος ο Neuville με 37) μιλούν από μόνοι τους. Με 28 βαθμούς διαφορά από τον Ogier, όλα εξαρτώνται από τον ίδιο, αφού πλέον δε χρειάζεται να κερδίσει στους εναπομείναντες αγώνες. Αρκεί απλώς να τερματίσει ψηλά στην κατάταξη. Αν το Yaris WRC δεν εμφανίσει τάσεις αυτοκαταστροφής, ο Εσθονός θα σπάσει το... γαλλικό κατεστημένο των Loeb-Ogier, που κρατάει δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια.

WRC Great Britain

Βέβαια ο Tanak, και πολύ περισσότερο ο Tommi Makinen, έχουν στο μυαλό τους και το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών! Με την αρωγή του Kris Meeke, η ιαπωνική ομάδα μείωσε και πάλι τη διαφορά από τη Hyundai στους 8 βαθμούς και παραμένει στο παιχνίδι του repeat. Στον αγώνα της πατρίδας του, ο Βρετανός λειτούργησε υποδειγματικά. Όταν την Παρασκευή βρέθηκε επικεφαλής, τα... φίδια άρχισαν να ζώνουν τον Makinen. Με τον Latvala να παρκάρει το Yaris ανάμεσα στα δέντρα, γνώριζε ότι μια ενδεχόμενη εγκατάλειψη και του δεύτερου αυτοκινήτου θα μπορούσε να αποδειχθεί καταστροφική. Αντίθετα, ο Meeke διέψευσε τους πάντες, αφού όταν διαπίστωσε ότι δεν μπορεί να ακολουθήσει τους πρώτους, δεν αναλώθηκε σε κυνήγι μαγισσών. Έμεινε πιστός στο πλάνο της ομάδας, φέρνοντας το Yaris στον τερματισμό και συνεισφέροντας πολύτιμους βαθμούς στην Τoyota. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο Meeke έχει αρχίσει να αντιστρέφει το μέχρι πρότινος εις βάρος του κλίμα, με τον Latvala να είναι αυτός που μάλλον βρίσκεται πιο κοντά στην πόρτα της εξόδου. Με τον Kale Rovanpera προ των πυλών, οι δύο τελευταίοι αγώνες έχουν χαρακτήρα «ζωής και θανάτου» για τους Meeke και Latvala. Κάτι που μπορεί να έχει ευεργετικά αποτελέσματα για την Toyota στην προσπάθεια διεκδίκησης του τίτλου, ή αντίθετα να αποδειχθεί καταστροφικό...

WRC Great Britain

Σε κάτι τέτοιο ελπίζει ο Andrea Adamo, που στο τέλος του αγώνα ήταν απογοητευμένος από τους οδηγούς του. Ο Ιταλός μάνατζερ περίμενε από τον Andreas Mikkelsen να μείνει μπροστά από τον Evans, την ώρα που, όταν ρωτήθηκε για τον Craig Breen, αρκέστηκε να πει: «Εγώ αυτό που είδα ήταν ένα αυτοκίνητο να τουμπάρει». Ο Adamo και ο Neuville είδαν τα όνειρά τους για τον τίτλο Οδηγών να γκρεμίζονται. Ο Βέλγος μπορεί να έκανε μία από τις κορυφαίες του εμφανίσεις στα βρετανικά δάση, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να του χαρίσει τη νίκη. Ο ίδιος παραδέχθηκε ότι το Yaris με τη νέα αεροτομή δεν είναι πλέον άπιαστο, αλλά δεν έκρυψε ότι οι 41 βαθμοί που τον χωρίζουν από την κορυφή μοιάζει αδύνατο να καλυφθούν. Ο Neuville για ακόμα μία φορά έχασε τον τίτλο στο δεύτερο μισό της σεζόν. Όπως και τα δύο προηγούμενα χρόνια, έτσι και φέτος «ξεφούσκωσε» από το καλοκαίρι και έπειτα. Στη Μ. Βρετανία ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο μετά το Ράλλυ Πορτογαλίας, όντας τέσσερις αγώνες μακριά από το πόντιουμ. Αν ο Βέλγος θεωρούσε πως με τέτοιου είδους αποτελέσματα θα μπορούσε να διεκδικήσει τον τίτλο, μάλλον εθελοτυφλούσε...

WRC Great Britain

Πλέον, το γεγονός ότι θα φύγει μέρος της πίεσης από επάνω του ίσως να λειτουργήσει θετικά για τον ίδιο και να βοηθήσει την ομάδα του να κατακτήσει το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Αυτός είναι ο πρωταρχικός στόχος όλων στο Alzenau. Μεταγραφικά σενάρια για την επόμενη χρονιά δεν υπάρχουν καν στο μυαλό του Adamo. Είναι απόλυτα συγκεντρωμένος στον ισπανικό αγώνα και στο Ράλλυ Αυστραλίας. Οι Mikkelsen και Breen δεν έλαμψαν στη Βρετανία. Και αν ο Νορβηγός είναι δεδομένο ότι θα οδηγήσει το ένα i20 WRC στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, δεν ισχύει το ίδιο και για τον Breen. Ο Ιρλανδός απογοήτευσε και, αν ο Dani Sordo σημειώσει κάποιο καλό αποτέλεσμα στον αγώνα της πατρίδας του, μόνο απίθανο δεν είναι ο Ισπανός να είναι αυτός που θα ταξιδέψει στην Αυστραλία.

WRC Great Britain

Μέχρι το ταξίδι στη χώρα των καγκουρό θα προσπαθήσει ο Sebastien Ogier να κρατήσει ζωντανές τις ελπίδες του για τον έβδομο συνεχόμενο τίτλο. Ο Γάλλος οδηγός της Citroen σε κάθε δήλωσή του ανέφερε ότι δεν μπορεί να κάνει κάτι παραπάνω. Η αλήθεια είναι ότι το C3, και φυσικά ο Ogier, δεν ήταν μακριά από την κορυφή. Όμως, όσες βελτιώσεις και αν έκανε η Citroen Racing, αποδεικνύεται ότι δεν είναι αρκετές για να τους φέρουν μπροστά από τον ανταγωνισμό. Δεν είναι τυχαίο ότι η Citroen έχει ανέβει στο βάθρο στους δέκα από τους δώδεκα αγώνες της φετινής σεζόν. Όμως, ακόμη λείπει αυτό το κάτι που θα τους φέρει σε τροχιά νικητή. Ο Ogier το έχει εντοπίσει και εστιάζει την προσοχή του στο αεροδυναμικό πακέτο. Όμως, η αλλαγή του δεν επιτρέπεται φέτος, αφού οι Γάλλοι έχουν εξαντλήσει τα joker που έχουν στη διάθεσή τους. Ακόμα και έτσι, ο Ogier δε θα τα παρατήσει. Κάτι που είδαμε στη Μ. Βρετανία με τον εξαιρετικό χρόνο που σημείωσε στην Power Stage.

WRC Great Britain

Σίγουρα, στο μικτό αγώνα της Ισπανίας τα πράγματα δε θα είναι εύκολα. Το C3 μπορεί να κερδίζει εκεί τα δύο τελευταία χρόνια, αλλά φέτος έχει προβληματίσει στην άσφαλτο. Σε κάθε περίπτωση, ο Γάλλος έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής γνωρίζει ότι πλέον δεν είναι όλα στο χέρι του. Χρειάζεται και τη βοήθεια της τύχης για να πανηγυρίσει τον έβδομο συνεχόμενο τίτλο του. Ο Esapekka Lappi, από την πλευρά του, βρέθηκε εκτός δρόμου πολύ νωρίς την πρώτη ημέρα, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να ανοίγει το δρόμο τις επόμενες δύο. Αυτό δεν του επέτρεψε να είναι ανταγωνιστικός, με αποτέλεσμα από νωρίς να έχει το μυαλό του στο Ράλλυ Ισπανίας.

WRC Great Britain

Αντίθετα, μεγαλύτερες προσδοκίες είχαν στην M-Sport για το Βρετανικό Ράλλυ, τις οποίες θα μπορούσε να κάνει πραγματικότητα ο Elfyn Evans. Ο Βρετανός επέστρεψε έπειτα από τρεις αγώνες στο μπάκετ του Ford Fiesta WRC, δείχνοντας να έχει ξεπεράσει πλήρως τον τραυματισμό του στη μέση. Οι επιδόσεις του ήταν σε όλη τη διάρκεια του αγώνα εξαιρετικές και αν δεν είχε χάσει ένα λεπτό από σπασμένη ανάρτηση σίγουρα θα διεκδικούσε μία θέση στο βάθρο. Μπορεί να είχε καλύτερη σειρά εκκίνησης σε σχέση με τους Tanak, Neuville και Ogier, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι κινήθηκε για ακόμα μία φορά πολύ γρήγορα. Πλέον, βρίσκεται στην καλύτερη και πιο ώριμη φάση της καριέρας του. Και δεν είναι τυχαίο ότι ήδη το όνομά του έχει αρχίσει να ακούγεται έντονα στο μεταγραφικό παζάρι. Μάλλον ήρθε η ώρα να εξαργυρώσει τις πολύ καλές εμφανίσεις του με ένα αντίστοιχο συμβόλαιο.

WRC Great Britain

Από την πλευρά τους, οι Teemu Suninen και Pontus Tidemand έμειναν για ακόμα μία φορά στα ρηχά. Ο Φινλανδός εξακολουθεί να έχει μεγάλα σκαμπανεβάσματα στην απόδοσή του, προβληματίζοντας τους ανθρώπους της M-Sport. Μάλιστα, όταν ρωτήθηκε τι συμβαίνει και οι επιδόσεις του δεν ήταν ανταγωνιστικές, ο ίδιος αρκέστηκε να πει ότι δε φταίει το αυτοκίνητο, αλλά ο οδηγός. Κάτι που ισχύει και στην περίπτωση του Tidemand, που εξακολουθεί να μην πείθει ότι μπορεί να διακριθεί σε κορυφαίο επίπεδο. Για ακόμα μία φορά δεν έλαμψε με τις επιδόσεις και τους χρόνους του, με τον ίδιο να μην μπορεί να κρύψει την απογοήτευσή του. Η 7η θέση που κατέκτησε στο τέλος ήταν αποτέλεσμα της ατυχίας των αντιπάλων του...

Πλέον, στις 25-27 Οκτωβρίου στο Ράλλυ Ισπανίας, είναι πιθανό και μαθηματικά να έχουμε Πρωταθλητή. Όλα εξαρτώνται από τον Ott Tanak και το Toyota Yaris WRC. Ο Εσθονός κρατάει την τύχη του στα χέρια του και, αν διατηρήσει τη συγκέντρωση και το momentum αυτής της περιόδου, μόνο αν αυτοκτονήσει θα χάσει τον τίτλο. Και φυσικά, Yaris... επιτρέποντος! Μεγαλύτερο ενδιαφέρον και πιο αμφίρροπη είναι η μάχη στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ίσως στην Ισπανία η Hyundai να έχει ένα πλεονέκτημα, αλλά στην Αυστραλία η πλάστιγγα γέρνει προς τη μεριά της Toyota. Και φυσικά, το ρόλο τους θα παίξουν τόσο η Citroen όσο και η M-Sport, που μπορούν ανά πάσα στιγμή να κόψουν βαθμούς. Η ουσία είναι ότι κανείς δεν μπορεί να προδικάσει το αποτέλεσμα, πόσω μάλλον να κάνει ασφαλείς προβλέψεις. Όλα είναι ανοιχτά!_ Π. Τ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: RALLYPIXELS/ΝΙΚΟΣ ΚΑΤΙΚΗΣ - MICHELIN MOTORSPORT

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
100% (1 ψήφος)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 1
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά