top icon
Αγώνες

WRC – Ανασυγκρότηση στη μέση της διαδρομής

Ανασυγκρότηση γενικώς και ειδικώς και όταν η συζήτηση πάει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ του 2022 τα δεδομένα είναι ξεκάθαρα, έχοντας ξεπεράσει του δρόμου τα μισά με την κατηφόρα να έχει ήδη αρχίσει.

Εκεί στην ανασυγκρότηση, που δεν έχει τα χαρακτηριστικά ενός flexi-service αφού δεν υπάρχει χρόνος για ουσιαστική εξέλιξη, για ολικό rebuild και αλλαγή δεδομένων, παρά πρόκειται για ένα remote-service τα δευτερόλεπτα του οποίου επαρκούν μόνο για απολογισμό, φρεσκάρισμα, ξαναγέμισμα μπαταριών και επανασχεδιασμό στρατηγικής. Ανασυγκρότηση ενδιάμεση, όπως άλλοτε στη Γραβιά στο Ακρόπολις, ή στα Λουτρά Θέρμης στο Χαλκιδικής (πλησιάζει αυτές τις ημέρες το μνημόσυνο του), στην οποία δεν μπορείς να αλλάξεις πολλά. Το WRC δεν πάει διακοπές, με έναν γεμάτο Αύγουστο με 1000 Λίμνες, όπως τις μάθαμε και μας αρέσει να τις λέμε, και  Ύπρ, με το μυαλό μας και την καρδιά μας να βρίσκεται πάντα στο Ακρόπολις που ακολουθεί τον Σεπτέμβρη, στο οποίο δεν αποκλείεται να έχουμε και στέψεις.

wrc

Με αυτά τα δεδομένα, αναζητείται το κίνητρο και κυρίως η ψυχολογία από συμπαίκτες κι αντιπάλους μήπως και ξεκλέψουν καμιά νίκη από τον “μικρό” Kalle που ξεπέρασε στα 21 χρόνια του τον Παγκόσμιο πατέρα του. Για πρωτάθλημα ούτε λόγος, αφού ο ξανθομάλλης με το παιδικό πρόσωπο δεν χάνει πουθενά. Ο Rovanpera που οδηγεί αγωνιστικά από τα 6 του, χρωστάει πολλά στον πατέρα του Harri. Ο επί πολλά χρόνια εργοστασιακός οδηγός παρακολουθεί την πορεία του γιου του προς την κορυφή του κόσμου σεμνά και διακριτικά, όπως σεμνός παραμένει κι ο Kalle παρά τις τεράστιες επιτυχίες του. Σε άσφαλτο- χιόνι- χώμα, βρεγμένο- στεγνό, γρήγορο- τεχνικό, ο Φινλανδός είναι παραπάνω από ανταγωνιστικός, με τον “άσο από το μανίκι” να βγαίνει στα δύσκολα, όπου όλοι οι άλλοι σηκώνουν πόδι… Βροχή, ομίχλη, λάσπη, εναλασσόμενες συνθήκες είναι τα σημεία που ο “νέος” κάνει τη διαφορά, στοιχείο που τον κάνει να ξεχωρίζει ακόμα κι από τους μεγάλους Seb.

Τα πήρε όλα κι έφυγε στα χιόνια της Σουηδίας, στην άσφαλτο της Κροατίας και στα χώματα της Πορτογαλίας, της Κένυας και της Εσθονίας, ενώ έπαιξε και άμυνα όπου οι συνθήκες δεν τον ευνοούσαν όπως στη Σαρδηνία. Κι όλα αυτά μένοντας στο δρόμο, με ωριμότητα 35αρη και βέβαια με την τύχη στο πλευρό του, η οποία άλλωστε ακολουθεί κάθε ισχυρό.

Να περιμένουμε κάτι διαφορετικό στη Φινλανδία; Εξαρτάται μόνο από τις ορέξεις του αφού οι αντίπαλοι μετά την Εσθονία έχουν καταθέσει τα όπλα. Στο Βέλγιο τα πράγματα θα είναι διαφορετικά, σε έναν ιδιαίτερο αγώνα όπου ο Neuville πρέπει να κερδίσει, ενώ σε ένα στεγνό, σκληρό, δικό μας Ακρόπολις θα έχουμε πόλεμο με τον Sebastien Loeb παρόντα και πάνω από μισή ντουζίνα διεκδικητές! Αν δεν βρέξει, το καθάρισμα την Παρασκευή θα είναι οδυνηρό για τον(τους) πρώτο(ους) με πολλούς από τις πίσω θέσεις να  έχουν “σημαδέψει” τον εθνικό μας αγώνα μέχρι και για νίκη. Σπεύσετε λοιπόν να κλείσετε θέση στην υπερειδική του ΟΑΚΑ και στα πανέμορφα ελληνικά βουνά γιατί έχοντας δει τα “υβριδικά” από κοντά θα σας υποσχεθούμε ότι το θέαμα θα είναι μοναδικό!

Οι team-mates

wrc

Αρνείται να συμβιβαστεί στο “δεύτερο” ρόλο του ο “συμπαίκτης” Elfyn Evans αφού πίστεψε πως μετά την αποχώρηση του πολυπρωταθλητή Ogier θα είναι η χρονιά του. Μετά το άσχημο του ξεκίνημα στα χειμωνιάτικα ράλλυ, επανήλθε στα καλά αποτελέσματα διεκδικώντας νίκες, χάνοντας όμως πάντα στις λεπτομέρειες από τον Rovanpera. O Βρετανός είναι μαχητής, θα συνεχίσει να τα δίνει όλα, καταλαβαίνοντας όμως σιγά σιγά ότι η ευκαιρία του έχει χαθεί και δύσκολα θα ξαναπαρουσιαστεί στο μέλλον.

Από τους υπόλοιπους της ομάδας του Jari-Matti Latvala, o Ogier δεν έχει χάσει το momentum και θα το αποδείξει στο Ακρόπολις, ο Lappi θα “χαλαρώσει” και θα “πυροβολήσει” θέλοντας πολύ ένα καλό αποτέλεσμα στην πατρίδα του που θα τον “ξεκλειδώσει”, ενώ ο Katsuta θα συνεχίσει να χαμογελά έχοντας πλέον κερδίσει με το σπαθί του το status του “εργοστασιακού”.

Hyundai

wrc

Στο αντίπαλο στρατόπεδο, αυτό των Κορεατών, τι άλλο από προβληματισμός. Παρά την ανανέωση της συμφωνίας με το βασικό χορηγό, τα σύννεφα παραμένουν πάνω από τον ουρανό της ομάδας, απόρροια των φτωχών αποτελεσμάτων. Ο Neuville πέταξε λευκή πετσέτα, άλλαξε εντελώς την προσέγγιση του αρκούμενος στους βαθμούς ειδικά σε αγώνες που ξέρει ότι δεν έχει τύχη. Χαρακτηριστικό το ότι δεν έχει κερδίσει ακόμα αγώνα το 2022 και αν δεν το κάνει στην πατρίδα του τον Αύγουστο δεν θα το κάνει πουθενά.

Ο Tanak αντιθέτως πολεμάει, γνωρίζοντας ότι ο εξοπλισμός του υστερεί, και δεν είναι από αυτούς που θα κρύψουν τη δυσαρέσκεια τους απέναντι στην ομάδα. Θέλει διαφορετικό περιβάλλον ο Εσθονός για να δημιουργήσει κι αυτό θα το βρει μόνο σε ομάδα που θα τον χρίσει πρώτο βιολί.

Πάντα τίμιος ο Sordo, εκτελεί πιστά τις εντολές της ομάδας προσφέροντας πολύτιμους βαθμούς και δύο βάθρα στους δύο αγώνες που έχει συμμετάσχει, ενώ ο αντικαταστάτης του, ο Oliver Solberg φαίνεται πως κάπου έχει χάσει το δρόμο. Σύμφωνοι, πολλά τα μηχανικά προβλήματα στο αυτοκίνητο του, αλλά και πολλά τα λάθη του, ακόμα και σε αγώνες που γνωρίζει και θα έπρεπε να φέρει αποτέλεσμα…Υπό άλλες συνθήκες οι ταμπέλες για αλλαγή θα είχαν ήδη σηκωθεί αφού ο Suninen έχει αρχίσει το ζέσταμα, αλλά είναι ένα ολόκληρο σύστημα από πίσω του που τον υποστηρίζει με μπροστάρη τον μπαμπά του. Είναι αλήθεια ότι και ο Petter κατέστρεψε πολλές καρότσες μέχρι να καθιερωθεί, όμως για τον Solberg τον πρεσβύτερο οι χρόνοι ήταν εκεί από την πρώτη στιγμή…

M-Sport

wrc

Το ιδανικό ξεκίνημα στο στρατόπεδο του φτωχού συγγενή, της M-Sport του Malcolm Wilson, με την νίκη του Sebastien Loeb στο Μόντε Κάρλο, δεν είχε ανάλογη συνέχεια. Το αυτοκίνητο είναι ανταγωνιστικό και το γνώριζαν στην ομάδα εξαρχής. Ο Greensmith στα test εξέλιξης έλεγε ότι από το “κουτί” το Puma ήταν πιο γρήγορο από το Fiesta WRC, με τον Tanak να υποστηρίζει αντίστοιχα ότι το Hyundai i20 Rally1 θα χρειαστεί πολλά χιλιόμετρα για να φτάσει τις επιδόσεις του WRCar, και να που ήταν αλήθεια.

Το πρόβλημα της ομάδας με τον μικρότερο προϋπολογισμό στο πρωτάθλημα είναι ξεκάθαρα οι οδηγοί, με τον Craig Breen να μην μπορεί ακόμα να σηκώσει το βάρος του πρώτου οδηγού. Δικαιολογία υπάρχει αφού αυτό θα είναι ουσιαστικά το πρώτο του ολοκληρωμένο πρωτάθλημα στο WRC και η έλλειψη εμπειρίας του από συγκεκριμένους αγώνες είναι εμφανής. O Ιρλανδός γνωρίζει πως η ομάδα περιμένει το κάτι παραπάνω μόνο από αυτόν, όπου δεν συμμετέχει ο πολύς Loeb, και αναζητεί την ψυχολογία για να διεκδικήσει βάθρα στους αγώνες που απομένουν.

O Loeb στα 48 του χρόνια με αυτό το αυτοκίνητο θα είναι ανταγωνιστικός όπου κι αν τρέξει, ενώ οι υπόλοιποι καλούνται να δικαιολογήσουν τη θέση τους, έχοντας επιδοθεί σε μια μάχη εντυπώσεων μεταξύ τους. Ο Greensmith ξεκίνησε τη χρονιά ενθαρρυντικά αλλά κάπου στην πορεία το έχασε, μιλώντας ο αθεόφοβος για podium, με τα μηδενικά να έρχονται από τότε το ένα μετά το άλλο. Αντιθέτως, ο Fourmaux ξεκίνησε με “καταστροφές”, πήρε κίτρινη κάρτα κι από τότε αγωνίζεται υπό την απειλή της δαμόκλειου σπάθης του Millener που βέβαια τον στήριξε στη δύσκολη στιγμή.

Τα περισσότερα χαμόγελα στην ομάδα χάρισε ο Loubet που μετά από μια απογοητευτική χρονιά με το Hyundai της 2C Competition επέστρεψε πιο δυνατός και πιο αποφασισμένος, βρίσκοντας τον εαυτό του πίσω από το τιμόνι του Puma Rally1. Ζητούμενο για όλους αυτούς τους “ασκούμενους” με budget είτε από την τσέπη του μπαμπά είτε από τη στήριξη σοβαρών Ομοσπονδιών, η συνέπεια που θα τους καθιερώσει. Ειδικά για τους Γάλλους, το βάρος της επιτυχίας των Seb είναι μεγάλο και δεν είναι λίγοι αυτοί που κάηκαν στην προσπάθεια να τους μοιάσουν… Camilli, Lefebvre, Chardonnet μερικά από τα ονόματα που δεν έφτασαν στο delivery και υπάρχουν κι άλλα…

WRC2

wrc

Ενδιαφέρον προκύπτει και στη Β’ Εθνική, την κατηγορία WRC2 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, με τους πρώτους εκεί να πηγαίνουν “αέρα”. Σημείο αναφοράς ο έμπειρος πλέον Andreas Mikkelsen, με όποιον νέο έχει βλέψεις για τη “Superleague” να οφείλει να τον ξεπεράσει. Τον πρόδωσε φέτος δις ο κινητήρας του Toksport- Fabia κι έδωσε ελπίδες σε αρκετούς για τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος. Η τελική μάχη θα δοθεί σε Ακρόπολις και Καταλωνία με τους Kajetanowicz (Skoda), Rossel (Citroen) και Gryazin (Skoda) που ξέρουν από σκληρά ελληνικά χώματα να καραδοκούν. Αν το καινούριο Fabia είναι έτοιμο θα το οδηγήσει ο Νορβηγός στην Ελλάδα και ενδεχομένως ο μεγάλος από τα αδέρφια Bulacia που είναι φέτος άτυχος. Ο Lindholm Junior (Skoda) προλαβαίνει να μπει στη μάχη αν κάνει αποτέλεσμα στην πατρίδα του, ενώ απέναντι στους καλύτερους Έλληνες θα δούμε στο Ακρόπολις και τους επίσης Φινλανδούς Huttunen (Ford) και Suninen (Hyundai) να διεκδικούν τη νίκη.

WRC Juniors

wrc

Και αφού μιλάμε για τη νέα γενιά, μια τετράδα Juniors θα λύσουν τις διαφορές τους στο Ακρόπολις με στόχο την αναβάθμιση, με τα τετρακίνητα Ford Fiesta Rally3. Σημειώστε τα ονόματα Pajari, Armstrong, Joona και Virves με όποιον από αυτούς κερδίσει στην Ελλάδα να παίρνει το Πρωτάθλημα και την ευκαιρία για το βήμα παραπάνω!

Καλό καλοκαίρι σε όλους, καλές διακοπές και όσοι πιστοί, ανοίξτε τηλεόραση και ίντερνετ στις 4-7 Αυγούστου για τον θεαματικότερο αγώνα της χρονιάς, το Ράλλυ 1000 Λιμνών στη Φινλανδία.

Φωτογραφίες: Νίκος Κατίκης | Rallypixels

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • wrc_tanak_eak
  • wrc_ogier_eak
  • wrc_sordo_pt
  • wrc_breen_eak
  • wrc_lappi_ee
  • wrc_solberg_swe
  • wrc_rossel_mc
  • wrc_loubet_pt
  • wrc_katsuta_ee
  • wrc_kajetanowicz_eak
  • wrc_greensmith_pt
  • wrc_fourmaux_ee
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ