top icon
Αγώνες

WRC: Από λευκό χαρτί!

Η Μ-Sport παρουσίασε το Fiesta προδιαγραφών WRC για το 2017 και με τη σχεδίαση του να έχει γίνει από λευκό χαρτί, η ομάδα του Malcolm Wilson θεωρεί ότι έχει δημιουργήσει ενα αυτοκίνητο-νικητή.

Μετά τη Hyundai, η Μ-Sport του Malcolm Wilson έγινε η δεύτερη ομάδα που παρουσίασε αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς που θα ισχύσουν από το 2017. Βασισμένο επάνω στην τελευταία γενιά του Ford Fiesta παραγωγής, το τελευταίο αποκύημα της M-Sport έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί και είναι ολοκαίνουργιο κατά 95%! Η σχεδίαση του ξεκίνησε το καλοκαίρι, αλλά από τότε μέχρι σήμερα έχει καλύψει περισσότερα από 6.400 χιλιόμετρα δοκιμών. Η σημαντικότερη διαφορά της νέας γενιάς των WRCars, είναι εμφανής με γυμνό μάτι. Αυτή εντοπίζεται στις μεγαλύτερες αεροδυναμικές ελευθερίες που προσφέρουν οι νέοι κανονισμοί, με τα αυτοκίνητα να θυμίζουν περισσότερα αγωνιστικά πίστας και αγώνων τουρισμού.

Πίσω στο Fiesta, ο κινητήρας διατηρεί την ίδια χωρητικότητα, και συγεκριμένα 1.600 κ.εκ., αλλά με μεγαλύτερο περιοριστικό στόμιο στο τούρμπο το οποίο αγγίζει τα 36 χλστ. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η ισχύς του κινητήρα να φτάνει “θεωρητικά” τα 380 άλογα και τα 450 Nm ροπής. Και λέμε θεωρητικά, διότι ως γνωστόν τα νούμερα που δηλώνονται συνήθως είναι σαφώς μικρότερα σε σχέση με τα πραγματικά. Το σειριακό κιβώτιο των έξι σχέσεων με υδραυλική υποβοήθηση είναι καινούργιο, όπως και ο πολύδισκος συμπλέκτης. Παράλληλα, σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς το κεντρικό διαφορικό είναι ενεργό, όπως και ίσχυε στα αυτοκίνητα του WRC έως και το 2010.

Σημαντικές αλλαγές έχει υποστεί και η ανάρτηση, αφού οι νέοι κανονισμοί προσφέρουν μεγαλυτερες ελευθερίες, ιδιαίτερα στα σημεία στήριξης. Τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά είναι τελείως επανασχεδιασμένα, την ώρα που καινούργια είναι και τα αμορτισέρ σε συνεργασία παραδοσιακά με τη Reiger.

Ο επικεφαλής της M-Sport, δεν μπορούσε να κρύψει την ικανοποίηση του από το τελικό αποτέλεσμα. “Έχοντας οδηγήσει το αυτοκίνητο ο ίδιος, μπορώ να σας πω ότι είναι το πιο εντυπωσιακό αυτοκίνητο που έχουμε κατασκευάσει, όντας συναρπαστικό στην οδήγηση. Όλες οι ομάδες ξεκινάμε από το ίδιο σημείο και είμαι πεποισμένος ότι έχουμε κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο ικανό για να κερδίσει σε κάθε είδους επιφάνεια. Το 95% έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί και κάναμε ότι είναι δυνατό για να κατασκευάσουμε ένα κορυφαίο αγωνιστικό. Δεν κάναμε οικονομία στη δημιουργία του και ξεκινάμε το 2017 με έναν και μοναδικό στόχο. Να επιστρέψουμε στην κορυφή του πόντιουμ.”

Αυτός είναι ο μεγάλος πόθος του Wilson, αλλά για να το καταφέρει αυτό εκτός από κορυφαίο αυτοκίνητο, θα πρέπει να διαθέτει και οδηγό ικανό για τη νίκη. Σύμφωνα με όσα έχουμε δει μέχρι σήμερα, ο Ott Tanak θα είναι ο ένας από τους οδηγούς της M-Sport, αφού έχει πραγματοποιήσει και τα περισσότερα χιλιόμετρα δοκιμών από κάθε άλλον οδηγό. Από την άλλη πλευρά, είναι γνωστή η προσπάθεια του να εξασφαλίσει τον Sebastien Ogier, αναμένοντας την απάντηση του. Ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχει πρόταση από τον Wilson στα χέρια του, αλλά ακόμα εξετάζει τις επιλογές του. Οι οποίες μετά την δεδομένη συμφωνία του Latvala με την Toyota μειώνονται. Οι φήμες του Σαββατοκύριακου αναφέρουν ότι δύσκολα θα βρει στέγη στη Citroen, την ώρα που ο Malcolm Wilson κάνει τεράστιες προσπάθειες να πείσει την Ford να επιστρέψει ως Κατασκευαστής στο θεσμό, δελεάζοντας τους με την υπογραφή του Ogier. Η αλήθεια είναι ότι οι μέρες λιγοστεύουν, αφού μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου οι ομάδες πρέπει να ανακοινώσουν τη συμμετοχή τους, την ωρα που μία μέρα αργότερα κλείνουν και αυτές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Κάτι που σημαίνει πως ότι είναι να συμβεί, θα γίνει αυτή την εβδομάδα._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ