Με το υβριδικό σύστημα να αποτελεί παρελθόν στη μεγάλη κατηγορία του WRC για την προσεχή διετία, οι πρώτες πληροφορίες για το «περιεχόμενο» των νέων τεχνικών κανονισμών που θα τεθούν σε ισχύ από το 2027 βλέπουν τα φώτα της δημοσιότητας δίνοντας μια νέα προοπτική στο δημοφιλή θεσμό.
Η έννοια της ευελιξίας και των πολλαπλών επιλογών, ειδικά σε ότι αφορά το σύστημα κίνησης, είναι τα βασικά στοιχεία που αναμένεται να διέπουν τους νέους τεχνικούς κανονισμούς στο WRC εν όψει 2027.
Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του motorsport.com, οι ομάδες έχουν ήδη στα χέρια τους τις προτάσεις της FIA, οι οποίες αναμένεται να αποκαλυφθούν επίσημα τον επόμενο μήνα από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.
Όπως αναμένεται, το εγνωσμένης αξίας πλαίσιο-χωροδικτύωμα των αυτοκινήτων Rally1, το οποίο προσφέρει αυξημένα επίπεδα ασφάλειας «φιλοξενούμενο» σε διάφορους τύπους αμαξωμάτων από τότε που υιοθετήθηκε το 2022, αναμένεται να παραμείνει επίκαιρο. Αλλά με προσαρμογές, καθώς στα σχέδια των αρμοδίων είναι να δοθεί στις ομάδες η επιπλέον δυνατότητα κατασκευής του από άλλες εταιρείες -και όχι μόνο από τους ίδιους τους κατασκευαστές.
Πιθανή θεωρείται η δυνατότητα υιοθέτησης μιας αντίστοιχης λύσης και για τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2 – γεγονός που θα έδινε, για παράδειγμα, την δυνατότητα στην M-Sport να εξελίξει ένα Ford Puma Rally2 αντικαθιστώντας το υπάρχον Fiesta Rally2.
Ακόμα πιο σημαντική από τα παραπάνω αναμένεται να είναι η δυνατότητα που θα έχουν οι κατασκευαστές να επιλέγουν οι ίδιοι τον τύπο του συστήματος κίνησης των αυτοκινήτων με προδιαγραφές Rally1. Αυτό σημαίνει ότι οι κατασκευαστές-ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα να εγκαταστήσουν ένα αμιγώς θερμικό σύστημα κίνησης ή εναλλακτικά ένα plug–in υβριδικό ή ακόμα και ένα αμιγώς ηλεκτρικό. Έτσι, στην περίπτωση που στο μέλλον επιλεγεί ένα πλήθος διαφορετικών τύπων, η απόδοση θα εξισορροπηθεί χρησιμοποιώντας έναν «μετρητή ροπής» – κάτι αντίστοιχο θα υιοθετηθεί στο Ράλλυ Ντακάρ.
«Τα πράγματα θα είναι διαφορετικά το 2027. Θα υπάρξει ένα βασικό αυτοκίνητο και θα υπάρχει η δυνατότητα ευελιξίας από τους κατασκευαστές των κατασκευαστών», δήλωσε ο Road Sport Director της FIA, Andrew Wheatley, προσθέτοντας:
«Έτσι, θα υπάρχει η ευκαιρία για τους κατασκευαστές να χρησιμοποιήσουν ένα πλήρως ηλεκτρικό, ένα υβριδικό ή ένα θερμικό σύστημα κίνησης. Ωστόσο, νομίζω ότι είναι πολύ πιο πιθανό όλοι οι κατασκευαστές να στραφούν προς ένα πιο παραδοσιακό σύστημα μετάδοσης κίνησης.
«Αν κάποιος θέλει να τρέξει με ένα αμιγώς ηλεκτρικό, δεν υπάρχει πρόβλημα. Αυτό που βλέπουμε σε άλλα πρωταθλήματα είναι ότι η αξιοπιστία του μετρητή ροπής είναι αρκετά καλή. Θα το δούμε και στην πράξη στο Ντακάρ. Αυτή η λύση προσφέρει μια χαρτογράφηση ροπής και ο κατασκευαστής χτίζει τον κινητήρα με βάση αυτή την χαρτογράφηση. Θα μπορούσε ο κινητήρας να αποδίδει 500 ίππους, όμως η χαρτογράφηση περιορίζει την ισχύ στους 380 ίππους. Για μένα, αυτή είναι μια ενδιαφέρουσα ιδέα».
Τέλος, σύμφωνα με τον Andrew Wheatley, σημαντικά βήματα έχουν γίνει και για το φλέγον θέμα της μείωσης του κόστους κατασκευής των αυτοκινήτων Rally1 του 2027. Εν προκειμένω, η FIA σκοπεύει να επιβάλλει ένα ανώτατο όριο κόστους σε ορισμένα εξαρτήματα των αγωνιστικών αυτοκινήτων.