Αγώνες WRC

WRC: Αύξηση τηλεθέασης κατά 15% στο Α' τρίμηνο του 2020

H τηλεθέαση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ κατά το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς παρουσίασε σημαντική αύξηση, με περισσότερα από 242 εκατομμύρια ανθρώπους να παρακολουθούν τα Ράλλυ Μόντε Κάρλο, Σουηδίας και Μεξικού.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ήταν από τα ελάχιστα σπορ του μηχανοκίνητου αθλητισμού που πρόλαβαν να ξεκινήσουν, πριν το ξέσπασμα του COVID-19 και το lockdown που επακολούθησε. Σε αυτό το πλαίσιο, ο Promoter του WRC έδωσε στη δημοσιότητα τα στατιστικά στοιχεία τηλεθέασης από το πρώτο τρίμηνο της φετινής σεζόν -κατά τη διάρκεια του οποίου  πραγματοποιήθηκαν 3 αγώνες- όπως αυτά καταγράφηκαν από την ανεξάρτητη εταιρεία αναλύσεων Nielsen Sports.

Όπως προαναφέραμε λοιπόν, τους 3 πρώτους -και μοναδικούς που έχουν διεξαχθεί ως τώρα- αγώνες της φετινής χρονιάς στο WRC, παρακολούθησαν 242 εκατομμύρια τηλεθεατές. Ο αγώνας με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση ήταν το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, το οποίο παρακολούθησαν μέσω τηλεόρασης περισσότεροι από 100 εκατομμύρια άνθρωποι. Επίσης, άνοδο κατά 28% παρουσίασε και ο τηλεοπτικός χρόνος των μεταδόσεων, που έφτασε στις 2.679 ώρες, σε σύγκριση με τις 2.095 της περσινής χρονιάς.

Η ανοδική πορεία στην αρχή της φετινής σεζόν, αποτελεί λογική συνέχεια όσων έχουν προηγηθεί. Συγκεκριμένα, η άνοδος της τηλεθέασης του WRC είναι διαρκής, καθώς πέρυσι το θεσμό παρακολούθησαν τηλεοπτικά 850 εκατομμύρια θεατές, αριθμό που συνιστά αύξηση 38% σε σύγκριση με το 2013, ενώ ο χρόνος τηλεοπτικών μεταδόσεων στο ίδιο χρονικό διάστημα, αυξήθηκε κατά 66%. Όσον αφορά στις κυριότερες τηλεοπτικές “αγορές” του WRC, αυτές είναι κατά σειρά οι Φινλανδία, Γαλλία, Ισπανία, Βέλγιο και Σουηδία, ενώ σημαντικό για το θεσμό είναι το γεγονός, ότι πλέον διαθέτει εκτεταμένη παρουσία στις αγορές της Κίνας και της Ιαπωνίας. Στην πρώτη τριάδα των τηλεοπτικών δικτύων, βρίσκονται το φινλανδικό ελεύθερο κανάλι YLE, το σουηδικό SVT και το ιαπωνικό Asahi.

wrc audience

Επιπλέον η έρευνα της Nielsen κατέδειξε αύξηση στην κάλυψη των αγώνων από δελτία ειδήσεων ή αθλητικές εκπομπές, καθώς και στα στατιστικά από ψηφιακά Μέσα και social media. Ενδεικτικά αναφέρουμε, πως κατά το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς υπήρξαν 112 εκατομμύρια θεάσεις σε videos που σχετίζονται με το WRC, είτε αυτό αφορά ευθέως τα κανάλια του θεσμού και των συνεργατών του, είτε εκείνα των ομάδων και των οδηγών. Την ίδια στιγμή, η κοινότητα του WRC στα social media, έχει αυξηθεί στα 4,3 εκατομμύρια μέλη. Σημειώστε, πως για τις ομάδες που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα (Hyundai, Toyota, M-Sport Ford), τα στοιχεία της Nielsen δείχνουν πως οι αριθμοί τηλεθέασης που προαναφέραμε αντιστοιχούν παρουσία στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, αξίας 150 εκατομμυρίων ευρώ. 

Σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Διευθυντή του WRC, Oliver Ciesla, σημαντικό ρόλο στο ενδιαφέρον του κοινού για τους πρώτους αγώνες της σεζόν, έπαιξαν και οι μετακινήσεις των οδηγών σε διαφορετικές ομάδες. Χαρακτηριστικά, ο Ciesla δήλωσε: “Τα τηλεοπτικά στοιχεία από το 1/4 της χρονιάς, αποτελούν μια εξαιρετική αρχή και τονίζουν την διαρκή αύξηση της δημοτικότητας του WRC παγκοσμίως. Οι μεταγραφές έφερε απρόβλεπτα αποτελέσματα και ενθουσιασμό, καθώς οι οδηγοί προσαρμόζονταν στις νέες τους ομάδες και αυτοκίνητα. Φυσικά, ο COVID-19 επηρέασε σε μεγάλο βαθμό της χρονιάς μετά τους πρώτους τρεις αγώνες. Παρόλα αυτά, το WRC TV συνεχίζει να παράγει προγράμματα και εκπομπές “best of” για τους συνεργάτες μας παγκοσμίως, μέχρι τα αυτοκίνητα να εκκινήσουν εκ νέου”.

Sainz

Μετά την επιβολή του lockdown, το ενδιαφέρον για το WRC παρέμεινε. Σε αυτό έπαιξε σημαντικό ρόλο η ψηφοφορία για τον κορυφαίο οδηγό στην ιστορία του θεσμού, που είχε την υποστήριξη της Pirelli, η οποία θα αποτελεί τον προμηθευτή ελαστικών του θεσμού από το 2021. Λόγω της φύσης που είχε η ψηφοφορία, με αλλεπάλληλες ψηφοφορίες ανά ζεύγη, μέχρι να αναδειχθεί ο νικητής, η διάρκειά της ήταν μεγάλη. Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, στην ιστοσελίδα του θεσμού βρέθηκαν 600.000 μοναδικοί χρήστες και καταγράφηκαν περισσότερες από 300.000 ψήφους, με περισσότερες από 80.000 εξ αυτών να αφορούν στο μεγάλο Τελικό, όπου ο Carlos Sainz επικράτησε του Sebastien Loeb. Επιπλέον, η ψηφοφορία και το περιεχόμενο σχετικά με αυτήν, προσέλκυσε 1,2 εκατομμύρια θεάσεις στα social media του WRC.

Τέλος, αρκετό ενδιαφέρον υπήρξε και για τα δύο τουρνουά eSports που έγιναν μέσω της σελίδας Facebook του WRC κατά τη διάρκεια του lockdown, τα οποία συγκέντρωσαν σχεδόν 100.000 αντιδράσεις από τους φίλους του σπορ. 

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της δεκαετίας του '70;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου