Αγώνες WRC

WRC: Debate για τους νέους κανονισμούς, διαφωνεί ανοιχτά ο Neuville

Ο Thierry Neuville εξέφρασε ανοιχτά την αντίθεσή του με τους τεχνικούς κανονισμούς που αναμένεται να ισχύσουν από το 2022, λαμβάνοντας πάντως έμμεσες απαντήσεις από τους Andrea Adamo και Richard Millener.

Πριν από λίγες ημέρες, σας ενημερώσαμε για τα πρώτα δεδομένα αναφορικά με τους νέους κανονισμούς του WRC, που αναμένεται να ισχύσουν από το 2022. Όπως φαίνεται, η πορεία που χαράζουν FIA και Κατασκευαστές, δεν αρέσει σε όλους. O Thierry Neuville εξέφρασε ανοιχτά τη δυσαρέσκειά του για τα νέα αυτοκίνητα, τα οποία θεωρεί πως θα αποτελέσουν "βήμα πίσω" σε σύγκριση με τα τωρινά, σε επίπεδο τεχνολογικής εξέλιξης και θεάματος.

Όπως είναι γνωστό, FIA και κατασκευαστές έχουν συμφωνήσει σε υιοθέτηση λύσεων που έχουν ως βάση τα αυτοκίνητα προδιαγραφών R5, σε τομείς όπως μετάδοση, φρένα, ανάρτηση και αεροδυναμική. Απώτερος στόχος είναι η διατήρηση του κόστους σε προσιτά επίπεδα, ώστε αφενός να μην υπάρξει πρόβλημα στις ομάδες που ήδη συμμετέχουν (Toyota, Hyundai, M-Sport Ford), και αφετέρου, να προσελκυστούν νέοι κατασκευαστές στο θεσμό.

Ο Neuville διαφωνεί έντονα με αυτή την κατεύθυνση, υποστηρίζοντας πως κάτι τέτοιο θα ακυρώσει όλα όσα έχουν γίνει από το 2017, για τη βελτίωση του θεάματος. "Ρώτησα το αφεντικό μου αν συμφωνεί με αυτές τις βλακείες και από ότι φαίνεται, συμφωνεί," δήλωσε ο Βέλγος οδηγός της Hyundai Motorsport. "Η μείωση του κόστους, θα κάνει το αυτοκίνητο λιγότερο ενδιαφέρον τεχνικά. Θα έχουμε ξανά 5 ταχύτητες, δε θα υπάρχει κεντρικό διαφορικό, η αεροδυναμική θα μειωθεί, όπως και η διαδρομή των αναρτήσεων. Για να είμαι ειλικρινής, δε βλέπω τον λόγο. Πριν από 3 χρόνια αποφασίσαμε να δώσουμε μια νέα ζωή στο WRC, που πήγε πολύ καλά από  πλευράς προβολής και θεάματος. Και τώρα, επιστρέφουμε στα R5-plus. Δεν ξέρω αν με ενδιαφέρει πραγματικά να οδηγήσω αυτά τα αυτοκίνητα, όμως θα το διαπιστώσουμε."

Millener-Neuville

Από την πλευρά του, ο Andrea Adamo δήλωσε πως είναι σαφές ότι όσα αναφέρονται στους νέους τεχνικούς κανονισμούς, έχουν συμφωνηθεί ανάμεσα στη FIA και τους Κατασκευαστές, δείχνοντας να "αδειάζει" τον οδηγό του. Επιπλέον, ο επικεφαλής της M-Sport Ford, Richard Millener, αρχικά ανέφερε πως δεν εξεπλάγη από αυτή την αντίδραση, ειδικά από τα πλέον έμπειρα πληρώματα του WRC. Ακόμη, δήλωσε χαρακτηριστικά: "Χωρίς να θέλω να φανώ αγενής προς τους οδηγούς, δεν χρηματοδοτούν αυτοί το πρόγραμμα. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν υδραυλικά συστήματα που κοστίζουν περίπου 40.000 λίρες (σχεδόν 44.000 ευρώ)  και μπορούμε να έχουμε συναρπαστικούς αγώνες και ένα προϊόν που οι άνθρωποι θα θέλουν να παρακολουθούν, χωρίς αυτό το κόστος."

Επιπλέον, ο Millener υπεραμύνθηκε της κατεύθυνσης προς την οποία τείνουν οι νέοι κανονισμοί, προσθέτοντας: "Αν δείτε άλλους θεσμούς που συμμετέχουν οι κατασκευαστές και κυρίως την Formula E, τα πάντα προσφέρονται και εσύ απλά βάζεις το σήμα σου. Δε θέλουμε να ακολουθήσουμε αυτόν τον δρόμο, γιατί το WRC θα απαιτεί πάντοτε εξειδικευμένη μηχανική και το προϊόν που βρίσκεται στις εκθέσεις του κατασκευαστή, αλλά ο σωστός δρόμος είναι να διατηρήσουμε το θεσμό προσβάσιμο ώστε να φτάσουμε στο στόχο των 4 ή 5 κατασκευαστών, ακόμη και αν αυτό δε συμβεί σε 2-3 χρόνια."

Σημειώστε, πως ο Tommi Makinen φέρεται να δήλωσε πως τα νέα αυτοκίνητα δε θα βοηθήσουν πολύ στην κατεύθυνση της μείωσης του κόστους, αφού η υιοθέτηση λύσεων από τα R5 θα τα καταστήσει λιγότερο αξιόπιστα, ενώ σκεπτικός σχετικά με τη χρησιμότητα των νέων κανονισμών, παρουσιάστηκε και ο Elfyn Evans.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου