top icon
Αγώνες

WRC: Διάψευση Tavares

O επικεφαλής του Group PSA, Carlos Tavares, έδωσε τέλος στις φήμες περί αποχώρησης της Citroen από το WRC, επιβεβαιώνοντας όμως τον μειωμένο προϋπολογισμό της ομάδας.

Τις τελευταίες εβδομάδες, διάφορα σενάρια ήθελαν την Citroen να αποχωρεί στο μέλλον από το WRC, εμπλέκοντας μάλιστα και την Peugeot στη σχετική φημολογία. Όμως, ο πρόεδρος του Group PSA, Carlos Tavares, μίλησε στον βρετανικό Τύπο και υποστήριξε ότι η Citroen θα παραμείνει στο WRC, με το πλάνο να είναι από τριετές έως πενταετές. Παράλληλα, δήλωσε πως οι άνθρωποι της ομάδας έχουν την πλήρη εμπιστοσύνη και στήριξη του. “Το πρόγραμμα μας στο WRC είναι από τρία έως πέντε χρόνια και δεν χρειάζεται να πούμε τίποτα περισσότερο, πέρα από το ότι υποστηρίζουμε τους ανθρώπους μας.”

Ο Tavares απέφυγε να μιλήσει για περικοπές στον προϋπολογισμό της ομάδας, με τις φήμες να θέλουν κατά 30% μειωμένος, και προτίμησε να δώσει ένα διαφορετικό παράδειγμα της δικής του οπτικής. “Το 2017 ηττηθήκαμε. Ήμασταν 4οι ανάμεσα σε τέσσερις ομάδας. Όμως, είμαστε αγωνιστές, είχαμε μία κακή χρονιά και τώρα πρέπει να σηκώσουμε το κεφάλι μας και να παλέψουμε για την επιστροφή μας στην κορυφή. Αυτό είναι το πνεύμα της Citroen Racing. Κάποιες φορές θα αποτύχεις και αυτό είναι φυσιολογικό. Η Peugeot Sport όταν επέστρεψε την πρώτη χρονιά στο Dakar απέτυχε, αλλά τα επόμενα τρία συνεχόμενα χρόνια κέρδισε τον αγώνα. Πέρσι στο WRC, ο προϋπολογισμός ήταν σημαντικά μεγαλύτερος από αυτόν της ομάδας που κατέκτησε το Πρωτάθλημα. Αυτό σημαίνει ότι τα χρήματα δεν φέρνουν τα αποτελέσματα, αρκεί να είναι πάνω από ένα συγκεκριμένο όριο.”

Ο Tavares υποστήριξε ότι η Citroen δεν πρόκειται να… “αγοράσει” την επιτυχία της στο WRC, εκφράζοντας και την άποψη του περί μεταγραφών και οδηγών με παχυλούς μισθούς. “Ο δικός μας τρόπος δεν είναι να πάρουμε τους καλύτερους οδηγούς και να έχουμε το μεγαλύτερο προϋπολογισμό. Δεν είναι θέμα να βάλεις τα χρήματα και να πας να κερδίσεις. Δεν είναι ο τρόπος που θέλουμε να αγωνιζόμαστε. Η εταιρία μας δεν είναι καθοδηγούμενη από το χρήμα. Αυτό που μας οδηγεί είναι οι γνώσεις, η επιμονή και η ικανότητα να επανέλθουμε μετά από τα εμπόδια που συναντάμε στο δρόμο μας. Αν σε μία ομάδα δώσεις το μεγαλύτερο προϋπολογισμό, τους ακριβότερους και καλύτερους οδηγούς και όλα είναι στα ύψη, τότε ποια είναι αξία της επιτυχίας σου; Αυτό που έχει μεγαλύτερη αξία είναι το γεγονός να μπορέσεις να δημιουργήσεις μία δική σου ομάδα ανθρώπων, που θα έχουν τα πλεονεκτήματα αλλά και τις αδυναμίες τους, και να δημιουργήσεις μία σύνθεση που θα είναι ισχυρή σαν σύνολο, δεμένη μεταξύ της και να θέλει να αποδείξει σε όλους ότι είναι η καλύτερη. Αυτή είναι η ουσία για εμάς. Αν δίνεις συνέχεια περισσότερα χρήματα, περισσότερους οδηγούς, τεχνικούς και κόσμο, στο τέλος δεν κερδίζει η ομάδα, αλλά ο τραπεζικός λογαριασμός. Και αυτή δεν είναι η φιλοσοφία μου για το σπορ.”

Αν πρέπει να σχολιάσουμε τα λόγια του Carlos Tavares, θα χρησιμοποιούσαμε μία χαρακτηριστική ελληνική έκφραση περί… “όσα δεν φτάνει η αλεπού”. Το θετικό είναι ότι δια στόματος του πλέον αρμόδιου δίνεται τέλος στη φημολογία περί αποχώρησης των Γάλλων από το WRC. Όμως, ο ίδιος με τα λεγόμενα του επιβεβαιώνει ότι η Citroen διαθέτει μειωμένο προϋπολογισμό. Όσα αναφέρει περί χρημάτων, μάλλον συγκρούονται με την πρακτική που ακολούθησαν στο Dakar όπου και επένδυσαν τεράστιο αριθμό χρημάτων και προσλαμβάνοντας τους καλύτερους οδηγούς που υπήρχαν στην αγορά (Peterhansel, Sainz, Loeb, Despres). Ενώ, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αυτή ήταν και η τακτική τους όταν κυριαρχούσαν στο WRC (McRae, Sainz, Loeb). Ακόμα και έτσι, με τη σημερινή φιλοσοφία που διακατέχει τη Citroen Racing ο Tavares έχει δώσει το σύνθημα για ανάκαμψη, οι τεχνικοί δουλεύουν πυρετωδώς για να φέρουν το C3 στο επιθυμητό επίπεδο και απομένει να δούμε αν η τακτική του αναφορικά με την επιλογή των οδηγών θα δικαιώσει τον ίδιο και τη γαλλική ομάδα γενικότερα._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ