top icon
Αγώνες

WRC: «Έχουμε ξεκινήσει συζητήσεις»!

Βρεθήκαμε στο Ρεγκίνι, όπου παρακολουθήσαμε τις δοκιμές της M-Sport εν όψει Τουρκίας και είχαμε μία άκρως ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον 5άκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή Sebastien Ogier!

Μετά από αρκετά χρόνια, η χώρα μας αποτέλεσε πεδίο δοκιμών για μία ομάδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Με αφορμή το σκληρό, όπως αναμένεται, Ράλλυ Τουρκίας, η M-Sport αποφάσισε να έρθει στη χώρα μας να δοκιμάσει το Ford Fiesta για τον επόμενο γύρο του WRC, με την ομάδα του Λώρη Μελετόπουλο να έχει την ευθύνη οργάνωσης. Η βρετανική ομάδα ξεκίνησε το πρόγραμμα δοκιμών τη Δευτέρα με τον Elfyn Evans, ενώ εχθές και σήμερα στο μπάκετ του Fiesta βρέθηκε ο 5 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Ogier. Εχθές οδήγησε στις Καρούτες, ενώ σήμερα βρέθηκε στη γνωστή ε.δ. Ρεγγίνι. Όπως μάθαμε, η ομάδα της M-Sport δεν προετοιμάζεται αποκλειστικά για το Ράλλυ Τουρκίας, αφού δοκιμάζει λύσεις για τους σκληρούς χωμάτινους αγώνες γενικότερα. Σε ένα από τα διαλείμματα του 5άκις Παγκόσμιου Πρωταθλητή, είχαμε τη δυνατότητα να μιλήσουμε μαζί του σχετικά με το σήμερα, αλλά και την επόμενη μέρα του στο WRC, σε μία συζήτηση που αποδείχθηκε άκρως ενδιαφέρουσα!

Ήρεμος και ευδιάθετος, ο Γάλλος έδειξε να απολαμβάνει τις στιγμές που περνάει στη χώρα μας, αλλά και την παρουσία αρκετών Ελλήνων που ήρθαν να τον απολαύσουν από κοντά. Όμως, Ogier βρίσκεται στη χώρα μας για να δουλέψει εν όψει της δύσκολης συνέχειας και της τελευταίας σειράς αγώνων που θα κρίνουν τον Πρωταθλητή. “Οι δοκιμές εξελίσσονται πολύ καλά! Οι συνθήκες στην Ελλάδα είναι πολύ σκληρές, αλλά αυτό είναι κάτι που θέλαμε. Είναι επιφάνειες στις οποίες δεν είμαστε αρκετά δυνατοί φέτος και για αυτό έχουμε αρκετή δουλειά μπροστά μας. Έχουμε βρει κάποια πράγματα, τα οποίο δεν ξέρουν αν θα μας βοηθήσουν στην Τουρκία και αν θα μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε, αλλά σίγουρα έχουμε βρει κάποιες λύσεις.” Το Ράλλυ Τουρκίας, είναι άγνωστο σε όλους, κάτι που σύμφωνα με τον Ogier θα αποτελέσει πρόκληση για τους οδηγούς. “Ο συγκεκριμένος παράγοντας θα αποτελέσει πρόκληση για όλους μας. Είναι τελείως καινούργιος αγώνας, κάτι που δεν έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια. Θα είναι απαιτητικό για όλους. Οι σημειώσεις θα είναι πολύ σημαντικές, αφού θα έχει κάποια ιδιαίτερα δύσκολα και περίεργα κομμάτια.” Όμως, ο ίδιος μαζί με τον Julien Ingrassia είναι ίσως ο πιο έμπειρος συνδυασμός στο θεσμό, κάτι που αναμένεται να αποτελέσει πλεονέκτημα για τους ίδιους. “Σίγουρα, η εμπειρία θα είναι ένα σημαντικό στοιχείο. Στις ημέρες μας, οι περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποιούν και δουλεύουν πάρα πολύ με το βίντεο, παρακολουθώντας τις ειδικές από τις προηγούμενες χρονιές. Όμως, αυτή τη φορά δεν θα ισχύσει κάτι τέτοιο. Αυτό θα το κάνει ακόμα πιο δύσκολο για κάποιους. Θα πρέπει να βασιστείς στην αίσθηση και την κρίση σου κατά τη διάρκεια των αναγνωρίσεων. Και προσωπικά μου αρέσει αυτό, αφού αυτό είναι οι αγώνες! Όχι, να μαθαίνεις μία ειδική από το βίντεο και να οδηγείς. Όπως είπα και πριν θα είναι μία μεγάλη πρόκληση για όλους, και σίγουρα η εμπειρία θα είναι μία σημαντική βοήθεια για εμάς”.

Ένα από τα αγαπημένα θέματα των τελευταίων εβδομάδων είναι τα νέα αεροδυναμικά βοηθήματα του Fiesta, τα οποία όπως μας είπε ο Seb δεν θα χρησιμοποιήσει στην Τουρκία! “Όχι, στην Τουρκία δεν θα τα χρησιμοποιήσουμε. Οι κανόνες επιβάλλουν να χρησιμοποιήσεις το αμάξωμα στο οποίο έχουν τοποθετηθεί. Εξάλλου, ο αγώνας είναι αργός, με κλειστές στροφές και δεν θεωρούμε ότι θα μας βοηθήσει.” Και η ανάρτηση; Θα επιλέξει αυτή της Sachs ή της Reiger; “Εγώ δουλεύω με τη Sachs, και παρόλο που ακόμα δεν είμαστε εκεί που θέλουμε, λογικά θα την χρησιμοποιήσω και στην Τουρκία.” Με τέσσερις αγώνες να απομένουν, ο Ogier παραμένει στη διεκδίκηση του τίτλου, αλλά από μία διαφορετική θέση. Για πρώτη φορά από το 2013, ο Γάλλος πρέπει να καλύψει μία διαφορά και όχι να την προστατεύσει όπως είχε συνηθίσει μέχρι πρότινος. Πόσο περίεργο είναι αυτό για τον ίδιο; “Είναι τελείως διαφορετική κατάσταση και είναι συναρπαστικό! Το μόνο θετικό από αυτό, είναι ότι μέχρι πρότινος ξεκινάγαμε έναν χωμάτινο αγώνα και γνωρίζαμε εξαρχής ότι θα έχουμε μειονέκτημα ανοίγοντας το δρόμο για τους υπόλοιπους. Κάτι πολύ δύσκολο, το οποίο πλέον δεν το αντιμετωπίζουμε. Βέβαια, σήμερα ξεκινώντας από τη 2η θέση μόνο εύκολο δεν είναι να κερδίσεις, αφού πιο πίσω ξεκινούν μία σειρά από οδηγοί που είναι εξαιρετικά γρήγοροι και ικανοί για το καλύτερο. Όμως, αυτός με τον οποίο παλεύεις για τον τίτλο βρίσκεται μπροστά σου και έχει μεγαλύτερο μειονέκτημα. Έτσι λοιπόν, το συναίσθημα είναι καλό. Από την άλλη γνωρίζουμε ότι πλέον δεν έχουμε περιθώριο για άλλο ένα κακό αποτέλεσμα. Πρέπει να συνδυάσουμε ταχύτητα και αξιοπιστία μέχρι το τέλος του θεσμού.

Όμως, τι είναι πιο δύσκολο; Να πιάσει τον Thierry ή να κρατηθεί μπροστά από τον Ott; Και χαμογελώντας μας είπε: “Η αλήθεια είναι πως οι τρεις μας έχουμε μία πολύ ωραία μάχη. Όλοι γνωρίζουν την άποψη μου για τον Ott. Εκτός από ένας άνθρωπος που συμπαθώ πολύ είναι και εξαιρετικά γρήγορος. Σε απόλυτη ταχύτητα ίσως να είναι πιο γρήγορος από τον Thierry! Όμως, ο Thierry είναι σε καλύτερη θέση αναφορικά με τους βαθμούς. Ο Ott είναι 36 βαθμούς πίσω και είναι δύσκολο να καλύψει τη διαφορά. Βέβαια, είναι πολύ γρήγορος και είδαμε πόσους βαθμούς μάζεψε σε μόλις δύο αγώνες. Και ξέρουμε ότι θα συνεχίσει σε αυτό το ρυθμό. Για αυτό και θεωρώ ότι είναι ανοικτό και για τους τρεις μας.” Με την παράδοση να είναι με το μέρος του σε Μ. Βρετανία, Ισπανία και Αυστραλία, είναι αισιόδοξος παρά τη διαφορά των 23 βαθμών από τον Neuville; “Φυσικά και είμαι! Δεν υπάρχει λόγος να μην νιώθω έτσι. Είναι πρόκληση για μένα, ξέρω ότι δεν θα είναι εύκολο, αλλά αυτό μου αρέσει. Δεν είναι ωραίο όταν κερδίζεις εύκολα, αυτό που απολαμβάνω περισσότερο είναι οι νίκες που πρέπει να παλέψω σκληρά για να τις κατακτήσω. Θα γίνει σκληρή μάχη μέχρι το τέλος της χρονιάς και θα δώσω τον καλύτερο μου εαυτό.” Αν καταφέρει και τον κατακτήσει θα είναι σημαντικότερος από τον περσινό, όταν και τον κατέκτησε στην πρώτη του με μία ιδιωτική ομάδα; “Ακόμα είμαστε μία ιδιωτική ομάδα”, φρόντισε να μας τονίσει. “Φυσικά, έχουμε μεγαλύτερη υποστήριξη από την Ford, αλλά παραμένει δύσκολο για εμάς. Νομίζω ότι αν το καταφέρουμε θα είναι και πάλι σημαντικό. Για μένα, όσοι τίτλοι έχω κατακτήσει είναι όμορφοι και ξεχωριστοί. Σίγουρα, ο περσινός ήταν ιδιαίτερος, αλλά ας μην το σκεφτόμαστε ακόμα. Έχουμε δουλειά και δρόμο ακόμα μπροστά μας.”

Όμως, εκτός από το σήμερα ο Sebastien Ogier πρέπει να σκεφτεί και την επόμενη μέρα, αφού είναι γνωστό ότι στο τέλος της χρονιάς λήγει το συμβόλαιο του με την M-Sport. Οι φήμες γύρω από το όνομα του είναι πολλές, ενώ οι τελευταίες τον θέλουν να σταματά στο τέλος της επόμενης χρονιάς. Ο ίδιος πρόσφατα δήλωσε ότι θέλει ένα τελευταίο καλό συμβόλαιο, κάτι που παρερμηνεύτηκε από πολλούς. “Αυτό ακριβώς είπα! Ότι θέλω ένα τελευταίο συμβόλαιο, και κάποιο το μετέφρασαν ως τελευταία χρονιά. Θα μπορούσε να είναι ένα τελευταίο συμβόλαιο, αλλά με διάρκεια δέκα ετών!”, μας είπε γελώντας. “Η αλήθεια είναι ότι σκέφτομαι την επόμενη μέρα και έχουμε αρχίσει να μιλάμε με τις άλλες ομάδες. Και ναι, η Citroen είναι μία από αυτές. Για μένα, το πιο σημαντικό από όλα είναι να έχω το καλύτερο πακέτο στη διάθεση μου, το οποίο θα μου επιτρέπει να κερδίζω. Αυτή τη στιγμή αγωνιζόμαστε με την M-Sport, αλλά είμαστε πίσω σε κάποιους τομείς. Χρειάζεται να βελτιωθούμε και να είμαστε σίγουροι ότι θα συνεχίσουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Αλλά δεν είναι εύκολο! Το ίδιο κάνουν όλες οι ομάδες. Εξελισσόμαστε εμείς, αλλά και οι υπόλοιποι. Η αλήθεια είναι πως αυτή τη στιγμή δεν έχω αποφασίσει τι θα κάνω.” Οι φήμες αναφέρουν ότι η Citroen τον πιέζει να συμφωνήσουν και ο Ogier δεν το διαψεύδει: “Είμαστε σε επαφή και προσπαθούν πολύ σκληρά για να με προσελκύσουν. Είναι σημαντικό για αυτούς να βρουν έναν ηγέτη στην ομάδα τους, αφού τα τελευταία χρόνια ήταν δύσκολα και δεν θέλουν να συνεχίσουν να έχουν αυτή την εικόνα.” Θεωρεί ότι θα μπορούσε να αγωνιστεί στη Hyundai; Και τι ακριβώς έλεγαν με τον Tommi Makinen στο media zone του Ράλλυ Γερμανίας γελώντας; “Γιατί να μην πάω στη Hyundai;” ήταν η πρώτη του αντίδραση! Διότι δεν θα άρεσε στον Thierry, συμπληρώνουμε εμείς για να πάρουμε τη σχετική απάντηση: “Αυτό δεν είναι δικό μου πρόβλημα”, μας είπε χαμογελώντας και συνέχισε: “Από την άλλη, αν θέλαμε να μιλήσουμε με τον Tommi για ενδεχόμενο συνεργασίας μας, να είσαι σίγουρος ότι δεν θα το κάναμε μπροστά στους δημοσιογράφους και δεν θα το γνωρίζατε…

Τον Σεπτέμβριο, όμως, ο Sebastien δεν θα αγωνιστεί μόνο στην Τουρκία, αλλά και στο DTM με την ομάδα της Mercedes! Είναι απλά μία συμμετοχή ή κάτι περισσότερο; “Τώρα, δεν κρύβεται κάτι από πίσω. Ήταν μία ευκαιρία που παρουσιάστηκε, από αυτές που δεν εμφανίζονται συχνά στην καριέρα σου. Είναι ένα ωραίο αυτοκίνητο και ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό Πρωτάθλημα. Όταν ο Γκέραρντ Μπέργκερ μου το πρότεινε, το σκέφτηκα λίγο γνωρίζοντας ότι θα είναι δύσκολο. Αλλά κατέληξα στο ότι δεν έχω να χάσω τίποτα, παρά μόνο να κερδίσω.” Όντας οικογενειάρχης πλέον, και μάλιστα στα 35 του χρόνια, γνωρίζει ότι πρέπει να κάνει και μακροπρόθεσμα σχέδια. “Το μέλλον μου σίγουρα θα περιλαμβάνει το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Όμως, αυτό που θα θέλω είναι να ηρεμήσω. Να μην διαθέτω τόσο πολλές ημέρες σε ένα σπορ όπως σήμερα στο WRC. Είμαι οικογενειάρχης, θέλω να δω το παιδί μου να μεγαλώνει και να είμαι ο καλύτερος πατέρας για αυτό. Και όταν λείπεις συνέχεια από το σπίτι είναι δύσκολο να συμβεί αυτό. Σήμερα, κάθε φορά που φεύγω από το σπίτι γίνεται και δυσκολότερη. Για αυτό και θα έχω ένα μέλλον στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, το οποίο και θα είναι πιο… ήρεμο σε σχέση με σήμερα.”_Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ