top icon
Αγώνες

WRC: Λάβρος ο Meeke για Citroen

Ο Kris Meeke συνεχίζει τις δοκιμές του με το Toyota Yaris WRC, αλλά σε συνέντευξη του στο γαλλικό Autohebdo εμφανίστηκε ιδιαίτερα σκληρός στις δηλώσεις του για την πρώην του ομάδα.

Στα μέσα της χρονιάς η Citroen προχώρησε σε μία κίνηση που σόκαρε τους περισσότερους, και ειδικά τον Βρετανικό Τύπο, όταν αποφάσισε να αποδεσμεύσει τον Kris Meeke. Ο Βρετανός οδηγός είχε φροντίσει νωρίτερα να… “καταστρέψει” μερικά C3 WRC, μη αφήνοντας στον Pierre Boudar και τη διοίκηση της ομάδας άλλα περιθώρια. Παρόλα αυτά, ο Meeke κατάφερε και βρήκε συμβόλαιο για το 2019 και ήδη δοκιμάζει το Toyota Yaris WRC εν όψει της νέας χρονιάς. Έχοντας εξασφαλίσει το μέλλον του, ο Βρετανός έδωσε συνέντευξη στο γαλλικό Autohebdo, στην οποία και εμφανίστηκε καυστικός αναφορικά με όσα συνέβησαν στο γαλλικό στρατόπεδο.

Καταρχήν, ο ίδιος υποστήριξε ότι παρά εν τέλει την αποπομπή του. Τα προβλήματα για τον ίδιο είχαν ξεκινήσει νωρίτερα, και συγκεκριμένα από τα μέσα του 2017, ενώ δεν έκρυψε ότι ο τρόπος που του ανακοινώθηκε η λύση της συνεργασίας τους δεν του άρεσε καθόλου. “Με πλήγωσε ο τρόπος που μου το μετέφεραν, μέσω email και ακόμα περισσότερο τα λόγια που χρησιμοποίησαν”, είπε στο γαλλικό περιοδικό ο Meeke και συνέχισε: “Υπάρχει η σχέση με το αυτοκίνητο, αλλά και τους ανθρώπους. Εξηγούσα πόσο δύσκολο είναι το C3, πόσο εύκολα μπορείς να χάσεις τον έλεγχο, αλλά δεν έκαναν κάτι. Με την πάροδο του χρόνου η μεταξύ μας εμπιστοσύνη χάθηκε. Έκανα λάθη, δεν διαφωνώ, αλλά δεν είχα την απόλυτη ευθύνη. Προσπαθούσα να πάρω από το αυτοκίνητο περισσότερα από όσα μπορούσε να δώσει. Και σε κάθε αγώνα είχα ξεκάθαρη εντολή να πιέσω για τη νίκη. Και έκανα το λάθος να το προσπαθώ. Αυτό ήταν το μεγάλο μου λάθος. Έπρεπε νωρίτερα να σταματήσω να προσπαθώ για το αδύνατο.

Όταν o Meeke ρωτήθηκε τι είναι λάθος με το C3, ο Βρετανός τόνισε ότι μπορεί να μιλήσει μόνο για το αυτοκίνητο που έχει οδηγήσει ο ίδιος, αφού η εξέλιξη που παρουσιάστηκε στο Ράλλυ Φινλανδίας του 2018 είναι σύμφωνα με τον ίδιο τελείως διαφορετικό. “Κάτι ήταν λάθος με τη σχεδίαση του C3 WRC. Η ισορροπία του δεν ήταν καλή και ήταν απρόβλεπτο στο όριο. Ο κινητήρας ήταν εξαιρετικός και για αυτό κερδίσαμε στο Μεξικό το 2017. Όμως, δεν μπορώ να κατηγορήσω ένα κομμάτι μέταλλο για αυτό! Αυτό είναι ευθύνη της ομάδας που πρέπει να συνειδητοποιήσει τι πρέπει να αλλάξει και να το κάνει! Ήταν οι σωστοί άνθρωποι στη σωστή θέση; Ο προϋπολογισμός ήταν αρκετός; Η αλήθεια δεν ειπώθηκε ποτέ σε μένα.

Ο Meeke, όμως, ήταν αυτός που ουσιαστικά εξέλιξε και έστησε το C3 WRC, γεγονός που σημαίνει ότι και ο ίδιος έχει μερίδιο ευθύνης για την απρόβλεπτη συμπεριφορά του. Ο ίδιος, όμως, έχει αντίλογο σχετικά: “Καταρχήν, δεν ήμουν ένας από τους οδηγούς, αλλά ο μοναδικός. Κάτι που σημαίνει ότι δεν είχα κάποιον μαζί μου να ανταλλάξουμε απόψεις. Επίσης, κάτι πολύ σημαντικό, είναι πως στο παρελθόν όταν η Citroen εξέλισσε τη C4 WRC, είχε μαζί την Xsara WRC έτσι ώστε να γίνεται άμεση σύγκριση. Το ίδιο συνέβη και με το DS3 WRC, με μία C4 WRC να χρησιμοποιείται παράλληλα ως μέτρο σύγκρισης. Όταν ξεκινήσαμε την εξέλιξη του C3, δεν υπήρχε πουθενά ένα DS3. Έλλειψη προϋπολογισμού μου απάντησαν. Ένιωθα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, όπως ο συνδυασμός της μεγάλης διαδρομής της ανάρτησης με τη συγκεκριμένη γεωμετρία. Και το φθινόπωρο του 2017, ενάμιση χρόνο μετά την έναρξη της εξέλιξης του C3, όταν ο Loeb οδηγεί για πρώτη φορά το αυτοκίνητο, ακριβώς δίπλα υπάρχει ένα DS3. Και η πρώτη του παρατήρηση είναι ότι δεν είναι κακό, αλλά δεν αισθάνομαι συνδεδεμένος με το δρόμο.

Ο Meeke θεωρεί ότι ποτέ δεν εισακούστηκαν οι παρατηρήσεις του για τη συμπεριφορά του C3 και περιγράφει ένα περιστατικό στο Ράλλυ Σαρδηνίας του 2017. “Εκμεταλλευόμενοι τη σειρά εκκίνησης παλεύαμε με τον Hayden Paddon για τη νίκη. Σε μία όχι ιδιαίτερα δύσκολη στροφή, τοποθετώ το αυτοκίνητο και ξαφνικά σηκώνεται στον αέρα. Ο τροχός χτυπάει, τουμπάρουμε και καταλήγουμε σε μία γέφυρα. Κοιτάω το βίντεο, το δείχνω στους μηχανικούς και ρωτάω τι μπορούσα να κάνω διαφορετικά. Δεν πήρα καμία απάντηση. Τους είχα πει ότι ίσως πρέπει να επανασχεδιάσουμε κάποια μέρη του C3 και η απάντηση τους ήταν αρνητική! Εν συνεχεία, κάποιος ανακάλυψε ότι κάτι είναι τελείως λάθος στη γεωμετρία του αυτοκινήτου. Τους πήρε έναν χρόνο να βρουν και να παρουσιάσουν τη λύση, και συγκεκριμένα στο φετινό Ράλλυ Φινλανδίας.”Ο ίδιος μπορεί να μην έχει οδηγήσει το αναβαθμισμένο και με τη νέα γεωμετρία Citroen C3, αλλά όπως τον έχει διαβεβαιώσει ο Craig Breen, το αυτοκίνητο δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ήταν προ Φινλανδίας. Κάτι που δεν απασχολεί τον Meeke, αφού έχει ήδη βρει στέγη για το 2019. Το συμβόλαιο του με την Toyota έχει διάρκεια ενός έτους (είναι ήδη 39 χρονών) και δεν κάνει μακροπρόθεσμα σχέδια. Αυτό που θέλει είναι να απολαύσει την οδήγηση και να διασκεδάσει. Αυτή είναι η πρώτη του προτεραιότητα.

Σίγουρα, οι δηλώσεις του Meeke είναι σκληρές, αλλά σίγουρα θα κρύβουν δόσεις αλήθειας. Η παρουσία του Yves Matton, ο οποίος και αντικαταστήθηκε πριν από μήνες με τον Pierre Boudar, δεν βοήθησε τη Citroen. Αντίθετα, αρκετοί πιστεύουν ότι αποτέλεσε τροχοπέδη. Και για αυτό σήμερα το κλίμα μοιάζει τελείως διαφορετικό στις τάξεις των Γάλλων, προσελκύοντας τους Ogier και Lappi. Ο Meeke από την πλευρά του, και στα 39 του χρόνια πλέον, δεν διακρίνεται για τη σταθερότητα που πρέπει να χαρακτηρίζει οδηγούς που διεκδικούν τίτλους. Ο Βρετανός έχει την ταχύτητα, αλλά και τη μοναδική ικανότητα να “καταστρέψει” ένα αυτοκίνητο τη στιγμή που δεν το περιμένει κανείς. Κάτι που τον χαρακτηρίζει σε όλα τα χρόνια της παρουσίας του στο WRC, και όχι μόνο τα δύο τελευταία με το… “δυσκολοδήγητο” C3. Έφταιγε το αυτοκίνητο για τις εξόδους του τα τελευταία χρόνια; Ιδού η ευκαιρία το 2019 να το αποδείξει με ένα αποδεδειγμένα κορυφαίο αυτοκίνητο, όπως είναι το Yaris WRC._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ