Την πρώτη του συνέντευξη ως οδηγός της Toyota έδωσε ο Sebastien Ogier, λίγο πριν τις πρώτςε του δοκιμές με το Yaris WRC!

Η μετακίνηση του Sebastien Ogier στην Toyota -που σύμφωνα με τη Citroen οδήγησε τους Γάλλους στην αποχώρηση από το WRC- αποτελεί μαζί με εκείνη του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Ott Tanak, στη Hyundai, την πιο ηχηρή της “μεταγραφικής περιόδου”.

Όσοι γνωρίζουν τον χαρακτήρα του 6 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή, ξέρουν πως ο Γάλλος επιζητά μόνο την κορυφή, οπότε είναι λογικό να ξεκινά ως ένας από τους βασικούς διεκδικητές του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Οδηγών για το 2020. Σημαντικό ρόλο σε αυτό θα παίξουν η προσαρμογή του στην ομάδα της Toyota, η απόδοση του Yaris WRC, καθώς και οι επιδόσεις των teammates του, Elfyn Evans και Kalle Rovanpera.

Λίγες στιγμές πριν τις πρώτες του δοκιμές με το Toyota Yaris WRC, ο Ogier είπε πολλά και ενδιαφέροντα στον Promoter του WRC, για τη σεζόν που ξεκινά αλλά και για τις προκλήσεις που θα συναντήσουν με τον μόνιμο συνοδηγό του, Julien Ingrassia!

Sebastien Ogier

Σχετικά με την πιθανότητα να συνεχίσει στο θεσμό πέραν του 2020, καθώς έχει προαναγγείλει πως η επόμενη θα είναι η τελευταία του χρονιά στο WRC: “Φυσικά και θα μου άρεσε ένας τελευταίος τίτλος με τρίτη διαφορετική μάρκα, ωστόσο δεν έχω πραγματικά αυτό στο μυαλό μου για την έναρξη της σεζόν. Αυτό που έχω στο μυαλό μου είναι πως, φυσικά, είμαι μαχητής και νικητής, οπότε όταν ξεκινώ μια χρονιά, το κάνω για να κερδίσω. Δεν ξεκινώ έχοντας στο νου μου πως αυτή θα είναι η τελευταία μου ευκαιρία ή οτιδήποτε τέτοιο. Είχα ήδη μια φοβερή καριέρα και οτιδήποτε μπορέσει να προσθέσει σε αυτό, θα ήταν υπέροχο.

Για το γεγονός πως για ακόμη μια φορά, ξεκινά τη σεζόν με νέο αυτοκίνητο και ομάδα: “Έχουμε προπονηθεί σε αυτό τα τελευταία χρόνια! Έχω καταφέρει να προσαρμόζομαι αρκετά γρήγορα στο νέο περιβάλλον, οπότε ελπίζω πως θα το ξανακάνω.

Για τη δυσκολία της εκκίνησης για πρώτη φορά με νέο αυτοκίνητο και νέα ομάδα, σε έναν τόσο περίπλοκο αγώνα όπως το Ράλλυ Μόντε Κάρλο: “Να ξεκινάμε με το Μόντε Κάρλο φαντάζει ως μια πιο σκληρή πρόκληση, ωστόσο στο τέλος της ημέρας, το χαρακτηριστικό του είναι πως πρόκειται για έναν τόσο ειδικό, δύσκολο και διαφορετικό αγώνα από κάθε άλλον, που το πιο σημαντικό είναι να οδηγείς ένα αυτοκίνητο με το οποίο αισθάνεσαι άνετα. Είναι σαφώς πιο δύσκολο όταν δεν γνωρίζεις τα όρια του αυτοκινήτου. Επίσης, το Μόντε Κάρλο είναι ένας αγώνας που δε χρειάζεται να εξάγεις το 100% των επιδόσεων του αυτοκινήτου. Πρόκειται περισσότερο για αγώνα που πρέπει να είσαι έξυπνος με τα ελαστικά και τη διαχείριση των συνθηκών. Κατά κάποιο τρόπο είναι μάλλον καλύτερο να ξεκινάς με νέα ομάδα και νέο αυτοκίνητο σε έναν τέτοιο αγώνα, παρά σε έναν αγώνα όπου θα παλεύεις για το τελευταίο δευτερόλεπτο ή δέκατο του δευτερολέπτου, όπως για παράδειγμα στη Φινλανδία.

Sebastien Ogier-Julien Ingrassia

Για τη νέα συνύπαρξη με τον Elfyn Evans: “Ειλικρινά, είναι καλό και χάρηκα όταν άκουσα πως η ομάδα αποφάσισε να τον εντάξει στο δυναμικό της, καθώς θεωρώ ότι το αξίζει μετά από τόσα χρόνια στο σπορ. Οι πρώτες μας συζητήσεις με την ομάδα ήταν καλές και οι μηχανικοί θέλουν να ακούσουν τις πρώτες μας εντυπώσεις από το αυτοκίνητο. Όταν εργάζεσαι με τους ίδιους οδηγούς για αρκετό διάστημα, μπορεί να είναι δύσκολο να πας προς μια νέα κατεύθυνση ή να χρησιμοποιήσεις νέους τρόπους. Από τις πρώτες εντυπώσεις που παίρνω από τους μηχανικούς, προκύπτει πως όλοι είναι χαρούμενοι με το αυτοκίνητα, αλλά δυσκολεύονται να βρουν τρόπους περαιτέρω βελτίωσης. Οπότε, ίσως οι νέοι οδηγοί να βοηθήσουμε την ομάδα να πάει ακόμη πιο μπροστά.

Για τον Kalle Rovanpera και για το κατά πόσο μπορεί ένας 19χρονος rookie να βοηθήσει τον Ogier κατακτήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα: “Σίγουρα πρέπει να αφήσουμε τον Kalle, καθώς το καλύτερο πράγμα είναι να του δώσουμε χρόνο να μάθει. Έτσι και αλλιώς, η προσέγγιση μου στην αρχή μιας χρονιάς δεν αφορά ποτέ το πώς θα με βοηθήσει ο teammate μου. Ο στόχος μου είναι πάντοτε να εστιάζω στον εαυτό μου και να κάνω μόνος μου τη δουλειά μου, αυτό είναι το πιο σημαντικό. Επιπλέον, γνωρίζετε ότι ποτέ δε ζητώ στην αρχή της χρονιάς να έχω ειδική μεταχείριση σε μια ομάδα. Ανάλογα με την πορεία της σεζόν, μπορεί να προκύψει στρατηγική στο δεύτερο μισό της, όμως στο πρώτο μισό εστιάζουμε στους εαυτούς μας και προσπαθούμε για το καλύτερο προς την ομάδα.

Toyota Gazoo Racing WRT 2020

Για τη συνεργασία του με την Toyota και τον Tommi Makinen: “Ειλικρινά ανυπομονώ να δουλέψω για την ομάδα, αλλά ναι, ο Tommi ήταν ο παιδικός μου ήρωας από τα τέλη της δεκαετίας του '90. Αυτή ήταν η πρώτη του ανάμνηση από τα ράλλυ και το Μόντε Κάρλο. Εννοώ, ότι θυμάμαι εκείνο το κόκκινο αυτοκίνητο που κυριαρχούσε στον αγώνα με οδηγό τον Tommi, οπότε να εργάζομαι μαζί του σήμερα είναι συναρπαστικό. Επίσης, η συνεργασία με μια τόσο σημαντική μάρκα όπως η Toyota είναι επίσης κάτι πολύ σημαντικό, έχουν μεγάλη ιστορία στα ράλλυ και πραγματικά τρέφω μεγάλο σεβασμό για την ιαπωνική ψυχοσύνθεση και τον τρόπο που λειτουργούν. Σέβονται πολύ τους ανθρώπους και θέλω πολύ να μάθω περισσότερα για την ιαπωνική κουλτούρα."

Αναμφίβολα, η νέα σεζόν αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον για τους απανταχού φίλους του σπορ. Αυτό που προκαλεί όμως εντύπωση και ιντριγκάρει όλους εμάς, είναι πως ο Ogier δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να συνεχίσει την καριέρα του μετά την ολοκλήρωση του 2020... Η συνέχεια, θα δείξει! _Ν.Δ.

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος, Red Bull Content Pool, Toyota Gazoo

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, πρώτου αγώνα του φετινού WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά