Αγώνες WRC

WRC: Οι εξελίξεις για τους νέους κανονισμούς - υβριδική και η κατηγορία Rally2

Οι δοκιμές για τα αυτοκίνητα Rally1 που θα βρεθούν στις ειδικές διαδρομές από το 2022 δε θα ξεκινήσουν πριν από τον επόμενο Φεβρουάριο, ενώ από το 2023 τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally2 αναμένεται να αποκτήσουν υβριδικό κινητήριο σύνολο.

Η FIA επιβεβαίωσε πως η έναρξη δοκιμών για τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 -που από το 2022 θα αντικαταστήσουν τα WRC- παρατείνεται για το Φεβρουάριο του 2021, γεγονός που εφόσον ισχύσει, θα μειώσει την περίοδο προετοιμασίας μέχρι τον πρώτο αγώνα της "νέας εποχής", σε 11 μήνες. Όπως είχαμε αναφέρει πριν από περίπου δύο εβδομάδες, η διανομή του υβριδικού συστήματος, που θα είναι ίδιο για όλες τις ομάδες και εξελίσσεται από τη γερμανική Compact Dynamics, έχει καθυστερήσει, γεγονός που αποδόθηκε σε "διαχειριστικό ζήτημα".

Επιπλέον, η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου έκανε γνωστό πως οι τελευταίες δοκιμές για τον κλωβό ασφαλείας, που επίσης θα είναι κοινός για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 και κατασκευάζεται από την ίδια, θα γίνουν σύντομα, με την τελική συμφωνία να υπογράφεται στη συνεδρίαση του Παγκοσμίου Συμβουλίου, τον ερχόμενο Δεκέμβριο. Σύμφωνα με τη FIA, εντός του κλωβού ασφαλείας θα δημιουργηθεί μια δεύτερη προστατευτική κατασκευή, που θα βρίσκεται πίσω από τον οδηγό και το συνοδηγό, προκειμένου να αυξηθεί η αντίσταση κύλισης, ενώ στις πόρτες θα προστεθεί επιπλέον υλικό για προστασία σε περίπτωση πλευρικών συγκρούσεων.

Τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 θα διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα, με τον δεύτερο να έχει ισχύ 100 kW (περίπου 136 ίπποι). Η χρήση του δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί πλήρως, αφού πιθανώς θα χρησιμοποιείται εντός ειδικών διαδρομών, ή σε απλές για απόσταση της τάξης των 10 χιλιομέτρων, όπου τα αυτοκίνητα θα κινούνται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Ακόμη, για απλοποίηση των κανονισμών και μείωση του κόστους, η βαλβίδα φρέσκου αέρα θα φύγει από το σύστημα anti-lag (ALS). Επιπλέον, από το 2021 κάθε εργοστασιακό πλήρωμα θα έχει δικαίωμα χρήσης 2 κινητήρων σε όλη τη σεζόν, έναντι 3 που ισχύουν μέχρι φέτος. Με δεδομένο ότι το προσωρινό πρόγραμμα του 2021 περιλαμβάνει 12 αγώνες, κάθε κινητήρας θα πρέπει να έχει διάρκεια 6 αγώνων.

Citroen C3 R5

Εκτός από τη "μεγάλη κατηγορία" του WRC, εξελίξεις υπάρχουν και για την αμέσως επόμενη, Rally2, για αυτοκίνητα που έχουμε συνηθίσει ως R5. Ξανά  με βάση πληροφόρηση από τη FIA που μετέδωσε το DirtFish, από το 2023 τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2 θα γίνουν επίσης υβριδικά. Ο λόγος για ήπια υβριδικό σύστημα παραγωγής (όχι ειδικά κατασκευασμένο), που θα προσφέρει επιπλέον ισχύ 10 ίππων μέσω μιας γεννήτριας/μίζας 48V.

Η ανακοίνωση της FIA αναφέρει χαρακτηριστικά: "Σε συνδυασμό με τη μείωση ρύπων, αντικειμενικός στόχος είναι να δείξουμε πώς η υπάρχουσα τεχνολογία για τα αυτοκίνητα παραγωγής μπορεί να μεταφερθεί στην αρένα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αντί για το εξατομικευμένο "plug-in" υβριδικό και βασισμένο στις επιδόσεις, σύστημα που αναπτύχθηκε για την κατηγορία Rally1.

"Ένα πακέτο κανονισμών βρίσκεται υπό συζήτηση από το τεχνικό τμήμα της FIA, με στόχο τον έλεγχο του κόστους και τη διαχείριση πιθανής διαφοράς επιδόσεων, ανάμεσα στα υβριδικά συστήματα που θα χρησιμοποιούνται. Η διαχείριση του κόστους θα παραμείνει κύριος στόχος, με ύπαρξη ανώτατου ορίου κόστους για συγκεκριμένα εξαρτήματα, που έχει αποδειχθεί αποτελεσματικό εργαλείο στα ράλλυ".

Σύμφωνα με τη FIA, στόχος για τους νέους κανονισμούς αναφορικά με τα υβριδικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally2, είναι να έχουν ετοιμαστεί για έγκριση το Σεπτέμβριο του 2021, ώστε τα νέα αγωνιστικά να ενταχθούν στα πρωταθλήματα από το 2023.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου