Με στόχο την απλοποίηση των κατηγοριών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, η FIA γνωστοποίησε τις νέες ονομασίες των κατηγοριών, οι οποίες και έχουν τη μορφή της γνωστής πυραμίδας, ενώ ενδιαφέρον συγκεντρώνει η νέα με την ονομασία Rally 3!

Η επιτροπή Ράλλυ συνεδρίασε την προηγούμενη εβδομάδα και εκτός από το πρόγραμμα του 2020, αλλά και τους κανονισμούς που θα διέπουν την κορυφαία κατηγορία από το το 2022 και έπειτα, αποφάσισε και την αλλαγή της ονομασίας των κατηγοριών που διέπουν το σπορ. Από την μικρότερη, μέχρι την μεγαλύτερη που δεν είναι άλλη από αυτή των WRCars. Η συζήτηση ξεκίνησε από το... “μπέρδεμα” που δημιουργήθηκε φέτος με τις κατηγορίες WRC2 Pro και WRC. Ο Rally Director του θεσμού, Yves Matton, πήρε την πρωτοβουλία και από τη νέα χρονιά οι δύο κατηγορίες θα μετονομαστούν σε WRC2 και WRC3. Στην πρώτη, θα μπορούν να λάβουν μέρος ομάδες, όπως οι Skoda Motorsport και M-Sport, κάτι που ίσχυε και φέτος. Η ειδοποιός διαφορά από το 2020 είναι ότι δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν και ιδιωτικές ομάδες, οι οποίες θα ακολουθήσουν τουλάχιστον οκτώ αγώνες του θεσμού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η περίπτωση οδηγών όπως οι Loubet, Kajetanowicz, οι οποίοι θα προσμετρούν στην κατηγορία του WRC2. Απλά, οι ομάδες θα πρέπει να δεσμεύονται και να ακολουθήσουν πρόγραμμα του συγκεκριμένου αριθμού αγώνων, περιλαμβάνοντας και έναν εκτός ευρωπαϊκής ηπείρου. Στο WRC3 θα περιλαμβάνονται ιδιώτες, όπως ίσχυε φέτος στο WRC2.

WRC

Παράλληλα, εκτός από το “μπέρδεμα” με τη δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία του θεσμού, η FIA ξεκαθάρισε και τις κατηγορίες ανάλογα με τις τεχνικές προδιαγραφές των αυτοκινήτων, δημιουργώντας και τη σχετική πυραμίδα. Αυτή πλέον διαμορφώνεται ως εξής:

Rally 5: Σε αυτή περιλαμβάνονται αγωνιστικά της κατηγορίας R1 (υπερτροφοδοτούμενα σύνολα 1.000 κ.εκ. ή ατμοσφαιρικά 1.400 κ.εκ.), με σειριακό κιβώτιο αναβαθμισμένη ανάρτηση, αλλά χωρίς σημαντικές αλλαγές σε κινητήρα και φρένα. Αυτή θα είναι και η φθηνότερη επιλογή που θα έχει κάποιος για να εμπλακεί στους αγώνες Ράλλυ.

Rally 4: Εδώ συναντάμε τα γνωστά μας R2, τα οποίο μπορεί να έχουν ατμοσφαιρικό κινητήρα έως 1.600 κ.εκ. (Peugeot 208, Opel Adam) ή τούρμπο 1.000 κ.εκ. (Ford Fiesta). Σε σχέση με τα R1, ανάρτηση και φρένα είναι αναβαθμισμένα, με το κόστος να αγγίζει τα 65.000 ευρώ.

WRC

Rally 3: Η συγκεκριμένη κατηγορία είναι τελείως καινούργια και ουσιαστικά θα είναι ένας τρόπος για να αποκτήσει κάποιος μία προσιτή τετρακίνηση κατασκευή. Η πρόθεση της FIA είναι να επιτρέψει στα αυτοκίνητα της κατηγορίας R2 να γίνουν τετρακίνητα με την προσθήκη ενός πίσω διαφορικού. Το πλέον σημαντικό και κρίσιμο σημείο σε αυτή την περίπτωση σύμφωνα με τη FIA είναι το κόστος να παραμείνει κάτω από τα 100.000 ευρώ. Αυτό θεωρείται ότι θα προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγαλύτερων σε ηλικία οδηγών που θέλουν μία τετρακίνητη κατασκευή, αλλά και στους νεότερους να αποκτήσουν εμπειρία με κατασκευές του είδους χωρίς το κόστος να είναι απαγορευτικό.

Rally 2: Η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία του WRC, στην οποία ουσιαστικά θα ανήκουν όλα τα αυτοκίνητα προδιαγραφών R5.

Rally 1: Η κορυφαία κατηγορία του θεσμού, στην οποία και συμπεριλαμβάνονται τα σημερινά WRCars από το 2017 και έπειτα._Π.Τ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: RALLYPIXELS / ΝΙΚΟΣ ΚΑΤΙΚΗΣ

Ποιός πιστεύετε ότι θα κερδίσει φέτος το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά