top icon
Αγώνες

WRC Pάλλυ Τουρκίας: Με μια ματιά

Ο τουρκικός αγώνας, ο οποίος και έχει διεξαχθεί πέντε φορές στο παρελθόν στο καλεντάρι του WRC, επιστρέφει φέτος στο πρόγραμμα του θεσμού, αφού πέρσι είχε μείνει εκτός.

Πολλά ειπώθηκαν και ακούστηκαν κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά από την διεξαγωγή του Ράλλυ της Ιορδανίας, αναφορικά με τη σειρά εκκίνησης και όσα συνέβησαν με τις τακτικές των δύο εργοστασιακών ομάδων, αλλά μέχρι στιγμής δεν είδαμε κάποια δραστική αλλαγή. Έτσι, οι πρωταγωνιστές του WRC ταξιδεύουν στην Τουρκία με το υπάρχον σύστημα, κάτι που σημαίνει ότι οι τακτικές και οι στρατηγικές θα αποτελέσουν για ακόμα μία φορά το κυρίως πιάτο ενός χωμάτινου αγώνα. Απλά, όλοι ελπίζουμε να διατηρηθεί ένα μέτρο και να μην ξεπεραστούν πάλι τα όρια.

Ο τουρκικός αγώνας, ο οποίος και έχει διεξαχθεί πέντε φορές στο παρελθόν στο καλεντάρι του WRC, επιστρέφει φέτος στο πρόγραμμα του θεσμού, αφού πέρσι είχε μείνει εκτός, ελέω rotation. Οι γείτονες μας, για να διαφοροποιηθούν αποφάσισαν να αλλάξουν την έδρα του αγώνα, μεταφέροντας τον στο Pendik, στην Κωνσταντινούπολη, στην ασιατική πλευρά της πόλης, με τις ειδικές να χαρακτηρίζονται από την υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα και τις καλές επιφάνειες. Μάλιστα, θα πραγματοποιηθεί και ασφάλτινη σούπερ ειδική κοντά στον Βόσπορο ποταμό στο Kadikoy. Η διαδρομή, λοιπόν, είναι τελείως καινούργια και οι ειδικές άγνωστες για όλους τους οδηγούς, περιλαμβάνοντας συνολικά 23 δοκιμασίες. Μάλιστα, τη δεύτερη ημέρα ο αγώνας περιλαμβάνει και κομμάτια ασφάλτου συνολικού μήκους 40 χιλιομέτρων, προσδίδοντας έστω και λίγο, μικτό χαρακτήρα στον αγώνα. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι ουσιαστικά πρόκειται για το Fiat Rally, το οποίο τα προηγούμενα χρόνια αποτελέσουμε μέρος του ERC και του IRC. Παλαιότερα, ο αγώνας της Τουρκίας χαρακτηριζόταν από τις ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες, με την ηλιοφάνεια να αλλάζει σε βροχή μέσα σε λίγα λεπτά, αλλά εμφάνιση ακόμα και ομίχλης! Η μεταφορά του αγώνα, αναμένεται να έχει σαν αποτέλεσμα να αποφευχθούν αυτού του είδους τα φαινόμενα, αν και ο βαρύς χειμώνας έχει προκαλέσει αρκετά προβλήματα στη διαδρομή. Συγκεκριμένα, κάποιες ειδικές μετά από τις έντονες βροχοπτώσεις, έχουν υποστεί σημαντικές ζημιές, ενώ μέχρι πριν από ένα μήνα κάποια σημεία ήταν απροσπέλαστα. Έτσι, με δεδομένο ότι το τελευταίο διάστημα δεν υπήρχαν πολλές βροχοπτώσεις, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η θερμοκρασία δεν ξεπέρασε τους 15 βαθμούς, οι οργανωτές θεωρούν ότι η σειρά εκκίνησης δεν θα παίξει τόσο σημαντικό ρόλο.

Τώρα, το ποιος θα επικρατήσει είναι μία άλλη και διαφορετική ιστορία. Μετά από τρεις αγώνες, ο Loeb πέρασε στην κορυφή της βαθμολογίας σημειώνοντας δύο διαδοχικές νίκες, διευρύνοντας μάλιστα τη διαφορά του από τον Mikko Hirvonen, εκμεταλλευόμενος το λάθος του Φιλανδού στην Ιορδανία. Ο Γάλλος, έχοντας πλέον σαφώς λιγότερο άγχος είναι το φαβορί για τη νίκη, και πλέον το βάρος πέφτει στον Φιλανδό αντίπαλο του, ο οποίος έχει ήδη χάσει έδαφος. Στη μάχη, όμως, θα είναι τόσο ο Jari Matti Latvala που στην Ιορδανία έδειξε σαφή στοιχεία ανάκαμψης, αλλά και ο Petter Solberg που στους δύο τελευταίους αγώνες έχει τερματίσει στο βάθρο. Ποιος δεν μπορεί, όμως, να μην υπολογίζει τους Dani Sordo και Sebastien Ogier, που σε κάθε εμφάνιση τους μοιάζουν ικανοί για το καλύτερο; Αυτά τα ερωτήματα θα απαντηθούν στις ειδικές διαδρομές της Τουρκίας, και ελπίζουμε όχι στο σέρβις παρκ μέσω ασυρμάτων από τους team managers των ομάδων._Π.Τ.[email protected]

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 43
Εργοστασιακές: 9
FIA 2: 2
JWRC: 8

ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Συνολικά χλμ.: 1.014,15
Αριθμός ε.δ.: 23
Συνολικά χλμ. ε.δ.: 358,84
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 13η – 17η Riva 1-2 (27,17 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 9η SSS Istanbul (2,00 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2008: 76,79 χλμ./ώρα Χίρβονεν – Λέχτινεν (Ford Focus WRC ‘08)
Υψηλότερη Μέση Ωριαία: 2004 – 80,88 χλμ./ώρα Λεμπ – Ελενά (Citroen C4 WRC)
Νίκες Οδηγών: Λεμπ 2, Χίρβονεν 1, Γκρένχολμ 1, Σάινθ 1
Νίκες Κατασκευαστών: Citroen 3, Ford 2
Επιφάνεια: Χώμα
Service Park: Ένα, Pendik

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2003 Sainz-Marti (Citroen Xsara WRC – 74,47 χλμ./ώρα)
2004 Loeb – Elena (Citroen Xsara WRC – 80,88 χλμ./ώρα)
2005 Loeb – Elena (Citroen Xsara WRC – 79,85 χλμ./ώρα)
2006 Gronholm – Rautiainen (Ford Focus RS WRC ‘06 – 77,43 χλμ./ώρα)
2008 Hirvonen – Lehtinen (Ford Focus RS WRC ‘07 – 76,59 χλμ./ώρα)

 
ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ JWRC
Στη Τουρκία, όμως, θα έχουμε και την πρώτη συνάντηση του φετινού Πρωταθλήματος του JWRC. Ο θεσμός που παλιαότερα ανέδειξε οδηγούς όπως ο Dani Sordo, ο P-G Andersson και ο Sebastien Ogier, δείχνει τα τελευταία χρόνια να περνάει μία περίοδο κρίσης, καταφέρνοντας φέτος να συγκεντρώνει δέκα συμμετέχοντες. Οι οκτώ από αυτούς, θα λάβουν μέρος στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς, με τον Aaron Burkart στο τιμόνι του εργοστασιακού Suzuki Swift S1600 της Suzuki Motorsport Europe, να είναι ελέω εμπειρίας το φαβορί για τον τίτλο. Ο Γερμανός οδηγός, συμμετέχει στο θεσμό από το 2006 και φέτος θα είναι η τελευταία του ευκαιρία να κατακτήσει τον τίτλο, αφού από το επόμενο έτος θα έχει ξεπεράσει τα 27, με αποτέλεσμα να μην έχει πλέον δικαίωμα συμμετοχής στο θεσμό. Αντίπαλοι του, θα είναι ο ταλαντούχος Ολλανδός Hans Weijs Jr., ο συμπατριώτης του Kevin Abbring, αλλά και ο ταχύτατος Βέλγος Thierry Neuville. Στην Τουρκία, λοιπόν, θα έχουμε την ευκαιρία για να αποκτήσουμε μία πιο πλήρη εικόνα για τους διεκδικητές του τίτλου στην κατηγορία του JWRC και ποιοι θα είναι αυτοί που θα ξεχωρίσουν.

Επίσημο site αγώνα: www.rallyofturkey.org
Επίσημο site WRC: www.wrc.com

Δείτε αναλυτικά πως έχει διαμορφωθεί η βαθμολογία μετά από τον τρίτο γύρο του θεσμού στην Ιορδανία.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ