01 Μάιος 2019

WRC: Πίσω τον Tanak θέλει Wilson!

O Malcolm Wilson έχει ξεκάθαρο στόχο για το 2020, και αυτός δεν είναι άλλος από το να δει και πάλι τον Ott Tanak με τα χρώματα της M-Sport!

Ο Malcolm Wilson, επικεφαλής και ιδρυτής της M-Sport, έβαλε φωτιά πολύ νωρίς στα μεταγραφικά σενάρια της επόμενης χρονιάς, αφού με δηλώσεις του στο βρετανικό Autosport υποστήριξε ότι ο στόχος του για το 2020 είναι να φέρει και πάλι στην ομάδα τον Ott Tanak. Ο Εσθονός, έχει υπογράψει διετές συμβόλαιο με την Toyota το οποίο και λήγει στα τέλη του 2019. Ο ίδιος ο Tanak, δήλωσε πριν την έναρξη του Ράλλυ Αργεντινής, ότι θέλει σύντομα να τελειώσει με το νέο του συμβόλαιο, χωρίς φυσικά να αναφέρει ότι θέλει να φύγει από την Toyota. Όμως, ο Wilson με τις δηλώσεις του εξέφρασε την επιθυμία του, η οποία ήταν αρκετή για να πυροδοτήσει σενάρια, αλλά και την αντίδραση του επικεφαλής της Toyota, Tommi Makinen.

Ο Βρετανός μάνατζερ, που είχε για αρκετά χρόνια τον Εσθονό στις τάξεις της M-Sport, δήλωσε συγκεκριμένα: “Ο Ott είναι ο στόχος μου για τη νέα χρονιά. Τον θέλω πίσω. Έχουμε μιλήσει, αλλά φυσικά δεν έχουμε κάνει καμία διαπραγμάτευση, αφού ακόμα δεν είμαι σε θέση να κάνω κάτι τέτοιο. Από όσους δεν έχουν συμβόλαιο τη νέα χρονιά, είναι ο μοναδικός που θέλω. Δεν ξέρω αν μπορούμε να το καταφέρουμε, αλλά αυτό στοχεύω και επάνω σε αυτό δουλεύω αυτή τη στιγμή. Πρέπει να πουλήσουμε περισσότερα αυτοκίνητα”, είπε ο Wilson παρουσιάζοντας το οικονομικό ιδιαίτερα σημαντικό, αφού είναι γνωστό ότι η M-Sport δεν έχει τον προϋπολογισμό των Toyota, Citroen και Hyundai. Βέβαια, αυτό που έχει δεδομένο ο ίδιος και το γνωρίζουν όλοι, είναι ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο, αφού το Fiesta WRC και φέτος αποδεικνύει ότι μπορεί με τον κατάλληλο οδηγό να κερδίσει αγώνα.

Όλοι έχουν δει ότι έχουμε ένα ανταγωνιστικό πακέτο και αυτό φυσικά δεν πρόκειται να αλλάξει. Όμως, τα σχέδια μας είναι μακροπρόθεσμα και θέλουμε τον Tanak για περισσότερο από έναν χρόνο”, είπε ο Wilson και συνέχισε: “Ήδη εξετάζουμε τους νέους τεχνικούς κανονισμούς και θα ήταν ιδανικό για εμάς να παρουσιαζόμασταν έτοιμοι το 2022 με έναν οδηγό σαν τον Ott. Θα μπορεί να αποτελέσει τον τέλειο εξελικτή για εμάς, όντας και το νούμερο ένα στην ομάδα.

Ο Tanak από την πλευρά του δεν έχει κρύψει ότι είναι ικανοποιημένος στην Toyota. Όπως έχει πει, αυτό που θέλει είναι να κατακτήσει τον τίτλο και αυτή τη στιγμή η Toyota μπορεί να του το προσφέρει αυτό. Από την πλευρά της Toyota, ο Tommi Makinen εμφανίστηκε ήρεμος, αν και δεν έκρυψε την έκπληξη του που οι σχετικές συζητήσεις ξεκίνησαν νωρίς. “Ακόμα δεν σκέφτομαι σχετικά με τους οδηγούς και τα συμβόλαια της επόμενης χρονιάς. Ξαφνιάστηκα όταν άκουσα ότι ο Ott θέλει να το ξεκαθαρίσει σύντομα. Για μένα, αυτές οι συζητήσεις ξεκινάνε τον Ιούλιο, κατά τη διάρκεια του Ράλλυ Φινλανδίας και συνεχίζονται το φθινόπωρο. Καταλαβαίνω ότι οι οδηγοί θέλουν να ξεκαθαρίσουν το μέλλον τους σύντομα, αλλά o Ott δεν χρειάζεται να ανησυχεί για το δικό του. Είναι δεδομένο ότι θα θέλουν να τον εντάξουν στην ομάδα τους τη νέα χρονιά και δεν είναι απαραίτητο να βιαστεί. Το μέλλον του είναι εξασφαλισμένο. Από εκεί και πέρα, φυσικά, μπορεί να το συζητήσει όποτε θέλει”, είπε ο Makinen.

Από τη μεριά μας να συμπληρώσουμε ότι όντως προκάλεσε εντύπωση η τοποθέτηση του Tanak περί του συμβολαίου του, τόσο νωρίς μέσα στη χρονιά. Σίγουρα, ο Εσθονός θα προσελκύσει το ενδιαφέρον όλων των ομάδων, αλλά με δεδομένο ότι οι Citroen και Hyundai έχουν “πρώτους οδηγούς” στην ομάδα τους, είναι ξεκάθαρο ότι για τον Tanak οι επιλογές είναι δύο. Σε καμία περίπτωση σήμερα δεν θα επιλέξει να βρεθεί δεύτερο σε μία από τις προαναφερθέντες ομάδες. Όντας το πρώτο βιολί στην Toyota, με το Yaris WRC να είναι ανταγωνιστικό αν και με προβλήματα αξιοπιστίας, αλλά προϋπολογισμό που μπορεί να λύσει τα πάντα, μοιάζει δύσκολο να επιστρέψει στην ιδιωτική ομάδα της M-Sport. Το έκανε ο Sebastien Ogier, αλλά υπό τελείως διαφορετικές συνθήκες, με τον ίδιο μετά από δύο χρόνια να αποχωρεί για μία εργοστασιακή ομάδα. Εκτός και αν ο Malcolm Wilson κρύβει κάποιον άσσο στο μανίκι του που κανείς δεν γνωρίζει, ο οποίος και θα προσελκύσει τον Tanak. Ίσως μετά από χρόνια προσπαθειών να καταφέρει να... πείσει την Ford να επιστρέψει στο WRC. Ειδικά από το 2022, οπότε τα WRCars θα διαθέτουν κάποιου είδους υβριδική τεχνολογία._Π.Τ.

Περισσότερες φωτογραφίες: