Αγώνες WRC

WRC: Πώς διαμορφώνεται η διεκδίκηση των τίτλων μετά την ακύρωση του Ράλλυ Ypres

Με βάση όσα ισχύουν αυτή τη στιγμή, για την ολοκλήρωση του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ απομένει μόνο το Ράλλυ Monza, με 4 οδηγούς και 2 ομάδες, να διατηρούν πιθανότητες κατάκτησης των πρωταθλημάτων Οδηγών και Κατασκευαστών, αντίστοιχα -  Αναλύουμε τα δεδομένα σε κάθε περίπτωση.

Η ακύρωση του Ράλλυ Ypres Βελγίου, που θα αποτελούσε τον 7ο και προτελευταίο γύρο του WRC στις 20-22 Νοεμβρίου, έφερε το φετινό πρωτάθλημα σε "match-ball". Μετά τις τελευταίες εξελίξεις, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, η σεζόν θα ολοκληρωθεί στις 4-6 Δεκεμβρίου, με το ασφάλτινο Ράλλυ Monza, που θα έχει ως επίκεντρο τη θρυλική πίστα, στη Βόρεια Ιταλία.

Αυτό, έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα όσον αφορά στη διεκδίκηση των τίτλων Οδηγών και Κατασκευαστών. Στην πρώτη περίπτωση, περισσότερες ή λιγότερες πιθανότητες για τον τίτλο διατηρούν 4 οδηγοί (Elfyn Evans, Sebastien Ogier, Thierry Neuville, Ott Tanak), ενώ στη δεύτερη, η Hyundai προηγείται με διαφορά 7 βαθμών της Toyota. Σε κάθε περίπτωση, τα πάντα θα κριθούν στη Monza, εκτός αν προκύψει νέα ακύρωση, οπότε το Πρωτάθλημα θα λήξει με τις υπάρχουσες βαθμολογίες, δηλαδή με πρωταθλητές τους Evans-Martin και Hyundai.

Αν και το συγκεκριμένο σενάριο προς το παρόν δε φαίνεται να υφίσταται, με τα διαρκώς αυξανόμενα κρούσματα κορονοϊού στην Ευρώπη και τα lockdowns να έρχονται διαδοχικά, τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο. Από τη στιγμή πάντως που προς το παρόν, οι προετοιμασίες για το Ράλλυ Monza συνεχίζονται κανονικά, θα επιχειρήσουμε μια ανάλυση για τα αποτελέσματα που χρειάζεται κάθε πλευρά, για την κατάκτηση του τίτλου.

Ott Tanak-Martin Jarveoja

Πρωτάθλημα Κατασκευαστών

Ξεκινάμε από το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, όπου η κατάσταση είναι, σε μαθηματικό επίπεδο, πιο απλή. H Hyundai προηγείται με 208 βαθμούς, έναντι 201 της Toyota, ενώ η M-Sport δεν έχει ελπίδες για τον τίτλο (117 βαθμοί). Αν και το μέγιστο που μπορεί να κερδίσει μια ομάδα σε κάθε αγώνα είναι 43 βαθμοί (25+18), οι πιθανοί συνδυασμοί αποτελεσμάτων δεν είναι παρά πολλοί. Ο λόγος είναι πως το ελάχιστο που μπορεί να λάβει ένας κατασκευαστής είναι οι 8 βαθμοί της 6ης θέσης, αφού θυμίζουμε πως από τα 3 εργοστασιακά πληρώματα, βαθμούς στο πρωτάθλημα προσφέρουν τα δύο καλύτερα πλασαρίσματα στην τελική κατάταξη.

Σε αυτό το πλαίσιο, όποια εκ των δύο ομάδων κερδίσει και παράλληλα, τερματίσει με δύο αυτοκίνητα στην πρώτη τριάδα, θα κατακτήσει και το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Από εκεί και έπειτα, εφόσον η M-Sport καταφέρει να "μπει σφήνα", τότε η ομάδα του Tommi Makinen θα αναζητήσει 8 περισσότερους βαθμούς από εκείνη του Andrea Adamo, για να κατακτήσει το φετινό πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Elfyn Evans

Πρωτάθλημα Οδηγών

Αν στους Κατασκευαστές τα πράγματα είναι πιο απλά, δεν ισχύει το ίδιο για τους Οδηγούς, όπου το μέγιστο που μπορεί να κερδίσει κάποιος, είναι 30 βαθμοί. Ο Elfyn Evans έχει το προβάδισμα, όμως κυρίως ο teammate του, Sebastien Ogier και σε μικρότερο βαθμό οι Thierry Neuville και Ott Tanak, διατηρούν ελπίδες για τον τίτλο. Σημειώστε, πως οι οδηγοί της Hyundai μπορούν να στεφθούν πρωταθλητές μόνο εφόσον κερδίσουν και τους ευνοήσουν άλλα αποτελέσματα, ωστόσο σε περίπτωση επικράτησης των Neuville ή Tanak, ο έτερος οδηγός της Hyundai αυτομάτως δε θα μπορεί να κερδίσει το πρωτάθλημα, αφού δε θα απομένουν αρκετοί βαθμοί. Βλέπετε, το μέγιστο βαθμών που μπορεί να κατακτήσει ο δεύτερος γενικής είναι 23 βαθμοί (18+5), που δεν επαρκούν σε κανέναν από τους δύο, ώστε να στεφθούν πρωταθλητές.

Ας αναλύσουμε τα δεδομένα για τον κάθε οδηγό:

Elfyn Evans

Elfyn Evans

Συνοδηγός: Scott Martin

Αυτοκίνητο: Toyota Yaris WRC

Βαθμοί: 111

Νίκες: 2 (Σουηδία, Τουρκία)

Χειρότερο αποτέλεσμα: 4η θέση (Μεξικό, Σαρδηνία)

Όντας ο μόνος οδηγός που έχει κατακτήσει 2 νίκες και βαθμολογηθεί σε όλους τους φετινούς αγώνες, ο Elfyn Evans βρίσκεται πολύ κοντά στο ύψιστο επίτευγμα της καριέρας του. Έχοντας αυτή τη στιγμή 111 βαθμούς, ο "μαγικός αριθμός" για τον Ουαλό, είναι το 128, καθώς το μέγιστο των βαθμών που μπορεί να φτάσει ο κοντινότερος διώκτης του, Sebastien Ogier, είναι 127 βαθμοί.

Elfyn Evans-Scott Martin

Πώς μπορεί να στεφθεί Πρωταθλητής ανεξάρτητα από άλλα αποτελέσματα, ο Evans; Αφενός, με νίκη ή δεύτερη θέση στη Monza και αφετέρου, αν τερματίσει τρίτος και κατακτήσει τουλάχιστον δύο βαθμούς -δηλαδή πετύχει τουλάχιστον τον 4ο ταχύτερο χρόνο- στην Power Stage. Από εκεί και έπειτα, τα σενάρια είναι πολλά. Το βασικότερο για τον Ουαλό, θα είναι να μην κερδίσει τον αγώνα ο Ogier. Σε τέτοια περίπτωση, ακόμη και αν ο Γάλλος τερματίσει δεύτερος και κερδίσει την Power Stage (σύνολο 23 βαθμοί), ο Evans θα χρειάζεται 9 βαθμούς (5η θέση ή 6η θέση και 1 βαθμός από την Power Stage) για να κατακτήσει τον τίτλο, αφού θα υπερτερεί σε ισοβαθμία. Όσον αφορά στους οδηγούς της Hyundai, ακόμη και αν ο Thierry Neuville (87 βαθμοί) κατακτήσει το μέγιστο των 30 βαθμών, στον Evans θα αρκούν τουλάχιστον 7 βαθμοί (6η θέση) ώστε να παραμείνει μπροστά του.

Συμπέρασμα: Ο Elfyn Evans ξεκινάει από την "pole position" στη Monza, αφού μπορεί να στεφθεί Πρωταθλητής αν τερματίσει πρώτος, δεύτερος, ή ακόμη και τρίτος, αρκεί στην τελευταία περίπτωση να πετύχει και τον 4ο χρόνο στην Power Stage, χωρίς να εξαρτάται από άλλο συνδυασμό αποτελεσμάτων.

Sebastien Ogier

Sebastien Ogier

Συνοδηγός: Julien Ingrassia

Αυτοκίνητο: Toyota Yaris WRC

Βαθμοί: 97

Νίκες: 1 (Μεξικό)

Χειρότερο αποτέλεσμα: 0 βαθμοί (Τουρκία)

Sebastien Ogier-Julien Ingrassia

Ο Sebastien Ogier γνωρίζει πως η έκβαση του τίτλου δε βρίσκεται πια μόνο στα δικά του χέρια. Για να στεφθεί πρωταθλητής, θέλει να κατακτήσει 14 (εφόσον κερδίσει καθώς θα υπερτερεί σε ισοβαθμία, αφού θα μετρήσουν οι περισσότερες δεύτερες θέσεις μια και θα έχουν από δύο νίκες με τον Evans) ή 15 (εφόσον δεν κερδίσει γιατί τότε δε θα υπερτερεί σε ισοβαθμία, αφού θα έχει λιγότερες νίκες) περισσότερους βαθμούς από τον Evans. Στην πράξη, για να συμβεί αυτό θα πρέπει να κατακτήσει τη νίκη ή τουλάχιστον να ανέβει στο βάθρο. Εφόσον τερματίσει στην 3η θέση, θα ευελπιστεί να μην έχει κερδίσει και ο Neuville, αφού σε τέτοια περίπτωση, η μεταξύ τους μάχη θα κριθεί από το αποτέλεσμα της Power Stage...

Συμπέρασμα: Ο Ogier χρειάζεται νίκη ή τουλάχιστον δεύτερη θέση και σίγουρα καλή συγκομιδή βαθμών από την Power Stage ώστε να ελπίζει για τον τίτλο, αφού αν τερματίσει τρίτος ή χαμηλότερα, δύσκολα θα ευνοηθεί από το συνδυασμό αποτελεσμάτων ώστε να στεφθεί πρωταθλητής. 

Thierry Neuville

Thierry Neuville

Συνοδηγός: Nicolas Gilsoul

Αυτοκίνητο: Hyundai i20 Coupe WRC

Βαθμοί: 87

Νίκες: 1  (Μόντε Κάρλο)

Χειρότερο αποτέλεσμα: 0 βαθμοί (Μεξικό, Εσθονία)

Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul

Μετά από τις εγκαταλείψεις σε Μεξικό και Εσθονία, ο Neuville ξεκινάει ως το πρώτο από τα δύο μεγάλα αουτσάιντερ. Για να κατακτήσει τον τίτλο, θέλει οπωσδήποτε νίκη και όσο το δυνατόν μεγαλύτερη βαθμολογική συγκομιδή από την Power Stage. Ακόμη και αν συμβεί το βέλτιστο σενάριο για τον Βέλγο (30 βαθμοί), τα πράγματα μόνο εύκολα δε θα είναι, καθώς θα πρέπει ταυτόχρονα οι Evans και Ogier, να μην κερδίσουν περισσότερους από 6 και 20 βαθμούς, αντίστοιχα.

Συμπέρασμα: Ο Thierry Neuville θέλει μόνο νίκη και από εκεί και έπειτα, τη βοήθεια της τύχης, έχοντας παράλληλα κατά νου και τη μάχη του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, όπου τα πάντα κρέμονται από μια κλωστή...

Ott Tanak

Ott Tanak

Αυτοκίνητο: Hyundai i20 Coupe WRC

Συνοδηγός: Martin Jarveoja

Βαθμοί: 83

Νίκες: 1 (Εσθονία)

Χειρότερο αποτέλεσμα: 0 βαθμοί (Μόντε Κάρλο)

Ott Tanak-Martin Jarveoja

Το μεγάλο αουτσάιντερ, που πρακτικά μπορεί να στεφθεί πρωταθλητής μόνο εφόσον οι αντίπαλοί του σταθούν φοβερά άτυχοι. Βλέπετε, ο Ott Tanak απέχει 28 βαθμούς από την κορυφή οπότε, στη βέλτιστη περίπτωση για τον ίδιο, με νίκη και ταχύτερο χρόνο στην Power Stage που συνεπάγονται 30 βαθμούς, χρειάζεται ο Evans να κατακτήσει το μέγιστο, 2 βαθμούς. Κάτι που αν σκεφτούμε πως το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα θα διεξάγεται σε πίστα και άρα, οι πιθανότητες εγκατάλειψης είναι μειωμένες, φαντάζει σχετικά δύσκολο. 

Συμπέρασμα: Για να διατηρήσει τον τίτλο του, ο Ott Tanak χρειάζεται οπωσδήποτε νίκη και από εκεί και έπειτα, να λειτουργήσουν τα πάντα υπέρ του, αφού θα πρέπει ταυτόχρονα να κερδίσει ελάχιστους βαθμούς ο Evans και να βρεθεί εκτός βάθρου ο Ogier. Όπως και στην περίπτωση του Neuville, ο Tanak θα πρέπει να διεκδικήσει τη νίκη, έχοντας στο νου και τη μάχη του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.

Ψηφίστε το πιο όμορφο sport coupe των τελευταίων 50 ετών. Προσοχή, δεν αναζητούμε το καλύτερο αλλά το πλέον όμορφο από το 1970 μέχρι σήμερα.

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου