Ο θίασος του WRC μεταφέρεται στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, με το Ράλλυ Αργεντινής να σηματοδοτεί τον 5ο γύρο του θεσμού.

Μετά την Κορσική, τα αυτοκίνητα άλλαξαν το set-up σε χωμάτινο, και έτσι θα παραμείνουν μέχρι τα μέσα Αυγούστου. Πλέον, ακολουθούν πέντε χωμάτινοι αγώνες, αν και με αρκετά διαφορετικά χαρακτηριστικά, αρχής γενομένης από το Ράλλυ Αργεντινής. Μόνο λίγοι δεν είναι οι αγώνες που έχουν διεξαχθεί στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, αλλά κανένας δε γνώρισε την επιτυχία του αργεντίνικου γύρου. Συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά στο καλαντάρι του WRC το 1980, και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Κύριο χαρακτηριστικό, και το πρώτο στοιχείο που αναφέρουν όλοι σχετικά με τον αγώνα, είναι ο κόσμος που κατακλύζει τις ειδικές και το πάθος που τους χαρακτηρίζει. Χιλιάδες θεατές στρατοπεδεύουν στα βουνά με κάμπερ και σκηνές, και με ενθουσιασμό περιμένουν τα αυτοκίνητα να περάσουν από τις ειδικές διαδρομές. Δεν είναι τυχαίο ότι όλοι οι οδηγοί υποστηρίζουν ότι στις ειδικές της Αργεντινής δημιουργείται η καλύτερη ατμόσφαιρα από κάθε άλλον αγώνα του WRC.

Φυσικά, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν και οι χωμάτινες ειδικές, οι οποίες χαρακτηρίζονται από μεγάλη ποικιλία, αφού οι συμμετέχοντες συναντούν σχεδόν τα πάντα σε αυτές! Ακόμα ένα στοιχείο που καθιστά το Ράλλυ Αργεντινής ιδιαίτερο είναι τα περάσματα από νερά, τα οποία είναι τα περισσότερα από κάθε άλλο γύρο του θεσμού. Επίκεντρο του αγώνα τα τελευταία χρόνια είναι η Villa Carlos Paz, η οποία και βρίσκεται περίπου 740 χιλιόμετρα μακριά από την πρωτεύουσα, το Buenos Aires. Παρ' όλα αυτά, θα κινηθεί σε διαφορετικές περιοχές για τρεις ημέρες, με τις κλασικές El Condor και Cesare να διεξάγονται την Κυριακή. Σε κάθε περίπτωση, ο αγώνας έχει ελάχιστες αλλαγές σε σχέση με πέρσι, με τις ειδικές να είναι σχεδόν ίδιες. Παραδοσιακά, το Ράλλυ της Αργεντινής είναι το πιο σκληρό στο πρόγραμμα του θεσμού, με εξαίρεση φυσικά το Ράλλυ Τουρκίας.

Αυτό που προβληματίζει τα πληρώματα είναι ότι οι ειδικές καταστρέφονται από τα περάσματα των αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα στο δεύτερο πέρασμα οι δρόμοι να είναι σε πολύ κακή κατάσταση. Φέτος, ακόμα μία ιδιαιτερότητα διακρίνει τον αγώνα, αφού δύο εβδομάδες μετά θα ακολουθήσει το Ράλλυ Χιλής. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα αυτοκίνητα θα παραμείνουν στη Villa Carlos Paz στο service park του Ράλλυ Αργεντινής και θα επισκευαστούν εκεί για τον αγώνα της Χιλής. Αντί να μεταφερθούν στην Ευρώπη αεροπορικώς και να τα φέρουν πίσω, θα φορτωθούν σε φορτηγά και θα καλύψουν 1.600 χλμ. μέχρι το Talcahuano, που είναι το επίκεντρο του Ράλλυ Χιλής. Ας δούμε, όμως, πώς προετοιμάστηκαν οι ομάδες για τον αγώνα της Αργεντινής, αλλά και τι μπορούμε να περιμένουμε από τις εργοστασιακές συμμετοχές._ Π. Τ.

ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

- Οι ειδικές ποικίλλουν και εναλλάσσονται από μαλακό σε σκληρό χώμα, ενώ συναντάμε φαρδιές και στενές διαδρομές, με την ομίχλη να αποτελεί συχνό φαινόμενο στα βουνά.

- Δύο γόμες ελαστικών θα έχουν τα πληρώματα στη διάθεσή τους, και συγκεκριμένα τη μαλακή και τη σκληρή γόμα.

- Το στήσιμο της ανάρτησης είναι φυσικά χωμάτινο, αν και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι ελαφρώς μεγαλύτερη, έτσι ώστε να μην αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τα λούκια που δημιουργούνται στο δεύτερο πέρασμα από τις ε.δ.

ME MIA MATIA

Ημερομηνία: 25-28 Απριλίου

Επιφάνεια: Χώμα

Συμμετοχές: 27

Αριθμός ε.δ.: 18

Χιλιόμετρα: 347,50 (συνολικά: 1.300,38 χλμ.)

Νίκες οδηγών: Λεμπ 8, Μπιαζιόν 3, Μάκινεν 3, Σάινθ 3, Οριόλ 2, Κάνκουνεν 2, Ρεκάλντε 2

Νίκες κατασκευαστών: Citroen 10, Lancia 6, Τoyota 4, Mitsubishi 3, Audi 2, Ford 2, Hyundai 2, Peugeot 2, Subaru 2

Μέγ. Μ.Ω.Τ.: 121,60 χλμ./ώρα (1983 / Mikkola-Hertz /Audi Quattro A2)

Επίσημο site: www.rallyargentina.com

ΤΟΥΟΤΑ GAZOO RACING WRT

Το Ράλλυ Κορσικής δεν εξελίχθηκε όπως περίμεναν στην Toyota, και σίγουρα στους δύο χωμάτινους αγώνες σε Αργεντινή και Χιλή θέλουν να επιστρέψουν στο δρόμο των επιτυχιών. Μετά το γαλλικό αγώνα, η ομάδα του Tommi Makinen έχει πέσει στην 3η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, και η Αργεντινή αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να μειώσουν τη διαφορά τους από την κορυφή. Βλέπετε, η Toyota είναι η μοναδική ομάδα (από όσες συμμετέχουν) της οποίας και οι τρεις οδηγοί έχουν κερδίσει τον αγώνα στο παρελθόν! Οι Tanak, Latvala και Meeke είχαν τη δυνατότητα να οδηγήσουν συνολικά από δύο ημέρες το Yaris WRC στην Πορτογαλία, με τον Βρετανό να έχει μία επιπλέον! Παράλληλα, το αυτοκίνητο θα έχει μικρές αλλαγές στα αεροδυναμικά βοηθήματα. Και οι τρεις οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους τα Yaris WRC με τα οποία αγωνίστηκαν στο Μεξικό. Και τα τρία έχουν αγωνιστεί μόνο στο συγκεκριμένο αγώνα στο παρελθόν, ενώ θα είναι τα ίδια με τα οποία οι οδηγοί της Toyota θα λάβουν μέρος και στον αγώνα της Χιλής.

Ott Tanak

Μετά την Κορσική, ο Ott Tanak έχασε την 1η θέση στη βαθμολογία των Οδηγών, αλλά δε θα μας προκαλέσει έκπληξη αν το απόγευμα της Κυριακής βρίσκεται και πάλι σε αυτήν. Ο Εσθονός μπορεί να μετράει μόλις μία νίκη φέτος, αλλά σε όλους τους αγώνες ήταν στη μάχη της κορυφής. Στην Αργεντινή θα έχει στη διάθεσή του καλύτερη σειρά εκκίνησης από τους βασικούς του αντιπάλους (βλ. Neuville και Ogier) και, με δεδομένη την ταχύτητα του ίδιου αλλά και του Yaris στις χωμάτινες επιφάνειες, ξεκινάει τον αγώνα ως φαβορί. Μην ξεχνάτε ότι στο συγκεκριμένο αγώνα κατάφερε πέρσι να σημειώσει την πρώτη του νίκη με τα χρώματα της Toyota, μην αφήνοντας περιθώρια αντίδρασης στον ανταγωνισμό.

Είπε: «Πάντα μου άρεσε το Ράλλυ Αργεντινής. Εδώ είχαμε καταφέρει πέρσι να σημειώσουμε την πρώτη μας νίκη με την Toyota. Το ίδιο θέλουμε να καταφέρουμε και φέτος. Πιστεύω ότι θα είμαστε ανταγωνιστικοί. Οι διαδρομές ταιριάζουν πολύ στο Yaris WRC. Γενικά είναι δύσκολος αγώνας, αφού οι ειδικές μπορεί να γίνουν αρκετά σκληρές στο δεύτερο πέρασμα».

Jari-Matti Latvala

Αν και νωρίς ακόμη, έντονη φημολογία έχει αρχίσει να αναπτύσσεται γύρω από το όνομα του Φινλανδού. Ο 34χρονος Jari-Matti μπορεί στην Αργεντινή να συμπληρώνει 200 συμμετοχές σε αγώνες του WRC, όντας πρώτος στη σχετική λίστα και ο μοναδικός με το συγκεκριμένο αριθμό, αλλά μαύρα σύννεφα έχουν αρχίσει να μαζεύονται πάνω από τη σχέση του με την ιαπωνική ομάδα. Ο Φινλανδός έχει απογοητεύσει μέχρι στιγμής με τις επιδόσεις, κάτι που έχει προβληματίσει τον Tommi Makinen. Μάλιστα, φήμες από Μέσα της πατρίδας του αναφέρουν ότι, αν ο Latvala δεν αρχίσει να φέρνει αποτελέσματα σύντομα, είναι πολύ πιθανό να χάσει τη θέση του στο τέλος της χρονιάς. Αυτό είναι κάτι που και ο ίδιος γνωρίζει, και στην Αργεντινή θα προσπαθήσει να αντιστρέψει το εις βάρος του αρνητικό κλίμα. Αν και οφείλουμε να του αναγνωρίσουμε πως είναι κάτι που έχει καταφέρει ξανά στο παρελθόν.

Είπε: «Το Ράλλυ Αργεντινής είναι ένας από τους καλύτερους αγώνες που έχουμε στο πρόγραμμα του WRC. Καταρχήν, οι ε.δ. έχουν πλήθος κόσμου με τεράστιο πάθος και αγάπη για τους αγώνες ράλλυ. Κάνουν κάμπινγκ και περιμένουν με ανυπομονησία να δουν τα αυτοκίνητα. Ο αγώνας, από την πλευρά του, έχει κάποιες πολύ ωραίες ε.δ., οι οποίες όμως μπορεί να γίνουν ιδιαίτερα σκληρές».

Kris Meeke

Ο Βρετανός οδηγός ακόμη δεν έχει κάνει την... καταστροφή που όλοι περιμένουν. Δεν έχει αποφύγει τα λάθη που του έχουν στερήσει ένα καλύτερο αποτέλεσμα, αλλά σίγουρα τα αποτελέσματα που έχει φέρει μέχρι σήμερα δεν αντιπροσωπεύουν την εικόνα του. Δεν έχει ενθουσιάσει, ούτε όμως και απογοητεύσει, όπως περίμεναν οι περισσότεροι. Στην Αργεντινή έχει καλή παράδοση, αφού εκεί κατέκτησε την παρθενική του νίκη στο WRC. Και επάνω σε αυτήν την επιτυχία θα προσπαθήσει να σημειώσει το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα. Αν το σκεφτούμε λογικά, οι συνθήκες είναι ιδανικές. Γνωρίζει τον αγώνα, έχει αποδείξει ότι ξέρει τον τρόπο για να διακριθεί, το Yaris WRC είναι δεδομένο ότι είναι ανταγωνιστικό, ενώ ο ίδιος θα έχει ιδανική σειρά εκκίνησης στη διάθεσή του. Και το ερώτημα που δημιουργείται είναι το εξής: Αν όχι τώρα, πότε;

Είπε: «Το Ράλλυ Αργεντινής είναι ένας από τους αγώνες που απολαμβάνω! Επίσης έχω πολύ καλές αναμνήσεις, αφού το 2015 εδώ είχα σημειώσει την πρώτη μου νίκη στο WRC! Ελπίζω να έχω έναν αγώνα χωρίς προβλήματα. Τόσο στο Μεξικό όσο και στην Κορσική, το αποτέλεσμα θα μπορούσε είναι πολύ καλύτερο. Για αυτό στην Αργεντινή στόχος μου είναι η νίκη. Έχω κάνει τρεις ημέρες δοκιμών με το αυτοκίνητο στην Πορτογαλία, και αισθάνομαι πολύ καλά. Ακολουθούν πέντε χωμάτινοι αγώνες στη σειρά, και σε όλους έχω καλή παράδοση».

HYUNDAI SHELL MOBIS WRT

Μπορεί οι Κορεάτες να επικράτησαν στο Ράλλυ Κορσικής, σημειώνοντας την παρθενική τους νίκη για το 2019, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι είναι ικανοποιημένοι με την απόδοσή τους. Είναι εμφανές ότι το i20 WRC έχει μείνει πίσω σε εξέλιξη, κάτι που αναμένεται να αλλάξει στα μέσα της χρονιάς. Μέχρι τότε, στη Hyundai θα προσπαθήσουν να παραμείνουν στην κορυφή των βαθμολογιών Οδηγών και Κατασκευαστών, ειδικά από τη στιγμή που στο χώμα το i20 έχει αποδείξει ότι δεν είναι τόσο πίσω σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες. Έτσι, κάθε οδηγός πραγματοποίησε από μία ημέρα δοκιμών με το αυτοκίνητο στην Πορτογαλία, συμπεριλαμβανομένου του Sebastien Loeb. Οι Thierry Neuville και Andreas Mikkelsen θα οδηγήσουν τα Hyundai σε Αργεντινή και Χιλή, ενώ οι Dani Sordo και Sebastien Loeb θα οδηγήσουν εναλλάξ στους δύο αγώνες. Ο Βέλγος θα έχει στη διάθεσή του το i20 WRC με το οποίο συμμετείχε σε Μόντε Κάρλο, Σουηδία και Μεξικό, και το οποίο δεν έχει εμφανιστεί σε άλλους αγώνες εκτός από αυτούς. Αντίθετα, οι Mikkelsen και Sordo θα οδηγήσουν περσινά i20 WRC, αλλά προδιαγραφών 2019. Ο Νορβηγός θα βρεθεί στο εσωτερικό του Hyundai με το οποίο έλαβε μέρος σε εννέα αγώνες το 2018, ενώ ο Sordo σε αυτό του i20, που μοιράστηκε σε επτά αγώνες με τον Hayden Paddon.

Thierry Neuville

Αν και γνωρίζει πολύ καλά ότι στην Κορσική η νίκη ανήκε στον Elfyn Evans, ο Βέλγος οδηγός στη Hyundai πανηγύρισε δεόντως την πρώτη του φετινή νίκη, η οποία τον έφερε στην 1η θέση της βαθμολογίας των Οδηγών. Αυτό το αποτέλεσμα το χρειαζόταν τόσο ο ίδιος όσο και η ομάδα του. Βέβαια, το ερώτημα είναι κατά πόσο ο Neuville θα καταφέρει να εμφανιστεί ανταγωνιστικός στην Κορσική. Σίγουρα το Hyundai είναι καλύτερο στις χωμάτινες επιφάνειες από ό,τι στην άσφαλτο, αλλά ο Βέλγος θα έχει σαφές μειονέκτημα έναντι των υπολοίπων, όντας η πρώτη διέλευση στις ειδικές διαδρομές. Βέβαια, πολλά θα εξαρτηθούν από τις καιρικές συνθήκες, αφού, αν επαληθευτούν οι προβλέψεις που θέλουν ο αγώνας να πλήττεται από βροχοπτώσεις, τότε η σειρά εκκίνησής του μπορεί να μετατραπεί σε πλεονέκτημα! Σε κάθε περίπτωση, στόχος του θα είναι να μη χάσει πολύτιμο χρόνο την πρώτη ημέρα, έτσι ώστε να καταφέρει να παραμείνει στη μάχη και να διεκδικήσει μέχρι και τη νίκη τις δύο επόμενες.

Είπε: «Το Ράλλυ Αργεντινής είναι ένας φανταστικός αγώνας, με σκληρές ειδικές και μοναδική ατμόσφαιρα. Ως ένας από τους πλέον σκληρούς αγώνες του θεσμού, απαιτεί ιδιαίτερη και προσεκτική προσέγγιση. Πρέπει να προστατεύσουμε το αυτοκίνητο, αλλά και να κινηθούμε στο όριο στις ε.δ. όπου είναι εφικτό. Πρέπει να έχεις καλό ρυθμό. Σίγουρα, θέλουμε να συνεχίσουμε με ακόμα μία νίκη μας στην Κορσική, αλλά γνωρίζουμε ότι είναι δύσκολο, ειδικά από τη στιγμή που ξεκινάμε πρώτοι στο δρόμο.»

Andreas Mikkelsen

Έπειτα από διάλειμμα ενός αγώνα, ο Νορβηγός οδηγός επιστρέφει στο μπάκετ του Hyundai i20 WRC. Ο Andrea Adamo αποφάσισε να τον αφήσει εκτός Κορσικής, και απομένει να δούμε αν η απόφαση του επικεφαλής της Hyundai Motorsport θα λειτουργήσει ευεργετικά για τον Mikkelsen. Ίσως αυτό να ήταν το καμπανάκι που θα ηχούσε έντονα στα αυτιά του Νορβηγού και θα τον βοηθούσε να βελτιώσει τις επιδόσεις του. Σίγουρα, αν κρίνουμε από τις επιδόσεις του στο παρελθόν στις χωμάτινες επιφάνειες, αλλά και την ιδανική σειρά εκκίνησης που έχει στη διάθεσή του, θα μπορούσαμε να πούμε ότι θα διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Όμως, ο Mikkelsen που έχουμε γνωρίσει στη Hyundai δύσκολα θα καταφέρει κάτι τέτοιο. Εκτός και αν ο ίδιος μας διαψεύσει.

Είπε: «Το Ράλλυ Αργεντινής είναι χωρίς αμφιβολία ο αγαπημένος μου χωμάτινος αγώνας. Ο τεράστιος αριθμός θεατών στις ειδικές και το πάθος που τους διακρίνει δημιουργούν μία μοναδική ατμοσφαίρα. Οι ειδικές είναι σε πολύ καλή κατάσταση, ενώ αυτό που τις χαρακτηρίζει είναι ότι έχουν μεγαλύτερη πρόσφυση σε σχέση με άλλους χωμάτινους. Αυτό μας επιτρέπει να κινούμαστε περισσότερη ώρα πλαγιολισθαίνοντας κοντά στο όριο».

Dani Sordo

Ο Ισπανός οδηγός της Hyundai ξεκινά για 13η φορά στην καριέρα του στο Ράλλυ Αργεντινής, όντας αυτός με τις περισσότερες συμμετοχές από όσους εκκινούν στον αγώνα. Η εμπειρία συνεπώς είναι ένα από τα πλεονεκτήματα που έχει ο Sordo σε σχέση με τον υπόλοιπο ανταγωνισμό, την οποία συνδυάζει με ταχύτητα και αξιοπιστία. Μπορεί να μην έχει καταφέρει να κερδίσει ποτέ στην Αργεντινή (η μοναδική του νίκη στο WRC είναι στο Ράλλυ Γερμανίας το 2013), αλλά έχει ανέβει τρεις φορές στο βάθρο. Το επίπεδο του συναγωνισμού είναι μεγάλο, και δύσκολα θα καταφέρει να επαναλάβει μία αντίστοιχη επίδοση. Όμως, με δεδομένη την πολύ καλή σειρά εκκίνησης που έχει στη διάθεσή του, αλλά και τη μαεστρία που επιδεικνύει στην αποφυγή λαθών, ο Sordo λογικά θα καταφέρει να πλασαριστεί ψηλά στην κατάταξη.

Είπε: «Πάντα ανυπομονώ για το Ράλλυ Αργεντινής, αφού είναι ένας πολύ ιδιαίτερος αγώνας για μένα. Παρά το γεγονός ότι είναι ένας από τους πιο σκληρούς αγώνες του θεσμού, υπάρχουν κάποιες ειδικές όπου πραγματικά απολαμβάνεις την οδήγηση».

CITROEN TOTAL WRT

Όπως σε όλους τους αγώνες του θεσμού, έτσι και στην Αργεντινή η Citroen θα λάβει μέρος με δύο C3 WRC για τους Sebastien Ogier και Esapekka Lappi. Το Ράλλυ της Κορσικής αναμφίβολα δεν εξελίχθηκε όπως περίμεναν οι Γάλλοι, οι οποίοι αντιμετώπισαν σημαντικό πρόβλημα με το στήσιμο του C3 στις γαλλικές ειδικές διαδρομές, το οποίο και εμφάνισε έντονες τάσεις υποστροφής. Παρ' όλα αυτά, με την εμπειρία του Ogier αλλά και τη βοήθεια της θεάς τύχης, οι Γάλλοι έφυγαν από την Κορσική με τον Ogier σε απόσταση βολής από τον Neuville, αλλά και τους ίδιους 2ους πίσω από τη Hyundai στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Στην Αργεντινή μπορεί η Citroen να έχει εξαιρετική παράδοση, αφού μετράει δέκα νίκες, τις περισσότερες από κάθε άλλον κατασκευαστή, αλλά κανείς από τους δύο οδηγούς της δεν έχει κερδίσει ποτέ εκεί! Αυτό όμως μπορεί να αλλάξει φέτος, και για αυτό οι Γάλλοι προσέφεραν από δύο ημέρες δοκιμών σε κάθε οδηγό πριν από τον αγώνα. Και οι δύο οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους τα C3 WRC με τα οποία αγωνίστηκαν στο Μόντε Κάρλο και το Μεξικό, ενώ με τα ίδια φυσικά θα λάβουν μέρος και στο Ράλλυ Χιλής, σε δύο εβδομάδες από σήμερα.

Sebastien Ogier

Όσο παράξενο και αν ακούγεται, το Ράλλυ Αργεντινής είναι ο αγώνας που ο Sebastien Ogier δεν έχει καταφέρει να κερδίσει μέχρι σήμερα στην καριέρα του! Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχει ανέβει τέσσερις φορές στο βάθρο, αλλά ποτέ στο ψηλότερο σκαλί. Κάτι που θα προσπαθήσει να αλλάξει φέτος. Το C3 έδειξε ανταγωνιστικό στις χωμάτινες επιφάνειες του Ράλλυ Μεξικού, με τον Ogier να σημειώνει μία επιβλητική νίκη. Μάλιστα, στην Αργεντινή δε θα έχει το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης, αφού θα ξεκινάει πίσω από τον Neuville, κάτι που αυξάνει σε ένα βαθμό τις πιθανότητές του για νίκη. Σίγουρα ο Γάλλος έχει την ταχύτητα, και απομένει να δούμε αν θα καταφέρει να σπάσει την κακή του παράδοση στο συγκεκριμένο αγώνα.

Είπε: «Παρά το γεγονός ότι δεν έχω κερδίσει ποτέ στην Αργεντινή, είναι ένας αγώνας που μου αρέσει, και έχω κινηθεί γρήγορα στο παρελθόν. Έτσι, θα ξεκινήσω τον αγώνα με τις ίδιες υψηλές προσδοκίες όπως πάντα. Δε σας κρύβω ότι αποτελεί για μένα κίνητρο να κερδίσω για πρώτη φορά στην Αργεντινή, και μάλιστα με τη Citroen. Επίσης, το γεγονός ότι ξεκινάω 2ος στις ε.δ. μου δίνει λίγο περισσότερες πιθανότητες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Οι ειδικές μπορούν να γίνουν πολύ σκληρές, και είναι αρκετά σημεία όπου θα πρέπει να προσέξεις ιδιαίτερα το αυτοκίνητό σου, οδηγώντας παράλληλα γρήγορα».

Esapekka Lappi

Αναμφίβολα, δεν έχει λάμψει ακόμη το αστέρι του Φινλανδού στο στρατόπεδο της Citroen. Ο 28χρονος μπορεί να μην έχει ενθουσιάσει, αλλά σίγουρα δεν έχει απογοητεύσει. Ακόμη προσπαθεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της ομάδας και του αυτοκινήτου. Στην Αργεντινή δεν έχει την απαιτούμενη εμπειρία για να διακριθεί, αφού έχει λάβει μέρος στο συγκεκριμένο αγώνα μόλις μία φορά στο παρελθόν. Βέβαια, τόσο η αποδεδειγμένη ταχύτητά του στο χώμα όσο και η πολύ καλή σειρά εκκίνησης που θα έχει στη διάθεσή του είναι δύο στοιχεία που του επιτρέπουν να σημειώσει καλές επιδόσεις. Αρκεί η ταχύτητά του να συνδυαστεί με αξιοπιστία και συνέπεια.

Είπε: «Η αλήθεια είναι ότι, έχοντας συμμετάσχει μόλις μία φορά στο παρελθόν στον αγώνα, θα ξεκινήσω με μειονέκτημα έναντι των αντιπάλων μου. Παρ' όλα αυτά, θα έχω στη διάθεσή μου καλή σειρά εκκίνησης και είμαι αποφασισμένος να συνεχίσω τις καλές επιδόσεις που σημείωσα με το αυτοκίνητο στο Μεξικό. Θυμάμαι ότι οι ειδικές είναι σχετικά καλές, αλλά πρέπει να είσαι συνέχεια συγκεντρωμένος για να αποφεύγεις τις πέτρες, αφού είναι πολύ εύκολο να πάθεις ένα κλατάρισμα».

M-SPORT FORD WRT

Η βρετανική ομάδα έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να ξεπεράσει κάθε προσδοκία με τις εμφανίσεις και τα αποτελέσματα που έχει σημειώσει, ειδικά με τον Elfyn Evans. Βέβαια, και ο Sunninen, από τη μεριά του, έχει εντυπωσιάσει σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως στη Σουηδία. Όπως και να έχει, η M-Sport μόνο κομπάρσος δεν είναι στο φετινό θεσμό, και στην Κορσική δικαιούνταν την πρώτη της φετινή νίκη. Ζωή μετά τον Ogier υπάρχει, και το Ford Fiesta WRC αποδεικνύεται άκρως ανταγωνιστικό, ειδικά από τη στιγμή που η εξέλιξή του συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό. Και οι οδηγοί πραγματοποίησαν από μία ημέρα δοκιμών έκαστος στο Greystoke Forest της Αγγλίας, το οποίο και βρίσκεται κοντά στις εγκαταστάσεις της M-Sport. Αμφότεροι οι οδηγοί της ομάδας θα έχουν στη διάθεσή τους τα Fiesta WRC με τα οποία αγωνίστηκαν στην Κορσική, φυσικά με το νέο πίσω αεροδυναμικό πακέτο, το οποίο και χρησιμοποιούν από την αρχή της χρονιάς.

Elfyn Evans

Δεν είναι μυστικό ότι ο Elfyn Evans αποτελεί την ευχάριστη έκπληξη της χρονιάς. Σε Μόντε Κάρλο και Σουηδία, όπου δεν είναι οι αγαπημένοι του αγώνες, κινήθηκε αξιοπρεπώς, ενώ στο Μεξικό κατάφερε να ανέβει στο βάθρο. Στην Κορσική θα μπορούσε να πανηγυρίσει την πρώτη του νίκη, αλλά δυστυχώς η τύχη δεν ήταν με το μέρος του. Ακόμα και έτσι, όμως, κατάφερε να τερματίσει για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα στο βάθρο. Στην Αργεντινή θα προσπαθήσει να συνεχίσει το σερί των καλών εμφανίσεων. Η σειρά εκκίνησης δεν είναι ιδανική, αφού πλέον βρίσκεται στην 4η θέση της βαθμολογίας, αλλά σίγουρα καλύτερη έναντι των κορυφαίων συνδυασμών του θεσμού. Στο συγκεκριμένο αγώνα έχει καλή παράδοση, αφού το 2017 έχασε τη νίκη στις λεπτομέρειες από τον Thierry Neuville. Ίσως φέτος να είναι η χρονιά του και να καταφέρει να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου...

Είπε: «Πάντα απολαμβάνω το Ράλλυ Αργεντινής, και ανυπομονώ για τον αγώνα. Οι θεατές είναι απίστευτοι και δημιουργούν μοναδική ατμόσφαιρα. Είναι ένας αγώνας όπου έχω καλή παράδοση, αφού εκεί κατέκτησα το πρώτο μου βάθρο το 2015, ενώ έφτασα μία ανάσα από τη νίκη το 2017. Έχουμε ξεκινήσει πολύ καλά τη χρονιά και θέλουμε να συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο. Έχουμε την ταχύτητα, έχουμε κάνει εξαιρετική πρόοδο με το αυτοκίνητο και έχουμε ανέβει δύο φορές στο βάθρο στους δύο τελευταίος αγώνες. Στόχος είναι να συνεχίσουμε στον ίδιο ρυθμό να ανέβουμε στο βάθρο και της Αργεντινής. Ο συναγωνισμός είναι τεράστιος, αλλά είμαι σίγουρος ότι με τη δουλειά που έχουμε κάνει, και αν δεν έχουμε προβλήματα, θα είμαστε ικανοί να σημειώσουμε ακόμα ένα κορυφαίο αποτέλεσμα».

Teemu Suninen

Στη δεύτερη χρονιά πλήρους εμπλοκής, ο Φινλανδός οδηγός της M-Sport προσπαθεί να βρει την απαραίτητη ισορροπία ανάμεσα στις επιδόσεις και στην αξιοπιστία. Στην Κορσική παραδόξως σημείωσε το καλύτερό του φετινό αποτέλεσμα, τερματίζοντας 5ος, και πάνω σε αυτό θέλει να χτίσει για τη συνέχεια. Σίγουρα, οι συνθήκες θα είναι ιδανικές για τον ίδιο. Η ταχύτητά του στο χώμα είναι αποδεδειγμένη, το Fiesta είναι άκρως ανταγωνιστικό, ενώ θα έχει και πολύ καλή σειρά εκκίνησης και καθαρό δρόμο μπροστά του. Το αν θα καταφέρει να φέρει όλα τα παραπάνω στοιχεία στα μέτρα του και να διακριθεί είναι ένα ερώτημα που θα απαντήσει ο ίδιος. Πάντως, με το πάθος που τον διακρίνει και τις απαιτήσεις που έχει από τον εαυτό του, είναι σίγουρο ότι ο Φινλανδός δεν πάει για... διακοπές στην Αργεντινή.

Είπε: «Ανυπομονώ για τον αγώνα, και είμαι περίεργος να δω πού είμαστε απέναντι στον ανταγωνισμό. Από την αρχή της χρονιάς, η ομάδα έχει αποδείξει ότι έχουμε κάνει ένα βήμα μπροστά με το αυτοκίνητο. Σίγουρα υπάρχουν κάποια ερωτηματικά, αλλά με όσα έχω δει στους προηγούμενους αγώνες αισθάνομαι ότι θα είμαστε ανταγωνιστικοί και στην Αργεντινή. Πέρσι αγωνίστηκα για πρώτη φορά, και ο αγώνας μου άρεσε. Προσωπικά, δεν αισθάνομαι την ίδια πίεση που ένιωθα πριν από την Κορσική. Όμως, πρέπει να τερματίσω και να σημειώσω ένα καλό αποτέλεσμα. Το καλό είναι ότι δε θα χρειαστεί να κάνουμε καινούργιες σημειώσεις, αφού ο αγώνας δεν έχει σημαντικές αλλαγές σε σχέση με πέρσι».

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: RALLYPIXELS - ΝΙΚΟΣ ΚΑΤΙΚΗΣ

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης, θα επιλέγατε ένα αυτοκίνητο που θα θυσίαζε τους επιβάτες του για το γενικότερο καλό;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά