Από τα χώματα της Φινλανδίας, ο θίασος του WRC μεταφέρεται στις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Γερμανίας στο πλαίσιο του 10ου γύρου του θεσμού.

Πλέον, η άμμος στην κλεψύδρα έχει αρχίσει να μειώνεται σημαντικά. Πέντε γύροι απομένουν για την ολοκλήρωση του φετινού Πρωταθλήματος και όλα είναι ανοικτά αναφορικά με την υπόθεση τίτλος τόσο στο Πρωτάθλημα Οδηγών, όσο και στο αντίστοιχο των Κατασκευαστών. Μετά τι χωμάτινες ειδικές διαδρομές της Φινλανδίας, το σκηνικό αλλάζει άρδην. Τα αυτοκίνητα θα αποκτήσουν και πάλι ασφάλτινο set up, μεγάλους σε διάσταση τροχούς και οι οδηγοί θα βρεθούν αντιμέτωποι με τον πιο ιδιαίτερο ασφάλτινο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Στενοί δρόμοι, σε επιφάνειες που ο δείκτης πρόσφυσης αλλάζει δραματικά μέσα σε λίγα χιλιόμετρα, ειδικές μέσα σε αμπελώνες, με δεκάδες αλλαγές πορείας και με καιρικές συνθήκες τόσο ευμετάβλητες που η επιλογή των ελαστικών μπορούν να “τινάξουν” την προσπάθεια ενός πληρώματος στον αέρα. Την ίδια ώρα, η... ιστορία με τη σειρά εκκίνησης έχει τελείως διαφορετική ερμηνεία, αφού όσοι εκκινούν μπροστά έχουν πλεονέκτημα έναντι με όσους ακολουθούν. Βλέπετε, όσο πιο μπροστά εκκινεί κανείς, άλλο τόσο πιο καθαρός είναι ο δρόμος μπροστά του, αφού αποφεύγει τα χώματα από τις μπούκες των πρώτων.

Μπορεί να έχει σχετικά μικρή ιστορία, αφού ουσιαστικά συμπεριλήφθηκε στο πρόγραμμα του WRC για πρώτη φορά τη δεκαετία του '00, αλλά παραδοσιακά επίκεντρο του αγώνα αποτελεί η πόλη του Trier. Κοντά στα σύνορα με το Βέλγιο, με το σέρβις παρκ να είναι σε ειδυλλιακό τοπίο, δίπλα στην λίμνη Bostalsee, το 2019 ο αγώνας έχει αλλαγές σε σχέση με πέρσι. Μπορεί να είναι μεγαλύτερος, αλλά συνάμα είναι και μικρότερος! Τι εννοούμε; Τα αγωνιστικά χιλιόμετρα αυξήθηκαν και αγγίζουν σχεδόν τα 344, αλλά είναι λιγότερες οι απλές διαδρομές. Η πανηγυρική εκκίνησης, θα γίνει για πρώτη φορά στο Bostalsee, με τις ειδικές της πρώτης ημέρας να είναι ίδιες με αυτές του 2018. Διαφορετική, όμως, είναι η σχεδίαση του Σαββάτου, με τα πληρώματα να διαγωνίζονται στις ειδικές που είναι σε δασική έκταση το πρωί και το απόγευμα να μεταφέρονται σε αυτές που διεξάγονται σε στρατιωτικές ζώνες. Ακόμα ένα από τα χαρακτηριστικά του γερμανικού αγώνα. Μάλιστα, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι η φημισμένη Panzerplatte θα διεξαχθεί με ανάποδη φορά! Και όλα αυτά, με τη βροχή να μοιάζει δεδομένο ότι θα κάνει την εμφάνιση της...

wrc germany

ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

- Ο πιο δύσκολος και ιδιαίτερος ασφάλτινος αγώνας της χρονιάς.

- Στη Γερμανία είναι ένας από τους ελάχιστους αγώνες που τα πληρώματα έχουν στη διάθεση τους gravel crews. Δηλαδή πληρώματα που περνούν νωρίτερα από τις ειδικές και μεταφέρουν πληροφορίες για την κατάσταση του δρόμου στους οδηγούς.

- Κάθε χρόνο η βροχή κάνει την εμφάνιση της, με την επιλογή των ελαστικών να αποδεικνύεται εξαιρετικά κρίσιμη.

- Τρεις γόμες θα είναι διαθέσιμες για τις ομάδες, με τον σκληρή να χρησιμοποιείται στις νωπές επιφάνειες με χαμηλές θερμοκρασίες, τη σκληρή στις στεγνές και πιο ζεστές, ενώ σε περίπτωση έντονων βροχοπτώσεων θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν ελαστικά βροχής.

- Ο αγώνας είναι εξαιρετικά απαιτητικός για τα φρένα, ενώ κρίσιμη είναι η χρήση του χειρόφρενου στις αλλαγές πορείας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το 2003, όταν έσπασε το χειρόφρενο στο Subaru Impreza του Tommi Makinen και ο Φινλανδός ολοκλήρωσε με δυσκολία ειδική.

- Το set up είναι ασφάλτινο, αν και τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των ειδικών αναγκάζουν του οδηγούς να αλλάζουν ρυθμίσεις ανάμεσα στις ειδικές.

ME MIA MATIA

Ημερομηνία: 22-25 Αυγούστου

Επιφάνεια: Άσφαλτος

Συμμετοχές: 53

Αριθμός ε.δ.: 19

Χιλιόμετρα: 344,04 (συνολικά: 1.228,23 χλμ.)

Νίκες οδηγών: Loeb 9, Ogier 3, Tanak 2

Νίκες κατασκευαστών: Citroen 11, VW 2, Ford 1, Hyundai 1, Toyota 1

Επίσημο site: www.adac-rallyedeutschland.de

HYUNDAI SHELL MOBIS WRT

wrc germany

Στην κορεάτικη ομάδα έχουν μπει στην κρισιμότερη καμπή του Πρωταθλήματος. Δεν είναι μυστικό, ότι πρωταρχικός στόχος της ομάδας είναι ο τίτλος των Κατασκευαστών. Μέχρι στιγμής, παραμένουν επικεφαλής, αλλά ο Andrea Adamo γνωρίζει ότι οι επόμενοι αγώνες είναι εξαιρετικά κρίσιμοι. Στη Φινλανδία, οι προσδοκίες δεν ήταν μεγάλες, αφού γνώριζαν πολύ καλά ότι τα Yaris WRC ουσιαστικά “έπαιζαν” εντός έδρας. Όμως, στη Γερμανία είναι η σειρά της ομάδας από το Alzenau να έχει τον πρώτο λόγο. Και οι τρεις οδηγοί της ομάδας είχαν το i20 WRC από μία μέρα στη διάθεση τους, πραγματοποιώντας δοκιμές στη Γερμανία, με το Hyundai να διαθέτει το νέο αεροδυναμικό πακέτο που είδαμε στη Φινλανδία.

THIERRY NEUVILLE

wrc germany

Τέλος τα ψέμματα για τον Βέλγο. Ο Neuville για ακόμα μία χρονιά δείχνει να φτάνει κοντά στην πηγή και στο τέλος να μην πίνει νερό. Στη Φινλανδία έχασε κι άλλο έδαφος από τον Tanak και η τακτική της ομάδας ήταν αυτή που του επέτρεψε να μείνει τρεις βαθμούς μακριά από τον Ogier. Αν θέλει να παραμείνει στη μάχη του τίτλου, διατηρώντας βάσιμες ελπίδες για την κατάκτηση του, στη Γερμανία θα πρέπει να κερδίσει. Είναι ένας αγώνας που έχει επικρατήσει στο παρελθόν, ενώ στην άσφαλτο είναι αποδεδειγμένα γρήγορος. Όμως, η παράδοση δεν είναι με το μέρος του, αφού τα τελευταία χρόνια ο Βέλγος κάνει “κοιλιά” στο δεύτερο μισό της χρονιάς. Θα είναι φέτος η κατάσταση διαφορετική; Αυτό πρέπει να το αποδείξει ο ίδιος στις ειδικές διαδρομές της Γερμανίας.

Είπε: “Το Ραλλυ Γερμανίας είναι ένας εξαιρετικά απαιτητικός αγώνας, αφού έχουμε τρεις διαφορετικές επιφάνειες μέσα σε τρεις μέρες αγώνα. Επίσης, σε όλα αυτά πρέπει να προσθέσουμε και τον καιρό! Σίγουρα, η επιλογή ελαστικών είναι επίσης δύσκολη, αλλά εμείς αυτό που θέλουμε είναι να εμφανιστούμε ανταγωνιστικοί, να πιέσουμε και να διεκδικήσουμε τη νίκη!”

ANDREAS MIKKELSEN

wrc germany

Ο Νορβηγός οδηγός της Hyundai στους τελευταίους αγώνες μοιάζει μεταμορφωμένος. Η ανάκαμψη του είναι ένα κερδισμένο στοίχημα του Andrea Adamo, ο οποίος και αναδεικνύεται σε μετρ της διαχείρισης τω οδηγών του. Ο Mikkelsen έχει καλή παράδοση στο γερμανικό αγώνα και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το 2017 είχε τερματίσει δεύτερος με το Citroen C3 WRC, έχοντας ελάχιστη εμπειρία με το αυτοκίνητο. Βέβαια, στην ασφάλτινη Κορσική δεν είχε λάβει μέρος, αφού τη θέση του είχε πάρει ο Dani Sordo, με αποτέλεσμα να έχει να αγωνιστεί σε επιφάνειες του είδους από το περσινό Ισπανικό Ράλλυ. Βλέπετε, το Μόντε δεν θεωρείται καθαρός ασφάλτινος αγώνας. Στόχος του είναι να έχει ρυθμό από νωρίς, συμβάλλοντας στην προσπάθεια της Hyundai για κατάκτηση του τίτλου των Κατασκευαστών.

Είπε: “Το Ράλλυ Γερμανίας είναι ένας αγώνας που μου αρέσει και θα είναι ο πρώτος μου ασφάλτινος μετά από αρκετό διάστημα! Οι τρεις ημέρες του αγώνα είναι τελείως διαφορετικές, αλλά εμείς πρέπει να βρούμε το ρυθμό μας, να έχουμε συνέπεια στις επιδόσεις μας και να βοηθήσουμε την ομάδα να διατηρήσει την πρωτοπορία της στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.”

DANI SORDO

wrc germany

Επιστροφή στο i20 WRC για τον Ισπανό μετά τη νίκη του στη Σαρδηνία. Ο Sordo έχει το momentum με το μέρος του, αφού δείχνει να βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση. Ο Ισπανός για ακόμα μία χρονιά αναδεικνύει τους λόγους που τον έχουν καθιερώσει στο θεσμό περισσότερο από μία δεκαετία τώρα, προσφέροντας σημαντικά στην προσπάθεια της Hyundai για κατάκτηση του τίτλου των Κατασκευαστών. Στη Γερμανία, ο Sordo είναι ικανός για το καλύτερο. Έχει κερδίσει στο παρελθόν, σημειώνοντας την πρώτη του νίκη στο WRC το 2013, ενώ έχει ανέβει στο βάθρο ουκ ολίγες φορές. Έχει πραγματοποιήσει ικανοποιητικό αριθμό δοκιμών με το i20 WRC, ενώ στο πλαίσιο της προετοιμασίας του έλαβε μέρος και σε αγώνα της πατρίδας του με το i20 R5. Όλα δείχνουν ότι ο Sordo είναι ικανός για το καλύτερο και σίγουρα θα διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα.

Είπε: “Δεν είναι μυστικό ότι μου αρέσει το Ράλλυ Γερμανίας, παρά το γεγονός ότι είναι ένας ιδιαίτερος αγώνας, με διαφορετικές επιφάνειες στις ειδικές. Στο παρελθόν έχω καταφέρει να κερδίσω τον αγώνα, ενώ αρκετές φορές έχω ανέβει στο βάθρο. Συνήθως είμαι στο ρυθμό των πρώτων και ελπίζω αυτό να μην αλλάξει φέτος!

TOYOTA GAZOO RACING WRT

wrc germany

Ο στόχος για την Toyota επιτευχθεί στη Φινλανδία, αφού κατάφερε να ψαλιδίσει τη διαφορά της από την Hyundai στη μάχη του τίτλου των Κατασκευαστών. Ένα διαφορετικό αποτέλεσμα από τη νίκη θα ήταν αποτυχία για την ιαπωνική ομάδα και πλέον ταξιδεύει στη Γερμανία με λιγότερο άγχος. Το Yaris WRC έχει αποδείξει ότι είναι ανταγωνιστικό και στην άσφαλτο, με τον Tanak να είναι ο περσινός νικητής του αγώνα. Τεχνικές αλλαγές δεν θα υπάρχουν στο αυτοκίνητο, με μοναδική διαφοροποίηση την πίσω αεροτομή, η οποία και έχει μικρές αλλαγές μετά από την ένσταση των ομάδων στο τέλος του Ράλλυ Φινλανδίας. Και οι τρεις οδηγοί πραγματοποίησαν δοκιμές πριν από μερικές εβδομάδες στη Γερμανία, αν και την προηγούμενη εβδομάδα βρισκόντουσαν στη χώρα μας εν όψει της προετοιμασίας τους για το Ράλλυ Τουρκίας. Σημαντικό είναι το γεγονός, ότι και οι τρεις οδηγοί της ομάδας θα έχουν στη διάθεση τους στον γερμανικό αγώνα τρία ολοκαίνουργια Yaris WRC!

ΟΤΤ ΤΑΝΑΚ

wrc germany

Σε ρόλο οδηγού βρίσκεται μετά το Ράλλυ Φινλανδίας ο Εσθονός οδηγός της Toyota. Πέρσι, στο ίδιο ακριβώς χρονικό σημείο, ο Tanak ξεκινούσε την αντεπίθεση του που τον έφερε και πάλι σε θέση να διεκδικεί τον τίτλο. Φέτος η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική, αφού έχει τον πρώτο λόγο για την κατάκτηση του τίτλου. Όπως και στη Φινλανδία, έτσι και στη Γερμανία έχει τον τίτλο του φαβορί. Ο Εσθονός έχει κερδίσει τα δύο τελευταία χρόνια τον αγώνα, τόσο με το Ford Fiesta WRC, όσο και με το Toyota Yaris WRC, γεγονός που αποδεικνύει την δυναμική του. Βέβαια, σε αντίθεση με πέρσι το άγχος είναι πολύ μικρότερο. Ο Tanak δεν είναι αναγκασμένος να κερδίσει, αφού η διαφορά των 22 βαθμών από τον Sebastien Ogier του επιτρέπει να κάνει την κατάλληλη διαχείριση. Παρόλα αυτά, είναι δεδομένο ότι θα πιέσει για τη νίκη, αν και πλέον το άγχος και η πίεση έχει μεταφερθεί στο στρατόπεδο των αντιπάλων του.

Eίπε: “Προφανώς το Ράλλυ Γερμανίας είναι ένας αγώνας που μου αρέσει. Με τον Martin (Jarveoja) έχουμε κερδίσει τα δύο τελευταία χρόνια και σίγουρα στόχος είναι να κάνουμε το ίδιο και φέτος. Σίγουρα δεν είναι ένας εύκολος αγώνας. Νομίζω ότι πέρσι σημείωσα μία από τις πιο δύσκολες νίκες της καριέρας μου. Ο συναγωνισμός ήταν τόσο υψηλός, που χρειάστηκε να πιέσω στο όριο από την αρχή του αγώνα. Είναι μεγάλη πρόκληση για έναν οδηγό το γεγονός ότι πρέπει να αντιμετωπίσει τόσες πολλές διαφορετικές επιφάνειες σε έναν αγώνα. Και να πρέπει να είσαι γρήγορος σε όλες, χωρίς να κάνεις λάθος! Επίσης, σημαντικό στοιχείο είναι ο καιρός, τον οποίο ποτέ δεν μπορείς να προβλέψεις.”

JARI MATTI LATVALA

wrc germany

Ανακουφισμένος και με σαφώς λιγότερο άγχος ταξιδεύει ο Φινλανδός στη Γερμανία. Μετά το βάθρο που σημείωσε στον αγώνα της πατρίδας του, έδωσε ένα τέλος στο σερί των μέτριων αποτελεσμάτων. Σίγουρα, οι επιδόσεις του Latvala φέτος δεν είναι κακές, αλλά ατυχίες και λάθη δεν του έχουν επιτρέψει να τις μετουσιώσει σε θετικό αποτέλεσμα. Το βάθρο στη Φινλανδία ήταν σημαντικό, αφού με δεδομένο ότι τη νέα χρονιά στην Toyota θα ενταχθεί ο Kale Rovanpera, ο ίδιος και ο Kris Meeke μάχονται για τη θέση τους στην ομάδα. Στο γερμανικό αγώνα, ο Φινλανδός είναι ικανός για ένα καλό πλασάρισμα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πέρσι ήταν δεύτερος μέχρι τη στιγμή που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει από μηχανικό πρόβλημα στο Yaris. Θα μπορούσε να επαναλάβει τις περσινές του επιδόσεις, αν και η εμφάνιση του στην ασφάλτινη Κορσική φέτος ήταν απογοητευτική. Ο ίδιος πάντως δηλώνει ότι έχει προετοιμαστεί κατάλληλα και είναι έτοιμος για την πρόκληση.

Eίπε: “Σίγουρα, το πόντιου στη Φινλανδία ήταν ιδιαίτερα σημαντικό για μένα και μου επιτρέπει να ταξιδέψω με μικρότερο άγχος στη Γερμανία. Βέβαια, γνωρίζουμε ότι μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί. Πέρσι, μέχρι την τελευταία μέρα όταν και εγκαταλείψαμε από πρόβλημα, ήμασταν δεύτεροι! Ανυπομονώ για τον αγώνα και ελπίζω να είμαστε το ίδιο γρήγοροι διεκδικώντας μία από τις θέσεις του βάθρου. Αναμφίβολα, στην Κορσική φέτος δυσκολεύτηκα, αλλά δουλέψαμε πολύ στις δοκιμές πριν τον αγώνα. Και έκανα το ίδιο και εγώ, αναφορικά στο φρενάρισμα και το στρίψιμο, έχοντας στο τέλος πολύ καλή αίσθηση πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου.”

KRIS MEEKE

wrc germany

Ο Βρετανός μετά το πέρασμα του από την Citroen ήθελε μία ευκαιρία να αποδείξει την αξία του και η Toyota του την πρόσφερε. Όμως, ακόμα δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα. Σαν να μην έφτανε αυτό, τους τελευταίους αγώνες δείχνει και πάλι να έχει κυριευτεί από άγχος, το οποίο τον οδηγεί σε λάθη. Η εγκατάλειψη του στη Φινλανδία, και περισσότερο ο τρόπος με τον οποίο ήρθε, είναι πιθανό να του στοιχίσουν τη θέση του στην ομάδα τη νέα χρονιά. Τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή η πλάστιγγα γέρνει προς του μέρος του Latvala και ο Meeke πρέπει να προσπαθήσει σκληρά για να αντιστρέψει το εις βάρος του κλίμα. Στην άσφαλτο παραδοσιακά είναι γρήγορος, ενώ στη Γερμανία έχει σημειώσει καλές επιδόσεις στο παρελθόν. Πρώτος του στόχος θα είναι ο τερματισμός μπροστά από τον Latvala, με τον εσωτερικό ανταγωνισμό στην ομάδα να είναι πλέον στα κόκκινα.

Eίπε: “Μετά από μία σειρά χωμάτινων αγώνων, μπορώ να πω ότι χαίρομαι που επιστρέφουμε στην άσφαλτο. Σε αυτές τις επιφάνειες έχω πολύ καλή αίσθηση με το αυτοκίνητο και ελπίζω να βρω γρήγορα το ρυθμό μου στη Γερμανία. Σίγουρα, είναι απαιτητικός αγώνας λόγω της εναλλαγής των επιφανειών, αλλά και των απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών. Όμως, είναι ένας αγώνας που ήμουν ανταγωνιστικός στο παρελθόν και πραγματικά ελπίζω να καταφέρουμε να σημειώσουμε ένα καλό αποτέλεσμά για την ομάδα.”

CITROEN TOTAL WRT

wrc germany

Η τακτική της Citroen είναι γνωστή, εστιάζοντας στον τίτλο των Οδηγών με τον Sebastien Ogier. Οι Γάλλοι μπορούν να είναι ικανοποιημένοι, αφού στους περισσότερους αγώνες του θεσμού ένα C3 WRC καταφέρνει να σκαρφαλώσει στο βάθρο. Κάτι που έκανε ο Lappi στη Φινλανδία. Στη Γερμανία, η Citroen έχει εξαιρετική παράδοση όντας και πολυνίκης του αγώνα με 11 νίκες. Το C3 έχει αποδείξει ότι είναι ανταγωνιστικό στην άσφαλτο, και στις ιδιαίτερες ειδικές της Γερμανίας, και αυτό το γνωρίζει τόσο ο Pierre Boudar, όσο και ο Sebastien Ogier. Για αυτόν ακριβώς το λόγο ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έκανε δύο μέρες δοκιμών, αλλά και ο Esapekka Lappi. Παράλληλα, το C3 θα διαθέτει αναβαθμισμένο κινητήρα από τη Γερμανία και έπειτα, κάτι που ελπίζουν οι Γάλλοι πως θα κλείσει ακόμα περισσότερο την ψαλίδα από τις Toyota και Hyundai. Τόσο ο Γάλλος, όσο και ο Φινλανδός, θα έχουν στη διάθεση τους τα C3 WRC με τα οποία αγωνίστηκαν στη Σαρδηνία.

SEBASTIEN OGIER

wrc germany

Για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια, ο Γάλλος έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής βρίσκεται σε θέση κυνηγού και όχι οδηγού στη διεκδίκηση του τίτλου των Οδηγών. Στη Φινλανδία έχασε δικαίως από τον Mikkelsen και πλέον γνωρίζει και ο ίδιος, όπως και ο Neuville, ότι στη Γερμανία πρέπει να αντιστρέψει την κατάσταση και να βρεθεί μπροστά από τον Tanak. Οι πιθανότητες είναι με το μέρος του, αφού ο ίδιος έχει εξαιρετική παράδοση στον γερμανικό αγώνα μετρώντας δύο νίκες στο παρελθόν. Την ίδια ώρα, το C3 WRC έχει αποδείξει ότι είναι ανταγωνιστικό στη γερμανική άσφαλτο, στοιχείο που του επιτρέπει να αισιοδοξεί. Αν το γαλλικό αυτοκίνητο του επιτρέψει, ο Ogier θα είναι αυτός που έχει τις περισσότερες πιθανότητες να στερήσει από τον Tanak τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στο Πρωτάθλημα.

Είπε: “Στο Ράλλυ Γερμανίας έχουμε σημειώσει πολύ καλές επιδόσεις στο παρελθόν. Αυτός είναι ο στόχος μου και φέτος, έτσι ώστε να αλλάξουμε το momentum στο Πρωτάθλημα. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών συναντήσαμε διάφορες καιρικές συνθήκες, κάτι που μας βοήθησε στην προετοιμασία μας για τον αγώνα. Το γεγονός ότι θα πραγματοποιήσουμε την Panzerplatte με ανάποδη φορά ίσως να είναι σημαντικό, και πιθανότατα να κρίνει μεγάλο μέρος της εξέλιξης του αγώνα. Απαιτεί σωστή σκέψη και προφύλαξη των ελαστικών. Γενικά, το γερμανικό Ράλλυ είναι δύσκολο και απαιτητικό.”

ESAPEKKA LAPPI

wrc germany

Επιτέλους χαμόγελα για τον νεαρό Φινλανδό! Δεν είναι τόσο το αποτέλεσμα που ενθουσίασε τον ίδιο και την ομάδα του, αλλά περισσότερο το γεγονός ότι με εξαίρεση τον Tanak ήταν ταχύτερος των υπολοίπων. Δύσκολα θα έχει ανάλογη συνέχεια στη Γερμανία, αν και ο Lappi δεν είναι ένας συνηθισμένος... “Φινλανδός” που δεν του αρέσει η άσφαλτος. Η παρουσία του παλιότερα στο ERC και η εμπειρία του στην άσφαλτο, του έχουν επιτρέψει να είναι ανταγωνιστικός και σε αυτές τις επιφάνειες. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι στο περσινό γερμανικό Ράλλυ είχε καταφέρει να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου! Ο ίδιος έχει προετοιμαστεί όσο το δυνατόν καλύτερα, αν και στόχο του θα έχει να αποφύγει κάποιο λάθος που θα τον θέσει εκτός αγώνα. Και εν συνεχεία ανάλογα με τις επιδόσεις του θα διεκδικήσει ότι δυνατόν καλύτερο.

Είπε: “Είχαμε μία εξαιρετικά εποικοδομητική σειρά δοκιμών με το C3 WRC πριν τον αγώνα, σε διαφορετικούς τύπους επιφανειών, με αποτέλεσμα να αισθάνομαι πολύ άνετα στο τιμόνι του αυτοκινήτου. Παράλληλα, βρέθηκα και στις εγκαταστάσεις της ομάδας στο Satory και οδήγησα ακόμα περισσότερο το αυτοκίνητο για να προσαρμοστώ στις απαιτήσεις του στην άσφαλτο. Όμως, αν δεν ξεκινήσει ο αγώνας δεν μπορούμε να ξέρουμε που βρισκόμαστε απέναντι στον ανταγωνισμό. Από την πλευρά μου νιώθω έτοιμος και σίγουρα το βάθρο που σημειώσαμε πέρσι αποδεικνύει ότι μπορούμε να σημειώσουμε ένα καλό αποτέλεσμα για εμάς και την ομάδα.”

M-SPORT FORD WRT

wrc germany

“Η ζωή χωρίς τον Evans”. Στην M-Sport προσπαθούν να συνηθίσουν στην απουσία του Elfyn Evans, του οποίου ο τραυματισμός στην μέση αποδείχθηκε πιο σοβαρός από ότι αρχικά νόμιζαν. Μετά τη Φινλανδία, το Νο1 της ομάδας θα μείνει εκτός και από το Ράλλυ Γερμανίας, με τον Gus Greensmith να παίρνει για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα τα πηδάλια του Ford Fiesta WRC. Ο Βρετανός, αλλά και ο Teemu Suninen θα προσπαθήσουν να εμφανιστούν ανταγωνιστικοί, ο καθένας για δικούς του λόγους. Σε κάθε περίπτωση, το Fiesta WRC έχει αποδείξει ότι είναι ανταγωνιστικό στην άσφαλτο, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πριν από μερικούς μήνες ένα κλατάρισμα δεν επέτρεψε στον Εvans να πανηγυρίσει τη νίκη στο Ράλλυ Κορσικής. Αμφότεροι οι οδηγοί της M-Sport οδήγησαν στη Γερμανία το Fiesta για μιάμιση μέρα, ενώ στις γερμανικές ειδικές θα έχουν στη διάθεση τους τα Fiesta WRC με τα οποία συμμετείχαν στο Ράλλυ Φινλανδίας.

TEEMU SUNINEN

wrc germany

Ο Φινλανδός οδηγός της M-Sport θέλει να αφήσει πίσω του τον αγώνα της πατρίδας του, αφού οι επιδόσεις του ήταν απογοητευτικές. Το Ράλλυ Φινλανδίας ήταν η ευκαιρία του για να κάνει επίδειξη των ικανοτήτων του, αλλά δεν κατάφερε σε κανένα σημείο να σημειώσει ανταγωνιστικές επιδόσεις σε επίπεδο κορυφής. Στην άσφαλτο η παράδοση είναι με το μέρος του, ενώ οι επιδόσεις του στην Κορσική πριν από μερικούς μήνες ήταν ενθαρρυντικές. Στη Γερμανία πέρσι είχε τερματίσει 5ος γενικής και σίγουρα ένα αντίστοιχο αποτέλεσμα φέτος θα άφηνε ικανοποιημένο τόσο τον ίδιο, όσο και την M-Sport.

Είπε: “Το Ράλλυ Γερμανίας είναι ένας απαιτητικός αγώνας, αλλά αισθάνομαι έτοιμος για την πρόκληση. Στην Κορσική είχαμε σημειώσει καλές επιδόσεις και πιστεύω ότι μπορούμε να τις επαναλάβουμε. Κάναμε μιάμιση μέρα δοκιμών, δοκιμάσαμε πολλά set up και μπορώ να πω ότι αισθάνομαι πολύ άνετα στο τιμόνι του αυτοκίνητου. Φυσικά, είναι πολύ δύσκολο στον συγκεκριμένο αγώνα να είσαι συνέχεια στο όριο, αλλά αν μείνουμε συγκεντρωμένοι θεωρώ ότι μπορούμε να σημειώσουμε ένα καλό αποτέλεσμα. Επίσης, είναι πολύ σημαντική η παρουσία των gravel crews, από τη στιγμή που οι συνθήκες αλλάζουν συνεχώς.”

GUS GREENSMITH

wrc germany

Χωρίς να καταλάβει τον τρόπο, ο 23χρονος Βρετανός έχει βρεθεί φέτος στο μπάκετ του Fiesta WRC σε περισσότερους αγώνες από όσους θα μπορούσε να φανταστεί! Στην Γερμανία θα πραγματοποιήσει την 3η του συμμετοχή με το αυτοκίνητο και σίγουρα είναι αυτή που περιμένει περισσότερο από κάθε άλλη. Βλέπετε, ο Greensmith διακρίνεται για τις επιδόσεις του στην άσφαλτο, κάτι που έχει αποδείξει τα τελευταία δύο χρόνια στις ειδικές διαδρομές αγώνων όπως το Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Φυσικά, ένα WRCar είναι τελείως διαφορετικό σε σχέση με ένα αυτοκίνητο προδιαγραφών R5, αλλά ο Βρετανός έχει δείξει καλά στοιχεία στις μέχρι τώρα εμφανίσεις του με το Fiesta WRC. Η αποκόμιση εμπειριών και ο τερματισμός είναι ο στόχος του, αλλά όλοι περιμένουν με ενδιαφέρουν να δουν τους χρόνους του στις ειδικές διαδρομές.

Είπε: “Πραγματικά είμαι πολύ ενθουσιασμένος για αυτόν τον αγώνα. Στην άσφαλτο ουσιαστικά γαλουχήθηκα και αισθάνομαι καλύτερα από ότι στις χωμάτινες επιφάνειες. Μπορεί να σκεφτόμουν ότι το Fiesta WRC είναι γρήγορο στο χώμα, αλλά διαπίστωσα πως στην άσφαλτο είναι απλά σε άλλο επίπεδο. Κάναμε μιάμιση μέρα δοκιμών στη Γερμανία και όλα δείχνουν εξαιρετικά υποσχόμενα. Αμέσως ένιωσα πιο άνετα στο τιμόνι του αυτοκίνητο από ότι στο χώμα και η αίσθηση που έχω είναι εξαιρετική. Βέβαια, στην άσφαλτο δεν υπάρχουν περιθώρια λάθους, τα πάντα είναι πιο οριακά, αλλά στόχος μας παραμένει η αποκόμιση εμπειριών. Ακόμα και έτσι, όμως, πιστεύω ότι αν δεν έχουμε άγχος μπορούμε να σημειώσουμε ένα καλό αποτέλεσμα!”