Ο πρώτος πραγματικός ασφάλτινος αγώνας της χρονιάς θα αποτελέσει πρόκληση για τους πρωταγωνιστές του WRC, όχι μόνο γιατί το 80% της διαδρομής είναι νέο, αλλά και λόγω των ακραίων καιρικών συνθηκών!

Πάγος, χιόνι, χώμα και πλέον έφτασε η ώρα για την πρώτη πραγματική ασφάλτινη συνάντηση της χρονιάς στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Από τις υψηλές θερμοκρασίες και τις σκληρές χωμάτινες ειδικές του Ράλλυ Μεξικό, οι πρωταγωνιστές του WRC έχουν βρεθεί στο μαγευτικό νησί της Κορσικής, όπου και προετοιμάζονται για την πρώτη ασφάλτινη συνάντηση του 2019. Ο γαλλικός γύρος του θεσμού είναι ένας εκ των κλασσικών του WRC, αφού με εξαίρεση ένα διάλειμμα έξι ετών που ο αγώνας μεταφέρθηκε στην Αλσατία, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του θεσμού. Ο αγώνας των... “1.000 στροφών” όπως τον αποκαλούν είναι μοναδικός και ιδιαίτερα απαιτητικός, αφού είναι εξαιρετικά γρήγορος, με τους στενούς δρόμους να μην επιτρέπουν το παραμικρό λάθος. Δεν είναι τυχαίο, ότι αυτοί οι δρόμοι στέρησαν από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ έναν από τους κορυφαίους οδηγούς που γνώρισε το σπορ, τον Henry Toivonen, αλλά και νωρίτερα τον σπουδαίο Attilio Bettega.

Η φετινή εκδοχή του Ράλλυ Κορσικής αποτελεί ιδιαίτερη πρόκληση για τους οδηγούς, αφού το 80% των ειδικών είναι διαφορετικό σε σχέση με πέρσι και μόλις δύο ε.δ. είναι ακριβώς ίδιες με το 2018. Ο αγώνας ξεκινάει από το Porto Vecchio, με την πανηγυρική εκκίνηση να είναι προγραμματισμένη για την Πέμπτη το απόγευμα χωρίς ακόμα μία αχρείαστη “Μίκυ Μάους- σούπερ ειδική να τη συνοδεύει! Το κεντρικό σέρβις παραμένει στην πόλη της Bastia, αλλά ο τερματισμός θα γίνει στο Calvi.

H σειρά εκκίνησης δεν αποτελεί σημαντικό κριτήριο για την εξέλιξη του αγώνα, αν και δεν είναι μυστικό ότι όσοι εκκινούν πιο πίσω έχουν πρόβλημα από το χώμα που αφήνουν οι προπορευόμενο στο δρόμο, μετά από τις γνωστές και... φημισμένες “μπούκες”! Αντίθετα, ιδιαίτερα κρίσιμη είναι η επιλογή των ελαστικών. Οι ειδικές απέχουν αρκετά από το σέρβις, ενώ ο καιρός είναι πολύ απρόβλεπτος στα βουνά. Χαρακτηριστικό είναι ότι φέτος στις αναγνωρίσεις, οι οδηγοί έχουν συναντήσει χιόνια στις ε.δ., κάτι πρωτόγνωρο για τον συγκεκριμένο αγώνα! Το δελτίο καιρού σήμερα δεν κάνει αναφορά σε χιονοπτώσεις, ούτε βροχές, αλλά προβλέπει συννεφιά και αρκετά χαμηλές θερμοκρασίες. Κάτι που σε συνδυασμό με την ύπαρξη χιονιού μπορεί να οδηγήσει σε αρκετά σημεία με πάγο. Εξάλλου, οι ευμετάβλητες συνθήκες που επικρατούν συνήθως στον αγώνα, επιτρέπουν στα οδηγούς να έχουν πληρώματα αναγνωρίσεων, τα οποία και περνούν νωρίτερα από τις ειδικές και μεταφέρουν πληροφορίες αναφορικά με την κατάσταση του δρόμου. Όπως στο Μόντε Κάρλο! Σε αυτές τις συνθήκες, 96 πληρώματα δήλωσαν συμμετοχή, τα περισσότερα που έχουμε δει σε αγώνα του θεσμού από το 2015. Ας περάσουμε, όμως, στην κάθε ομάδα ξεχωριστά, όπου μπορείτε να διαβάσετε πως προετοιμάστηκαν, ποια είναι τα προγνωστικά, αλλά και τι είπαν οι πρωταγωνιστές._Π. Τ.

ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

- Κλασσικός ασφάλτινος αγώνας, σε ιδιαίτερα στενούς δρόμους, με το λάθος να μην επιτρέπεται.

- Η επιφάνεια της ασφάλτου είναι εξαιρετικά τραχειά, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη καταπόνηση και φθορά των ελαστικών, κάτι που καθιστά τη διαχείριση τους ιδιαίτερα σημαντική.

- Ασφάλτινο set up φυσικά για τα αυτοκίνητα, με την απόσταση από το έδαφος να είναι η μικρότερη δυνατή.

- Τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των ειδικών έχουν σαν αποτέλεσμα αρκετές φορές η ρύθμιση της ανάρτησης να αποτελεί μία μέση λύση για το σύνολο του αγώνα.

- Μόνο το 20% των ειδικών είναι το ίδιο με πέρσι, με το υπόλοιπο 80% να είναι διαφορετικό!

ME MIA MATIA

Ημερομηνία: 28 – 31 Μαρτίου

Επιφάνεια: Άσφαλτος

Συμμετοχές: 96

Αριθμός ε.δ.: 14

Χιλιόμετρα: 347.51 (συνολικά 1.1094,06 χλμ.)

Νίκες οδηγών: Auriol 6, Darniche 5, Loeb 4, Alen 2, McRae 2, Ogier, Panizzi, Ragnioti

Νίκες κατασκευαστών: Lancia 10, Citroen 6, Ford 4, Peugeot 3, Subaru 3, Toyota 3

Μέγ. Μ.Ω.Τ.: 100,22 χλμ./ώρα (1973 / Nicola-Vial /Renault Alpine A110)

Επίσημο site: www.tourdecorse.com

ΤΟΥΟΤΑ GAZOO RACING WRT

Από τη θέση του οδηγού, στη Toyota στοχεύουν σε ακόμα ένα καλό αποτέλεσμα, αυτή τη φορά στις ειδικές της Κορσικής. Η τριάδα οδηγών της ιαπωνικής ομάδας διαθέτει ταχύτητα στην άσφαλτο, κάτι που απέδειξε στο μικτό Μόντε Κάρλο, ενώ το ίδιο ισχύει για το Yaris WRC. Το πρόβλημα που αντιμετώπισε ο Latvala με το δυναμό λύθηκε, και κάθε ένας από τους οδηγούς της ομάδας πραγματοποίησε μία ημέρα δοκιμών με το αυτοκίνητο, καλύπτοντας περισσότερα από 200 χιλιόμετρα έκαστος. Και οι τρεις τους, θα έχουν στη διάθεση τους τα ίδια αυτοκίνητα με τα οποία αγωνίστηκαν στα Ράλλυ Μόντε Κάρλο και Σουηδίας, χωρίς κάποια νέα εξέλιξη.

Ott Tanak

Τρεις αγώνες, τρεις τερματισμοί στο βάθρο! Ο Εσθονός δείχνει περισσότερο συγκεντρωμένος από ποτέ στο στόχο του, έχοντας εστιάσει στη μεγαλύτερη εικόνα που δεν είναι άλλο από τον τίτλο των Οδηγών. Ο Tanak μετράει μία πρώτη, μία δεύτερη και μία τρίτη θέση, και αναμφίβολα στόχος του είναι ένας ακόμα τερματισμός στο πόντιουμ. Όπως στο χώμα, έτσι και στην άσφαλτο ο συνδυασμός Yaris WRC-Tanak είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικός. Το 2018 είχε καταφέρει να κερδίσει στην ασφάλτινη Γερμανία, ενώ στην Κορσική είχε ανέβει στο 2ο σκαλί του βάθρου. Είναι δεδομένο ότι θα διεκδικήσει και φέτος μία αντίστοιχη θέση ψηλά στην κατάταξη, και φυσιολογικά τη νίκη.

Είπε: «Ανυπομονώ για την Κορσική! Το γεγονός ότι θα ανοίγω το δρόμο ως επικεφαλής της βαθμολογίας, αυτή τη φορά θα είναι κάτι καλό. Είναι γνωστό πως στην άσφαλτο, ότι είναι πολύ καλύτερα όταν έχεις καθαρό δρόμο μπροστά σου. Συνήθως στην Κορσική δυσκολευόμουν πολύ, αλλά οι επιδόσεις μου πέρσι με το Yaris WRC με κάνουν να αισιοδοξώ. Ξέρουμε ότι έχουμε ένα πολύ καλό πακέτο και στην άσφαλτο και θεωρώ ότι μπορούμε να πετύχουμε κάτι καλό. Πιστεύω ότι μπορούμε να μαζέψουμε πολλούς βαθμούς και στη Κορσική

Jari-Matti Latvala

Ακόμα μία χρονιά δείχνει να πηγαίνει... “στράφι” για τον Φινλανδό οδηγό, και μάλιστα μόλις μετά από τρεις αγώνες. O Jari Matti και φέτος ενώ έδειχνε να βρίσκεται σε καλή κατάσταση (επικεφαλής στη Σουηδία) κατάφερε με το μοναδικό τρόπο που ο ίδιος ξέρει να καταστρέψει την όποια προσπάθεια του. Αναμφίβολα, στο Μεξικό δεν ήταν δικό του φταίξιμο ότι το δυναμό του Yaris παρέδωσε το πνεύμα, αλλά σε κάθε περίπτωση η συγκομιδή των 14 βαθμών μετά από τρεις αγώνες δεν αφήνει και πολλές ελπίδες για τη συνέχεια. Πλέον, ο Φινλανδός γυρνάει στο γνωστό και δοκιμασμένο στυλ “αγώνα με τον αγώνα”. Στην Κορσική, λοιπόν, είναι ένας από τους Φινλανδούς που παραδόξως έχει καλή παράδοση! Νικητής του αγώνα το 2015, ενώ συχνά-πυκνά φλέρταρε με το βάθρο. Υπό συνθήκες και με δεδομένη την εμπειρία του, αν δικαιωθεί από την επιλογή των ελαστικών του μπορεί να είναι ανταγωνιστικός και σίγουρα ένας τερματισμός στο βάθρο θα αποτελεί μεγάλη επιτυχία για τον ίδιο.

Είπε: «Η Κορσική είναι ένας αγώνας που μου αρέσει πολύ. Η άσφαλτος είναι τραχεία και προσφέρει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Η φετινή εκδοχή του μου αρέσει πολύ, αφού περιλαμβάνει ε.δ. από το 2015, όταν και είχα κερδίσει τον αγώνα. Επίσης, κάναμε περίπου 200 χιλιόμετρα δοκιμών πριν τον αγώνα και αισθάνομαι πολύ άνετα στο αυτοκίνητο. Στο Μόντε είχαμε προβλήματα με την υποστροφική συμπεριφορά του Yaris, αλλά τώρα τα λύσαμε όλα αυτά, με αποτέλεσμα να αισθάνομαι μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του.»

Kris Meeke

Αφού βρέθηκε μετά το Ράλλυ Μεξικό μετανιωμένος να ζητάει συγγνώμη για τις δηλώσεις του κατά της Citroen, ο Βρετανός επιβάλλεται να συγκεντρωθεί και πάλι στην οδήγηση του και τους αγώνες. Ο Meeke δεν έχει παρουσιάσει κακό πρόσωπο με την Toyota μέχρι σήμερα και ουσιαστικά έχει καταφέρει να αποφύγει το λάθος που όλοι περιμένουν. Στο Μόντε Κάρλο ήταν εξαιρετικά ανταγωνιστικός με το Yaris WRC στην άσφαλτο και το ίδιο αναμένεται να συμβεί και στην Κορσική. Γνωρίζει καλά τον αγώνα, ενώ παραδοσιακά σημειώνει καλές επιδόσεις. Το μεγάλο στοίχημα, όμως, είναι να μείνει στο δρόμο, αφού οι ειδικές της Κορσικής δεν συγχωρούν το λάθος και ο Βρετανός δεν το έχει αποφύγει στο παρελθόν στο συγκεκριμένο αγώνα. Πάντως, υπό συνθήκες μπορεί να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο και δεν θα αποτελέσει έκπληξη αν το καταφέρει.

Είπε: «Η αλήθεια είναι πάντα ήμουν γρήγορος στην Κορσική. Πάντα αποτελεί μία πρόκληση ο συγκεκριμένος αγώνας, ειδικά φέτος με το 75% να είναι καινούργιο. Για αυτό θεωρώ ότι οι αναγνωρίσεις και οι σημειώσεις θα παίξουν σημαντικό ρόλο. Έχω καλή αίσθηση με το αυτοκίνητο στην άσφαλτο, αλλά η Κορσική είναι τελείως διαφορετική σε σχέση με το Μόντε Κάρλο. Οδήγησα για μία μέρα το αυτοκίνητο πριν τον αγώνα και είμαι ικανοποιημένος από την αίσθηση που έχω και ανυπομονώ για την εκκίνηση.»

HYUNDAI SHELL MOBIS WRT

Το βαρύ πυροβολικό! Στη Hyundai αποφάσισαν να εκμεταλλευθούν πλήρως τη σύνθεση των οδηγών τους και στην Κορσική έκαναν το αυτονόητο. Ο Andreas Mikkelsen “έμεινε στον πάγκο” και δίπλα στον Thierry Neuville θα βρεθούν οι Sebastien Loeb και Dani Sordo. Ίσως, η κορυφαία τριάδα οδηγών για τον συγκεκριμένο αγώνα. Στη Hyundai έχουν πεισμώσει μετά το μέτριο αποτέλεσμα στο Μεξικό και θέλουν να επιστρέψουν στη μάχη της κορυφής. Γνωρίζουν ότι για να γίνει αυτό θα χρειαστεί εξέλιξη και δεν είναι μυστικό ότι στα μέσα του καλοκαιριού θα παρουσιαστεί μία σημαντική εξέλιξη του i20 WRC σε αρκετά σημεία. Μέχρι τότε, όμως, οι οδηγοί θα πρέπει να εκμεταλλευθούν τις δυνατότητες του αυτοκινήτου ως έχει. Μάλιστα, για να έχουν ό,τι καλύτερο στη διάθεση τους οι κ.κ. Neuville, Loeb και Sordo, όλοι τους θα οδηγήσουν ολοκαίνουργια i20 WRC, ενώ ο καθένας είχε τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει από μία μέρα δοκιμών πριν τον αγώνα στα βουνά της Γαλλίας.

Thierry Neuville

Μπορεί το αποτέλεσμα να μην ήταν ικανοποιητικό για τον Βέλγο στο Μεξικό, αλλά εν τέλει δεν αποδείχθηκε και καταστροφικό! Ο Neuville παραμένει σε απόσταση βολής από την κορυφή, όντας μόλις δέκα βαθμούς πίσω από τον Tanak, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχει περιθώρια να χάσει κι άλλο έδαφος. Αν ο Βέλγος θέλει να διεκδικήσει τίτλο πρέπει να κερδίζει αγώνες, κάτι που δεν έχει καταφέρει ακόμα. Και αν κρίνουμε από το γεγονός ότι παραδοσιακά οι αγώνες δεν του ταιριάζουν στο δεύτερο μισό της χρονιάς, αν θέλει να είναι στη μάχη μέχρι το τέλος πρέπει να ξεκινήσει την αντεπίθεση του. Και φυσικά, οι ασφάλτινες ειδικές της Κορσικής αποτελούν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για τον ίδιο, αφού είναι αποδεδειγμένα ανταγωνιστικός σε αυτές τις επιφάνειες, ενώ είχε κερδίσει τον αγώνα το 2017. Αν το i20 WRC έχει την επιθυμητή οδική συμπεριφορά, ο Βέλγος είναι δεδομένο ότι θα διεκδικήσει τη νίκη.

Είπε: «Η Κορσική είναι ένας αγώνας που έχω καλές αναμνήσεις, αφού έχω κερδίσει δύο φορές! Μία για το WRC, αλλά και μία σε επίπεδο IRC. Είναι μία πραγματική πρόκληση ο αγώνας. Οι αναγνωρίσεις έχουν μεγάλη διάρκεια και είναι κουραστικές, αλλά από τη στιγμή που ξεκινάει ο αγώνας, η αίσθηση που σου προσφέρει είναι μοναδική. Είναι ο πρώτος αγώνας της σεζόν σε ασφάλτινες επιφάνειες και μετά το μέτριο αποτέλεσμα στο Μεξικό, ελπίζω να επανέλθουμε εκεί που θέλουμε να είμαστε».

Sebastien Loeb

Μετά από διάλειμμα μεγαλύτερο του ενός μηνός, ο 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής επιστρέφει στην αγωνιστική δράση και στο εσωτερικό του i20 WRC. Αυτή τη φορά σε έναν αγώνα που γνωρίζει πολύ καλά και η παράδοση είναι με το μέρος του. Ο Γάλλος έκανε μία μέρα επιπλέον δοκιμών με το i20 WRC, με στόχο να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του αυτοκινήτου και σίγουρα αναμένεται σαφώς πιο ανταγωνιστικός σε σχέση με τη Σουηδία, αλλά και το Μόντε Κάρλο! Τι μπορεί να λειτουργήσει υπέρ του; Η εμπειρία στις αναγνωρίσεις. Αν μπορεί να διεκδικήσει τη νίκη; Από δύσκολο έως απίθανο. Ο Loeb δεν έχει την εμπλοκή για κάτι τέτοιο. Ένας ρεαλιστικός στόχος είναι κάποιος ή κάποιοι ταχύτεροι χρόνοι στις ειδικές διαδρομές, ενώ ο τερματισμός στο βάθρο θα ήταν επιτυχία. Βέβαια, τα ίδια λέγαμε πριν από τέσσερις μήνες στην Ισπανία και ο 9άκις φρόντισε να μας διαψεύσει όλους. Για αυτό καλύτερα, ας αποφύγουμε τις προβλέψεις για το Γάλλο.

Είπε: «Η Κορσική είναι ένα υπέροχο μέρος. Για μένα είναι ιδιαίτερο, αφού έχω αγωνιστεί ακόμα και όταν αποτελούσε μέρος του γαλλικού Πρωταθλήματος. Είναι εξαιρετικά τεχνικός αγώνας, έχει πολλές και διαφορετικές επιφάνειες, με γρήγορα ή κλειστά κομμάτια, αλλά και αρκετές ανωμαλίες στο οδόστρωμα. Η αλήθεια είναι πως κάθε χρόνο δείχνει και ταχύτερος! Είναι δύσκολο να βρεις το σωστό σε κάθε ειδική, αφού τα χαρακτηριστικά τους είναι διαφορετικά, ενώ ο καιρός είναι κάτι που μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα. Δεν είναι εύκολος, αλλά σίγουρα διασκεδαστικός»!

Dani Sordo

Δεύτερη συνεχόμενη εμφάνιση για τον Sordo στο μπάκετ του i20 WRC, και μάλιστα στην επιφάνεια που διακρίνεται για τις επιδόσεις του. Ο Ισπανός έχει πολύ καλή παράδοση στον συγκεκριμένο αγώνα, τον οποίο και κερδίσει στο παρελθόν όταν προσμετρούσε στο IRC, ενώ μόνο λίγες φορές δεν έχει ανέβει στο βάθρο. Και φέτος θα διεκδικήσει το κάτι παραπάνω και δεν αποτελέσει έκπληξη αν τερματίσει στο πόντιουμ. Η εμπειρία του και η αξιοπιστία που τον διακρίνει είναι τα στοιχεία που για ακόμα μία φορά θα λειτουργήσουν υπέρ του, όπως και το γεγονός ότι παραμένει ζεστός μετά τη συμμετοχή του στο Μεξικό, ενώ είναι δεδομένο ότι θα παραμείνει στη θέση του και στον επόμενο αγώνα στην Αργεντινή.

Είπε: «Το Ράλλυ Κορσικής είναι ένας αγώνας που αισθάνομαι άνετα και οι επιδόσεις μου είναι ανταγωνιστικές. Οι ειδικές είναι πολύ ωραίες, αλλά και απαιτητικές. Οι μεγάλες ειδικές, αλλά και οι αποστάσεις που τις χωρίζουν, κάνουν ιδιαίτερα δύσκολη την επιλογή και τη διαχείριση των ελαστικών. Ελπίζω η εμπειρία μου από τον αγώνα, αλλά και οι επιδόσεις του i20 WRC στην άσφαλτο, να μου επιτρέψουν να παλέψω για ένα καλό αποτέλεσμα φέτος».

CITROEN TOTAL WRT

Το κλίμα έχει αντιστραφεί πλήρως στο γαλλικό στρατόπεδο με τη Citroen να μετράει δύο νίκες σε τρεις αγώνες, αλλά και να παραμένει στο κυνήγι του τίτλου των Κατασκευαστών, παρά το γεγονός ότι συμμετέχει με δύο αυτοκίνητα. Φυσικά, ο λόγος εντοπίζεται στην παρουσία του Sebastien Ogier, και θα θέλαμε να ακούσουμε τώρα τον Yves Matton που είχε δηλώσει ότι δεν χρειάζεται να έχεις κορυφαίο οδηγό, αλλά αυτοκίνητο. Πίσω στο σήμερα, στη Citroen δουλεύουν πυρετωδώς και δεν επαναπαύονται στις δάφνες τους. Το τμήμα εξέλιξης ετοιμάζει νέα μηχανικά μέρη, αλλά και αεροδυναμικό πακέτο, το οποίο πιθανότατα θα εμφανιστεί στη Φινλανδία. Μέχρι τότε, τα C3 δεν θα έχουν αλλαγές, με τους κ.κ. Ogier και Lappi να οδηγούν τα αυτοκίνητα της Σουηδίας. Καθένας τους έκανε από μία μέρα δοκιμές, με τους δύο οδηγούς να είναι απολύτως ικανοποιημένοι από την αίσθηση που αποκόμισαν πίσω από το τιμόνι του.

Sebastien Ogier

Ονειρικά έχει ξεκινήσει η χρονιά για τον 6 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, στην επιστροφή του στις τάξεις της Citroen. Και αν στο Μοντε Κάρλο η επικράτηση του ήταν λίγο πολύ αναμενόμενη, η εμφατική του εμφάνιση στο Μεξικό θύμισε σε όλους ποιος είναι σήμερα το αφεντικό στο θεσμό. Στην Κορσική, η λογική λέει ότι δεν θα αλλάξει κάτι. Ο Γάλλος είναι αποδεδειγμένα “νικητής” στον συγκεκριμένο αγώνα, αλλά και φυσικά στην άσφαλτο, και είναι το πρώτο φαβορί για τη νίκη. Αυτός ο χαρακτηρισμός, ενισχύεται από την ταχύτητα του C3 στην άσφαλτο, αλλά και την εμπειρία του σε καινούργιους αγώνες, όπως και στην επιλογή των ελαστικών, ειδικά σε έναν αγώνα που οι συνθήκες είναι εξαιρετικά ευμετάβλητες.

Είπε: «Για ακόμα μία φορά η διαδρομή του αγώνα άλλαξε σημαντικά. Όμως, αυτό έχει ξανασυμβεί εδώ στο παρελθόν και όπως έχουμε δει ίσως αυτό να μου ταιριάζει. Σίγουρα προσθέτει περισσότερο άγχος στα πληρώματα, αλλά και μεγαλύτερες δόσεις αδρεναλίνης, ενώ πιθανότατα να δημιουργήσει και μεγαλύτερες διαφορές σε επίπεδο χρόνων στις ειδικές διαδρομές. Εκεί, φαίνεται και ποιοι κάνουν καλύτερη δουλειά στις ειδικές και τις αναγνωρίσεις. Επίσης, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι το C3 WRC είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικό στην άσφαλτο. Οι δοκιμές πριν τον αγώνα ήταν ιδιαίτερα παραγωγικές, ενώ είχαμε πολύ καλή αίσθηση με το αυτοκίνητο. Σίγουρα, στόχος μου είναι να συνεχίσω το σερί των καλών αποτελεσμάτων».

Esapekka Lappi

Δεν είναι μυστικό ότι ο Φινλανδός ακόμα ψάχνει να βρει το ρόλο και τα πατήματα του μέσα στην ομάδα. Ο Lappi δεν έχει “ξετρελάνει” με τις επιδόσεις του, αφού στο Μόντε απλά προσπαθούσε να αποφύγει τα λάθη, ενώ στο Μεξικό εν τέλει το έκανε και ήταν αρκετό για να καταστρέψει τον αγώνα του. Από την άλλη μεριά, όμως, η 2η θέση στη Σουηδία δεν διασκέδασε απλώς τις εντυπώσεις, αλλά αποτέλεσε και ένα μικρό δείγμα των δυνατοτήτων του. Στην Κορσική, ο Lappi θέλει να συνεχίσει σε αυτή τη βάση, με δεδομένο ότι δεν υστερεί στην άσφαλτο. Η εμπειρία του από το IRC και το ERC στο παρελθόν, τον έχει βοηθήσει τα μέγιστα και οι επιδόσεις του σε αυτές τις επιφάνειες είναι άκρως ανταγωνιστικές. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι πέρσι στην πρώτη του στον αγώνα με WRCar, είχε κερδίσει τρεις ειδικές και μάλιστα την Power Stage! Μην σας προκαλέσει έκπληξη, λοιπόν, αν τερματίσει στο βάθρο.

Είπε: «Δεν σας κρύβω ότι πάντα μου άρεσε αυτός ο αγώνας! Μου αρέσει η οδήγηση στην άσφαλτο όπως στην Κορσική, αλλά και την Καταλονία. Η πρόκληση είναι να έχουμε καλές σημειώσεις εξαρχής. Θεωρώ ότι είναι πιο σημαντικές από ότι στο χώμα, πόσω μάλλον από τη στιγμή που οι περισσότερες ε.δ. είναι διαφορετικές. Κανείς δεν θα έχει πλεονέκτημα και όλοι ξεκινάμε από κοινή αφετηρία. Εγώ αισθάνομαι πολύ καλά μετά τις δοκιμές με το C3 WRC και νιώθω αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του. Ελπίζω να είμαι το ίδιο ανταγωνιστικός με πέρσι.

M-SPORT FORD WRT

Μπορεί όλοι να θεωρούσαν την M-Sport “τελειωμένη” υπόθεση, αλλά η νεανική ομάδα του Malcolm Wilson δείχνει να μπορεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Οι τεχνικοί της ομάδας εξακολουθούν να προσφέρουν ό,τι καλύτερο στους οδηγούς, προσφέροντας τους εξελίξεις που επιτρέπουν στο Fiesta WRC να παραμένει άκρως ανταγωνιστικό. Και τα αποτελέσματα φάνηκαν τόσο στη Σουηδία, όσο και στο Μεξικό με τον Elfyn Evans να ανεβαίνει στο βάθρο. Στην Κορσική, για ακόμα έναν αγώνα θα δούμε δύο Fiesta. Ένα για τον Βρετανό, αλλά και ακόμα ένα για τον Sunninen. Καθένας από τους δύο οδηγούς έκανε μία μέρα δοκιμών με το Ford Fiesta στις γαλλικές Άλπεις, με τον Φινλανδό να έχει στη διάθεση του για την Κορσική το αυτοκίνητο της Σουηδίας. Αντίθετα, ο Evans θα οδηγήσει το Fiesta με το οποίο συμμετείχε στο Μεξικό. Μάλιστα, το γεγονός ότι το πλοίο που μετέφερε το αυτοκίνητο από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού στην Ευρώπη καθυστέρησε, το αυτοκίνητο προετοιμάστηκε ουσιαστικά την τελευταία στιγμή!

Teemu Suninen

Το Ράλλυ της Κορσικής είναι ο αγώνας με το λιγότερο άγχος για τον Φινλανδό! Με δεδομένο ότι θα είναι η πρώτη του συμμετοχή στον αγώνα με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC, ο ίδιος αλλά και η ομάδα του δεν έχουν μεγάλες προσδοκίες. Βέβαια, ο Sunninen πρέπει να αρχίσει να αποδίδει και να αφήνει πίσω του τον χαρακτηρισμό του ταλέντου. Τόσο στη Σουηδία, αλλά ακόμα περισσότερο στο Μεξικό, δικά του λάθη τον έφεραν εκτός δρόμου και στοίχισαν τόσο στον ίδιο, όσο και στην ομάδα του. Στην Κορσική δύσκολα θα διακριθεί, αλλά είναι δεδομένο ότι δεν πρέπει να κάνει λάθος. Στόχος του ξεκάθαρα είναι ο τερματισμός!

Είπε: «Ανυπομονώ για τον πρώτο ασφάλτινο αγώνα της χρονιάς, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ξεκίνησα από τους αγώνες καρτ και μου αρέσει αυτή η επιφάνεια. Βέβαια, είναι τελείως διαφορετικό να οδηγήσεις ένα WRCar. Στις δοκιμές, οδηγήσαμε το αυτοκίνητο και αισθάνομαι πολύ καλά πίσω από το τιμόνι του Fiesta. Πέρσι δεν είχα λάβει μέρος στον αγώνα, αλλά από ότι ξέρουμε οι ειδικές είναι κατά πολύ διαφορετικές. Από όσο μου έχουν πει είναι πιο γρήγορες σε σχέση με το παρελθόν και είναι πιο κοντά σε αυτές της Καταλονίας. Για μένα το πιο σημαντικό είναι να έχουμε έναν καθαρό αγώνα, να τερματίσουμε και να συνεχίσουμε για το υπόλοιπο της χρονιάς».

Elfyn Evans

Και ξαφνικά, ο Βρετανός είναι το πρώτο βιολί της M-Sport! Οι χρόνοι του στο Ράλλυ Σουηδίας, αλλά ακόμα περισσότερο η πειστική του εμφάνιση στο Μεξικό, γέμισαν με αυτοπεποίθηση τόσο τον ίδιο, όσο και την ομάδα του. Στην Κορσική, οι προσδοκίες είναι ακόμα μεγαλύτερες! Το Fiesta WRC είναι αποδεδειγμένα ανταγωνιστικό σε αυτές τις επιφάνειες, ενώ το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση του Eflyn Evans. Ο Βρετανός έχει σημειώσει πολύ καλές επιδόσεις στην άσφαλτο, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάνε ότι στο Ράλλυ Κορσικής του 2015 είχε ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Ο ίδιος στοχεύει φέτος να τερματίσει στο πόντιουμ, έχοντας μεγάλες προσδοκίες από τον εαυτό του. Κάτι όχι και τόσο εύκολο, αλλά εφικτό αν οι κορυφαίοι συνδυασμοί αντιμετωπίσουν προβλήματα.

Είπε: «Η πρώτη πραγματική ασφάλτινη συνάντηση της χρονιάς αναμένεται να είναι μεγάλη πρόκληση για όλους, αφού έχουν αλλάξει τα δύο τρία της διαδρομής με τελείως νέες ειδικές! Οι αναγνωρίσεις είναι πολύ σημαντικές και πρέπει να δουλέψουμε με μεγάλη προσοχή στις σημειώσεις μας. Είναι ένας απαιτητικός αγώνας, αλλά εξαιρετικά ευχάριστος στην οδήγηση. Το αποτέλεσμα και το βάθρο που σημειώσαμε στο Μεξικό μας έδωσε ώθηση σε κάθε επίπεδο και στόχος μας είναι να σταθεροποιηθούμε σε αυτό το επίπεδο. Το αυτοκίνητο είναι πολύ καλό και θεωρούμε ότι μπορούμε να έχουμε έναν πολύ καλό ρυθμό στον αγώνα. Στόχος μου δεν κρύβω ότι είναι ακόμα ένας τερματισμός στο βάθρο και θα κάνω ότι είναι δυνατόν για να το πετύχω αυτό».

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: RALLYPIXELS – ΝΙΚΟΣ ΚΑΤΙΚΗΣ