Ο μοναδικός αγώνας του WRC που διεξάγεται αποκλειστικά σε χιονισμένες επιφάνειες, θεωρείται ως ένας από τους πλέον θεαματικούς του θεσμού, ενώ φέτος με δεδομένο το υψηλό επίπεδο του συναγωνισμού, αναμένεται απρόβλεπτος και συναρπαστικός σε εξέλιξη!

Πριν ακόμα ανοίξει η αυλαία του WRC είχαμε αναφέρει ότι οι δύο πρώτοι αγώνες της χρονιάς δεν προσφέρονται για ασφαλή συμπεράσματα. Βλέπετε, μετά τον μικτό και ιδιαίτερο εναρκτήριο γύρο της χρονιάς στις γαλλικές Άλπεις, η συνέχεια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ θα βρει τους πρωταγωνιστές του θεσμού στις χιονισμένες ειδικές διαδρομές της Σουηδίας. Πρόκειται για τον μοναδικό χειμερινό αγώνα του WRC, ο οποίος χαρακτηρίζεται για τις πολύ γρήγορες ειδικές και την υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα. Το σημαντικότερο συστατικό για την επιτυχία του αγώνα είναι το... χιόνι! Αν υπάρχει σε αφθονία, τότε αποτελεί έναν εκ των αγαπημένων των οδηγών, οι οποίοι πραγματικά απολαμβάνουν την οδήγηση στις σουηδικές ε.δ. Αν όμως το χιόνι και ο πάγος δεν υφίστανται, τότε εύκολα μπορεί να μετατραπεί σε εφιάλτη. Στην περίπτωση αυτή, το χώμα βγαίνει στην επιφάνεια, τα καρφιά με τα οποία είναι εφοδιασμένα τα ελαστικά καταστρέφονται και ουσιαστικά τα αυτοκίνητα γίνονται εξαιρετικά δυσκολοδήγητα. Για αυτό και στις περισσότερες δηλώσεις τους πριν τον αγώνα, αυτό που ζητούν οι οδηγοί είναι χειμερινές συνθήκες...

Το συγκεκριμένο πρόβλημα είχε παρουσιαστεί αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια και για αυτόν ακριβώς το λόγο, η οργανωτική επιτροπή του Ράλλυ Σουηδίας μετέφερε το κέντρο του αγώνα αρκετά βορειότερα στην πόλη του Torsby. Βέβαια, η εκκίνηση παραδοσιακά πραγματοποιείται στο Karlstadt, και μάλιστα συνοδεύεται από την τέλεση μίας σούπερ ειδικής. Ενώ αξίζει να σημειώσετε πως αμέσως μετά την τέλεση της τα πληρώματα πραγματοποιούν 100 χιλιόμετρα για να επιστρέψουν στο Torsby, όπου και βρίσκεται το κεντρικό σέρβις παρκ. Σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ο αγώνας έχει ελάχιστες αλλαγές περιλαμβάνοντας 19 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους σχεδόν 320 χιλιομέτρων. Όπως είναι φυσικό, το άγχος των περισσοτέρων είναι σε τι κατάσταση θα βρίσκονται οι δρόμοι. Αυτή τη στιγμή, χιόνι υπάρχει στις ειδικές διαδρομές, αλλά όπως μαρτυρούν οι οδηγοί το στρώμα πάγου από κάτω είναι αρκετά λεπτό. Κάτι που σημαίνει ότι είναι πολύ εύκολο να σπάσει με τα περάσματα των αγωνιστικών, βγάζοντας αρκετό χώμα στην επιφάνεια. Το δελτίο καιρού κάνει λόγο για χαμηλές θερμοκρασίες, κάτι που θα μπορούσε να βοηθήσει στη διατήρηση του πάγου.

Ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα είναι η σειρά εκκίνησης. Όσοι εκκινούν μπροστά, έχουν σαφές μειονέκτημα “καθαρίζοντας” το δρόμο για αυτούς που ακολουθούν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο περσινός αγώνας, με τον Sebastien Ogier να βλέπει τις ελπίδες του για νίκη να εξατμίζονται από την πρώτη ημέρα. Τότε, μία έντονη χιονόπτωση το βράδυ πριν την έναρξη του αγώνα, είχε γεμίσει φρέσκο χιόνι τις ειδικές και ο Γάλλος αναγκάστηκε να... “παριστάνει” το εκχιονιστικό. Όλα αυτά, βέβαια, θα τα δούμε με σιγουριά τις επόμενες μέρες και ανάλογα με τα τερτίπια του καιρού θα γνωρίζουμε με περισσότερη σιγουριά τι θα δούμε στις ειδικές διαδρομές του 2ου γύρου του θεσμού. Σε κάθε περίπτωση, αν η σειρά εκκίνησης παίξει το ρόλο της, να είστε προετοιμασμένοι για εκπλήξεις, αφού αρκετοί οδηγοί είναι ικανοί για το καλύτερο σε αυτού του είδους τις επιφάνειες.

ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

- Είναι ο μοναδικός αγώνας του WRC που διεξάγεται σε χιονισμένες επιφάνειες.

- Οι συνθήκες του δρόμου παίζουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα. Οι οδηγοί επιθυμούν χαμηλές θερμοκρασίες και πολύ χιόνι.

- Στις πολύ γρήγορες ε.δ., χρησιμοποιούν τα τοιχία (snowbanks) από χιόνι στις άκρες του δρόμου για να στρίψουν.

- Τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ελαστικά με καρφιά, με τους οδηγούς να αναφέρουν ότι με αυτά τα λάστιχα η συμπεριφορά των αυτοκινήτων είναι αντίστοιχη με εκείνη στο χώμα.

- Το κάθε λάστιχο της Michelin έχει 384 καρφιά έκαστο, ενώ το μήκος καθενός έχει μήκος 20 χλστ. Βέβαια, μόλις τα 7 χλστ. είναι εκτός ελαστικού και ευδιάκριτα με το μάτι.

- Κάθε πλήρωμα έχει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου φτυάρια, έτσι ώστε να τα χρησιμοποιήσουν σε περίπτωση που χρειαστεί να ξεκολλήσουν από το χιόνι.

ME MIA MATIA

Ημερομηνία: 14 - 17 Φεβρουαρίου

Επιφάνεια: Χιόνι, πάγος

Συμμετοχές: 62

Αριθμός ε.δ.: 19

Χιλιόμετρα: 319.17 (1.466,63 ολικά)

Νίκες οδηγών: Blomqvist 5, Gronholm 5, Latvala 4, Eriksson 3, Makinen 3, Ogier 3

Νίκες Κατασκευαστών: Ford 7, Peugeot 6, Mitsubishi 5, Audi 4, Saab 4, VW 4

Μεγ. Μ.Ω.Τ.: 116,18 χλμ./ώρα (2003 / Gronholm-Rautiainen/Peugeot 206 WRC)

Επίσημο site: www.rallysweden.com

HYUNDAI SHELL MOBIS WRT

Με δεδομένο ότι η Hyundai δεν έχει καλή παράδοση στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, στην κορεάτικη ομάδα μόνο ευχαριστημένοι μπορούν να είναι από το αποτέλεσμα, αλλά και τη συγκομιδή τους, που τους φέρνει στην κορυφή της βαθμολογίας των Κατασκευαστών. Η Σουηδία, όμως, είναι μία τελείως διαφορετική ιστορία, αφού τα i20 αποδεδειγμένα είναι ανταγωνιστικά σε αυτού του είδους τις επιφάνειες. Κάτι που απέδειξε με τις επιδόσεις του το 2017, αλλά ακόμα περισσότερο τη νίκη του πέρσι, ο Thierry Neuville. Όπως στο Μονακό, έτσι και στη Σουηδία, δίπλα στον Βέλγο θα δούμε τους Andreas Mikkelsen και Sebastien Loeb, με τον Dani Sordo να αντικαθιστά τον 9 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή στο Ράλλυ του Μεξικό. Οι τρεις οδηγοί της ομάδας θα έχουν στη διάθεση τους τα ίδια αυτοκίνητα με αυτά που οδήγησαν στο Μόντε Κάρλο, φυσικά με τους αναβαθμισμένους κινητήρες του '19. Όλοι πραγματοποίησαν από μία μέρα δοκιμών, με τον Loeb να έχει μία έξοδο προκαλώντας σημαντική ζημιά στο i20. Μάλιστα, για να κάνει δοκιμές την επόμενη ημέρα ο Mikkelsen, χρειάστηκε να εργαστούν όλο το βράδυ οι μηχανικοί της Hyundai έτσι ώστε να ετοιμάσουν το αυτοκίνητο.

Thierry Neuville

Για ακόμα έναν αγώνα, ο Βέλγος θα αποτελέσει το πρώτο βιολί της Hyundai. Στο Μόντε Κάρλο έχασε στο νήμα τον αγώνα από τον Ogier και στη Σουηδία θέλει να επιστρέψει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Η παράδοση είναι με το μέρος του, αφού εκτός από την περσινή του νίκη, το 2017 θα μπορούσε να είχε σημειώσει ακόμα μία αν δεν είχε κάνει ένα ανόητο λάθος στην σούπερ ειδική. Σε κάθε περίπτωση έχει αποδείξει ότι μπορεί να κερδίσει σε αυτές τις επιφάνειες και δικαίως συγκαταλέγεται ανάμεσα στους διεκδικητές της νίκης.

Είπε: “Στο Μόντε Κάρλο δείξαμε ότι έχουμε πολύ καλές προοπτικές και ανυπομονώ να μπω πάλι στο αυτοκίνητο για το Ράλλυ Σουηδίας. Είναι ένας αγώνας που έχουμε καλή παράδοση, συμπεριλαμβανομένης και της νίκης που σημειώσαμε πέρσι. Το Ράλλυ Σουηδίας το απολαμβάνουμε σαν πλήρωμα. Το i20 έχει αποδειχθεί ανταγωνιστικό, επιτρέποντας μας να είμαστε πολύ γρήγοροι. Ξέρουμε ότι οι αντίπαλοι μας θα είναι ισχυροί, όπως και σε όλους τους αγώνες, αλλά εμείς πρέπει είμαστε συγκεντρωμένοι στη δική μας προσπάθεια και να κάνουμε το καλύτερο δυνατό.

Andreas Mikkelsen

Ο Mikkelsen ψάχνει εδώ και αρκετό καιρό ένα αποτέλεσμα που θα τον βοηθήσει να αποκτήσει και πάλι τη χαμένη του αυτοπεποίθηση. Στο Μόντε Κάρλο, εκμεταλλευόμενος τις συνθήκες, κατάφερε να κινηθεί γρήγορα, όντας 3ος μέχρι τη στιγμή που εγκατέλειψε μετά από δικό του λάθος. Μπορεί το αποτέλεσμα να μην ήταν το επιθυμητό, αλλά το γεγονός ότι ήταν ανταγωνιστικός βελτίωσε την ψυχολογία του. Στη Σουηδία, είναι η μεγάλη του ευκαιρία να αποδείξει ότι βρίσκεται στο σωστό δρόμο. Ως Σκανδιναβός έχει την απαραίτητη εμπειρία και εξοικείωση με το χιόνι, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το καλύτερο του αποτέλεσμα το 2018, το σημείωσε στον ίδιο αγώνα, ανεβαίνοντας στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Κάτι που αν καταφέρει και φέτος θα αποτελεί επιτυχία.

Είπε: “Το Ράλλυ Σουηδίας είναι για εμάς από τους πλέον σημαντικούς αγώνες της χρονιάς για εμάς. Δεν έχω κρύψει ότι μου αρέσει πολύ η οδήγηση στο χιόνι και είναι ο μοναδικός αγώνας κάτω από αυτές τις συνθήκες. Είμαι απογοητευμένος από τις επιδόσεις μου στο Μόντε Κάρλο, αλλά είχαμε καλό ρυθμό με το αυτοκίνητο και είμαι πεπεισμένος ότι μπορούμε να παλέψουμε για τις κορυφαίες θέσεις στους περισσότερους αγώνες.

Sebastien Loeb

Μετά το Μόντε, ο 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ετοιμάζεται για την 2η εμφάνιση του με το Hyundai i20 WRC. Όχι με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αφού η έξοδος που είχε στις δοκιμές ήταν σφοδρή, με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να πραγματοποιήσει τον αριθμό χιλιομέτρων που επιθυμούσε. Δεν είναι μυστικό, πως παρόλο που το 2004 ήταν ο πρώτος μη-Σκανδιναβός που κέρδισε τον σουηδικό αγώνα, δεν αποτελεί από τις αγαπημένες του επιφάνειες. Έχει καταφέρει να ανέβει πέντε φορές στο βάθρο, ενώ μετράει και μία νίκη στη Νορβηγία σε αντίστοιχες συνθήκες. Η τελευταία φορά που τον είδαμε στις σουηδικές ειδικές ήταν το 2013, όταν και είχε καταφέρει να τερματίσει στο 2ο σκαλί του βάθρου. Αναμφίβολα, το γεγονός ότι έχει παραπάνω από μία πενταετία να αγωνιστεί σε αυτού του είδους τις επιφάνειες κάνουν ακόμα πιο δύσκολο το έργο του, ενώ δεν είναι τυχαίο ότι ο ίδιος θα προτιμούσε να αγωνιστεί σε κάποιον άλλο αγώνα, παρά τον σουηδικό. Πάντως, μία καλή προπόνηση για τον Γάλλο ήταν η συμμετοχή του στο Trophee Andros το Σαββατοκύριακο που πέρασε, με τον Loeb να τερματίζει 2ος!

Είπε: “Με δεδομένο το γεγονός ότι δεν είχαμε σημαντική εμπειρία με το αυτοκίνητο, θεωρώ ότι κάναμε μία καλή εμφάνιση στο Μόντε Κάρλο. Ήμασταν στη μάχη για το βάθρο και από εκεί θέλουμε να ξεκινήσουμε να χτίζουμε στη συνέχεια. Το Ράλλυ Σουηδίας, όμως, θα είναι μία πολύ διαφορετική πρόκληση. Όμως, είναι πολύ σημαντικό να έχει καλές συνθήκες, δηλαδή χιόνι και κρύο, διαφορετικά αν έχει ήλιο και το χιόνι έχει λιώσει, θα είναι πολύ δύσκολα για όλους.

CITROEN TOTAL WRT

Ονειρική ήταν η πρώτη της Citroen για το 2019, με τον Sebastien Ogier να κερδίζει στο ντεμπούτο του με το C3 WRC, την ώρα που η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία πανηγύρισε την 100η της νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Ο 6 φορές Πρωταθλητής εκμεταλλεύθηκε την εμπειρία του, ενώ παράλληλα ήταν ταχύς σε όλη τη διάρκεια του αγώνα επικρατώντας δικαίως. Ο Esapekka Lappi μπορεί να στάθηκε άτυχος, αφού εγκατέλειψε από πρόβλημα στον κινητήρα (το οποίο και δεν εντόπισαν από που προήλθε οι Γάλλοι τεχνικοί), αλλά στις ε.δ. της Σουηδίας αναμένεται να είναι περισσότερο στο στοιχείο του. Το ερώτημα είναι κατά πόσο θα είναι ανταγωνιστικό το C3 στις χιονισμένες επιφάνειες, αν και η αλήθεια είναι ότι ο Craig Breen πέρσι είχε καταφέρει να τερματίσει 2ος με το Citroen στον ίδιο αγώνα. Αμφότεροι οι οδηγοί της ομάδας θα έχουν τελείως καινούργιο αυτοκίνητο στη διάθεση τους, ενώ καθένας τους είχε τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει δύο μέρες δοκιμών πριν τον αγώνα.

Sebastien Ogier

Για ακόμα έναν αγώνα ο Γάλλος ξεκινάει ανάμεσα στα φαβορί για τη νίκη. Ο Ogier, με τρεις νίκες στη Σουηδία στο ενεργητικό του, είναι αναμφίβολα ο κορυφαίος μη-Σκανδιναβός στις χιονισμένες επιφάνειες. Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής θα ξεκινήσει με στόχο το “δύο στα δύο”, αλλά πολλά θα εξαρτηθούν από τις καιρικές συνθήκες. Αν το καθάρισμα του δρόμου από το χιόνι είναι υπερβολικό (όπως πέρσι) μπορεί να χάσει κάθε ελπίδα για νίκη πολύ νωρίς. Από την άλλη, έχει αποδείξει στο παρελθόν ότι ακόμα και υπό δύσκολες συνθήκες έχει τον τρόπο και την ταχύτητα να καλύψει το χαμένο έδαφος. Ο ίδιος δήλωσε ότι είναι ικανοποιημένος από το αυτοκίνητο και την αίσθηση που έχει πίσω από το τιμόνι του, μη μπορώντας να κρύψει την διακριτική αισιοδοξία του.

Είπε: “Το Ράλλυ Σουηδίας είναι ένας αγώνας που πραγματικά απολαμβάνω κάθε φορά. Είναι πολύ ωραίο να οδηγείς αυτά τα αυτοκίνητα σε αυτές τις ειδικές, αρκεί οι συνθήκες να είναι καλές. Βέβαια, γνωρίζω ότι η σειρά μου εκκίνησης θα μπορέσει να αποτελέσει μειονέκτημα, λόγω του χιονιού που θα καλύπτει τον πάγο. Θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε πως θα είναι οι ε.δ. στο δεύτερο πέρασμα. Αν και δεν σας κρύβω, ότι με τον πάγο που υπάρχει αυτή τη στιγμή είναι πολύ πιθανό να βγει το χώμα στην επιφάνεια. Στις δοκιμές, η αίσθηση με το αυτοκίνητο ήταν καλύτερη μετά από κάθε πέρασμα, και όπως και στο Μόντε Κάρλο θα δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό.

Esapekka Lappi

Σίγουρα, ο πρώτος του αγώνας με το C3 δεν ήταν όπως τον φανταζόταν. Ένας “πληγωμένος” τροχός από δικό του λάθος, αλλά και ένα πρόβλημα στον κινητήρα τη 2η ημέρα, δεν του επέτρεψαν να κάνει τα επιθυμητά αγωνιστικά χιλιόμετρα. Ο ίδιος δεν απογοητεύεται και δουλεύει σκληρά με τους μηχανικούς της Citroen. Και αναμφίβολα ο αγώνας της Σουηδίας αποτελεί για τον ίδιο μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να διακριθεί. Έχει την ταχύτητα σε αυτού του είδους τις ειδικές και το είχαμε διαπιστώσει με τις επιδόσεις του πέρσι. Φέτος, και με τη σειρά εκκίνησης να δουλεύει προς όφελος του, ο νεαρός Φινλανδός είναι ένας από τους οδηγούς που θα στοιχηματίζαμε πως μπορεί να κάνει την έκπληξη!

Είπε: “Αν οι συνθήκες παραμείνουν ίδιες με αυτές που συναντήσαμε στις δοκιμές, τότε είναι πολύ πιθανό να έχουμε αρκετό χώμα στις ειδικές. Το οποίο και σημαίνει ότι θα πρέπει να διαχειριστούμε τον τρόπο που θα προστατέψουμε τα καρφιά μας στο δεύτερο πέρασμα. Όπως και να έχει, θα έχουμε καλή σειρά εκκίνησης. Οι ειδικές είναι γρήγορες και μου αρέσουν, ενώ αισθάνομαι ότι δουλέψαμε καλά στις δοκιμές. Απλά, θα ήθελα να έχουμε και την τύχη με το μέρος μας, έτσι ώστε να επιβραβευτούμε για τη σκληρή δουλειά που έχουμε κάνει.

ΤΟΥΟΤΑ GAZOO RACING WRT

Περισσότερα περίμεναν από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο στην Toyota, αλλά και πάλι δεν απογοητεύονται ο Tommi Makinen και οι οδηγοί του. Το Yaris WRC έδειξε μέρος της ταχύτητας του, ενώ στα χέρια του Ott Tanak κέρδισε τις περισσότερες ειδικές από κάθε άλλο συνδυασμό. Στις γρήγορες ειδικές της Σουηδίας είναι δεδομένο ότι το αυτοκίνητο θα είναι άκρως ανταγωνιστικό, αφού οι επιδόσεις του είναι κορυφαίες σε αυτού του είδους τους δρόμους. Μη ξεχνάμε, πως το Yaris σημείωσε την παρθενική του νίκη στο WRC στον συγκεκριμένο αγώνα to 2017. Εκμεταλλευόμενη την έδρα της ομάδας στη Φιλανδία, η ομάδα αναλώθηκε σε αρκετές μέρες δοκιμών γύρω από το αρχηγείο της σε χιονισμένες επιφάνειες. Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο Kris Meeke οδήγησε για 3 μέρες το Yaris WRC! Σημειώστε, ότι στη διάθεση τους θα έχουν τα αυτοκίνητα που οδήγησαν στο Μόντε Κάρλο. Η ευχάριστη έκπληξη, όμως, είναι η παρουσία και ενός 4ου αυτοκινήτου, για λογαριασμό του Marcus Gronholm! Ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής του WRC, θα επιστρέψει για μία και μοναδική εμφάνιση οδηγώντας ένα Yaris WRC. Ο “Σανίδας” έχει ήδη δοκιμάσει δύο φορές το αυτοκίνητο, μία πριν το Ράλλυ Μόντε Κάρλο και ακόμα την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ στο δεξί του μπάκετ φυσικά θα έχει τον Timo Rautiainen. Ο ίδιος δεν τρέφει αυταπάτες για το τι μπορεί να καταφέρει, με την τελευταία του συμμετοχή στο θεσμό να χρονολογείται μία 8ετία πίσω, αν και ο Jari Matti Latvala που παρακολούθησε τις δοκιμές του σπουδαίου Φινλανδού, δήλωσε ότι όποιος δεν τον υπολογίσει θα κάνει μεγάλο λάθος!

Ott Tanak

Όπως το 2018, έτσι και φέτος, ο συνδυασμός Tanak-Yaris WRC δείχνουν να είναι ο ταχύτερος του θεσμού. Ο Εσθονός ανέβηκε στο 3ο σκαλί του βάθρου στο Μόντε Κάρλο, αλλά αν δεν είχε το κλατάρισμα θα μπορούσε να είχε κατακτήσει τη νίκη. Κέρδισε τις περισσότερες ειδικές από κάθε άλλον αποδεικνύοντας ότι αν συνεχίσει με αυτό τον ρυθμό θα είναι ο βασικός διεκδικητής του τίτλου. Στη Σουηδία, μπορεί να μην έχει κερδίσει στο παρελθόν, αλλά παραδοσιακά σημειώνει καλές επιδόσεις. Οι γρήγορες ειδικές ταιριάζουν στο οδηγικό του στυλ, όπως και στο Yaris, και αν δεν έχει τεράστιο μειονέκτημα από τη σειρά εκκίνησης, είναι δεδομένο ότι θα διεκδικήσει τη νίκη. Κάτι που θεωρούμε ότι ο Εσθονός έχει ότι είναι απαραίτητο για να το κάνει σε κάθε αγώνα του θεσμού.

Είπε: “Αισθάνομαι ότι είμαστε πολύ καλά προετοιμασμένοι για το σουηδικό Ράλλυ. Όμως, πρέπει να περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει με τις καιρικές συνθήκες. Πέρσι είχε πολύ χιόνι στις ειδικές και ο αγώνας θύμισε τυπικό χειμερινό Ράλλυ. Ήταν δύσκολο να σημειώσουμε κορυφαίους χρόνους λόγω της σειράς εκκίνησης, αφού αντιμετωπίσαμε προβλήματα πρόσφυσης λόγω του φρέσκου χιονιού. Ελπίζω να έχουμε καλύτερες πιθανότητες φέτος. Από την πλευρά μας, γνωρίζουμε ότι το αυτοκίνητο είναι πολύ ανταγωνιστικό στις γρήγορες ειδικές και αν οι συνθήκες το επιτρέψουν θα διεκδικήσουμε τη νίκη.

Jari Matti Latvala

Ο Latvala θα σημειώσει στη Σουηδία ένα σπουδαίο ρεκόρ. Ο Φινλανδός θα προσπεράσει τον Carlos Sainz αναφορικά με τις περισσότερες συμμετοχές στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και θα γίνει ο πλέον έμπειρος με 197! Την ίδια ώρα, δεν είναι μυστικό ότι ο συγκεκριμένος αγώνας είναι από τους αγαπημένους του Latvala. Μετράει ήδη τέσσερις, και δικαίως θεωρείται ως ένας από τους μετρ του είδους. Μάλιστα, αν καταφέρει να κερδίσει φέτος θα πιάσει στην πρώτη θέση της σχετικής λίστας τους Stig Blomqvist και Marcus Gronholm. Σίγουρα, έχει ότι είναι απαραίτητο για να τα καταφέρει. Ο ίδιος την εμπειρία, την ταχύτητα και τη γνώση του δρόμου, ενώ το Yaris είναι το κατάλληλο “εργαλείο”. Σε κάθε περίπτωση, όμως, το σουηδικό Ράλλυ είναι σημαντικό για την ψυχολογία του Φινλανδού, αφού ένα κακό αποτέλεσμα μπορεί να έχει αλυσιδωτές αντιδράσεις για τις επιδόσεις του στη συνέχεια. Ενώ ένα θετικό αποτέλεσμα, θα μπορούσε να λειτουργήσει ευεργετικά στο άμεσο μέλλον.

Είπε: “Το φετινό Ράλλυ Σουηδίας θα είναι ένας πολύ ιδιαίτερος αγώνας για μένα. Εδώ έγινε πριν από έντεκα χρόνια ο νεότερος νικητής σε αγώνα του WRC, ενώ φέτος θα γίνω ο πιο έμπειρος με τις περισσότερες συμμετοχές. Αυτή τη στιγμή έχουμε αρκετό χιόνι στη Φινλανδία και πιστεύω ότι θα είναι αντίστοιχες και οι συνθήκες στη Σουηδία. Ελπίζω να μπορέσουμε ένα αντίστοιχα κορυφαίο αποτέλεσμα με τον αγώνα του 2017, όταν και είχαμε σημειώσει την πρώτη νίκη του Yaris WRC. Απλά, αυτό που θέλω είναι να έχω καλή αίσθηση στο τιμόνι του αυτοκινήτου, κάτι που δεν είχα στο Μόντε Κάρλο.

Kris Meeke

Το χαμόγελο του μοιάζει να έχει ξαναβρεί ο Kris Meeke στο στρατόπεδο της Toyota. Ο Βρετανός, άφησε υποσχέσεις στην πρώτη του εμφάνιση με την ιαπωνική ομάδα στο Μόντε Κάρλο, και αναμφίβολα θέλει να χτίσει επάνω στις επιδόσεις που σημείωσε στην αυλαία της χρονιάς. Ο Meeke μπορεί να μην έφερε το αποτέλεσμα που ήθελε (δύο κλαταρισμένα ελαστικά ήταν αυτά), αλλά σημείωσε καλούς χρόνους με αποκορύφωμα τη νίκη στην Power Stage του αγώνα. Όμως, η Σουηδία είναι μία τελείως διαφορετική ιστορία για τον Βρετανό. Ο Meeke δεν έχει καλή παράδοση στις συγκεκριμένες ειδικές και δεν είναι τυχαίο ότι το καλύτερο αποτέλεσμα που έχει σημειώσει είναι μία 7η θέση το 2015. Στις περισσότερες εμφανίσεις του στο σουηδικό αγώνα δεν έχει αποφύγει το λάθος και απομένει να δούμε αν θα το καταφέρει φέτος. Σίγουρα, στόχος του θα είναι να μείνει στο δρόμο και να κάνει όσο το δυνατόν περισσότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα μπορεί, έτσι ώστε να “χτυπήσει” στο Μεξικό. Αγώνα που γνωρίζει ότι μπορεί να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω.

Είπε: “Στο Μόντε Κάρλο κάναμε μία πολύ θετική εμφάνιση, αλλά αυτό δεν αλλάζει τη φιλοσοφία μου για τη συνέχεια. Δηλαδή, να μάθω το αυτοκίνητο και να απολαύσω την οδήγηση στους πρώτους αγώνες της χρονιάς. Κάναμε δοκιμές με το Yaris στη Φινλανδία πριν τον αγώνα και μου άρεσε πολύ το αυτοκίνητο με το set up για χιόνι. Αμέσως είχα καλή αίσθηση πίσω από το τιμόνι του, αλλά περιμένω να δω πως θα είναι οι συνθήκες. Ελπίζω να είναι καλές και να απολαύσουμε όλοι τον αγώνα.

M-SPORT FORD WRT

Με χαμηλούς τόνους, αλλά υψηλές προσδοκίες ταξίδεψαν η M-Sport και οι οδηγοί της στη Σουηδία. Ο καθένας από τους τρεις οδηγούς της ομάδας έχει κρυφές ελπίδες για κάτι καλό και απομένει να δούμε αν θα το καταφέρουν. Σίγουρα, στην περίπτωση των Sunninen και Tidemand οι συνθήκες είναι πιο ευνοϊκές σε σχέση με το Μόντε, όπου και υπολείπονταν σε εμπειρία. Η βρετανική ομάδα, ταξίδεψε μέχρι τη Βόρεια Φινλανδία, όπου καθένας από τους τρεις οδηγούς της M-Sport οδήγησε το αυτοκίνητο από μία ημέρα. Οι Sunninen και Tidemand θα οδηγήσουν τα ίδια Fiesta με τα οποία συμμετείχαν στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, σε αντίθεση με τον Evans που θα οδηγήσει το αυτοκίνητο με το οποίο συμμετείχε πέρσι στο Ράλλυ Μ. Βρετανίας ο Sebastien Ogier. Το συγκεκριμένο Fiesta, εκτός από το βρετανικό αγώνα, έχει αγωνιστεί και στο Ράλλυ Τουρκίας. Παράλληλα, ο Malcolm Wilson επιστρέφοντας στις παλιότερες και φυσικά κερδοφόρες πρακτικές, θα διαθέσει δύο ακόμα Fiesta WRC νεότερης γενιάς, στους Lorenzo Bertelli και Janne Tuohino!

Teemu Suninen

Με ένα χρόνο πλήρους εμπλοκής στο θεσμό, ο Φινλανδός πρέπει να αρχίσει να δικαιολογεί το θόρυβο που γίνεται γύρω από το όνομα του, αλλά και να δικαιολογήσει την εμπιστοσύνη του Malcolm Wilson στο πρόσωπο του. Ο Sunninen στη Σουηδία θα προσπαθήσει να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω και δεν το έκρυβε από το Μόντε Κάρλο. Μπορεί να μετράει μόλις 3 συμμετοχές στο παρελθόν στον συγκεκριμένο αγώνα, αλλά δεν είναι μυστικό ότι γνωρίζει το μυστικό της οδήγησης στο χιόνι. Η σειρά εκκίνησης θα είναι υπέρ του και απομένει να δείξει στην πράξη ότι είναι ικανός να πρωταγωνιστήσει. Θεωρούμε ότι είναι ένας από τους οδηγούς που μπορούν να μας εκπλήξουν ευχάριστα στο σουηδικό αγώνα.

Είπε: “Την προηγούμενη εβδομάδα κάναμε δοκιμές στη Φινλανδία για περισσότερα από 200 χιλιόμετρα. Κάναμε πολλές αλλαγές σε ανάρτηση και διαφορικά, και αισθάνομαι ότι κάναμε ένα σημαντικό βήμα βελτίωσης. Φυσικά, πολλά θα εξαρτηθούν από τις καιρικές συνθήκες. Όταν σου καθαρίζουν το δρόμο, σίγουρα έχεις ένα πλεονέκτημα. Το κλειδί είναι να μείνεις στην καθαρή γραμμή όσο το δυνατόν περισσότερο. Περιμένω ότι ο συναγωνισμός θα είναι αντίστοιχα έντονος με αυτόν που είδαμε στο Μόντε Κάρλο. Όλοι θέλουν να τερματίσουν στις πρώτες θέσεις και θα πρέπει να δουλέψουμε σκληρά για να βρεθούμε σε αυτές.

Elfyn Evans

Ανάμεσα στους Suninen και Tidemand, o Elfyn Evans γνωρίζει ότι είναι αυτός με τη μεγαλύτερη εμπειρία και ουσιαστικά πρέπει να οδηγήσει την ομάδα του. Στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο έκανε ένα λάθος το οποίο του στοίχισε και σίγουρα αυτό θα επηρεάσει την προσέγγιση του στο σουηδικό Ράλλυ. Αναμφίβολα θα είναι πιο επιφυλακτικός, αν και η σειρά εκκίνησης που θα έχει μπορεί να λειτουργήσει υπέρ του. Μετρώντας πέντε παρουσίες στον αγώνα στο παρελθόν έχει σημαντική εμπειρία, και θα προσπαθήσει να μην περάσει απαρατήρητος. Αν και μοιάζει δεδομένο ότι η προσοχή του θα επικεντρωθεί στην αποφυγή λαθών και στο να τερματίσει.

Είπε: “Το Ράλλυ της Σουηδίας είναι ιδιαίτερο. Κάναμε καλές δοκιμές και αισθάνομαι καλά με το αυτοκίνητο. Σίγουρα, ελπίζουμε οι συνθήκες να λειτουργήσουν προς όφελος μας και θα είναι σημαντικό να το εκμεταλλευθούμε όσο το δυνατόν περισσότερο. Θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε τις ειδικές, αλλά ελπίζω να έχουν πολύ χιόνι! Το Ράλλυ του Μόντε Κάρλο δεν τελείωσε όπως θα θέλαμε και πρέπει να εμφανιστούμε συγκεντρωμένοι στη Σουηδία. Ξέρουμε ότι έχουμε ότι χρειάζεται για να πετύχουμε ένα καλό αποτέλεσμα και πιστεύω ότι αν μας βοηθήσει η σειρά εκκίνησης μπορούμε να το διεκδικήσουμε.

Pontus Tidemand

Τώρα ή ποτέ”! Αυτή είναι η ευκαιρία που αναζητούσε ο Pontus Tidemand εδώ και μία διετία. Η συμμετοχή του στον αγώνα της πατρίδας του με ένα εργοστασιακό αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC. Ο Σουηδός μπορεί να “αγόρασε” τη θέση του στην M-Sport, αλλά ευελπιστεί να του προσφερθεί στο άμεσο μέλλον. Και για να συμβεί αυτό πρέπει να αρχίσει να σημειώνει κορυφαίες επιδόσεις. Και το Ράλλυ της πατρίδας του είναι η μεγάλη ευκαιρία του. Δεν είναι τυχαίο, ότι σε σχέση με τους Suninen και Evans θεωρείται ο πιο έμπειρος, αφού μετράει 7 συμμετοχές στο παρελθόν! Αλλά αυτή θα είναι μόλις η 3η το με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC, έχοντας δείξει εξαιρετικά στοιχεία στις δύο προηγούμενες, όντας και αρκετά νεότερος σε ηλικία. Ο Pontus είναι ακόμα ένας από τους οδηγούς που θα έχουμε στραμμένο το βλέμμα μας επάνω του.

Είπε: “Το Ράλλυ Σουηδίας είναι ο αγώνας της χρονιάς για μένα. Αυτός που ανυπομονώ να λάβω μέρος. Και νιώθω 100% έτοιμος να αντεπεξέλθω στη συγκεκριμένη πρόκληση. Και αυτό που το κάνει ακόμα καλύτερο είναι ότι βρίσκομαι πίσω από το τιμόνι ενός απίστευτου αυτοκινήτου. Του καλύτερου που έχω οδηγήσει. Έχω αρχίσει και νιώθω άνετα στο αυτοκίνητο, όπως και στην M-Sport. Όταν πήγαμε στο Μόντε Κάρλο την προηγούμενη εβδομάδα, όλα ήταν καινούργια για μένα και αυτό που ήθελα ήταν να αποκτήσω εμπειρίες. Στον αγώνα της Σουηδίας θέλω να είμαι ανταγωνιστικός και να σημειώσω κορυφαίες επιδόσεις. Για αυτό θα πρέπει να βρούμε γρήγορα ρυθμό και να τον διατηρήσουμε σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου.