Από τις ασφάλτινες ειδικές της Γερμανίας, ο θίασος του WRC μεταφέρεται στη γειτονική Τουρκία στο πλαίσιο του 11ου και αναμφίβολα πιο σκληρού γύρου της χρονιάς.

Πλέον οδεύουμε προς το grand finale της χρονιάς στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Τέσσερις στροφές απομένουν για την ολοκλήρωση του θεσμού με το ενδιαφέρον να διατηρείται σε υψηλό επίπεδο. Τα Ράλλυ Φινλανδίας και Γερμανίας είχαν πανομοιότυπη εξέλιξη σε σχέση με πέρσι. O Ott Tanak επικράτησε το 2018 και στους δύο αγώνες, και το ίδιο επανέλαβε και φέτος. Η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με την περσινή χρονιά, είναι ότι φέτος δεν κυνηγάει τους αντιπάλους του, αλλά οδηγεί την κούρσα του Πρωταθλήματος Οδηγών. Ο Εσθονός απολαμβάνει μία σημαντική διαφορά, της τάξεως των 33 βαθμών από τον Thierry Neuville και 40 από τον Sebastien Ogier και ουσιαστικά κρατάει την τύχη στα χέρια του. Οι αντίπαλοι του γνωρίζουν ότι πλέον δεν εξαρτώνται όλα από τις δικές τους επιδόσεις, αφού αναζητούν και ατυχίες ή λάθη από την πλευρά του οδηγού της Toyota. Όμως, με όσα έχουμε δει μέχρι σήμερα ο Tanak έχει πλέον τον πρώτο λόγο για την κατάκτηση του τίτλου.

wrc turkey

Παράλληλα, οι δύο συνεχόμενες νίκες του, σε συνδυασμό με την κατάληψη των Yaris WRC στο βάθρο του Ράλλυ Γερμανίας, έφεραν την Toyota σε απόσταση βολής από την Hyundai. Η μεταξύ τους διαφορά αγγίζει μόλις τους οκτώ βαθμούς και όλα ουσιαστικά θα κριθούν στους τέσσερις εναπομείναντες αγώνες. Ο πρώτος από τους τέσσερις... “τελικούς” θα διεξαχθεί στην Τουρκία. Η γειτονική χώρα θα φιλοξενήσει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά αγώνα του WRC, με επίκεντρο ξανά την πόλη της Μαρμαρίδας. Η περσινή εμπειρία των οδηγών του θεσμού από τις ειδικές διαδρομές του τουρκικού αγώνα, τους είχε οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για τον πιο σκληρό του Πρωταθλήματος. Και μάλιστα με μεγάλη ευκολία. Φυσικά, δεν είχαν άδικο, αφού περισσότερο θυμίζει το Ράλλυ Κύπρου και σαφώς λιγότερο το δικό μας Ακρόπολις. Στενές διαδρομές, με πολύ χαμηλή μέση ωριαία ταχύτητα που πέρσι άγγιξε τα 78 χλμ./ώρα για τον νικητή Tanak και σκληρό χώμα με μεγάλες φυτευτές πέτρες. Δεν είναι τυχαίο ότι το 2018 η πρώτη θέση άλλαξε επτά φορές χέρια, λόγω προβλημάτων και κλαταρισμάτων πριν καταλήξει στα χέρια του Tanak.

wrc turkey

Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι η φετινή εκδοχή του Ράλλυ Τουρκίας θα είναι διαφορετική. Οι εργοστασιακές ομάδες περιμένουν ότι θα είναι το ίδιο σκληρός, ενώ αναμένουν και εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες για την εποχή. Για αυτό έχουν προετοιμαστεί ξεχωριστά εν όψει του συγκεκριμένου αγώνα, με κάποιες ομάδες να διαθέτουν για την περίσταση αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης. Σχεδιαστικά, ο αγώνας δεν έχει σημαντικές αλλαγές, με μοναδική προσθήκη την ε.δ. Kizlan των 17 χλμ. το Σάββατο. Αρκετά διαφορετική, όμως, είναι η κατανομή των αγωνιστικών χιλιομέτρων, αφού η Παρασκευή αναμένεται να είναι και η σημαντικότερη του αγώνα. Βλέπετε, τα πληρώματα θα αγωνιστούν για 161 αγωνιστικά χιλιόμετρα, την ώρα που το Σάββατο θα περιοριστούν σε 110 και την Κυριακή μόλις 38 χλμ. Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, η πρώτη ημέρα του αγώνα αναμένεται να είναι η πλέον ενδιαφέρουσα και σε συνδυασμό με το στοιχείο της σειράς εκκίνησης ίσως να προκαλέσει εκπλήξεις σε επίπεδο γενικής και να φέρει σε δύσκολη θέση τους συνήθεις ύποπτους. Βλέπετε, αν οι προπορευόμενοι χάσουν σημαντικό έδαφος την Παρασκευή “καθαρίζοντας” το δρόμο, θα έχουν περιορισμένο αριθμό αγωνιστικών χιλιομέτρων για να καλύψουν το χαμένο έδαφος... Ας δούμε, όμως, πως προετοιμάστηκαν οι ομάδες για τον 11ο γύρο του θεσμού και τι μπορούμε να περιμένουμε για κάθε μία από αυτές._Π.Τ.

ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

- Χωμάτινες σκληρές επιφάνειες, με πολλές πέτρες και μεγάλα λούκια στο δρόμο μετά το πρώτο πέρασμα των αγωνιστικών.

- Η επιλογή των ομάδων είναι χωμάτινο set up, αλλά με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, ενώ διαφορές έχει και το σύστημα ψύξης.

- Οι οδηγοί έχουν τη μαλακή και τη σκληρή γόμα στη διάθεση τους, αλλά η πλέον ενδεδειγμένη για τον τουρκικό αγώνα θεωρείται η σκληρή.

- Η Παρασκευή, πρώτη ημέρα του αγώνα, αναμένεται να κρίνει και μεγάλος μέρος της εξέλιξης του, αφού περιλαμβάνει 161 αγωνιστικά χιλιόμετρα! Περισσότερα από τα μισά του αγώνα!

- Οι υψηλές θερμοκρασίες εντός και εκτός αυτοκινήτου αποτελούν δοκιμασία για ανθρώπους και μηχανές.

ME MIA MATIA

Ημερομηνία: 12 – 15 Σεπτεμβρίου

Επιφάνεια: Χώμα

Συμμετοχές: 29

Αριθμός ε.δ.: 17

Χιλιόμετρα: 309.86

Νίκες οδηγών: Loeb 3, Gronholm 1, Hirvonen 1, Sainz 1, Tanak 1

Νίκες κατασκευαστών: Citroen 4, Ford 2, Toyota 1

Επίσημο site: www.rallyturkey.com

HYUNDAI SHELL MOBIS WRT

wrc turkey

Μετά τη Γερμανία μπορεί η Hyundai να διατηρήθηκε στην κορυφή της βαθμολογίας των Κατασκευαστών, αλλά είδε τη διαφορά της από την Toyota να ψαλιδίζεται στους 8 βαθμούς. Σε Φινλανδία και Γερμανία τα i20 μπορεί να υστερούσαν έναντι των Toyota, αλλά είναι γνωστό ότι σε σκληρά χώματα όπως της Τουρκίας, συνδυάζουν ιδανικά την ταχύτητα με την αξιοπιστία. Με δεδομένο ότι πλησιάζουμε στο τέλος, οι Κορεάτες κάνουν ότι είναι δυνατόν για να προετοιμαστούν καλύτερα και να φέρουν το Πρωτάθλημα στο Alzenau. Ο Craig Breen επιστρατεύτηκε για την Μ. Βρετανία, την ώρα που οι Thierry Neuville και Sebastien Loeb θα λάβουν μέρος σε ακόμα έναν αγώνα έκαστος, Ράλλυ Legend και Ράλλυ σε Κανάρια Νησιά αντίστοιχα, για να προετοιμαστούν ιδανικά εν όψει Ισπανίας. Μέχρι τότε, όμως, προηγείται το Ράλλυ Τουρκίας, όπου η Hyundai πρέπει να απαντήσει στην επίθεση της Toyota, αφού το σημείο είναι κομβικό. Οι Neuville και Mikkelsen θα οδηγήσουν το i20 WRC που είχαν στη διάθεση τους στο Ράλλυ Φινλανδίας, ενώ ο Dani Sordo θα είναι στο εσωτερικό του i20 με το οποίο συμμετείχε στον ίδιο αγώνα ο Craig Breen.

Thierry Neuville

wrc turkey

Τα ψέμματα τελείωσαν για τον Βέλγο. Μετά τη Γερμανία ο Ott Tanak έχει ξεφύγει 33 βαθμούς στη βαθμολογία των Οδηγών και ο Neuville ξέρει ότι αν θέλει να έχει ελπίδες για τίτλο μέχρι το τέλος θα πρέπει να κάνει δύο βασικά πράγματα. Να κερδίζει και να μην κάνει λάθη. Κάτι που δεν έχει δείξει ότι μπορεί να καταφέρει τα τελευταία δύο χρόνια. Όπως το 2017 και το 2018, ο Βέλγος δεν κάνει καλό δεύτερο μισό. Αν μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες είναι κάτι που θα δούμε από την Τουρκία. Μία ενδεχόμενη ενδεχόμενη επικράτηση είναι πιθανό να αλλάξει το κλίμα, ειδικά από τη στιγμή που αγνοεί τη νίκη από το Ράλλυ Κορσικής και έπειτα. Πέρσι, ήταν επικεφαλής στον τουρκικό αγώνα, τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που έσπασε η ανάρτηση του i20. Σίγουρα, ο παράγοντας τύχη του έχει λείψει.

Είπε: «Το Ράλλυ Τουρκίας είναι ένας πολύ σκληρός αγώνας. Πέρσι είδαμε πολλά αυτοκίνητα να εγκαταλείπουν, συμπεριλαμβανομένων και εμάς ενώ ήμασταν επικεφαλής. Όμως έχουμε στόχο να ολοκληρώσουμε φέτος αυτό που δεν καταφέραμε πέρσι. Το i20 είναι πολύ αξιόπιστο και ταχύ σε αυτές τις επιφάνειες, με αποτέλεσμα να ανυπομονούμε για τον αγώνα. Ξέρουμε ότι πρέπει να πιέσουμε και να έχουμε καλό ρυθμό από την αρχή. Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα διεκδικήσουμε τη νίκη».

Dani Sordo

wrc turkey

Ο Ισπανός παραμένει για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα στο μπάκετ του i20 WRC, έχοντας υψηλές βλέψεις από τον συγκεκριμένο αγώνα. Βλέπετε, ο Sordo είχε επικρατήσει πριν από μερικούς μήνες στο Ράλλυ Σαρδηνίας, γεγονός που του έχει ανοίξει την όρεξη για την Τουρκία. Η σειρά εκκίνησης θα είναι “άσσος στο μανίκι του”, αλλά απομένει να δούμε αν θα επιδείξει αντίστοιχη ταχύτητα με τον ιταλικό αγώνα. Σε κάθε περίπτωση, o Sordo ήταν ταχύς και στη Γερμανία και θα μπορούσε να διεκδικήσει το βάθρο αν δεν είχε προδοθεί από το κιβώτιο του. Μειονέκτημα για τον Ισπανό αποτελεί το γεγονός ότι πέρσι δεν έλαβε μέρος στον αγώνα, αν και έχει πραγματοποιήσει τις αναγνωρίσεις. Γεγονός που κάνει πιο εύκολο το έργο του στην προετοιμασία του.

Είπε: «Αυτός είναι ένας καινούργιος αγώνας και παρόλο που δεν λάβαμε μέρος πέρσι είχαμε κάνει τις αναγνωρίσεις, με αποτέλεσμα να έχουμε γνώση του δρόμου. Αν σκεφτούμε ότι το ίδιο είχε συμβεί με το Ράλλυ Σαρδηνία, στο οποίο δεν λάβαμε μέρος πέρσι αλλά κερδίσαμε φέτος, θα περιμένω να δω τι θα συμβεί στην Τουρκία! Το αυτοκίνητο είναι πολύ καλό στις σκληρές συνθήκες. Ελπίζω το ίδιο να συμβεί και στην Τουρκία. Προσωπικά θα έχω ένα πλεονέκτημα με τη σειρά εκκίνησης, ενώ έχω μεγάλη αυτοπεποίθηση με το i20 στο χώμα».

Andreas Mikkelsen

wrc turkey

Από τα ψηλά στα χαμηλά και πάλι πίσω. Ο Νορβηγός οδηγός διακρίνεται για την αστάθεια του φέτος, αφού η πολύ καλή εμφάνιση του στη Φινλανδία συνοδεύτηκε από τις μέτριες επιδόσεις του στο γερμανικό Ράλλυ. Τώρα απομένει αν μπορεί και πάλι να ανατρέψει το εις βάρος του κλίμα. Ήδη είναι επίσημο ότι έχασε τη θέση του για το Ράλλυ Ισπανίας, παρά τις δηλώσεις του Andrea Adamo μετά τη Φινλανδία ότι ο Mikkelsen θα λάβει μέρος σε όλους τους εναπομείναντες αγώνες του θεσμού. Όσο ο Νορβηγός δεν αποδίδει, τόσο λιγότερες ευκαιρίες θα έχει. Στην Τουρκία, πέρσι είχε καταφέρει να διεκδικήσει τη νίκη, σημειώνοντας εξαιρετικές επιδόσεις. Το ίδιο θα προσπαθήσει να κάνει και φέτος, έχοντας υπέρ του τόσο τη σειρά εκκίνησης, όσο και τη δυναμική του i20 WRC σε αυτές τις επιφάνειες. Και με δεδομένη την πίεση της ομάδας για κατάκτηση του τίτλου Κατασκευαστών, ο Νορβηγός πρέπει να αρχίσει να φέρνει αποτελέσματα το συντομότερο!

Είπε: «Η Τουρκία είναι ένας από τους αγώνες που πρέπει να βρεις την ισορροπία ανάμεσα στην αξιοπιστία και την ταχύτητα, χωρίς να χτυπήσεις το αυτοκίνητο. Είναι ένας πολύ σκληρός αγώνα και ιδιαίτερα το δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές. Είναι εύκολο να πιέσεις λίγο παραπάνω, να χτυπήσεις μία πέτρα και να χτυπήσεις το αυτοκίνητο ή να πάθεις κάποιο κλατάρισμα. Αποτελεί ένα είδος αγώνα επιβίωσης. Όμως, αν θέλεις να κερδίσεις πρέπει να είναι αποφασισμένος και να οδηγήσεις γρήγορα».

ΤΟΥΟΤΑ GAZOO RACING WRT

wrc turkey

Μέσα σε δύο αγώνες η Toyota μπήκε και πάλι για τα καλά “στο κόλπο” του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Με τον Tanak να δείχνει ένα κλικ ταχύτερος από τον ανταγωνισμό και να δημιουργεί μία διαφορά ασφαλείας στο κυνήγι του τίτλου των Οδηγών, πλέον το ενδιαφέρον στρέφεται στους κ.κ. Latvala και Meeke. Σε Φιλανδία και Γερμανία λειτούργησαν υποδειγματικά, προσφέροντας τα μέγιστα στην ομάδα και ο Tommi Makinen περιμένει να κάνουν το ίδιο και στην Τουρκία. Βέβαια, είναι γνωστό ότι κανείς από τους δύο φημίζεται για τη σταθερότητα του. Σε κάθε περίπτωση η Toyota προετοιμάστηκε όσο το δυνατόν καλύτερα για τον αγώνα της Τουρκίας, πραγματοποιώντας τέσσερις μέρες δοκιμών στη χώρα μας. Οι Latvala και Meeke οδήγησαν το Yaris WRC από μία μέρα έκαστος, σε αντίθεση με τον Tanak που είχε στη διάθεση του το αυτοκίνητο για δύο. Πέρσι, μπορεί να είχαν σημειώσει στην Τουρκία το πρώτο τους 1-2 στη σύγχρονη ιστορία της Toyota στο WRC, αλλά σε καμία περίπτωση το Yaris δεν ήταν ταχύτερο από τους ανταγωνισμού. Αυτό ελπίζουν να αλλάξει φέτος. Οι Ott Tanak και Jari Matti Latvala θα έχουν στη διάθεση τους τα αυτοκίνητα με τα οποία συμμετείχαν στο Ράλλυ Χιλής, ενώ ο Kris Meeke αυτό της Φινλανδίας, με το οποίο και θα αγωνιστεί για 7η φορά φέτος!

Ott Tanak

wrc turkey

O Εσθονός οδηγός ξεκάθαρα κρατάει την τύχη στα χέρια του. Με 33 βαθμούς διαφορά, και επιδεικνύοντας παράλληλα ταχύτητα που ο συναγωνισμός αδυνατεί να ακολουθήσει, είναι το ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο. Δεν είναι μόνο οι βαθμοί που μας οδηγούν σε αυτό το συμπέρασμα, αλλά και η γενικότερη εικόνα του αλάνθαστου και ταχύ Tanak. Πλέον, εκτός από τη διαφορά έχει υπέρ του και την ψυχολογία. Από εδώ και έπειτα δεν χρειάζεται να κερδίζει σε κάθε αγώνα. Μπορεί να επιδείξει διαφορετική στρατηγική, η οποία θα τον φέρει ακόμα πιο κοντά στον τίτλο. Σίγουρα, στη χωμάτινη Τουρκία θα έχει μειονέκτημα ανοίγοντας το δρόμο για τους υπολοίπους, αλλά θα έχει σαφώς λιγότερο άγχος σε σχέση με τους προηγούμενους αγώνες. Πλέον, έχει ενδιαφέρον να δούμε τι στρατηγική θα ακολουθήσει και αν η προσέγγιση του θα είναι διαφορετική.

Είπε: «Στόχος μας είναι να κερδίσουμε και φέτος στην Τουρκία. Όμως, όπως είδαμε και πέρσι είναι ένας πολύ δύσκολος αγώνας. Καταφέραμε να επικρατήσουμε και να κάνουμε το 1-2, αλλά για αυτό περισσότερο ευθύνεται η έξυπνη στρατηγική μας και όχι η ταχύτητα μας. Οι ειδικές μπορεί να είναι πολύ πολύ σκληρές και για αυτό αρχικά θα πρέπει να αποφύγουμε τα προβλήματα. Φυσικά, θέλουμε να έχουμε καλύτερη απόδοση σε σχέση με το 2018 και η ομάδα δουλεύει σκληρά για αυτό. Το κίνητρο είναι τεράστιο ειδικά μετά από τις πρόσφατες επιτυχίες μας σε Φινλανδία και Γερμανία, γεγονός που αποδεικνύει ότι η σκληρή δουλειά που κάνουμε αποδίδει».

Jari-Matti Latvala

wrc turkey

O 34χρονος Φινλανδός, για πρώτη φορά μετά το 2017 (όταν και είχε τερματίσει 2ος στο Μόντε Κάρλο και 1ος στο Σουηδίας) κατάφερε να τερματίσει για δύο συνεχόμενους αγώνες στο βάθρο! Ο Latvala όπως το 2018 δείχνει να “ξυπνάει” στο δεύτερο μισό του Πρωταθλήματος. Στοιχείο που είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην προσπάθεια της Toyota για κατάκτηση του τίτλου των Κατασκευαστών. Στην Τουρκία η καλή σειρά εκκίνησης θα αποτελέσει πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων και αν δεν υπερβάλλει, για ακόμα μία φορά θα διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο.

Είπε: «Το Ράλλυ Τουρκίας είναι ο πιο σκληρός αγώνας της χρονιάς. Από κάθε άποψη μπορεί να αποτελέσει και αγώνα επιβίωσης. Πέρσι, οι περισσότεροι αντίπαλοι μας είχαν προβλήματα και παρά το γεγονός ότι δεν ήμασταν οι ταχύτεροι καταφέραμε να κάνουμε το 1-2. Φέτος, θεωρώ ότι οι δρόμοι θα είναι σε καλύτερη κατάσταση, αλλά θα πρέπει να φροντίσουμε και να προφυλάξουμε το αυτοκίνητο. Δοκιμάσαμε το αυτοκίνητο στην Ελλάδα σε αντίστοιχες συνθήκες με αυτές που θα συναντήσουμε στην Τουρκία και προσπαθούμε να το βελτιώσουμε σε αυτές τις συνθήκες».

Kris Meeke

wrc turkey

Το χαμόγελο επέστρεψε στο πρόσωπο του Kris Meeke μετά το Ράλλυ Γερμανίας, αφού ο Βρετανός κατάφερε να σημειώσει το πρώτο του βάθρο με την Toyota. Η εμφάνιση του ήταν υποδειγματική, αφού σε κανένα σημείο του αγώνα δεν παρασύρθηκε και ουσιαστικά έκανε αυτό που ακριβώς του ζήτησε ο Tommi Makinen κερδίζοντας σημαντικούς πόντους εν όψει 2020. Βέβαια, ακόμα είναι πολύ νωρίς και ο Meeke το γνωρίζει αυτό. Στόχος του είναι να έχει αντίστοιχη παρουσία και στους επόμενους αγώνες, αρχής γενομένης από το Ράλλυ Τουρκίας. Ο Βρετανός θα ξεκινήσει έχοντας σημαντικό μειονέκτημα έναντι των υπολοίπων, αφού δεν είχε λάβει μέρος στον περσινό αγώνα, όντας “απολυμένος” από την Citroen. Αυτό του αφαιρεί ένα επιπρόσθετο άγχος και ουσιαστικά θα προσπαθήσει να βελτιώσει τις επιδόσεις του κατά τη διάρκεια του αγώνα. Και φυσικά να αποφύγει κάποιο από τα συνήθη λάθη του...

Είπε: «Το Ράλλυ Τουρκίας θα αποτελέσει μία τελείως νέα εμπειρία για μένα. Από όσα είδα από την τηλεόραση, αλλά και σύμφωνα με όσα μου έχουν πει οι άλλοιι οδηγοί, ήταν ένας πολύ σκληρός αγώνας ο περσινός. Θα πρέπει να περιμένω τις αναγνωρίσεις για να βγάλω τα δικά μου συμπεράσματα. Για μένα θα είναι σίγουρα πιο δύσκολα από τη στιγμή που δεν είχα λάβει μέρος πέρσι, αλλά δεν μπορώ να κάνω κάτι για αυτό. Δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο στόχο, αλλά ίσως αυτό στο τέλος να αποδειχθεί προς όφελος μου».

CITROEN TOTAL WRT

wrc turkey

Το ψυχολογικό “roller coaster” για τη Citroen συνεχίζεται. Μετά τα χαμόγελα στη Φινλανδία, ακολούθησε η κατήφεια, ο προβληματισμός και η γκρίνια των οδηγών στο τέλος του Ράλλυ Γερμανίας. Το C3 WRC απογοήτευσε στις ασφάλτινες ειδικές και οι κ.κ. Ogier και Lappi δεν κρύβουν ότι αισθάνονται ανακούφιση που επιστρέφουν στις χωμάτινες επιφάνειες. Η νέα εμπρός γεωμετρία και το νέο διαφορικό που παρουσιάστηκε στη Φινλανδία μοιάζει να δουλεύει στις χωμάτινες επιφάνειες και οι δύο οδηγοί της ομάδας θέλουν να το εκμεταλλευθούν στην Τουρκία. Περί Πρωτάθλημα Κατασκευαστών ούτε λόγος στο γαλλικό στρατόπεδο, αλλά πλέον βλέπουν ότι είναι πολύ κοντά στο να χάσουν τον βασικό τους στόχο. Τον τίτλο Οδηγών με τον Sebastien Ogier. Ο Γάλλος εξάκις Πρωταθλητής βρίσκεται 40 βαθμούς μακριά από την κορυφή και κινδυνεύει για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια να βρεθεί εκτός διεκδίκησης νωρίς κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, η γαλλική ομάδα πραγματοποίησε τέσσερις μέρες δοκιμών στη χώρα μας, με τους Ogier και Lappi να οδηγούν το C3 από μιάμιση μέρα στα ελληνικά χώματα. Αμφότεροι εμφανίστηκαν ικανοποιημένοι από το αυτοκίνητο και ελπίζουν αυτή τη φορά η αίσθηση που έχουν στις δοκιμές να είναι αντίστοιχη και στον αγώνα. Αμφότεροι οι οδηγοί της Citroen θα λάβουν μέρος στον αγώνα με τα C3 WRC που συμμετείχαν και στο Ράλλυ Φινλανδίας.

Sebastien Ogier

wrc turkey

Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Ο Sebastien Ogier κινδυνεύει για πρώτη φορά από το 2013 να μείνει χωρίς τίτλο. Ο Γάλλος εξάκις Πρωταθλητής βρίσκεται σε μία πρωτόγνωρη για τον ίδιο κατάσταση, αφού όχι απλά βρίσκεται σε ρόλο κυνηγού, αλλά πρέπει να καλύψει μία σημαντική διαφορά της τάξεως των 40 βαθμών μόλις σε τέσσερις αγώνες. Ο Ogier γνωρίζει ότι δεν κρατάει την τύχη στα χέρια του και είναι πιθανό στο τέλος της χρονιάς να σπάσει η γαλλική κυριαρχία στο WRC που διαρκεί από το 2004. Παρόλα αυτά, είναι δεδομένο ότι ο Γάλλος δεν θα τα παρατήσει. Είναι μαχητής και το έχει αποδείξει, και στην Τουρκία θα προσπαθήσει να εκμεταλλευθεί την καλή σειρά εκκίνησης έναντι των αντιπάλων του για να επιστρέψει στις επιτυχίες. Αρκεί να του το επιτρέψουν οι συνθήκες και φυσικά το C3 WRC.

Είπε: «Οι περσινές ειδικές ήταν χωρίς αμφιβολία οι πιο σκληρές που έχω αντιμετωπίσει ποτέ στην καριέρα μου. Το πλήρωμα που κέρδισε δεν ήταν σε καμία περίπτωση το ταχύτερο και για αυτό ίσως να πρέπει να υιοθετήσουμε αντίστοιχη προσέγγιση φέτος. Ειδικά από τη στιγμή που δεν έχουμε άλλα περιθώρια για λάθος στη μάχη του τίτλου. Οι δοκιμές που κάναμε ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητικές, αφού οδηγήσαμε το C3 σε δρόμους που είχαν αντίστοιχες δυσκολίες με αυτές που θα συναντήσουμε στην Τουρκία. Ελπίζω η πολύ καλή αίσθηση που είχαμε στις δοκιμές να είναι αντίστοιχη και στον αγώνα».

Esapekka Lappi

wrc turkey

Ο δεύτερος οδηγός της Citroen είναι σαφώς ικανοποιημένος που ο θεσμός επιστρέφει στο χώμα. Μετά το κάζο της Γερμανίας, ο Lappi δεν κρύβει την ανυπομονησία του να οδηγήσει το C3 και πάλι σε χωμάτινες επιφάνειες. Ο ίδιος δεν κρύβει σε δηλώσεις του ότι η νέα γεωμετρία και το νέο διαφορικό στο εμπρός μέρος έχουν μεταμορφώσει το αυτοκίνητο σε αυτές τις επιφάνειες και ταιριάζει πολύ στο οδηγικό του στυλ. Κάτι που απέδειξε και η 2η θέση στο Ράλλυ Φινλανδίας. Ο ίδιος θεωρεί ότι το ίδιο θα συμβεί και στην Τουρκία. Αν αισθάνεται αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου και με δεδομένη την καλή σειρά εκκίνησης, ο Lappi είναι πάντα ικανός για κορυφαίο αποτέλεσμα. Αρκεί όλα τα κομμάτια του παζλ να είναι στη θέση τους.

Είπε: «Σε αυτόν τον αγώνα πρέπει να χρησιμοποιήσεις το μυαλό σου και να ξέρεις πότε θα πιέσεις, αλλά και πότε είναι προτιμότερο να σηκώσεις το πόδι από το γκάζι προστατεύοντας το αυτοκίνητο. Δεν είναι απαραίτητα ο αγαπημένος μου τύπος αγώνα, αλλά αν καταφέρουμε να συνδυάσουμε ταχύτητα, αξιοπιστία, συνέπεια και έχουμε την τύχη με το μέρος μας αποφεύγοντας τα κλαταρίσματα, τότε δεν θα είμαστε μακριά από το να σημειώσουμε ένα καλό αποτέλεσμα».

M-SPORT FORD WRT

wrc turkey

Η ζωή χωρίς τον Elfyn Evans συνεχίζεται στο στρατόπεδο της M-Sport. Ο τραυματισμός του Βρετανού στην πλάτη αποδείχθηκε αρκετά πιο σοβαρός, με αποτέλεσμα να τον κρατάει για τρίτο συνεχόμενο αγώνα εκτός μπάκετ. O Teemu Suninen εξακολουθεί να “κουβαλάει” το βάρος του πρώτου οδηγού, αλλά στην Τουρκία τη θέση του Gus Greensmith στο δεύτερο Fiesta θα πάρει ο Pontus Tidemand. Φυσικά, η M-Sport δεν κάλεσε τον Σουηδό στη θέση του Βρετανού, αλλά ο πρώην Πρωταθλητής του WRC2 κατάφερε να εξασφαλίσει τον απαραίτητο προϋπολογισμό και μαζί το Fiesta για 3η φορά φέτος. Άγχος στις τάξεις της ομάδας δεν υπάρχει και στόχος είναι το καλύτερο δυνατό. Οι προσδοκίες για την Τουρκία περιορίζονται στον Suninen, ο οποίος με δεδομένη την καλή του σειρά εκκίνησης μπορεί να διεκδικήσει μία θέση στην πρώτη πεντάδα. Αμφότεροι οι οδηγοί της ομάδας πραγματοποίησαν από δύο μέρες δοκιμών έκαστος, ενώ το Fiesta θα διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης και επιπρόσθετη προστασία στο πάτωμα του αμαξώματος. Στην Τουρκία, ο Suninen θα οδηγήσει το αυτοκίνητο με το οποίο συμμετείχε στη Γερμανία σε χωμάτινο set up, ενώ ο Tidemand αυτό του Greensmith από τον ίδιο αγώνα.

Teemu Suninen

wrc turkey

O Suninen ακόμα αναζητά ένα καλό αποτέλεσμα από τη στιγμή που ο Evans τέθηκε εκτός. Ο Malcolm Wilson εξακολουθεί να στηρίζει τον Φινλανδό και να εκφράζει έντονη πίστη στο ταλέντο του, αλλά οι επιδόσεις του Suninen δεν τον δικαιώνουν. Έχοντας πάρει τη μπαγκέτα του μαέστρου στην M-Sport εδώ και δύο μήνες, δεν έχει πείσει για τις ικανότητες του, όντας περισσότερο αγχωμένος. Στην Τουρκία θα προσπαθήσει να διασκεδάσει τις εντυπώσεις. Η ταχύτητα του στο χώμα είναι δεδομένη, ενώ η σειρά εκκίνησης του επιτρέπει να αισιοδοξεί. Το Fiesta παραδοσιακά είναι το πλέον αξιόπιστο αυτοκίνητο του θεσμού και πλέον όλα είναι στο χέρι του Φινλανδού για να σημειώσει ένα καλό αποτέλεσμα.

Είπε: «Το Ράλλυ Τουρκίας είναι ένας πολύ απαιτητικός αγώνα. Αποτελεί μεγάλη πρόκληση σε επίπεδο φυσικής κατάστασης και για τους οδηγούς, αφού αναπτύσσονται εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Οι ειδικές είναι απίστευτα σκληρές και έχουν πολλές εναλλαγές σε επίπεδο ρυθμού, κάτι που κάνει δύσκολο την κρίση αναφορικά με την ταχύτητα που απαιτείται σε διάφορα σημεία. Πέρσι τερματίσαμε 4οι και το Fiesta έδειξε πόσο ανθεκτικό είναι. Φέτος, θέλουμε να σημειώσουμε ένα αντίστοιχα καλό αποτέλεσμα εμφανίζοντας ταχύτητα, αλλά με έξυπνη προσέγγιση».

Pontus Tidemand

wrc turkey

Μετά από δύο απογοητευτικές εμφανίσεις σε Μόντε Κάρλο και Σουηδία, ο Σουηδός οδηγός επιστρέφει στο μπάκετ του Fiesta WRC. Αν στον πρώτο αγώνα της χρονιάς ο πήχης ήταν χαμηλά, στην πατρίδα του περιμέναμε πολλά περισσότερα από τον Tidemand. Μάλιστα, ειδικά από τη στιγμή που λίγους μήνες αργότερα ο νεότερος και σαφώς πιο άπειρος Gus Greensmith εμφανιζόταν σαφώς πιο αξιοπρεπείς. Ο Σουηδός έχει πλέον δύο ευκαιρίες ότι αξίζει μία ευκαιρία σε κορυφαίο επίπεδο, αφού εκτός από την Τουρκία εξασφάλισε μία θέση στο Fiesta WRC και για το Ράλλυ της Μ. Βρετανίας. Με όσα είδαμε στις δύο προηγούμενες εμφανίσεις του με WRCar, ο πήχης είναι χαμηλά και μόνο ο ίδιος μπορεί να το αλλάξει αυτό.

Είπε: «Αισθάνομαι υπέροχα που θα επιστρέψω στο μπάκετ ενός WRCar και ειδικά σε αυτό του Ford Fiesta το οποίο και είναι ότι καλύτερο έχω οδηγήσει ποτέ. Κάναμε δύο μέρες δοκιμών σε σκληρές επιφάνειες και αισθάνομαι πολύ καλά εν όψει αυτού του πολύ ιδιαίτερου αγώνα. Η ζέστη θα παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα, αφού επηρεάζει το αυτοκίνητο, τα ελαστικά, αλλά και το πλήρωμα. Οι δρόμοι και οι ειδικές είναι πιο σκληρές της χρονιάς, κάτι που θυμάμαι πολύ καλά από πέρσι. Στόχος μου είναι να καταφέρω όσα περισσότερα με αυτό το απίστευτο αυτοκίνητο, βελτιώνοντας τις επιδόσεις μου κατά τη διάρκεια του αγώνα».

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: RALLYPIXELS - ΝΙΚΟΣ ΚΑΤΙΚΗΣ