Αγώνες WRC

WRC: Προσανατολισμός σε ΗΠΑ, Κίνα και υβριδική τεχνολογία

Με αφορμή την έναρξη της σεζόν με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ο διευθυντής του WRC, Peter Thul, μίλησε εφ' όλης της ύλης για το μέλλον του θεσμού, καθώς και για τα στοιχεία που τον κάνουν να ξεχωρίζει.

Λίγες ώρες πριν από την εκκίνηση του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, που θα ανοίξει την αυλαία του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ στις 21-24 Ιανουαρίου, ο Διευθυντής του θεσμού για λογαριασμό του Promoter, Peter Thul, μίλησε στο πλαίσιο της σειράς συνεντεύξεων Thinking Forward του Autosport.

Ο Thul, αναφέρθηκε στα στοιχεία που κάνουν το WRC να ξεχωρίζει ως πρωτάθλημα, στα προσόντα που απαιτούνται από τους αγωνιζόμενους, στις χώρες-αγορές που στοχεύει ο θεσμός για το μέλλον, στις μελλοντικές τεχνολογίες και στην προσέλκυση κατασκευαστών.

Peter Thul (Photo: WRC)

Παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε τα πιο χαρακτηριστικά αποσπάσματα όσων είπε:

Για το χαρακτηριστικό που κάνει τα ράλλυ να ξεχωρίζουν: “Οι οδηγοί ράλλυ – δε θα πω ότι είναι οι καλύτεροι στον κόσμο, όμως είναι αυτοί που προσαρμόζονται καλύτερα. Αυτό σημαίνει ότι είναι σε θέση να ελέγχουν το αυτοκίνητο σε οποιαδήποτε συνθήκη ή οδόστρωμα. Είναι πολύ θεαματικό και κοντά στους θεατές, που έχουν άμεση πρόσβαση στους οδηγούς.

“Η τεχνολογία είναι εντυπωσιακή, καθώς υπάρχει οδήγηση στο όριο και αυτά τα αυτοκίνητα επιταχύνουν όπως δεν έχεις ξαναδεί. Έχουν κοντές σχέσεις και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 ή 200 χλμ./ώρα. Και το φρενάρισμα είναι απίστευτο, δε συγκρίνονται με κανένα αυτοκίνητο παραγωγής, ούτε καν με σπορ αυτοκίνητο”.

Ο Γερμανός, που υπήρξε συνοδηγός κατά το παρελθόν, αξιολόγησε την παρουσία συνοδηγών όπως οι Jean Todt, David Richard, Daniele Audetto, σε κορυφαίες διοικητικές θέσεις: “Δε θα βάλω τον εαυτό μου στη θέση ενός θρυλικού συνοδηγού – όμως νομίζω ότι είναι καλά οργανωμένοι, γιατί ένας συνοδηγός είναι κάτι σαν τηρητής βιβλίων μέσα στο αυτοκίνητο. Ένας καλός συνοδηγός, σημαίνει πως ο οδηγός μπορεί να πατήσει το γκάζι και μόνο. Οι συνοδηγοί έχουν συνηθίσει να εργάζονται υπό πίεση”.

Για το τι σημαίνει η ζωντανή μετάδοση των αγώνων μέσω του WRC+: “Σημαίνει ότι ένας φίλος του σπορ μπορεί να ξυπνήσει το πρωί, να συνδεθεί και να παρακολουθήσει τη δράση. Δεν έχουμε μόνο κάλυψη μέσω onboard κάμερας, αλλά και ενημέρωση ώστε να αναδείξουμε τη γοητεία ενός σπορ που είναι πολύ πιο δύσκολο να μεταφέρεις, σε σύγκριση με την F1. Σε αυτό το πλαίσιο, η τηλεοπτική κάλυψη που παράγουμε τώρα παγκοσμίως, είναι πραγματικά εντυπωσιακή”.

Hyundai i20 Coupe WRC

Για την ένταξη υβριδικών αυτοκινήτων στο πρωτάθλημα από το 2022 και την μεγάλη συνδυαστική ισχύ των αυτοκινήτων: “Καταρχάς, πρέπει να δούμε την κατάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία γενικά. Μια μελέτη το 2013, έδειξε ποσοστά 74% για κινητήρες εσωτερικής καύσης, 30% υβριδικών και περίπου 3% αμιγώς ηλεκτρικών. Αυτή τη χρονιά, υπολογίζεται πως από τα 132 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως, 38% θα έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, 37% θα είναι υβριδικά και 25% ηλεκτρικά. Οπότε, είναι η ιδανική κίνηση στη σωστή στιγμή και έχει διπλό ρόλο.

“Τα αυτοκίνητα θα είναι θεαματικά, χάρη στην επιπλέον ροπή από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ θα υπάρχει και ανάκτηση ενέργειας. Επίσης, θα αναδείξουμε τα οφέλη των υβριδικών plug-in, ένα πολύ έξυπνο σύστημα αν ως οδηγός το φορτίζεις επισταμένα. Έτσι θα έχουμε επίδειξη τεχνολογίας, που θα λειτουργεί σε κάθε περίσταση. Ακόμη, μπορούμε να επιμορφώσουμε, καθώς ένα υβριδικό plug-in λειτουργεί καλύτερα εφόσον ο ηλεκτροκινητήρας είναι πάντοτε φορτισμένος”.

Για μελλοντική εισαγωγή πλήρως ηλεκτρικής τεχνολογίας ή υδρογόνου: “Νομίζω ότι θα υπάρχει μια έξυπνη ανάμιξη τεχνολογιών στο μέλλον. Το μεσοπρόθεσμο μέλλον θα είναι υβριδικά, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Γνωρίζω ότι κάποιοι παραδοσιακοί και κάποιοι φίλοι του σπορ διστάζουν μπροστά στην ηλεκτροκίνηση. Όμως πρώτα από όλα, δεν έχουμε άλλη επιλογή.

“Όσο για την αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια, νομίζω ότι υπάρχουν άλλες μορφές αγώνων όπως το rallycross, που έχουν πιο μικρούς αγώνες και ταιριάζουν περισσότερο, αφού μπορείς να λάβει μεγάλο ποσό ισχύος και μετά να φορτίσεις. Αλλά όλα εξαρτώνται από τα μεγέθη των μπαταριών και την ταχύτητα φόρτισης. Δεν πρέπει να αποκλείσουμε τίποτε για την ώρα”.

Ford Fiesta WRC

Αναφορικά με τις χώρες που θέλει να εντάξει στο πρόγραμμα το WRC: “Έχουμε δύο στρατηγικές αγορές που θα θέλαμε να βρεθούμε. Πρώτα από όλα τις Ηνωμένες Πολιτείες, που είναι σημαντικές για τους συνεργάτες μας και για τους κατασκευαστές. Και φυσικά, την Κίνα. Κάναμε μια προσπάθεια πριν από μερικά χρόνια που δε λειτούργησε για πολλούς λόγους. Όμως θέλουμε να έχουμε παρουσία σε κάθε σημαντική αγορά αυτοκινήτου”.

Για την είσοδο νέων κατασκευαστών, με δεδομένο πως η πανδημία έφερε την αποχώρηση μεγάλων κατασκευαστών όπως Honda, Audi ή BMW από F1 και Formula E: “Είμαστε χαρούμενοι που έχουμε τόσο ισχυρούς και αφοσιωμένους συνεργάτες όπως οι Toyota, Hyundai και M-Sport Ford. Έχουμε εστιάσει στην προσέλκυση νέων κατασκευαστών και δεν είναι μυστικό ότι στοχεύουμε για το μέλλον στην Κίνα. Γιατί όχι ένας μεγάλος Κινέζος κατασκευαστής, ειδικά από τη στιγμή που πρόκειται για υβριδικά plug-in; Επίσης, υπάρχει ακόμη ένας πιθανός υποψήφιος από την Ιαπωνία”.

Για την περιβαλλοντική επίδραση που έχουν οι αγώνες του WRC: “Όταν διεξάγεται ένα ράλλυ, ο διοργανωτής βρίσκεται σε επαφή με τις τοπικές αρχές και δεν γίνονται αγώνες σε κάθε περιοχή του κόσμου, λόγω σεβασμού στη φύση. Αν δείτε για παράδειγμα τα δάση της Φινλανδίας, οι δρόμοι επισκευάζονται μετά από τον αγώνα. Σε συνεργασία με εμάς, η FIA δημιούργησε πρόσφατα διαγωνισμό για βιώσιμα καύσιμα, ενώ σημαντικό είναι και το συνολικό αποτύπωμα CO2. Οπότε, γνωρίζουμε πως πρέπει να είμαστε πολύ δυνατοί σε αυτό το πεδίο. Είδαμε πως η Formula 1 ήδη άλλαξε προς βιώσιμα καύσιμα. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός γνωρίζει και διατηρούμε σημαντικές πιθανότητες να παραμείνουμε σημαντικοί για τους ανθρώπους".

Καταλήγοντας, ο Peter Thul εμφανίστηκε ιδιαίτερα θετικός για το μέλλον των ράλλυ: “Νομίζω ότι τα ράλλυ ήταν πάντοτε κάτι που εντυπωσίαζε τους ανθρώπους, ενώ είναι ένα σπορ που μπορεί να προσαρμοστεί στις συνθήκες. Θα γιορτάσουμε τα 50 χρόνια του WRC, οπότε ναι, είμαι θετικός και σίγουρα αγαπώ αυτό το σπορ".

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική Ειδική Διαδρομή σε άσφαλτο;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου