top icon
Αγώνες

WRC-Ράλλυ Αργεντινής: Στη χώρα του ταγκό!

Μετά τις ασφάλτινες ε.δ. της Κορσικής, ο θίασος του WRC μεταφέρεται στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού για τον 5ο γύρο του θεσμού στις κλασσικές πλέον διαδρομές του Ράλλυ Αργεντινής.

Από το νησί της Κορσικής, ο θίασος του WRC ταξιδεύει στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, και συγκεκριμένα στην Αργεντινή στο πλαίσιο του 5ου γύρου του θεσμού. Από τις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές, επιστρέφουμε στις αντίστοιχες χωμάτινες, όπου και πάλι οι ισορροπίες θα αλλάξουν. Η σειρά εκκίνησης θα παίξει και πάλι το ρόλο της, με αποτέλεσμα να αναμένουμε ακόμα μία φορά σειρά εκπλήξεων. Ο Sebastien Ogier, με 3 νίκες σε 4 αγώνες έχει ανοίξει τη ψαλίδα από τους διώκτες του και είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής λίγο πριν πλησιάσουμε στο πρώτο μισό της χρονιάς. Οι αντίπαλοι του, γνωρίζουν ότι πρέπει να αντιδράσουν και πλέον οι χωμάτινοι αγώνες που ακολουθούν αποτελούν την ευκαιρία των όποιων σφετεριστών του τίτλου.

Η 38η εκδοχή του Ράλλυ Αργεντινή, αποτελεί τον έναν από τους συνολικά τρεις υπερατλαντικούς αγώνες του θεσμού. Για ακόμα μία φορά, επίκεντρο του είναι το θέρετρο της Villa Carlos Paz με τη σχεδίαση του να περιλαμβάνει αρκετές αλλαγές, και συγκεκριμένα στην αλλαγή κατεύθυνσης κάποιων ε.δ. που θα πραγματοποιηθούν με αντίστροφη φορά. Δεν είναι μυστικό ότι αποτελεί έναν αγώνα που συμπεριλαμβάνει σχεδόν τα πάντα. Γρήγορα και τεχνικά κομμάτια, πιο κλειστά με χαμηλή μέση ωριαία ταχύτητα, σε σκληρές ή μαλακές επιφάνειες. Τα τελευταία χρόνια, έχουμε δει πέντε διαφορετικούς νικητές και είναι χαρακτηριστικό ότι είναι ένας από τους αγώνες που ο Sebastien Ogier δεν έχει κερδίσει ποτέ στην καριέρα του! Παραδοσιακά, ο αριθμός συμμετοχών είναι ιδιαίτερα χαμηλός, και φέτος μόλις 30 πληρώματα θα εκκινήσουν τον αγώνα. Ας δούμε όμως τι μπορούμε να περιμένουμε και που στοχεύει η κάθε ομάδα ξεχωριστά στον αγώνα._Π.Τ.

HYUNDAI MOTORSPORT WRT

Στο στρατόπεδο της Hyundai, αυτό που κρατάνε μετά την Κορσική είναι ότι παραμένουν στην κορυφή της κατάταξης του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Οι επιδόσεις των i20 WRC στις ασφάλτινες ε.δ. δεν ήταν αυτές που περίμεναν στις τάξεις της ομάδας, με αποτέλεσμα να έχουν προγραμματίσει μία σειρά δοκιμών εν όψει Γερμανίας και Ισπανίας. Μέχρι τότε, πρόλαβαν να δοκιμάσουν και οι τρεις οδηγοί της Hyundai το i20 στην Πορτογαλία από μία ημέρα, έτσι ώστε να προετοιμαστούν εν όψει Αργεντινής. Οι Thierry Neuville, Andreas Mikkelsen και Dani Sordo, θα έχουν στη διάθεση τους τα αυτοκίνητα με τα οποία συμμετείχαν στην Κορσική, φυσικά σε χωμάτινες προδιαγραφές. Μάλιστα, στον συγκεκριμένο αγώνα το i20 θα διαθέτει και μία βελτίωση στον κινητήρα! Δεν είναι μυστικό ότι στη Hyundai θέλουν να διατηρήσουν την καλή παράδοση που έχουν στον αγώνα, αφού μετρούν δύο συνεχόμενες νίκες με τους Hayden Paddon και Thierry Neuville.

Ο Βέλγος οδηγός θα είναι και πάλι το πρώτο βιολί της ομάδας, αν και είναι δεδομένο ότι και αυτός με τη σειρά του θα επηρεαστεί από τη σειρά εκκίνησης. Ο Neuville πρέπει να συγκεντρωθεί και πάλι στην οδήγηση του, να μην εκνευρίζεται και να βρει τον εαυτό του. Αυτόν που πέρσι είχε κερδίσει τους περισσότερους αγώνες από κάθε άλλον στο θεσμό. Κάτι που δεν θα βρει σίγουρα στο Instagram και το Facebook… Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τον Andreas Mikkelsen, που μοιάζει σκιά του εαυτού του. Ο Νορβηγός πρέπει να αρχίσει να αποδεικνύει ότι δικαιολογημένα έγινε ντόρος γύρω από το όνομα του και πως αξίζει μία θέση στο θεσμό. Μπορεί πέρσι να έκανε μόνο τις αναγνωρίσεις του αγώνα, αλλά αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία. Θα έχει ιδανική σειρά εκκίνησης και θα πρέπει να αρχίζει να αποδίδει. Αντίθετα, πολύ πιο ήρεμος μπορεί να αισθάνεται ο Dani Sordo. Ο Ισπανός έχει αποδώσει και με το παραπάνω, φέρνοντας βαθμούς στην ομάδα του που την διατηρούν στην κορυφή της βαθμολογίας των Κατασκευαστών. Στην Αργεντινή δεν θα έχει άγχος, ενώ είναι ένας από τους αγώνες που έχει καλή παράδοση και με δεδομένη την καλή σειρά εκκίνησης δεν πρέπει να αποκλείσουμε επιδόσεις παρόμοιες με αυτές που σημείωσε στο Ράλλυ του Μεξικό.

M-SPORT FORD WRT

Με τρία Fiesta WRC ταξίδεψε η M-Sport στην Αργεντινή, για τους Sebastien Ogier, Elfyn Evans και Teemu Sunninen. Η ομάδα του Malcolm Wilson δεν έχει την καλύτερη παράδοση στον συγκεκριμένο αγώνα, αφού έχει να κερδίσει από το 2002, όταν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου είχε ανέβει ο Carlos Sainz με το Focus WRC στα χρώματα της Martini! Και οι τρεις οδηγοί της ομάδας είχαν τη δυνατότητα να οδηγήσουν το Fiesta από μία μέρα έκαστος, έτσι ώστε να το προετοιμάσουν σύμφωνα με τις επιθυμίες τους, ενώ τα αυτοκίνητα μεταφέρθηκαν αεροπορικώς στην Αργεντινή. O Sebastien Ogier θα οδηγήσει το Fiesta που είχε στη διάθεση του στο Μεξικό, ο Evans αυτό της Κορσικής, ενώ ο Sunninen του Bryan Bouffier από τον ίδιο αγώνα. Ο πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, δεν έχει καλή παράδοση στο συγκεκριμένο αγώνα. Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν έχει καταφέρει να κερδίσει ποτέ στην Αργεντινή!

Παρόλα αυτά, αυτό δεν σημαίνει ότι ο Γάλλος δεν έχει τις ικανότητες να το καταφέρει. Σίγουρα, το γεγονός ότι θα εκκινεί πρώτος δεν θα τον βοηθήσει στην προσπάθεια του, αφού το μειονέκτημα είναι σημαντικό για όσους καθαρίζουν το δρόμο. Όμως, όπως έχει αποδείξει στο παρελθόν, μόνο λίγες φορές δεν έχει αλλάξει τις ισορροπίες παρά τις όποιες αντιξοότητες. Σίγουρα, ένας τερματισμός στο βάθρο και μερικοί επιπλέον βαθμοί θα τον άφηναν άκρως ικανοποιημένο. Την ίδια ώρα, στο δεύτερο Fiesta ο Elfyn Evans θα βρεθεί και πάλι με τον Daniel Barrit. Ο συνοδηγός του Βρετανού ανάρρωσε μετά την έξοδο του Μεξικό και θα επιστρέψει στο δεξί κάθισμα του Fiesta WRC. Ο αγώνας της Αργεντινής θα είναι ένα στοίχημα για τον Evans, αφού θα πρέπει να αποδείξει ότι η περσινή του επίδοση στον ίδιο αγώνα δεν ήταν πυροτέχνημα. Και πως οι επιδόσεις του δεν οφείλονταν στα ελαστικά της Dmack. Παράλληλα, ερωτηματικό αποτελεί η παρουσία του Teemu Sunninen, που θα ταξιδέψει για πρώτη φορά στην Αργεντινή. Ο νεαρός Φινλανδός έχει τη θέληση να δώσει απαντήσεις, αλλά σίγουρα δεν θα είναι εύκολο σε έναν αγώνα που δεν γνωρίζει καν.

TOYOTA GAZOO RACING WRT

Μόνο απογοητευμένοι δεν μπορούν να είναι στην Toyota! Στην ομάδα του Tommi Makinen η δουλειά συνεχίζεται και δεν είναι τυχαίο ότι ήταν και η μοναδική που πραγματοποίησε πέντε μέρες δοκιμών στη Σαρδηνία έτσι ώστε να προετοιμαστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο εν όψει του αγώνα. Οι οδηγοί της ομάδας δεν αλλάζουν και οι Jari Matti Latvala, Ott Tanak, Esappekka Lappi θα έχουν στη διάθεση τους τρία Yaris WRC. Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο Makinen προτίμησε να μην συνεργαστεί με τον Nasser Al Attiyah, έτσι ώστε να παραμείνει αφοσιωμένος στα τρία αυτοκίνητα της δικής του ομάδας. Στην Αργεντινή, οι τρεις οδηγοί της Gazoo θα έχουν στη διάθεση τους τα Yaris με τα οποία συμμετείχαν στο Μεξικό, έχοντας συγκεκριμένες αλλαγές στον τομέα της ανάρτησης. Υπό κανονικές συνθήκες, το βάρος του πρώτου οδηγού πέφτει στον Latvala, ο οποίος εκτός από προηγούμενος νικητής του αγώνα, είναι αυτός που πρέπει να δώσει απαντήσεις για τις μέχρι τώρα μέτριες επιδόσεις του.

Ο Φινλανδός έχει βρει “κακό μπελά” με τους δύο νεαρούς ταχύτατους ομόσταυλους του, από τους οποίους χάνει διαρκώς. Η Αργεντινή προσφέρεται, αφού διαθέτει εμπειρία, καλή παράδοση, ενώ είναι ένας αγώνας που του αρέσει. Σε όλα αυτά, πρέπει να συνυπολογίσουμε και την πολύ καλή σειρά εκκίνησης που διαθέτει. Κάτι που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν δικαιολογίες. Ο Tanak από την πλευρά του, εξακολουθεί να εντυπωσιάζει. Έχει κερδίσει τις περισσότερες ειδικές από κάθε άλλον μέχρι σήμερα και αν το Yaris δουλέψει στην Αργεντινή θα είναι ένας από τους διεκδικητές της νίκης. Ο Εσθονός είναι σε εξαιρετική κατάσταση και υπό συνθήκες ένα από τα φαβορί για τη νίκη. Κάτι που δεν ισχύει για τον Lappi, ο οποίος θα αγωνιστεί για πρώτη φορά στην καριέρα του στην Αργεντινή. Μπορεί να έχει πραγματοποιήσει τις αναγνωρίσεις τα δύο προηγούμενα χρόνια, αλλά δεν έχει αγωνιστική εμπειρία. Ο τερματισμός και η συγκομιδή εμπειριών θα είναι ο στόχος του, αλλά με τον ταχύτατο Φινλανδό κανείς δεν μπορεί να είναι ποτέ σίγουρος.

CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT

Η Citroen επιστρέφει στη φυσιολογική της ζωή χωρίς τον Sebastien Loeb και είναι ερωτηματικό πως θα εμφανιστεί στην Αργεντινή. Οι Γάλλοι θέλουν να είναι ανταγωνιστικοί και δουλεύουν πυρετωδώς για αυτό. Οι Kris Meeke και Craig Breen οδήγησαν από δύο μέρες έκαστος το C3 WRC στη Σαρδηνία, ενώ μία ακόμα το είχε στη διάθεση του Khalid Al Qassimi που στην Αργεντινή θα κάνει την πρώτη του φετινή εμφάνιση. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι το Citroen θα είναι εφοδιασμένο στην Αργεντινή με διαφοροποιημένο πίσω άξονα και γεωμετρία, με στόχο το αυτοκίνητο να είναι πιο σταθερό στα κομμάτια με μεγαλύτερη μέση ωριαία ταχύτητα. Ο Meeke έχει κερδίσει μία φορά στο παρελθόν στην Αργεντινή και σίγουρα θα ήθελε να το επαναλάβει φέτος. Ο Βρετανός ακόμα ψάχνει μία καλή εμφάνιση φέτος και στη Λατινική Αμερική θέλει να επιστρέψει στην κορυφή κατακτώντας τη νίκη.

Μία νίκη που θα τον βάλει και πάλι στο παιχνίδι του τίτλου. Αν είναι εφικτό; Σύμφωνα με τις επιδόσεις του στο χώμα και τη σειρά εκκίνησης που έχει, αναμφίβολα ναι! Αν όμως συνυπολογίσουμε την αξιοπιστία και τη συνέπεια του, θα πρέπει να είμαστε σαφώς πιο εγκρατείς. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση του Breen. Ο Ιρλανδός μετά από απουσία δύο αγώνων επιστρέφει στο μπάκετ του C3 WRC, και συγκεκριμένα στο αυτοκίνητο που είχε στη διάθεση του Loeb στο Μεξικό, και πρέπει να αποδείξει ότι η επίδοση της Σουηδίας δεν ήταν πυροτέχνημα. Η σειρά εκκίνησης του επιτρέπει να έχει σημαντικές βλέψεις και απομένει να δούμε αν έχει και την ικανότητα να τα καταφέρει. Τέλος, ο Al Qassimi που θα οδηγήσει το αυτοκίνητο του Ostberg από το Ράλλυ Σουηδίας, δεν είναι μυστικό ότι μοναδικό στόχο έχει την προσωπική ευχαρίστηση. Κάτι που σημαίνει ότι μοναδικός του στόχος είναι ο τερματισμός.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ