Αγώνες WRC

WRC – Ράλλυ Αργεντινής: Τον πρώτο λόγο ο Neuville!

Το δεύτερο σκέλος έκρυβε αρκετές εκπλήξεις, με τον Thierry Neuville να είναι ο μοναδικός που βγήκε αλώβητος από τα σημερινά 150 αγωνιστικά χιλιόμετρα, την ώρα που η Hyundai φλερτάρει με ένα εντυπωσιακό 1-2!

Αγώνα επιβίωσης θύμισε περισσότερο το δεύτερο σκέλος του Ράλλυ Αργεντινής, με τους περισσότερους από τους κορυφαίους συνδυασμούς να αντιμετωπίζουν προβλήματα, τα οποία ουσιαστικά και διαμόρφωσαν το μεγαλύτερο μέρος της τελικής κατάταξης της σημερινής ημέρας. Ο πιο άτυχος από όλους, ήταν ο Ott Tanak, ο οποίος ενώ βρισκόταν στο κυνήγι του Thierry Neuville στη διεκδίκηση της πρώτης θέσης, προδόθηκε από το Toyota Yaris δύο ειδικές πριν το τέλος και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, χωρίς να είναι γνωστό το μηχανικό πρόβλημα που τον έθεσε εκτός μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές. Μέχρι εκείνο το σημείο, οι δύο οδηγοί των Hyundai και Toyota, αντίστοιχα, είχαν καταφέρει να ξεφύγουν από τους υπόλοιπους έχοντας τη δική τους μάχη. Με τον Εσθονό εκτός, ο Neuville βρίσκεται πλέον πολύ κοντά στη 2η συνεχόμενη νίκη του στο θεσμό, αφού έχει δημιουργήσει μία διαφορά ασφαλείας από τους διώκτες του.

Ο Βέλγος κατάφερε να αντισταθεί στην επίθεση του Tanak, παρά το γεγονός ότι τα Yaris είχαν σημαντικό πλεονέκτημα στις σημερινές ε.δ. Τα Toyota αποδείχθηκαν ταχύτερα στις ειδικές του σημερινού σκέλους, εκμεταλλευόμενοι την ακραία αεροδυναμική τους σχεδίαση. Παρόλα αυτά, ο Neuville κατάφερε να κερδίσει ειδικές και να διατηρηθεί μπροστά από τον Tanak οδηγώντας γρήγορα και αποφεύγοντας τα προβλήματα. Με τον Tanak εκτός αγώνα, πιο πίσω διαδραματίζεται μία σπουδαία μάχη για τις δύο υπόλοιπες θέσεις στο βάθρο.

Το... “πάνω χέρι” έχει η μεγάλη έκπληξη του 2ου σκέλους, ο Andreas Mikkelsen! Ο Νορβηγός μπορεί να ξεκίνησε στην αρχή της ημέρας μουδιασμένα, οδηγώντας προσεκτικά λόγω της εναλλαγής της πρόσφυσης στις ειδικές, αλλά από τα μέσα της ημέρας όταν και άλλαξε τις ρυθμίσεις του Hyundai i20 WRC μεταμορφώθηκε! Μάλιστα, η εξαιρετική του σημερινή εμφάνιση, επιβεβαιώθηκε από τον ταχύτερο χρόνο που κατάφερε να σημειώσει στην τελευταία ε.δ. του σκέλους των 33 χλμ., η οποία τον έφερε 17,5 δευτερόλεπτα από τον Kris Meeke! Είναι χαρακτηριστικό, ότι στον τερματισμό της ειδικής ο Mikkelsen είχε καιρό να εμφανιστεί τόσο ενθουσιασμένος με το i20 WRC.

Βέβαια, για να καταφέρει ο Νορβηγός να βρεθεί σε αυτή τη θέση, το ρόλο της έπαιξε και η αξιοπιστία που επέδειξε. Βλέπετε, εκτός από τον Tanak που τέθηκε εκτός, οι δύο κυριότεροι αντίπαλοι του αυτή τη στιγμή, ο Meeke και ο Sebastien Ogier, αντιμετώπισαν πρόβλημα που τους στοίχισε σημαντικό χρόνο. Ο Βρετανός αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα του Yaris στην 11η ε.δ., ενώ στην 12η είχε και ένα κλαταρισμένο ελαστικό. Παρόλα αυτά, και με δεδομένο ότι μετά την εγκατάλειψη του Tanak δεν χωράνε περιθώρια για εγκατάλειψη στην ομάδα της Toyota, ο Βρετανός έχει καταφέρει να μείνει στην 3η θέση, αλλά μόλις 2,8 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Sebastien Ogier.

Ο Γάλλος έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, εκνευρίστηκε σε μεγάλο βαθμό σήμερα. Αρχικά, στις δύο πρώτες ειδικές δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό των πρώτων. Σαν να μην έφτανε αυτό, στην επόμενη είχε επαφή με μία πέτρα σε μία από τις πολλές πύλες που περνούν στην ορεινή Αργεντινή τα πληρώματα, με αποτέλεσμα να χάσει την υδραυλική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης. Οδηγώντας με αυτό το πρόβλημα για δύο ε.δ. έπεσε από την 3η στην 6η θέση, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Στο δεύτερο loop κατάφερε να ανακάμψει, να κερδίσει δύο ειδικές και πλέον να βρίσκεται μία ανάσα από τον Meeke. Όμως, όπως αναφέραμε αρχικά, ο Γάλλος έχει εκνευριστεί από το περιστατικό στην πύλη, αφού στο συγκεκριμένο σημείο ουσιαστικά υπήρχαν δύο δρόμοι, οι οποίοι ήταν αμφότεροι ήταν ανοικτοί! Σύμφωνα με το road book τα πληρώματα έπρεπε να περάσουν από την αριστερή πλευρά, αλλά ο Γάλλος φτάνοντας στο σημείο είδε ότι αμφότεροι οι δρόμοι ήταν ανοικτοί και αγωνιστικές γραμμές να περνούν από δεξιά. Παρατηρώντας αυτό, έχασε τη συγκέντρωση του και χτύπησε στην πέτρα που προκάλεσε το πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης. Μάλιστα, δεν έκρυψε ότι αυτό δεν πρόκειται να περάσει έτσι, υπονοώντας ότι η ομάδα του θα κάνει αναφορά στους αγωνοδίκες σχετικά.

Όμως, εκτός από την πύλη ο Γάλλος πρέπει να ανησυχεί και για τον Dani Sordo που βρίσκεται μόλις 6 δευτερόλεπτα πίσω του! Ο Ισπανός είχε προβλήματα με τον κινητήρα του i20 WRC στην αρχή της ημέρας, τα οποία ξεπέρασε στη συνέχεια. Οδηγώντας σταθερά, γρήγορα και χωρίς λάθη, κατάφερε να αποσπαστεί από τον Jari Matti Latvala που τον ακολουθεί αλλά και να παραμείνει στη μάχη του βάθρου. Πιο πίσω, στην 7η θέση της γενικής και ουσιαστικά τελευταίος ανάμεσα στις εργοστασιακές συμμετοχές, είναι ο Teemu Suninen με το Ford Fiesta WRC. Ο Φινλανδός δυσκολεύτηκε στο πρώτο loop ε.δ. από το γεγονός ότι δεν είχαν στεγνώσει τελείως, με αποτέλεσμα να αλλάζει συνεχώς η πρόσφυση, με αποτέλεσμα να μην κινηθεί γρήγορα. Σαν να μην έφτανε αυτό, ένα πρόβλημα με την ενδοσυνεννόηση τον προβλημάτισε στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές. Την ίδια ώρα, ο ομόσταυλος του Elfyn Evans εγκατέλειψε το πρωί όταν χτύπησε τον εμπρός αριστερό τροχό του Fiesta με σφοδρότητα σε ένα βράχο. Μάλιστα, τόσο για τον ίδιο, όσο και για τον Esapekka Lappi, το πρόβλημα είναι κατά πόσο τα αυτοκίνητα θα προλάβουν να επισκευαστούν και πόσο εύκολο θα είναι αυτό, αφού στη Χιλή σε 15 μέρες πρέπει να χρησιμοποιηθούν τα ίδια, ενώ είναι γνωστό ότι οι ομάδες δεν θα επιστρέψουν στην Ευρώπη, αλλά θα ταξιδέψουν κατευθείαν στη Χιλή.

Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, με τρεις ειδικές να απομένουν και 53 αγωνιστικά χιλιόμετρα, ο Thierry Neuville κρατάει την τύχη του στα χέρια του. Αντίθετα, πιο πίσω η μάχη για μία θέση στο βάθρο είναι δεδομένο ότι θα μας κρατήσει σε αγωνία μέχρι την τελευταία ειδική διαδρομή!_Π.Τ.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου