top icon
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Βουλγαρίας: Με μια ματιά

Ύστερα από ένα μήνα διακοπής, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ επιστρέφει στην ενεργό δράση από τις 9 με 11 Ιουλίου, με τους πρωταγωνιστές του θεσμού να ταξιδεύουν στις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Βουλγαρίας.

Ύστερα από ένα μήνα διακοπής, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ επιστρέφει στην ενεργό δράση από τις 9 με 11 Ιουλίου, με τους πρωταγωνιστές του θεσμού να ταξιδεύουν στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Βουλγαρίας.
 
Ο αγώνας των γειτόνων περιλαμβάνεται για πρώτη φορά στο WRC και όλοι είναι ενθουσιασμένοι με το γεγονός ότι κανείς από τους οδηγούς δεν θα διαθέτει πλεονέκτημα, με αποτέλεσμα να ετοιμαζόμαστε για μία σπουδαία μάχη στις ειδικές διαδρομές της Βουλγαρίας. Ο αγώνας έχει επίκεντρο την πόλη του Borovets, η οποία και βρίσκεται 70 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα της χώρας, τη Σόφια. Μπορεί το WRC λοιπόν να ταξιδεύει για πρώτη φορά εκεί, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο αγώνας δεν έχει ισχυρή παράδοση. Συγκεκριμένα, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εθνικά γεγονότα, ενώ από το 1988 αποτελεί κάθε χρόνο μέρος του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Αρχικά, ο αγώνας διεξαγόταν κοντά στη Μαύρη Θάλασσα, στο θέρετρο του Zlantni Piasatzi, αλλά το 2002 η οργανωτική επιτροπή αποφάσισε να τον μεταφέρει 500 χιλιόμετρα μακριά, στο Borovets, αποφεύγοντας έτσι τις μεγάλες διαδρομές ανάμεσα σε σέρβις παρκ και ειδικές διαδρομές. Μάλιστα, είναι ένας από τους πιο «κόμπακτ» αγώνες του φετινού Πρωταθλήματος. Οι ειδικές διαδρομές θα είναι επτά στο σύνολο και θα πραγματοποιηθούν από δύο φορές. Όμως, η μικρότερη από αυτές αγγίζει τα 17,73 χιλιόμετρα, ενώ η μεγαλύτερη τα 31,77! Οι ειδικές διαδρομές από τη μεριά τους, αποτελούν μία μίξη του Καταλονίας, με καλής επιφάνειας άσφαλτο, αν και η πλειοψηφία των ειδικών είναι ιδιαίτερα τεχνικές, με αλλεπάλληλες και συνεχείς στροφές, αλλά και πολλά κομμάτια με παλιά άσφαλτο. Μάλιστα, αυτό το στοιχείο, σύμφωνα και με τον Giandomenico Basso τρεις φορές νικητή του αγώνα, κάνει τον αγώνα ιδιαιτέρα δύσκολο στην εξεύρεση ιδανικού ρυθμού.

Από εκεί και πέρα, αυτή είναι η πρώτη ασφάλτινη της φετινής χρονιάς, και όπως είναι λογικό ο Sebastien Loeb είναι το ακλόνητο φαβορί. Ο Γάλλος έχει να χάσει σε ασφάλτινο αγώνα από το Μόντε Κάρλο του 2006 και σίγουρα θέλει να συνεχίσει το σερί των επιτυχιών του. Ο οδηγός που αναμένεται να ξεχωρίσει στον αγώνα, όμως, είναι ο Dani Sordo, ο οποίος με όπλο την ταχύτητα του στην άσφαλτο θέλει να ξεπεράσει το σοκ της εσωτερικής αλλαγής με τον Sebastien Ogier στην άσφαλτο και να πραγματοποιήσει μία καλή εμφάνιση, και γιατί όχι, και νίκη. Στο στρατόπεδο της Ford, όλοι είναι περίεργοι να δουν αν οι επιδόσεις των Focus θα είναι αντίστοιχες με αυτές των C4, ειδικά από τη στιγμή που οι Βρετανοί έχουν αφιερώσει το μεγαλύτερο μέρος της εξέλιξης φέτος του Focus στην άσφαλτο.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 49
Εργοστασιακές: 8
FIA 2: 2
JWRC: 10

 
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 9-11 Ιουλίου
Επιφάνεια: Άσφαλτος
Πρώτος αγώνας στο WRC: 2010
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: –
Συν. Μήκος: 1.069,56 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 14
Συν. Χλμ. Ειδικών: 354,10 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 1η – 3η Βatak Lake 1-2 (31,77 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 12η – 14η Slavovitsa (17,73 χλμ.)

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2000 Τhiry – Prevot (Citroen Xsara Kit Car)
2001 Kremer – Bremer (Toyota Corolla WRC)
2002 Kuzaj – Mombaerts (Toyota Corolla WRC)
2003 Thiry – Fortin (Peugeot 206 WRC)
2004 Pedersolli – Vernuccio (Peugeot 306 Maxi)
2005 Basso – Dotta (Fiat Punto S1600)
2006 Basso – Dotta (Grande Punto S2000)
2007 Iliev – Yanakiev (Mitsubishi Lancer EVO IX)
2008 Donchev – Valchev (Peugeot 207 S2000)
2009 Basso – Dotta (Granbe Punto S2000)

[[PAGEBREAK]]

TA ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
 
CITROEN TOTAL RED BULL WORLD RALLY TEAM
Το ακλόνητο φαβορί. Από τη μια μεριά η δυναμική της Citroen C4 WRC και από την άλλη το δίδυμο των οδηγών της γαλλικής ομάδας, καθιστούν τους περσινούς Παγκόσμιους Πρωταθλητές ως το μεγάλο φαβορί για τη νίκη. Ο Sebastien Loeb έχει δημιουργήσει μία πολύ σημαντική διαφορά από τους αντιπάλους του, με αποτέλεσμα να πηγαίνει στη Βουλγαρία χωρίς μεγάλο άγχος. Βέβαια, ο Γάλλος έξι φορές Πρωταθλητής είναι γνωστό ότι δεν του αρέσει να χάνει, ειδικά στην άσφαλτο, και για αυτό ακριβώς τον λόγο θα πιέσει για τη νίκη. Είναι χαρακτηριστικό, ότι έχει να ηττηθεί σε αυτού του είδους τις επιφάνειες από το 2006 και είναι γνωστό ότι δεν του αρέσει να χαλάει τα σερί του. Ο Dani Sordo, όμως, έχει πολλούς λόγους για να κυνηγήσει μία καλή εμφάνιση. Με δεδομένο ότι στην άσφαλτο είναι ο μοναδικός που μοιάζει ικανός να ακολουθήσει το ρυθμό του διάσημου ομόσταυλου του, θέλει να σημειώσει ένα καλό αποτέλεσμα, έτσι ώστε να επιστρέψουν τα βλέμματα επάνω του και να αφήσουν για λίγο τον Sebastien Ogier, που –κακά τα ψέματα- το τελευταίο διάστημα έχει αφήσει τον Ισπανό στο περιθώριο. Αυτή είναι η ευκαιρία του Sordo και το ξέρει.
 
ΒP ABU DHABI FORD WORLD RALLΥ
Στο στρατόπεδο της Ford γνωρίζουν πολύ καλά ότι το δεύτερο μισό του Πρωταθλήματος, με τέσσερις ασφάλτινους αγώνες, θα είναι πολύ δύσκολο για τους ίδιους. Βέβαια, από την αρχή της χρονιάς έχουν εστιάσει την προσοχή τους στην εξέλιξη του αυτοκινήτου στην άσφαλτο, με στόχο να μειώσουν την ψαλίδα που τους χωρίζει από τη Citroen C4. Είναι χαρακτηριστικό, ότι εκτός από τις εκτεταμένες δοκιμές εξέλιξης, η ομάδα του Malcolm Wilson συμμετείχε και στο Ράλλυ της Σερβίας με τον Mikko Hirvonen στα πηδάλια, έτσι ώστε να προετοιμαστεί όσο το δυνατόν καλύτερα για τον 7ο αγώνα της χρονιάς. Ο Hirvonen δηλώνει ότι αισθάνεται πολύ καλύτερα πίσω από το τιμόνι του Focus WRC, αλλά με εξαίρεση τις γρήγορες και όχι τόσο τεχνικές ειδικές της Καταλονίας, ο Φινλανδός υπολείπεται έναντι των Citroen. Το ίδιο ισχύει και για τον Latvala, ο οποίος μοιάζει δεδομένο ότι δεν θα ρισκάρει και πως θα κάνει ότι μπορεί για να προσφέρει βαθμούς στην ομάδα του. Πάντως, αν το αποτέλεσμα δεν ικανοποιήσει τον Malcolm Wilson και η ομάδα της Ford χάσει πολύτιμο έδαφος στη μάχη των Κατασκευαστών, μην σας προκαλέσει εντύπωση αν έχουμε ανακατατάξεις στην ομάδα της Ford. Εξάλλου, η θέση του Henning Solberg για τους υπόλοιπους τρεις ασφάλτινους αγώνες παραμένει ελεύθερη, και μόνο έκπληξη δεν θα μας προκαλέσει αν σε αυτή δούμε τον Latvala και κάποιον άλλο στην εργοστασιακή ομάδα.
 
STOBART FORD WORLD RALLY TEAM
Μετά από αρκετό διάστημα, ο Malcolm Wilson αποφάσισε να εκμεταλλευθεί τη δεύτερη ομάδα της Ford, και αποφάσισε να αντικαταστήσει τον Henning Solberg, που δεν έχει την απαιτούμενη ταχύτητα στην άσφαλτο, με τον Per Gunnar Andersson. Ο Σουηδός οδηγός, έχει καταφέρει να στρέψει πάνω του τα βλέμματα χάρη στις καλές του εμφανίσεις στο SWRC, ενώ παράλληλα πραγματοποιήσει μια σειρά δοκιμών με την ομάδα της Ford, για να εξοικειωθεί όχι μόνο με το αυτοκίνητο αλλά και με την άσφαλτο. Ο δις Πρωταθλητής Νέων, θέλει όσο τίποτα ένα καλό αποτέλεσμα, ώστε να διατηρήσει ελπίδες να συμμετάσχει με την ομάδα της Stobart και σε άλλους αγώνες, αφού η θέση του Henning Solberg παραμένει κενή για την άσφαλτο. Ο Νορβηγός, που δε διακρίνεται για τις επιδόσεις του σε αυτήν, θα οδηγήσει για πρώτη φορά ένα Ford Fiesta S2000, τη στιγμή που ο Matthew Wilson, θέλει να βρεθεί όσο το δυνατόν ψηλότερα στους βαθμούς, με το πρώτο Focus της αγγλικής ομάδας.
 
CITROEN JUNIOR RALLY TEAM
Η ομάδα που έχει γίνει το κέντρο της προσοχής, θα βρεθεί στη Βουλγαρία , με τις απαιτήσεις να μην είναι τόσο υψηλές. Ο λόγος είναι πως η άσφαλτος δεν είναι το δυνατό σημείο του Sebastien Ogier, του οδηγού που έχει κλέψει τις εντυπώσεις ως τώρα και στην Πορτογαλία σημείωσε την παρθενική του νίκη στο WRC. Φυσικά, αυτό δε σημαίνει πως ο νεαρός Γάλλος δε θα είναι ταχύς, απλά ίσως να μη βρεθεί στη μάχη της κορυφής. Από την άλλη, η άσφαλτος ταιριάζει περισσότερο στον Kimi Raikkonen, λόγω του παρελθόντος του στην πίστα και ο Φινλανδός θα μπορούσε να σημειώσει κάποιους ανταγωνιστικούς χρόνους. Οι δυο οδηγοί, βρέθηκαν πριν από ένα μήνα στην Ιταλία, όπου στο Ράλλυ della Lanterna έκαναν το 1-2 με το Γάλλο να επικρατεί του Φινλανδού στην τελευταία ε.δ. και έδειξαν έτοιμοι για την πρόκληση του άγνωστου αγώνα τη Βουλγαρίας. Μένει να δούμε πόσο ψηλά θα μπορέσουν να φτάσουν και αν θα ανταγωνιστούν τα πληρώματα της Ford.
 
PETTER SOLBERG WORLD RALLY TEAM
Για ακόμη έναν αγώνα ο Petter Solberg θα έχει στραμμένα τα βλέμματα πάνω του. Στην πρώτη του φετινή ασφάλτινη εμφάνιση, ο Νορβηγός θα έχει μετά από 11 ολόκληρα χρόνια διαφορετικό συνοδηγό. Ο Phil Mills, έχει αναφερθεί πως θα βρίσκεται στη Βουλγαρία, αλλά ως θεατής, ενώ τη θέση του στο δεξί κάθισμα της C4 θα πάρει για πρώτη φορά, ο 42χρονος συνοδηγός από τη Βόρειο Ιρλανδία, Chris Patterson. Μπορεί ο Patterson να θεωρείται ως ένα από τους κορυφαίους συνοδηγούς, όμως το γεγονός πως θα βρεθεί για πρώτη φορά πλάι στο Solberg και ειδικά, σε ασφάλτινο αγώνα, μένει να δείξει πόσο θα επηρεάσει το πλήρωμα. Πάντως, το βέβαιο είναι πως θα βρίσκονται σε αγώνα εκμάθησης χωρίς άγχος, κάτι που μπορεί να αποδειχθεί θετικό για το πλήρωμα. Σίγουρα, ένας τερματισμός στο βάθρο θα αποτελέσει πολύ μεγάλη επιτυχία, αλλά δε μπορεί και να αποκλειστεί.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ