Ott Tanak και Toyota επιβεβαίωσαν την κυριαρχία τους στη Φινλανδία, με τον Εσθονό να πετυχαίνει την 4η φετινή του νίκη και τον Ιάπωνα Κατασκευαστή να επικρατεί “εντός έδρας” για 3η συνεχόμενη χρονιά.

Η λογική επικράτησε και ο Ott Tanak εξασφάλισε σήμερα την 4η φετινή του νίκη στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Φινλανδίας. Μπορεί ο αγώνας να χαρακτηρίστηκε από έντονο συναγωνισμό, εντυπωσιακές μάχες στα δέκατα των δευτερολέπτων, αλλά από τη στιγμή που ο Εσθονός “ξεφορτώθηκε” το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης δεν είχε κανένα πρόβλημα να σημειώσει τη 2η συνεχόμενη νίκη του στο φινλανδικό Ράλλυ. Σημαντικό ρόλο, βέβαια, έπαιξε και το Yaris WRC, με την Toyota να επικρατεί για 3η συνεχόμενη χρονιά στον συγκεκριμένο αγώνα. Με δεδομένο το γεγονός ότι το αυτοκίνητο έχει εξελιχθεί σε αυτά τα χώματα, εδώ και τρία χρόνια ο Ιάπωνας Κατασκευαστής έχει αποκτήσει τεράστιο πλεονέκτημα, παίζοντας ουσιαστικά εντός έδρας.

WRC FINLAND

Κάπως έτσι, ο Tanak δεν είχε κανένα πρόβλημα σήμερα όχι απλά να διατηρήσει, αλλά και να αυξήσει τη διαφορά του από τον Esapekka Lappi. Ένας ταχύτερος χρόνος στην πρώτη ειδική της ημέρας ήταν αρκετός για να δώσει τέλος σε όποιες ελπίδες είχε ο νεαρός Φινλανδός για νίκη. Από εκείνο το σημείο και έπειτα έλεγξε τον ανταγωνισμό, ανεβαίνοντας με άνεση στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Αυτή ήταν η 10η νίκη της καριέρας του στο WRC, ενώ είναι σίγουρο ότι θα ακολουθήσουν κι άλλες. Κοιτώντας βραχυπρόθεσμα, ο Tanak με αυτή του νίκη, αλλά και τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage, πήρε μία σημαντικά ανάσα καταφέρνοντας να αποσπαστεί από τους Ogier και Neuville στην βαθμολογία οδηγών, με τον Γάλλο να ακολουθεί πλέον 22 βαθμούς πίσω του. Γνωρίζοντας μάλιστα ότι ακολουθεί το Ράλλυ Γερμανίας, στο οποίο έχει επικρατήσει τα δύο τελευταία χρόνια.

WRC FINLAND

Ο Esapekka Lappi από την πλευρά του, μπορεί να μην κατάφερε να πιέσει και να αγχώσει τον Tanak, αλλά σίγουρα μπορεί να χαμογελάει από ικανοποίηση. Οι επιδόσεις του σε όλο τον αγώνα ήταν εξαιρετικές κατάφερε να σημειώσει ταχύτερους χρόνους και ουσιαστικά θύμισε τον οδηγό που ο Pierre Boudar έκανε τα πάντα για να φέρει στην Citroen. Ακόμα και σήμερα, όταν ο Jari Matti Latvala μείωσε τη μεταξύ τους διαφορά, δεν αγχώθηκε, απάντησε με καλούς χρόνους και ουσιαστικά εξασφάλισε το δεύτερο βάθρο του με την ομάδα της Citroen.

WRC FINLAND

Για την Toyota, ο 9ος γύρος του θεσμού έκλεισε ιδανικά με την παρουσία του Jari Matti Latvala στην 3η θέση. Ένα αποτέλεσμα ιδιαίτερα σημαντικό για την ομάδα του Tommi Makinen, η οποία και μείωσε τη διαφορά της από την Hyundai στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στους 24 βαθμούς. Ο Latvala προσπάθησε σήμερα να πιέσει τον Lappi, αλλά ο συμπατριώτης του απάντησε με αντίστοιχους. Από ένα σημείο και έπειτα, όμως, για τον Latvala μεγαλύτερη σημασία είχε να αποφύγει κάποιο λάθος, το οποίο θα ήταν καταστροφικό για την Toyota. Και στο τέλος δικαιώθηκε με την απόφαση του, σημειώνοντας ένα αποτέλεσμα που εδραιώνει τη θέση του μέσα στην ομάδα. Βλέπετε, την ίδια ώρα ο Kris Meeke φρόντιζε να προβληματίσει ακόμα μία φορά τον Tommi Makinen, καταφέρνοντας να εγκαταλείψει και σήμερα από δικό του λάθος. Ο Βρετανός κλείστηκε περισσότερο από όσο θα έπρεπε στο εσωτερικό της στροφής, με αποτέλεσμα να χάσει τον εμπρός αριστερό τροχό μετά από επαφή με πέτρα και να τεθεί εκτός.

WRC FINLAND

Όπως εξελίχθηκε η σημερινή ημέρα, η πιο ενδιαφέρουσα μάχη ήταν αυτή ανάμεσα στους Mikkelsen, Ogier και Breen για την 4η θέση. Ο Ιρλανδός από νωρίς τέθηκε εκτός, και απέμειναν οι δύο πρώην ομόσταυλοι στην VW να την διεκδικήσουν. Στο τέλος της ημέρας, αυτός που επικράτησε στη μεταξύ τους μονομαχία, ήταν ο Mikkelsen, ο οποίος ήταν και από τους ταχύτερους συνδυασμούς της ημέρας. Και ίσως του αγώνα. Ο Νορβηγός, σε έναν αγώνα που δεν έχει καλή παράδοση και οι επιδόσεις του συνήθως είναι μέτριες, εμφανίστηκε μεταμορφωμένος προς το καλύτερο. Σίγουρα, η αναβάθμιση στο Hyundai i20 WRC τον βοήθησε πάρα πολύ, με τον ίδιο να δηλώνει ότι πλέον αισθάνεται την απαιτούμενη αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου.

WRC FINLAND

Ο Sebastien Ogier, μπορεί σήμερα να αισθανόταν καλύτερα, αλλά ο οργανισμός του παρέμεινε αδύναμος. Ο Γάλλος δεν το έβαλε κάτω και προσπάθησε να κερδίσει την 4η θέση, όμως ο Mikkelsen κάθε φορά εμφανιζόταν μερικά δέκατα ταχύτερος. Ακόμα και έτσι, όμως ο εξάκις προσπάθησε και κατάφερε να μειώσει τις απώλειες του στη μάχη του τίτλου, σημειώνοντας έναν ανταγωνιστικό χρόνο στην Power Stage και διατηρώντας τη δεύτερη θέση στη βαθμολογία των Οδηγών στην κατοχή του.

WRC FINLAND

Στο στρατόπεδο της Hyundai, από τη στιγμή που ο Craig Breen δεν κατάφερε να ακολουθήσει τον ρυθμό των Mikkelsen και Ogier, ο Andrea Adamo σήκωσε το τηλέφωνο και έδωσε εντολή στον Ιρλανδό να προσφέρει τη θέση του στον Neuville. Κάτι λογικό και αναμενόμενο, αφού ο Neuville διεκδικεί τον τίτλο και κάθε βαθμός είναι πολύτιμος. Ο Βέλγος θα ήθελε να ξεχάσει τον φινλανδικό αγώνα και ήδη στο μυαλό του είναι το Ράλλυ Γερμανίας, όπου φυσιολογικά θα διεκδικήσει τη νίκη. Αρχικά, πλήρωσε το χαμένο της πρώτης ημέρας, ενώ σήμερα με τους Meeke και Greensmth να εγκαταλείπουν, βρέθηκε δεύτερη διέλευση στις ειδικές, με αποτέλεσμα να έχει και πάλι το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης.

WRC FINLAND

Αυτός που άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις, ήταν ο Breen. Ο Ιρλανδός κατάφερε να είναι ανταγωνιστικός από την πρώτη ημέρα, παρά το γεγονός ότι είχε να οδηγήσει WRCar από το περσινό Ράλλυ Αυστραλίας. Φυσιολογικά δεν μπόρεσε να ακολουθήσει το ρυθμό των Ogier και Mikkelsen, με τον Adamo να κρατάει το όνομα του για τη συνέχεια. Μάλιστα, το γεγονός ότι πρόσφερε χωρίς σκέψη τη θέση του στον Neuville, ενισχύει τις φήμες που τον θέλουν να επανέρχεται στο μπάκετ του i20 WRC μέσα στους επόμενους μήνες. Και πιθανότατα στο Ράλλυ Μ. Βρετανίας.

WRC FINLAND

Αρκετά πιο πίσω και σαφώς απογοητευμένος ακολούθησε ο Teemu Suninen με το Ford Fiesta WRC. Ο Φινλανδός ακόμα και σήμερα ψαχνόταν με τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου του, προσπαθώντας να βρει τι έφτιαξε και δεν ήταν ανταγωνιστικός. Ο καταστροφικός αγώνας για την M-Sport ολοκληρώθηκε με την σημερινή εγκατάλειψη του Gus Greensmith μετά από έξοδο. Ο άπειρος Βρετανός, που τις δύο προηγούμενες μέρες είχε αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις μόλις στη 2η του εμφάνιση με το αυτοκίνητο, μπερδεύτηκε με τις σημειώσεις του με αποτέλεσμα να βρεθεί εκτός δρόμου.

Πολλά τριγύρω άλλαξαν, αλλά ίδια παραμένουν. Ο Tanak μπορεί να διεύρυνε τη διαφορά του στο Πρωτάθλημα Οδηγών, αλλά γνωρίζει ότι στη Γερμανία οι Ogier και Neuville θα είναι σαφώς πιο ανταγωνιστικοί. Την ίδια ώρα, το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών έχει πάρει φωτιά, με την Toyota να μειώνει τη διαφορά της από τη Hyundai. Με πέντε αγώνες να απομένουν, πλέον δεν υπάρχουν περιθώρια για λάθη. Ακόμα και το πιο μικρό μπορεί να αποδειχθεί καταστροφικό. Συνέχεια στις 22-25 Αυγούστου στις γερμανικές ειδικές διαδρομές. Τις οποίες και είναι πιθανό να βλέπουμε για τελευταία φορά στο πλαίσιο του WRC..._Π.Τ.

WRC FINLAND