17 Αυγ 2018

WRC – Ράλλυ Γερμανίας: Αναζητώντας απαντήσεις!

Ο Ott Tanak και το Toyota Yaris WRC συνεχίζουν στη Γερμανία όπως ολοκλήρωσαν το Ράλλυ Φινλανδίας. Με το γκάζι στο πάτωμα και με τον συναγωνισμό να ψάχνει απάντηση στις επιδόσεις τους.

Σαν σε συνέχεια του Ράλλυ Φινλανδίας, ο συνδυασμός Ott Tanak και Toyota Yaris WRC δείχνει να διαθέτει το κάτι παραπάνω και στις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Γερμανίας. Ο “δαιμονισμένος” Εσθονός, που δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πέρσι είχε κερδίσει τον ίδιο αγώνα, από το πρωί έδειξε το δρόμο στο συναγωνισμό. Ακόμα και οι ισχυροί αντίπαλοι του, όπως ο Sebastien Ogier και ο Thierry Neuville, δεν είχαν απάντηση στις επιδόσεις του. Ο Tanak έκανε τον 3ο χρόνο στην πρώτη ε.δ. του σκέλους και από εκεί και έπειτα κέρδισε όλες τις υπόλοιπες μέχρι το τέλος της ημέρας.

Πολύς λόγος γίνεται για τον κινητήρα του Yaris WRC, ο οποίος σας θυμίζουμε ότι από το Ράλλυ Φινλανδίας έχει δεχθεί μία συγκεκριμένη αναβάθμιση. Δεν έχουν βελτιωθεί οι τιμές ισχύος και ροπής, αλλά η λειτουργία του σε μεγαλύτερο εύρος στροφών, γεγονός που προφανώς βοηθάει τους οδηγούς της Toyota. Βέβαια, όσο καλό και αν είναι το αυτοκίνητο, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι ο Tanak βρίσκεται σε δαιμονιώδη φόρμα και πως έχει φέρει το Yaris ακριβώς στα μέτρα του, επιτρέποντας του να πιέσει στο όριο.

Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι ο Sebastien Ogier με το Ford Fiesta WRC μπορεί να μην έχει καταφέρει να τον ξεπεράσει, αλλά παραμένει σε απόσταση βολής με μόλις 12,3 δευτερόλεπτα να τους χωρίζουν. Ο Γάλλος 5άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχει βρει και πάλι το ρυθμό του, μετά την πολύ μέτρια εμφάνιση στη Φινλανδία, αλλά αυτό δεν αποδείχθηκε αρκετό για να ξεπεράσει το εμπόδιο του Tanak. Ο ίδιος στο τέλος της ημέρας δήλωσε ότι αυτή τη στιγμή δεν είναι σε θέση να ανταγωνιστούν το “πακέτο” της Toyota. Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ένα ενδεχόμενο λάθος θα μπορούσε να βάλει ταφόπλακα στην προσπάθεια του για διεκδίκηση του τίτλου. Κάτι που δεν απασχολεί τον Tanak, ο οποίος και βρίσκεται σε κατάσταση... “Defcon 1”.

Αντίστοιχες σκέψεις με τον Ogier, όμως, κάνει και ο Thierry Neuville. Ο Βέλγος παραδέχθηκε ότι πίεσε σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, αλλά δεν μπόρεσε να ακολουθήσει το ρυθμό του Tanak, αλλά και στο δεύτερο μισό της ημέρας αυτούς του Ogier. Ο Neuville έχει πάντα στην άκρη του μυαλού του τους βαθμούς για τον τίτλο, ενώ ο ίδιος θεωρεί ότι οι αυριανές ειδικές με τις αρκετές ανωμαλίες του οδοστρώματος ταιριάζουν καλύτερο στο i20 WRC. Η αλήθεια είναι ότι για δεύτερο συνεχόμενο ασφάλτινο αγώνα, μετά την Κορσική, τα Hyundai δείχνουν να μην είναι το ίδιο ανταγωνιστικά με το Yaris και το Fiesta WRC. Κάτι που αποδεικνύεται από τις μέτριες επιδόσεις και του Dani Sordo. Πάντως, παραμένοντας 15 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ogier, είναι δεδομένο ότι αύριο θα προσπαθήσει να πιέσει τον αντίπαλο του στη διεκδίκηση του τίτλου.

Όμως, ο Neuville δεν πρέπει να έχει στο μυαλό του μόνο τον Ogier, αλλά και μία σειρά οδηγών που ακολουθούν πίσω του με πολύ μικρές διαφορές μεταξύ τους! Και συγκεκριμένα, σημειώστε ότι ο 4ος από τον 7ο χωρίζονται μόλις από 5 δευτερόλεπτα! Το... “τρενάκι” οδηγεί ο Elfyn Evans, ο οποίος μετά από αρκετό καιρό δείχνει να βρίσκει την ταχύτητα και την αυτοπεποίθηση που του έλειπε. Ο Βρετανός έχει σημειώσει πολύ καλές επιδόσεις, με εξαίρεση την πρώτη ε.δ. που έχασε αρκετό χρόνο, αφού το στήσιμο του Fiesta δεν του επέτρεψε να πιέσει όσο ήθελε. Μόλις ένα δευτερόλεπτο πίσω του ολοκλήρωσε ο Jari Matti Latvala με το Yaris WRC, ο οποίος και παραδέχθηκε ότι δεν μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό των κορυφαίων συνδυασμών. Ο Φινλανδός ήταν αρκετά διστακτικός, όπως και ο ίδιος δήλωσε, ενώ είναι δεδομένο ότι θα ήθελε να αποφύγει ακόμα ένα λάθος φέτος.

Ο Dani Sordo από την 6η θέση και μόλις τέσσερα δευτερόλεπτα πίσω από τον Latvala, αρχικά δεν ήταν ικανοποιημένος με το στήσιμο του i20, το οποίο χαρακτήρισε υποστροφικό και νευρικό. Στο δεύτερο μισό, μετά από συγκεκριμένες αλλαγές, προσπάθησε να πιέσει, αλλά όπως διαπίστωσε και ο ίδιος οι χρόνοι δεν ήταν αυτοί που θα περίμενε. Μόλις ένα εκατοστό του δευτερολέπτου πίσω του, βρίσκεται ο Esapekka Lappi με το Yaris WRC, ο οποίος φέτος δείχνει να δυσκολεύεται πολύ περισσότερο στους γερμανικούς δρόμους σε σχέση με πέρσι. Ο Φινλανδός δεν αισθάνεται αυτοπεποίθηση να πιέσει στα “βρώμικα” κομμάτια, δηλαδή εκείνα που ο δρόμος έχει αρκετό χώμα, με αποτέλεσμα να χάνει χρόνο και μαζί την αυτοπεποίθηση του.

Στην 8η θέση συναντάμε τον Craig Breen με το Citroen C3 WRC, ο οποίος για ακόμα έναν αγώνα δείχνει να μη μπορεί να διεκδικήσει μία θέση στην εξάδα. Κάτι που πέρσι κατάφερε αρκετές φορές. Ο Ιρλανδός μοιάζει μπερδεμένος και σίγουρα δεν φταίει το αυτοκίνητο, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αποδεδειγμένα στην άσφαλτο το C3 είναι ανταγωνιστικό. Πιο πίσω, ο Andreas Mikkelsen προσπαθεί και αυτός να βρει τι φταίει για τις μέτριες φετινές του επιδόσεις. Αυτή τη φορά, ο Νορβηγός αποφάσισε να αλλάξει το στυλ οδήγησης του, υιοθετώντας στοιχεία από αυτό του Neuville. Συγκεκριμένα, δεν κάνει χρήση της τεχνικής “trail braking”, κατά την οποία ο οδηγός φρενάρει και στο εσωτερικό της στροφής. Κάτι που δεν δείχνει με το χρονόμετρο να τον βοηθάει ιδιαίτερα. Πιο πίσω, ο Teemu Suninen προσπαθεί να “επιβιώσει” στην πρώτη του με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC στην άσφαλτο, την ώρα που ο Mads Ostberg ταλαιπωρήθηκε από απώλεια ισχύος σε όλο το δεύτερο μισό της ημέρας. Συγκεκριμένα, οι μηχανικοί της Citroen έκαναν ένα λάθος στην τοποθέτηση του εμπρός προφυλακτήρα στο ενδιάμεσο σέρβις, με αποτέλεσμα να μην ψύχεται σωστά και να μπαίνει σε safe mode ο κινητήρας του C3. Την ίδια ώρα, ο Ιορδάνης Σερδερίδης στο δικό του αγώνα, απολαμβάνει την πρώτη του με το Ford Fiesta WRC '17, με το πλατύ του χαμόγελο στο τέλος των ειδικών να πιστοποιεί του λόγου το αληθές.

Το αυριανό σκέλος είναι και το μεγαλύτερο του αγώνα, αφού περιλαμβάνει οκτώ ειδικές διαδρομές καλύπτοντας 150 αγωνιστικά χιλιόμετρα! Και με μόλις τρεις ε.δ. την τελευταία ημέρα, εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι αύριο οι διεκδικητές της νίκης θα λύσουν το μεγαλύτερο μέρος των διαφορών τους._Π.Τ.

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: