top icon
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Γερμανίας: Δεύτερο σκέλος

Ξεκάθαρες έκανε σήμερα τις διαθέσεις του ο Sebastien Loeb, καταφέρνοντας στο δεύτερο σκέλος του αγώνα να δημιουργήσει και να χτίσει μία διαφορά ασφαλείας, η οποία τον φέρνει αγκαλιά με την 8η συνεχόμενη νίκη του στο Ράλλυ Γερμανίας.

Ξεκάθαρες έκανε σήμερα τις διαθέσεις του ο Sebastien Loeb, καταφέρνοντας στο δεύτερο σκέλος του αγώνα να δημιουργήσει και να χτίσει μία διαφορά ασφαλείας, η οποία τον φέρνει αγκαλιά με την 8η συνεχόμενη νίκη του στο Ράλλυ Γερμανίας.
 
Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, έκανε αυτό που περιμέναμε οι περισσότεροι σήμερα. Στις έξι από τις οκτώ ειδικές του σκέλους έμεινε κοντά ή στην κορυφή, ενώ στα δύο περάσματα από την ειδική μαμούθ των 48 χιλιομέτρων, φρόντισε να δημιουργήσει τη διαφορά που ήθελε. Με αυτόν τον τρόπο, αύριο αυτό που χρειάζεται είναι να μείνει συγκεντρωμένος και στο δρόμο, έτσι ώστε να κατακτήσει ακόμα μία νίκη στο γερμανικό αγώνα και να κάνει ένα πολύ σημαντικό βήμα για την κατάκτηση του 7ου τίτλου. Ενδεικτικό στοιχείο της χαλαρότητας του Γάλλου σήμερα, είναι ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων δήλωσε ότι δεν ρίσκαρε, ενώ προσπάθησε και να προφυλάξει τα ελαστικά του, αποδεικνύοντας και τη διαφορά του σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Με απλό τρόπο, λοιπόν, απολαμβάνει στο τέλος της ημέρας μία διαφορά της τάξεως των 36 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Dani Sordo.

Ο νεαρός Ισπανός, προσπάθησε με την έναρξη του σκέλους να πιέσει τον ομόσταυλο του, αλλά όταν στο πρώτο πέρασμα από την ε.δ. των 48 χλμ. έχασε περί τα δέκα δευτερόλεπτα από τον Loeb, εγκατέλειψε την προσπάθεια. Ο Ισπανός, δεν είχε λόγο να πάρει περιττά ρίσκα στη συνέχεια, με αποτέλεσμα από τα μέσα του αγώνα να δηλώσει ότι πλέον θέλει και πρέπει να συμβιβαστεί με την ιδέα της δεύτερης θέσης. Εξάλλου, αυτός ήταν και ο στόχος που του είχε θέσει από την αρχή του αγώνα ο επικεφαλής της Citroen Racing, Olivier Quesnel, και με δεδομένο το αβέβαιο μέλλον του στην ομάδα, ο Sordo το μόνο που ήθελε ήταν να ικανοποιήσει τον επικεφαλής της ομάδας του. Το βασικό για τον ίδιο ήταν να αποδείξει ότι στην άσφαλτο είναι ταχύτερος από τον Ogier και ο στόχος του στέφθηκε με επιτυχία. 

D. Sordo

[[PAGEBREAK]]

Ο Ogier, είναι δεδομένο ότι στην άσφαλτο δεν είναι το ίδιο ανταγωνιστικός με το χώμα. Παρόλα αυτά, με το πέρας κάθε ειδικής κατάφερε να βελτιώσει τις επιδόσεις του, με αποτέλεσμα στο τέλος της ημέρας να βρίσκεται στην 3η θέση της γενικής κατάταξης, απαλλαγμένος από το άγχος του Mikko Hirvonen που εγκατέλειψε από πρόβλημα στο κιβώτιο και έχοντας πλέον να σκεφτεί μόνο την πίεση του Jari Matti Latvala. Ο νεαρός Φινλανδός ήταν και σήμερα ανταγωνιστικός, συγκριτικά με τους υπόλοιπους και με εξαίρεση τους Loeb-Sordo που είναι σε δικό τους αγώνα, αποδεικνύοντας ότι η χθεσινή του επίδοση δεν ήταν πυροτέχνημα. Πίεσε και αν δεν είχε κάνει ένα τετ α κε στο πρώτο πέρασμα από την ε.δ. των 48 χλμ., ίσως και να ήταν μπροστά από τον Ogier ή ακόμα πιο κοντά του. Ακόμα και έτσι, όμως, η διαφορά των 16 δλ. που τον χωρίζει από το Γάλλο δεν του απαγορεύει να να διεκδικήσει αύριο μία θέση στο βάθρο. Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε, ότι όση ώρα ήταν ο Mikko Hirvonen στον αγώνα, ο Latvala ήταν και πάλι ταχύτερος, προβληματίζοντας τον Malcolm Wilson. Ο Hirvonen ήταν και σήμερα εκτός ρυθμού και μακριά από την κορυφή, αποδεικνύοντας και πάλι ότι διανύει μία δύσκολη για τον ίδιο περίοδο. Το πρόβλημα με το κιβώτιο, το οποίο και τον οδήγησε σε εγκατάλειψη σήμερα, είναι καταστροφικό για τον ίδιο, αφού έβαλε τέλος στις ελάχιστες ελπίδες του για τίτλο ενώ στοίχισε ακόμα περισσότερο στον τομέα της ψυχολογίας. Ο Φινλανδός αναζητά μία καλή επίδοση και αν αυτή δεν έρθει στην Ιαπωνία, κανείς δεν ξέρει αν και πως θα ανακάμψει.

Όμως, άτυχος δεν στάθηκε μόνο ο Hirvonen, αλλά και ο Francois Duval. Ο Βέλγος ήταν ταχύς στο πρώτο πέρασμα από τις ειδικές, ενώ με την τακτιή που ακολούθησε βρέθηκε μετά την εγκατάλειψη του Hirvonen στην 5η θέση της γενικής. Όμως, στην τελευταία ε.δ. του σκέλους (τη γνωστή των 48 χλμ.) έχασε τον έλεγχο του Focus βγήκε από το δρόμο, με αποτέλεσμα το Focus να σταματήσει στην άκρη του δρόμο ανάποδα. Βέβαια, ο Βέλγος ούτε και σήμερα δεν κατάφερε να οδηγήσει απερίσπαστος, αφού και πάλι αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα του αυτοκινήτου, ο οποίος υπερθερμάνθηκε με αποτέλεσμα να χάσει την πίεση του τούρμπο. Μακάρι, ο Duval να έχει ακόμα μία ευκαιρία στο άμεσο μέλλον (Γαλλία-Ισπανία) να αποδείξει ότι έχει μία θέση στο θεσμό. Με αυτόν τον τρόπο, όμως, στην 5η θέση της γενικής σκαρφάλωσε ο Petter Solberg! Ο Νορβηγός αντιμετώπισε σήμερα πρόβλημα με τη σειρά εκκίνησης, αφού ξεκινώντας πίσω είχε να αντιμετωπίσει το υπερβολικό χώμα στο δρόμο από τις «μπούκες» των προπορευόμενων αυτοκινήτων, αλλά παρόλα αυτά κατάφερε να διατηρηθεί στο συναγωνισμό. Παράλληλα, μία αλλαγή στο ενδιάμεσο σέρβις στη ρύθμιση της ανάρτησης της C4 είχε σαν αποτέλεσμα να βελτιώσει ακόμα περισσότερο τις επιδόσεις του και μαζί την αυτοπεποίθηση του!

Με τον αριθμό των εγκαταλείψεων να έχει αυξηθεί σήμερα, ο Kimi Raikkonen έχει καταφέρει να ανέβει στην 3η θέση της γενικής! Ο πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1 δεν έχει κλέψει τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις του στο γερμανικό αγώνα, αλλά δείχνει τούλαχιστον να μένει μακριά από τα προβλήματα και εν τέλει να αποζημιώνεται από το τελικό αποτέλεσμα. Σήμερα, φάνηκε αδύνατο να αντισταθεί στον Solberg, αλλά εν τέλει κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο του Matthew Wilson, ο οποίος και ακολουθεί από την έβδομη θέση της γενικής. Αναμφίβολα, ως μετρ της ασφάλτου, περιμέναμε ότι δεν θα είχε πρόβλημα να ξεπεράσει το νεαρό Βρετανό οδηγό, ο οποίος δεν διακρίνεται για τις επιδόσεις του στο χώμα, κάτι που εν τέλει δεν αποδείχθηκε στις γερμανικές ειδικές. Σίγουρα, στην Ισπανία θα είναι μία διαφορετική ιστορία. Πάντως, αυτό που έχει σημασία είναι ο Φινλανδός να τερματίσει, αφού προέρχεται από μία σειρά πολύ μέτριων εμφανίσεων. Ο Wilson, πάντως, χωρίς να εντυπωσιάζει και έχοντας αντιμετωπίσει σημαντιά προβλήματα με τα φρένα του Focus, καταφέρνει για ακόμα μία φορά να βρίσκεται στους βαθμούς. Τέλος, την πρώτη οκτάδα συμπληρώνει ο Αμερικανός Ken Block, ο οποίος στη Γερμανία αγωνίζεται μόλις για 3η φορά στην καριέρα του(!) σε ασφάλτινο αγώνα. Ο μετρ της πλαγιολίσθησης έχει μείνει μακριά από τα λάθη και έχει καταφέρει να βρίσκεται στην 8η θέση, αρκετά πιο πίσω όμως από τον Wilson. 

S. Ogier

[[PAGEBREAK]]

Η πιο ενδιαφέρουσα μάχη της ημέρας, όμως, έχει δοθεί στην κατηγορία του SWRC! Εκεί, τρεις οδηγοί δίνουν τον υπερπάντων αγώνα για τη νίκη, με τον Per Gunnar Andersson να καταφέρνει να περάσει στο τέλος της ημέρας στην κορυφή της κατάταξης στην κατηγορία. Ο Σουηδός ήταν ταχύς, πήρε ρίσκα (στην τελευταία ειδική κόντεψε να βγει από το δρόμο) και κατάφερε στο τέλος να ολοκληρώσει την ημέρα 5 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Patrick Sandell. Ο πρώην Πρωταθλητής του JWRC πραγματοποίησε τη δική του αντεπίθεση σήμερα, με αποτέλεσμα να πιέζει τον συμπατριώτη του για τη νίκη, όντας μόλις τέσσερα δευτερόλεπτα πίσω του. Βέβαια, στη μάχη είναι και ο Martin Prokop! Ο Τσέχος ήταν και σήμερα ταχύτατος, πραγματοποιώντας την καλύτερη του εμφάνιση με το Ford Fiesta S2000, αλλά στο τέλος της τελευταίας ε.δ. στάθηκε άτυχος, αφού αντιμευτώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα του Fiesta, με αποτέλεσμα να μην ήταν σίγουρη η επιστροφή του στο σέρβις παρκ. Πάντως, αυτό δεν αναιρεί την εξαιρετική του εμφάνιση. Στην κατηγορία Παραγωγής, ο Armindo Araujo εξακολουθεί να παραμένει επικεφαλής, αλλά ο Hayden Paddon έχει μειώσει τη μεταξύ τους διαφορά, με αποτέλεσμα και σε αυτήν την περίπτωση η μάχη για την κατάκτηση της πρώτης θέσης να είναι παραμένει ανοικτή. Κάτι, που σύμφωνα με τη λογική, δεν ισχύει για το JWRC. Εκεί, ο Hans Weijs Jr. εξακολουθεί να παραμένει στην κορυφή της κατάταξης, όντας ταχύτερος από συνδυασμούς με ισχυρότερες κατασκευές.

Όπως όλα δείχνουν, το μοναδικό ερωτηματικό που θα περιμένουμε να απαντηθεί είναι αν η Citroen θα πραγματοποιήσει ακόμα ένα 1-2-3 ή αν η Ford θα καταφέρει δια χειρός Latvala να ανέβει στο βάθρο. Όπως και να έχει πάντως, για ακόμα μία φορά αποδεικνύεται ότι σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, η ψαλίδα ανάμεσα στις δύο ομάδες παραμένει μπορεί να μην έχει ανοίξει κι άλλο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η Ford έχει πλησιάσει. _Π.Τ.

Ας δούμε, όμως, τι δήλωσαν οι πρωταγωνιστές του αγώνα, μετά από την ολοκλήρωση του δεύτερου σκέλους: :

Sebastien Loeb: «Όλα πήγαν καλά σήμερα. Δοκιμάσαμε κάποια πράγματα, ειδικά με τα ελαστικά. Νομίζω ότι όταν προσπαθούσα να τα προφυλάξω ήμουν ταχύτερος! Τέλος πάντων, έχουμε μία καλή διαφορά και αύριο αυτό που θα πρέπει να κάνουμε είναι να μείνουμε στο δρόμο».

Dani Sordo: «Όλα πήγαν καλά σήμερα. Από ένα σημείο και έπειτα ήμασταν πιο προσεκτικοί, αφού ξέρουμε ότι είναι δύσκολο να διεκδικήσουμε το κάτι παραπάνω».

Sebastien Ogier: «Το απόγευμα βελτιώσαμε κι άλλο τις επιδόσεις μας. Ήμασταν ταχύτεροι. Στην τελευταία ειδική, χτυπήσαμε το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, αφού πιέζαμε και υπερβάλαμε σε κάποιο σημείο, με αποτέλεσμα να χτυπήσουμε σε μπαριέρα».

Jari Matti Latvala: «Ήταν καλή ημέρα, αν και είχαμε τις ατυχίες μας, όπως το τετ α κε. Πάντως, προσπαθήσαμε σε όλη τη διάρκεια της ημέρας να οδηγήσουμε όσο πιο καθαρά μπορούμε και να είμαστε γρήγοροι».

Petter Solberg: «Αντιμετωπίσαμε πρόβλημα με τη σειρά εκκίνησης, λόγω του χώματος, αλλά τι να κάνουμε. Το απόγευμα δοκιμάσαμε κάποιες λύσεις, οι οποίες δούλεψαν πολύ καλά».

J. M. Latvala

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ