Μετά τις χαμηλές πτήσεις στη Φινλανδία, ο θίασος του WRC μεταφέρεται στις ασφάλτινες ε.δ. της Γερμανίας. Και με πέντε αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της χρονιάς είναι δεδομένο ότι πλέον έχουμε μπει στην τελική ευθεία.

Απόλυτη αλλαγή σκηνικού! Μετά τις χωμάτινες με υψηλό δείκτη μέσης ωριαίας ταχύτητας ειδικές της Φινλανδίας, οι πρωταγωνιστές του WRC προετοιμάζονται για τις στενές, ασφάλτινες διαδρομές του Ράλλυ Γερμανίας. Με πέντε αγώνες να απομένουν μέχρι το τέλος της χρονιάς, δεν είναι μυστικό ότι έχουμε μπει στην τελική ευθεία, με τους τίτλους Οδηγών και Κατασκευαστών να αναζητούν τους κατόχους τους για το 2018. Και στις δύο περιπτώσεις, δεν υπάρχουν φαβορί και όλα είναι ανοικτά για τη συνέχεια. Ο Thierry Neuville έχει ένα προβάδισμα της τάξεως των 21 βαθμών από τον Sebastien Ogier, την ώρα που το απόλυτο “30” του Ot Tanak στη Φινλανδία αναπτέρωσε τις όποιες ελπίδες του για τίτλο. Ο Εσθονός είναι 46 βαθμούς πίσω από τον Βέλγο, ενώ μόλις 25 τον χωρίζουν από τον πέντε φορές Πρωταθλητή, την ώρα που διαθέσιμοι είναι 150 βαθμοί στους εναπομείναντες πέντε αγώνες. Ακόμα πιο περίπλοκη είναι η κατάσταση στη μάχη του τίτλου των Κατασκευαστών, αφού μπορεί η Hyundai να προηγείται με 228 βαθμούς, αλλά η M-Sport ακολουθεί 26 βαθμούς πίσω της, την ώρα που η Toyota μείωσε τη διαφορά από την ομάδα του Malcolm Wilson μόλις στον έναν!

Μετά από τέσσερις συνεχόμενους αγώνες σε χωμάτινες επιφάνειες, το ασφάλτινο Ράλλυ Γερμανίας αποτελεί πρόκληση για ανθρώπους και μηχανές. Δεν είναι ένας κλασσικός αγώνας του είδους, αφού τόσο οι απρόβλεπτες συνθήκες, οι διαφορετικού τύπου ειδικές άλλες με υψηλό και άλλες με χαμηλό δείκτη πρόσφυσης, είναι στοιχεία που καθιστούν δύσκολο τόσο το στήσιμο του αυτοκινήτου, όσο και την επιλογή των ελαστικών. Δεν είναι τυχαίο, ότι στο Ράλλυ της Γερμανίας οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεση τους τα πληρώματα αναγνωρίσεων (όπως στο Μόντε Κάρλο), τα οποία θα περνούν από τις ε.δ. νωρίτερα και θα μεταφέρουν πληροφορίες για την κατάσταση του δρόμου στις ομάδες. Όπως και πέρσι, επίκεντρο είναι το Bostalsee, δίπλα στην ομώνυμη λίμνη. Σημαντικές αλλαγές στη σχεδίαση του αγώνα δεν υφίστανται σε σχέση με το 2017, με εξαίρεση την προσθήκη της ε.δ. Bosenberg, που θα αποτελέσει και την Power Stage την Κυριακή το μεσημέρι, αλλά και την αύξηση των χιλιομέτρων της Panzerplatte Sprint των 2,87 χιλιομέτρων, η οποία και θα διεξαχθεί δύο φορές το Σάββατο. Φυσικά, αυτούσια παραμένει η Panzerplatte των 38,57 χιλιομέτρων, η οποία και αποτελεί ένα από τα highlight του αγώνα. Συνολικά, ο αγώνας περιλαμβάνει 18 ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 325,76 χιλιομέτρων. Ας δούμε, όμως, πως προετοιμάστηκαν οι ομάδες για τον 9ο γύρο της χρονιάς και τι μπορούμε να περιμένουμε από αυτές στις γερμανικές ασφάλτινες ε.δ.

HYUNDAI MOTORSPORT WRT

Σίγουρα στη Φινλανδία περίμεναν κάτι καλύτερο οι άνθρωποι της Hyundai, αν και γνώριζαν εξαρχής ότι παραδοσιακά στον συγκεκριμένο αγώνα δεν αποδίδουν και δεν έχουν σημειώσει ικανοποιητικά αποτελέσματα. Αυτό, όμως, αλλάζει στη Γερμανία. Αγώνα που η κορεάτικη ομάδα έχει κερδίσει στο παρελθόν με τον Thierry Neuville. Όμως, το i20 WRC δεν έδειξε στο ασφάλτινο Ράλλυ Κορσικής να είναι ανταγωνιστικό. Οι οδηγοί της ομάδας, και ιδιαίτερα ο Βέλγος, είχαν παράπονα για την υποστροφική του συμπεριφορά, γεγονός που αποτυπώθηκε και στους χρόνους. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, η ομάδα έχει κάνει μία σειρά δοκιμών στην άσφαλτο, ενώ παράλληλα στη Φινλανδία ομολόγκαρε ένα καινούργιο κεντρικό διαφορικό. Μπορεί στον συγκεκριμένο αγώνα να μην έκανε τη διαφορά, αλλά αυτό αναμένεται να αλλάξει στις ασφάλτινες ε.δ. Στη Γερμανία, η ομάδα θα έχει και πάλι τρία i20 WRC στη ράμπα της αφετηρίας, με τους Νeuville και Mikkelsen να οδηγούν τα δύο πρώτα, και τον Dani Sordo να επανέρχεται στο τρίτο αυτοκίνητο αντικαθιστώντας τον Hayden Paddon. Ο Βέλγος θα έχει στη διάθεση του το i20 με το οποίο κέρδισε στη Σαρδηνία, ο Andreas το αυτοκίνητο από τον ίδιο αγώνα, το οποίο μάλιστα θα κάνει μόλις τη 2η του εμφάνιση στο θεσμό, ενώ ο Sordo θα οδηγήσει το i20 που είχε στη διάθεση του ο Paddon στη Φινλανδία.

Η αλήθεια είναι ότι και οι τρεις οδηγοί της ομάδας έχουν καλή παράδοση στον γερμανικό αγώνα. Ο Thierry Neuville φημίζεται για την ταχύτητα του στην άσφαλτο, ενώ οι δρόμοι είναι αντίστοιχοι με αυτούς της πατρίδας του. Ο Βέλγος στη Γερμανία είχε σημειώσει το 2014 την παρθενική του νίκη στο WRC. Φέτος, θα έχει διαφορετική προσέγγιση. Γνωρίζει ότι ένα λάθος μπορεί να εκμηδενίσει τη διαφορά του από τον Ogier, και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε την τακτική που θα ακολουθήσει. Σίγουρα, για τον ίδιο είναι ευκαιρία να αυξήσει τη διαφορά του, αφού η σειρά εκκίνησης μπορεί να λειτουργήσει υπέρ του, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους αγώνες της χρονιάς. Αντίθετα, περιθώρια για στρατηγική δεν έχει ο Mikkelsen. Ο Νορβηγός πρέπει να αρχίσει να αποδίδει και το γνωρίζει πολύ καλά. Η σειρά εκκίνησης αυτή τη φορά δεν θα τον βοηθήσει, αλλά ακόμα και έτσι πέρσι είχε καταφέρει να τερματίσει 2ος με το Citroen C3 WRC! Μία επίδοση που μερικές εβδομάδες αργότερα τον έφερε στη Hyundai. Τέλος, ο Dani Sordo μοιάζει δεδομένο ότι θα κάνει αυτό που γνωρίζει καλύτερα. Να φέρει βαθμούς στην ομάδα του. Βέβαια, αν υπάρχει ένας αγώνας που ο Ισπανός είναι ανταγωνιστικός, αυτός είναι το Ράλλυ Γερμανίας, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εκεί σημειώσει τη μοναδική νίκη του μέχρι σήμερα στο θεσμό. Μπορεί να το καταφέρει; Πολύ δύσκολα, αν και ένα πόντιουμ δεν αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός για τον Sordo.

M-SPORT FORD WRT

Το Ράλλυ Φινλανδίας έφερε γκρίνια και προβληματισμό στις τάξεις της M-Sport. Το νέο αεροδυναμικό πακέτο που εξελίχθηκε από την Ford Perfomace στις ΗΠΑ δεν είχε τα επιθυμητά αποτελέσματα, με τα Fiesta να μην μπορούν να ακολουθήσουν το συναγωνισμό. Την ίδια ώρα, ούτε η αλλαγή του προμηθευτή στην ανάρτηση έκανε διαφορά, με τον Ogier να χρησιμοποιεί αμορτισέρ της Sachs, αντί της Reiger. Στην άσφαλτο, όμως, η ιστορία είναι διαφορετική. Το Fiesta έχει αποδείξει ότι είναι ανταγωνιστικό και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Ogier κέρδισε τόσο στο φετινό Ράλλυ Μόντε Κάρλο σε μικτές συνθήκες, όσο και στο καθαρά ασφάλτινο Ράλλυ Κορσικής. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, ο πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής θα χρησιμοποιήσει στη Γερμανία και πάλι τις αναρτήσεις της Reiger. Έτσι, ο Ogier θα έχει στη διάθεση του το ίδιο αυτοκίνητο με το Ράλλυ Φινλανδίας, φυσικά με το νέο αεροδυναμικό πακέτο. Την ίδια ώρα, τα Fiesta με τα οποία αγωνίστηκαν στον ίδιο αγώνα θα συμμετέχουν στη Γερμανία οι Elfyn Evans και Teemu Sunninen.

Όπως είναι απολύτως φυσιολογικό, ο Ogier θα είναι και πάλι το πρώτο βιολί της M-Sport. Ο Γάλλος Πρωταθλητής βλέπει τον αγώνα της Γερμανίας ως μία ευκαιρία να ψαλιδίσει κι άλλο τη διαφορά του από τον Neuville στη μάχη του τίτλου. Η ταχύτητα στην άσφαλτο δεν του λείπει σε καμία περίπτωση, και απομένει να δούμε πως θα αντιδράσει στην πίεση του αποτελέσματος, σε συνδυασμό με την αποφυγή λάθους. Ο Ogier γνωρίζει ότι ένα λάθος θα μπορούσε να αποβεί καταστροφικό σε αυτή τη χρονική στιγμή. Άγχος, όμως, έχει πλέον και ο Elfyn Evans. Ο Malcolm Wilson περιμένει πολλά περισσότερα από τον Βρετανό στο δεύτερο μισό του Πρωταθλήματος και αν θέλει να εξασφαλίσει τη θέση του και για τη νέα χρονιά θα πρέπει να αρχίσει να αποδίδει. Στην άσφαλτο διαθέτει ταχύτητα, και πρέπει πλέον να αποδείξει ότι μπορεί να τη συνδυάσει με το αποτέλεσμα. Σαφώς πιο άνετος από όλους θα είναι ο Teemu Sunninen. Ο 24χρονος Φινλανδός θα λάβει μέρος για πρώτη φορά στην καριέρα του σε ασφάλτινο αγώνα με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC και όπως είναι λογικό η M-Sport δεν έχει απαιτήσεις και προσδοκίες από τον ίδιο. Ο στόχος του θα είναι η αποκόμιση εμπειριών για το μέλλον. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι με την ομάδα της M-Sport και ένα Ford Fiesta WRC '17 θα λάβει μέρος και ο Έλληνας Ιορδάνης Σερδερίδης, με στόχο την προσωπική ευχαρίστηση.

TOYOTA GAZOO RACING WRT

Με το ηθικό και την αυτοπεποίθηση στα ύψη βρίσκεται η Toyota στη Γερμανία. Η ομάδα του Tommi Makinen προέρχεται από μία σπουδαία νίκη στη Φινλανδία δια χειρός Ot Tanak, την ώρα που ο Jari Matti Latvala κατάφερε να φέρει ακόμα ένα Yaris WRC στο βάθρο τερματίζοντας 3ος. Όμως, δεν είναι μόνο το αποτέλεσμα του συγκεκριμένου αγώνα που κάνει τους ανθρώπους της Toyota να αισιοδοξούν. Το Yaris έχει αποδείξει πέρσι, αλλά και φέτος την ταχύτητα του στην άσφαλτο. Στο Ράλλυ Γερμανίας του 2017 οι Latvala, Lappi και Hanninen είχαν κερδίσει ειδικές, ενώ φέτος στο Ράλλυ Κορσικής ο Tanak είχε τερματίσει δεύτερος πίσω από τον Ogier. Ο Εσθονός δείχνει και δεδομένα βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση. Γενικά οι επιδόσεις του τους τελευταίους μήνες τον καθιστούν ως τον ταχύτερο, αφού δεν είναι τυχαίο ότι μέχρι σήμερα έχει κερδίσει τις περισσότερες ειδικές διαδρομές από κάθε άλλο οδηγό στο θεσμό. Έχει σημειώσει 43 ταχύτερους χρόνους, με τον Thierry Neuville να ακολουθεί με 29! Στη Γερμανία, ο Εσθονός είχε καταφέρει να επικρατήσει πέρσι με το Ford Fiesta WRC.

Αυτός είναι ο στόχος του και φέτος. Αν θέλει να διατηρήσει ρεαλιστικές τις όποιες ελπίδες του για διεκδίκηση του τίτλου, χρειάζεται να προσθέσει ακόμα μία νίκη στη συγκομιδή του. Και η λογική ότι θα είναι ανάμεσα στους κορυφαίους συνδυασμούς του αγώνα. Πιο ήρεμος είναι ο Jari Matti Latvala, που μετά το αποτέλεσμα της Φινλανδίας αισθάνεται να αυξάνει και πάλι την αυτοπεποίθηση του. Ο Φινλανδός έχει καλή παράδοση στη Γερμανία, αφού έχει τερματίσει δύο φορές 2ος στο παρελθόν, ενώ και πέρσι είχε κερδίσει ειδικές με το Yaris WRC. Φυσικά η ταχύτητα δεν είναι το στοιχείο που του λείπει, αλλά περισσότερο η αξιοπιστία. Τέλος, ο Lappi θέλει να ξεχάσει το “ανόητο” λάθος στη Φινλανδία που τον οδήγησε στην εγκατάλειψη και να βελτιώσει την ταχύτητα του στις ασφάλτινες ειδικές. Πέρσι είχε σημειώσει πολύ καλούς χρόνους στη Γερμανία και ο στόχος του είναι φέτος να τους βελτιώσει ακόμα περισσότερο, βοηθώντας παράλληλα την ομάδα του στη συγκομιδή βαθμών για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT

Με τη νέα γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης που παρουσίασε η Citroen στο Ράλλυ Φινλανδίας, το C3 μοιάζει να έκλεισε σημαντικό μέρος της ψαλίδας που τη χώριζε από τις υπόλοιπες ομάδες. Ο Mads Ostberg ήταν με μία λέξη εντυπωσιακός, κατακτώντας το δεύτερο σκαλί του βάθρου, και μάλιστα απέναντι στα Yaris WRC, τα οποία έμοιαζαν σε δικό τους αγώνα. Στη Γερμανία, βέβαια, η ιστορία θα είναι λίγο διαφορετική. Το C3 είναι αποδεδειγμένα γρήγορο σε αυτού του είδους τις επιφάνειες και το ερώτημα είναι αν οι οδηγοί θα σταθούν στο ύψος των περιστάσεων. Τόσο ο Ostberg, όσο και ο Craig Breen, θα έχουν στη διάθεση τους τα αυτοκίνητα με τα οποία αγωνίστηκαν στη Σαρδηνία. Ο Νορβηγός είναι δεδομένο ότι στην άσφαλτο δεν διακρίνεται για τις επιδόσεις του. Το γεγονός ότι πέρσι δεν συμμετείχε στον αγώνα δεν τον βοηθάει, αν και ο ίδιος θα στηριχθεί στην αξιοπιστία που τον χαρακτηρίζει στις επιδόσεις του. Ο στόχος του είναι μία θέση στην πρώτη πεντάδα, κάτι που αν μείνει μακριά από προβλήματα και εκμεταλλευθεί λάθη αντιπάλων είναι εφικτό.

Ερωτηματικό, όπως σε κάθε αγώνα, αποτελεί ο Craig Breen. Ο Ιρλανδός έχει εμπειρία στις ασφάλτινες επιφάνειες, και ταχύτητα. Βέβαια, με δεδομένο ότι δεν έλαβε μέρος στο φετινό Ράλλυ Κορσικής, έχει σαν αποτέλεσμα η τελευταία του εμφάνιση σε ασφάλτινο αγώνα να χρονολογείται στο περσινό Ράλλυ Γερμανίας. Παρόλα αυτά, πραγματοποίησε δύο ημέρες δοκιμών με το Citroen C3 WRC και προετοιμάστηκε όσο το δυνατόν καλύτερα. Ο Breen πρέπει και αυτός με τη σειρά του να αρχίσει να φέρνει αποτελέσματα. Η υπομονή στο στρατόπεδο της Citroen έχει τελειώσει, οι Γάλλοι ήδη συζητούν με τον Sebastien Ogier και το μέλλον του στην ομάδα μόνο εξασφαλισμένο δεν είναι.

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης, θα επιλέγατε ένα αυτοκίνητο που θα θυσίαζε τους επιβάτες του για το γενικότερο καλό;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά