top icon
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Γερμανίας: Μέταλλο νικητή!

Με την 3η φετινή του επικράτηση, ο Ott Tanak πιστοποίησε στη Γερμανία πως διαθέτει ότι είναι απαραίτητο για να διεκδικήσει νίκες παντού, και πλέον γιατί όχι, το φετινό τίτλο!

Το έχουμε αναφέρει εδώ και αρκετούς μήνες, ότι ο συνδυασμός Tanak-Τoyota Yaris, μοιάζει αυτή τη στιγμή ο ταχύτερος στο WRC. Μέχρι πρότινος ήταν ο αριθμός των ταχύτερων χρόνων σε ειδικές διαδρομές, αλλά πλέον είναι και αυτός των νικών που το αποδεικνύει. Τρεις συνολικά φέτος και μάλιστα οι δύο συνεχόμενες, σε τελείως διαφορετικούς αγώνες μεταξύ τους. Από την Αργεντινή, στη Φινλανδία και τη Γερμανία, ο Εσθονός είναι ικανός να κερδίσει παντού. Αρκεί να μην αντιμετωπίζει προβλήματα αξιοπιστίας με το Toyota Yaris… Στη Γερμανία ήταν ένα κλικ ταχύτερος από όλους και ουσιαστικά από τη στιγμή ο Sebastien Ogier τέθηκε εκτός διεκδίκησης της νίκης δεν χρειαζόταν να κάνει τίποτα περισσότερο από το να επιστρέψει με ασφάλεια στον τερματισμό εξασφαλίζοντας τη δεύτερη συνεχόμενη φετινή του νίκη. Και μάλιστα, την πρώτη του Yaris στην άσφαλτο!

Μία επικράτηση που σήμερα τον βάζει για τα καλά στη μάχη του τίτλου. Ο Εσθονός μαζί με τη νίκη, πρόσθεσε άλλους τέσσερις βαθμούς από την Power Stage στη συγκομιδή του, με αποτέλεσμα να βρίσκεται πλέον 13 βαθμούς πίσω από τον Sebastien Ogier. Τόσο ο Tanak, όσο και ο Γάλλος, πίεσαν στο όριο στην Power Stage, με τον 5άκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή να σημειώνει κατά ένα εκατοστό ταχύτερο χρόνο και να προσθέτει πέντε ιδιαίτερα σημαντικούς βαθμούς στη δική του συγκομιδή. Όπως εξελίχθηκε ο αγώνας, ο Ogier προσπάθησε μέχρι το τέλος να μειώσει τις απώλειες του και με τη σειρά του βρίσκεται 23 βαθμούς πίσω από τον Neuville.

O Βέλγος οδηγός της Hyundai ήταν κατά τη διάρκεια του τριημέρου μακριά από τον καλό του εαυτό. Παρόλα αυτά, τόσο η νέα αλλαγή του διαφορικού εχθές, όσο και οι ατυχίες των αντιπάλων του σήμερα, του χάρισαν τη 2η θέση στο βάθρο και μαζί μία σημαντική ανάσα για τη συνέχεια του Πρωταθλήματος. Ο ίδιος, βέβαια, γνωρίζει πολύ καλά ότι στην Τουρκία θα έχει ακόμα πιο δύσκολο έργο ανοίγοντας το δρόμο για τους υπολοίπους, ενώ είναι δεδομένο ότι μετά από δύο μέτριες εμφανίσεις σε Φινλανδία και Γερμανία, είναι επιβεβλημένη η βελτίωση του στη συνέχεια. Όλοι σήμερα περιμέναμε τη μάχη για τη 2η θέση, η οποία όμως κρίθηκε υπέρ του Neuville από την πρώτη ειδική του σκέλους. Τόσο ο Dani Sordo, όσο και ο Jari Matti Latvala, τέθηκαν εκτός αφήνοντας το Βέλγο μόνο. Ο Ισπανός είχε μία έξοδο, με αποτέλεσμα να σπάσει το παρμπρίζ του i20 και να προκαλέσει ζημιά στο σύστημα ψύξης, την ώρα που ο Latvala προδόθηκε από το σύστημα μετάδοσης του Yaris εγκαταλείποντας και αυτός με τη σειρά του.

Με αυτό τον τρόπο, στο τρίτο σκαλί του βάθρου κατάφερε να σκαρφαλώσει ο Esapekka Lappi, συμπληρώνοντας ένα ονειρικό 1-3 για την ιαπωνική-φινλανδική ομάδα. Ο 27χρονος οδηγός, έκανε έναν πολύ καλό αγώνα, αποφεύγοντας λάθη και προβλήματα, σημειώνοντας κατά περιστάσεις ανταγωνιστικούς χρόνους. Αυτή η αξιοπιστία που τον διέκρινε του χάρισε το πρώτο βάθρο της καριέρας του στην άσφαλτο, ενώ παράλληλα βοήθησε την Toyota να σκαρφαλώσει στη δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Η Hyundai μπορεί να παραμένει στην κορυφή, αλλά πλέον νιώθει καυτή την ανάσα της Toyota, η οποία και ακολουθεί μόλις 13 βαθμούς πίσω. H Μ-Sport, φιγουράρει πλέον στην 3η θέση, 30 βαθμούς μακριά από την κορυφή, αλλά παραμένοντας και αυτή με τη σειρά της στη μάχη του τίτλου.

Για να γίνει αυτό, χρειάστηκε οι Sebastien Ogier και Teemu Suninen να τερματίσουν στην 4η και 5η θέση της γενικής κατάταξης. Ο Γάλλος 5άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, φυσικά και δεν μπορεί να είναι χαρούμενος από τη συγκομιδή του, αλλά όπως εξελίχθηκε ο αγώνας μετά το κλαταρισμένο ελαστικό, μόνο ικανοποιημένος μπορεί να είναι. Ειδικά αν προσθέσουμε και τους 5 βαθμούς που πρόσθεσε με τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage. Η διαφορά παραμένει διαχειρίσιμοι, αλλά πλέον οι αγώνες που απομένουν είναι τέσσερις και ο κλοιός σφίγγει ασφυκτικά, ειδικά με τον Tanak να ακολουθεί μαινόμενος.

Ο Suninen από την πλευρά του, έδειξε σημαντικά στοιχεία βελτίωσης κατά τη διάρκεια του αγώνα. Μπορεί η 5η θέση να προέκυψε από τα προβλήματα των αντιπάλων του, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αυτή ήταν η πρώτη του εμφάνιση στην άσφαλτο με WRCar, και μάλιστα σε έναν ιδιαίτερα δύσκολο ασφάλτινο αγώνα. Η πρόοδος που έδειξε κατά τη διάρκεια του αγώνα ήταν αξιοσημείωτη, βελτιώνοντας τις επιδόσεις του μετά από κάθε ειδική και αφήνοντας για ακόμα έναν αγώνα υποσχέσεις για το μέλλον. Την πρώτη εξάδα συμπλήρωσε ο Andreas Mikkelsen, ένα αποτέλεσμα που… “κολακεύει” τη γενικότερη παρουσία του. Ο Νορβηγός, σε έναν αγώνα που τερμάτισε δεύτερος το 2017, ήταν μακριά από τους περισσότερους, δίνοντας μάχη με τον Mads Ostberg. Αυτό που κρατάει αναμφίβολα είναι οι πολύτιμοι βαθμοί που πρόσφερε στην ομάδα του, ειδικά μετά την έξοδο του Sordo. Στην Τουρκία, τόσο λόγω της ευνοϊκής σειράς εκκίνησης, όσο και του γεγονότος ότι αισθάνεται μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση με το i20 στο χώμα, αναμένεται να είναι περισσότερο ανταγωνιστικός.

Από το ζενίθ στο ναδίρ ήταν η διαδρομή που ακολούθησε για ακόμα μία φορά η Citroen. Ο Craig Breen μετά τη χθεσινή του έξοδο, που του κόστισε πολύτιμο χρόνο, κατάφερε να τερματίσει 7ος. Ο Ιρλανδός βελτίωσε στο δεύτερο μισό του αγώνα τις επιδόσεις του με το C3, αλλά ο ίδιος και η ομάδα του περίμεναν περισσότερα από το γερμανικό αγώνα. Την ίδια ώρα, ο Mads Ostberg αναγκάστηκε να εγκαταλείψει σήμερα μετά από έξοδο, σε έναν αγώνα που αναμφίβολα δυσκολεύτηκε, λόγω και της μειωμένης ταχύτητας του στην άσφαλτο. Στο Ράλλυ Γερμανίας, όμως, είδαμε και τον Ιορδάνη Σερδερίδη να συμμετέχει στην πρώτη του από τις δύο εμφανίσεις που θα κάνει φέτος με το Ford Fiesta WRC ’17. Ο Έλληνας οδηγός, κινήθηκε στο δικό του ρυθμό απολαμβάνοντας τις δυνατότητες του αυτοκινήτου και πλέον ετοιμάζεται για την επόμενη στο Ράλλυ Αυστραλίας.

Τέλος, δεν πρέπει να λησμονήσουμε τη μάχη, και ακόμα περισσότερο την εμφάνιση του Jan Kopecky στην κατηγορία του WRC2. Ο Τσέχος από την αρχή έδειξε ότι θα είναι ο συνδυασμός που θα υπερισχύσει, αλλά ένα κλατάρισμα στο Skoda Fabia εχθές είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει περισσότερο από ενάμιση λεπτό. Παρόλα αυτά, μετά από εκπληκτική εμφάνιση και χρόνους, κατάφερε να κερδίσει την κατηγορία! Δεύτερος, ακολούθησε ο ομόσταυλος του στην Skoda Motorsport, ο ταλαντούχος Kalle Rovanpera, στην πρώτη του παρουσία σε ασφάλτινο αγώνα του WRC, και όχι γενικά! Μην ξεχνάμε, ότι ο 17χρονος Φινλανδός έχει λάβει μέρος σε ασφάλτινους αγώνες του Πρωταθλήματος Ιταλίας με ένα Peugeot 208 T16 στα χρώματα της Pirelli.

Mε τη μάχη του τίτλου, τόσο για το Πρωτάθλημα Οδηγών, όσο και για αυτό των Κατασκευαστών, να έχει ανάψει για τα καλά και με τέσσερις αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση του θεσμού, είναι δεδομένο ότι κάθε αγώνας πλέον θα έχει τεράστιο ενδιαφέρον, αλλά και βαρύτητα για τους διεκδικητές του τίτλου. Επόμενο ραντεβού στις χωμάτινες ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Τουρκίας στις 13-16 Σεπτεμβρίου, με το WRC να επιστρέφει στις χωμάτινες επιφάνειες._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ